Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer in VS; graag hulp bij uitstippelen route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
eef en deef
Amerika-ontdekker

Re: Eerste keer in VS; graag hulp bij uitstippelen route

Bericht door eef en deef »

Wat leren we toch weer veel op dit forum! Ik had nog een vraag aan de "experts": Is de route zo te doen volgens jullie, want dan gaan we wat campings vastleggen. Blij om te horen , Nieuwenoord dat jullie ook graag van tevoren reserveren. Inmiddels ook uitgezocht hoe dat gaat In Yosemite, als dat eenmaal weet, lijkt het "simpel".
Wij hebben overigens de vluchten en de camper bij Road Bear geboekt, dus ik ga ook nog even op hun site snuffelen voor tips.
Evelien
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Evelien,

Noem me maar Monique, is gezelliger :wink: Ja, wij zijn echt voor reserveren, niet omdat het altijd nodig is, maar omdat we het fijn vinden om te weten dat 's avonds ons plekje op ons wacht. Het geeft ons meer rust op de dag en soms nemen we gewoon toch het besluit om nog wat te schuiven in de route. Soms kost dat wat, maar vaak kan je tijdig nog kosteloos annuleren. Bellen en mailen doen we daar net zo makkelijk als hier. Onze laptops gaan trouwens altijd mee, veel campings hebben WIFI.

Ik heb voor onze reis voor april/mei bijna alles al vastgelegd. De site van Road Bear geeft niet echt heel veel informatie. Foto's van hun campers vind je ook op onze site, ik heb vorig jaar van een van hun managers de foto's van de nieuwe campers voor 2008 gekregen, de meeste zijn nieuwer dan die op hun website. Klik hier.

Enorm veel informatie over Road Bear en hun campers vind je in dit topic.
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Inderdaad fijn om te lezen dat er meer mensen vooraf reserveren. Ik vind het zelf ook fijn als iets vastligt. Annuleren kan altijd nog tenslotte. Ook omdat wij met 3 kinderen reizen, lijkt het me niet fijn om lang te moeten zoeken na een lange dag rijden. Ook heb ik wel wat wensen voor campings, bv zwembad, onze kinderen zitten liever niet zonder. Ik zal bij mijn eigen topic ook de campings vermelden, misschien kun je daar ook nog wat info uithalen.
Groetjes Nicole
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Als je campings wilt selecteren:

www.rvparkreviews.com
www.tldirectory.nl

Ik wil mijn eigen 'reviews' vanavond ook nog wel even loslaten op jullie routes :wink:
eef en deef
Amerika-ontdekker

Wauw Monique en Nicole, wat een hulp! Fantastisch!
Ik wil i.v.m. de kids ook wel af en toe een zwembad! Afgelopen zomer zaten we in Thailand en hadden we dat ook. De kinderen hebben het er nu nog over hoe fijn dat dat was. Uren, dagen rondgesurft op internet en dus ook van tevoren gereserveerd. Daar ontmoetten we verschillende mensen die de nachttrein bijv. vanuit Bangkok naar het Noorden ook wel leuk leek. Toen wij dus heerlijk aan het relaxen waren in het zonnetje en aan het zwemmen, moesten zij er nog op uit naar een reisburootje. Dat is toen niet gelukt. Vervolgens met het veel exta lang reizen.. Wat was ik blij, want het stond overal van tevoren al aangegeven op internet!!
Ik heb trouwens net van Tiogatours bericht gekregen dat de route in hun ogen er goed uitzag. Ik vraag me alleen af als je de camper tussen 12 en 13 af kan halen, daarna LA uit, vervolgens boodschappen ( daar nemen wij altijd ruim de tijd voor) , of we Joshua nog kunnen doen voor de overnachting, omdat het de andere dag waarschijnlijk teveel wordt met de lange rit naar GC voor de boeg.Misschien handig om voor GC al te overnachten en dan de andere dag GC inrijden naar de Trailer Village?
Wat een hoop vragen weer he?
Evelien
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

van Agoura Hills (R-B lokatie) naar Twentynine Palms is 174,5 mile met 2:41 zuivere reistijd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben heel erg van in de buurt blijven de eerste dag, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat is toch in de buurt :lol: wij rijden de eerste dag meeste een kleine 300 mile :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies, dat is inderdaad heel persoonlijk, dat 'in de buurt'. Ik vind Malibu Beach RV Park ver genoeg van Agoura Hills, kwartiertje :mrgreen: Maar onze biologische klok heeft vaak een gigantisch verstoorde diabeteshuishouding en ik wil die eerste dag alleen maar boodschappen doen, mijn hutje inrichten en rust :lol:
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Hoi Evelien,
Wij willen ook eerst naar Malibu Beach RV Park, aan de foto's op hun site te zien, ligt dat erg mooi. Is het vervoer daarvandaan naar LA makkelijk, misschien een bus ofzo. Wij rijden vanaf LA met een overnachting in Needles (koa?) naar GC, ook graag in Trailer Village.
In mijn topic "eerste camperreis, graag route-advies" zal ik onze andere keuzes gaan vermelden. Misschien heeft Monique dan ook nog wat tips. Fijn als je elkaar zo kan helpen.
Groetjes Nicole
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

De ligging van Malibu Beach RV Park is ongekend mooi, maar je komt er verder niet zo ver mee. Ik vind het echt een plek om de eerste dag lekker te tuttelen, even naar het strand te lopen, misschien zelfs dolfijnen te zien en eventueel te gaan eten bij het Seafood restaurantje ietsje verderop. Ik geloof niet dat er een bus richting LA rijdt.
eef en deef
Amerika-ontdekker

Nicole,

Ik heb even bij jouw campings gekeken en wij hebben bijna dezelfde keuzes gemaakt. Zelfs bijna dezelfde route! Grappig he?
Wat een opluchting als de route "klaar" is he? Well done! Nou, wij zijn nog bezig hoor!
Waarom heb jij voor Oasis gekozen in LV en niet voor Sam's Town?
Zo ook voor Zion River Resort en niet voor Canyonlands in Zion?
En in Page twijfelen we nog tussen Gouldings en Page Lake Powel.
Zijn er nog anderen die ervaring hebben met deze campings?
En hoe kun je bij LV aangeven dat je op het boulder gedeelte wilt zitten in Sam's Town. Ik zie alleen maar staan dat er twee RV gedeeltes zijn, maar via internet kan je dat geloof ik niet aangeven?
Verder kijk ik zeer uit naar jouw beloofde "reviews", Monique! Ik ben benieuwd!
Evelien
Laatst gewijzigd door eef en deef op 08 jan 2009, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Evelien, ik heb net gereageerd bij Nicole op de campings. Misschien handig voor jou ook.

Gouldings ligt in Page maar bij Monument Valley, prachtige camping trouwens, doen! Ik ga deze week zelf ook even bellen naar Sam's Town om mijn voorkeur voor Boulder vast te leggen. Op een of andere manier kom ik steeds niet door hun reserveringssysteem, dus ga ik maar even telefonisch reserveren, kan ik dat meteen regelen.

Evelien, roep maar van welke campings je mijn 'review' nog wilt weten na het lezen van mijn bericht bij Nicole :wink:
eef en deef
Amerika-ontdekker

Hoi Monique,
Grappig he, zo slaan we twee vliegen in een klap. Konden Nicole en ik jou nog maar eens ergens mee helpen! Een nekmassage misschien? Ik ben fysiotherapeut en heb onderhand nekkramp gekregen van dat lange surfen op internet (hihi), dus wat moet jij wel niet voelen die ons zoveel helpt?
Maar goed, even serieus.
Ik zou graag nog wat willen weten over de Trailer Village in de GC
Een goed campground in Page?
Inderdaad stom, ik zie nu ook Gouldings op mijn lijstje staan bij MV.
Canyonlands in Moab?
!000 lakes RV in Torrey?
Ruby's Inn in Bryce
Zion Canyonlands in Zion
Sam's Town is duidelijk.
Dan eentje vlakbij Lee Vining
En als laatste een vlakbij SF i.v.m. het inleveren van de camper bij Road Bear.
Ik hoop niet dat nog teveel moeite is?
Alvast bedankt.
Evelien
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Wij hebben destijds (met tent) gekampeerd in Watchman Campground bij Zion en in North Campground in Bryce. Vooral de laatste kan ik zeker aanraden, je loopt zo naar de Rim en terug, maar een paar stappen. Watchman is ook prima. Beide hebben trouwens geen zwembad, misschien is dat een criterium om ergens anders heen te gaan (Watchman ligt wel aan de beek waar je in kan). Wat wel heel leuk was vooral voor de kinderen ook is dat je heel vaak kampvuur mag maken.
Wij reserveren trouwens ook, vooral omdat het voor onze kinderen prettig is wanneer ze weten hoe lang het nog rijden is.
veel plezier, Alje
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

eef en deef schreef:Hoi Monique,
Grappig he, zo slaan we twee vliegen in een klap. Konden Nicole en ik jou nog maar eens ergens mee helpen! Een nekmassage misschien? Ik ben fysiotherapeut en heb onderhand nekkramp gekregen van dat lange surfen op internet (hihi), dus wat moet jij wel niet voelen die ons zoveel helpt?

Ha, mijn nek is aardig los dankzij mijn oefeningen bij mijn fysio-fitnessgroep, dat is weleens anders geweest. Ik heb wel van die echte diabetenkwaaltjes, carpaal tunneltje wat niet helemaal weg geopereerd is (ha, of teveel typen!), beetje drukneuropathie, maar vooruit, mijn hulp hoeft geen wederdienst, ik vind het veel te leuk om camperreizigers op gang te helpen!

Maar goed, even serieus.
Ik zou graag nog wat willen weten over de Trailer Village in de GC
Weet ik niet, moet je denk ik bij Rob zijn. Wij hebben in 2006 de Grand Canyon gedaan vanuit Williams, met The Train. Aparte ervaring, heel gaaf! Maar kost je wel twee nachten én het is best duur.

Een goed campground in Page?
Ook Page ken ik nog niet, staat nog een keer op het lijstje. Waehheap staat volgens mij goed bekend?Inderdaad stom, ik zie nu ook Gouldings op mijn lijstje staan bij MV.

Canyonlands in Moab?
"The Place to be" in Moab, vooral omdat je gezellig naar de overkant kan lopen waar The Brewery zit, gezellige tent om wat te eten en een biertje te pakken. Op loopafstand van een erg goed supermarkt, City Market heeft een fantastische saladebar, verse soepen en natuurlijk alles om te barbecuen. Als je eventueel wilt Jeepen of raften, komen ze je op de camping ophalen of je kan naar Canyonlands Adventure Centre lopen om dingen te huren/regelen. Beetje hutje mutje, maar wel super gezellig, lekker onder de bomen in de schaduw en veel 'reuring' op de camping. Alles heeft Jeepjes, mountainbikes, dikke wielen, kortom: Canyonlands leeft. Niet te verwarren met Canyonlands NP, deze camping ligt op 555 South Main, de hoofdstraat van Moab.

!000 lakes RV in Torrey?
1000 Lakes is prima. Niet luxe, ondergrond is gravel, maar wel netjes, met geweldige uitzichten op de bergen, toen wij er waren een schitterende zonsondergang. Het winkeltje bij het park is superleuk, veel originele gifts. De eigenaresse komt uit IJsland en bakt lekkere muffins op bestelling én Europees brood, superlekker! Wij hebben er vorige keer een extra gekocht voor in het vriezertje.

Ruby's Inn in Bryce
Grote camping, niks mis mee, ook niet bijzonder gezellig, maar wel handig aan de ingang van het park en bij het grote Ruby's Inn hotel. Met restaurant, supermarkt en winkeltjes, gewoon druk, commercieel en touristisch, maar ja, het zij zo. Als je minder druk wilt kan je de Canonville KOA nog proberen aan de UT12. Maar ik ging gewoon voor Ruby's Inn hoor, beetje druk is voor een dag niet erg.

Zion Canyonlands in Zion
Prima gelegen net voor de ingang van het park aan de westkant. De shuttlebus stopt voor de deur. Aanrader is The Spotted Dog aan de overkant voor eten. Je kan achter het park volgens mij ook met een vlot het riviertje op. Kleine plekken, maar goed genoeg en helaas waardeloos internet (nu helemaal niet meer geloof ik). Zwembad was erg vol toen wij er waren, maar wel lekker koel.

Sam's Town is duidelijk.

Dan eentje vlakbij Lee Vining
Silver Lake RV Resortin June Lake! Prachtige plek, mooi aan een meer, leuk winkeltje, restaurantje voor ontbijt eventueel, maar wij waren erg vroeg weg. Prima park, geweldig uitzicht, herten over de camping 's avonds. Acht mijl vanaf de ingang van het Yosemite park - Tioga Pass. Ah, zo'n mooi plekje .... geen internet, maar dat hoeft daar ook niet. Glaasje wijn, buiten, lekker, genieten!

En als laatste een vlakbij SF i.v.m. het inleveren van de camper bij Road Bear.

Als je vanaf Yosemite komt is het erg handig om via de 152 (Merced, Los Banos, Gilroy) te rijden en de laatste dag in Gilroy door te brengen. Outletstores, camping met alle faciliteiten: Gilroy Garlic USA RV Park. Op loopafstand leuke restaurants (tip: Johnny Carino's - Italiaans), zodat je ook niet meer hoeft te koken. 's Morgens klein uurtje naar Road Bear in San Francisco. Ga voor de zekerheid uiterlijk om 9 uur weg, je moet ook nog tanken en gas halen. En dan ga je naar Aldie, mijn grote vriend van Road Bear en doe je hem de hartelijke groeten van Albert & Monique. Kaasje!

Wij vertrekken trouwens op 25 april en gaan o.a. naar Sam's Town, 1000 Lakes in Torrey, Canyonlands in Moab en Gouldings. Eigenlijk allemaal voor de tweede keer, maar ik zal in mijn liveverslag uitgebreid de campings beschrijven voor jullie. Mijn verslagen zijn gewoon via mijn weblog (zie onderschrift) te volgen.

Ik hoop niet dat nog teveel moeite is?
Alvast bedankt.
Evelien
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Trailer Village Is de enige full hook-up campground binnen het park.
De plekken zijn redelijk vlak, toen wij er waren gravel weet niet hoe dat nu is, er zijn wel wc's maar geen douches.
De plekken zijn niet zo heel groot maar omdat wij buiten het seizoen waren hadden we geen buren dus dan heb je genoeg ruimte.
Er stop een shuttlebus bij de ingang.
Wij stonden er in 1999 http://www.robenannie.nl/reisverslag1999.html dag 14,15 en 16
en in 2001 http://www.robenannie.nl/Reisverslag2001.html dag 11,12 en 13
eef en deef
Amerika-ontdekker

Allemaal weer erg bedankt!
Ik ga nu lekker naar het bedje toe en dromen over onze reis in Amerika! Dankzij jullie krijgt de route steeds meer zijn uiteindelijke vorm, worden de campings ook wat duidelijker. Geeft mij meer rust en meer voorpret!!
Evelien
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Hoi Evelien,
Wij hadden naar de site van Oasis gekeken en die zag er erg mooi uit, palmbomen rond het zwembad. Maar na alles opmerkingen gaan we vanavond toch nog maar even kijken naar Sam's Town. Leuk dat onze routes zo op elkaar lijken en voor jullie ook de eerste keer naar USA. Wij gaan wel wat later dan jullie, dus we kunnen elkaar daar niet toevallig tegenkomen. Misschien kun je een weblog bijhouden, dan kun je ons op de hoogte houden van alle leuke en interessante dingen die jullie gaan tegenkomen. Ik houd je topic regelmatig in de gaten, hier heb ik voor onze reis ook nog iets aan.
Monique, ik ben verpleegkundige, dus misschien nog eens een wederdienst voor alle hulp en het meedenken.
Groetjes Nicole
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk Nicole, daar heb ik wat aan. Als Albert echt te lastig wordt (hij is chronisch pijnpatiënt), huur ik jou een week in (als tegenprestatie dus) en ga ik shoppen in New York of zo :mrgreen:

Wat betreft Oasis: prachtige camping! Ik was totally impressed by hun geweldige ontvangsthal en shop met mini-restaurant, helemaal super. De plaatsen zijn mooi, prachtige camping. Maar veel mensen die er permanent wonen en daardoor ook de bijbehorende regels: geen kinderen in het zwembad van de volwassenen, wat betekent dat je zelf ook in het pierenbadje moet of je moet als gezin gescheiden. Onze pubers van toen 14 en 16 moesten tussen de peuters, 18 is de grens.
De afstand tot de Strip is superonhandig, vooral omdat er slecht vervoer is. Als je naar Oasis zou gaan, zou ik een auto erbij huren.

Sam's Town is minder luxe, maar ligt erg handig met de supermarkt (giga) aan de overkant en het hotel waar je vrij in en uit kan lopen geeft wel het echte Vegasgevoel. Plus dus de bus naar de Strip én een bushalte voor de gewone bus waar je ook voor een paar dollar overal mee heen kan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer