Hey Monique,
Wat fijn die tips en ervaring van jou. Onze zoon van 13 ziet het niet zitten om tussen de peuters te zwemmen, is ook bang dat die kleintjes in het water plassen . Het wordt dan waarschijnlijk toch Sam's Town. Een auto huren om alleen op Oasis te kunnen staan is me teveel van het goede, ik besteed mijn geld dan liever ergens anders aan.
Trouwens, leuke weblog, heb je plannen voor het voorjaar gelezen, ziet er goed uit.
Groetjes Nicole
Hallo allemaal,
Nou, vanavond gaan we kijken of we al wat campings kunnen boeken, want onze route staat nu vast. Hij is toch zo gebleven zoals de laatste. De campings hebben we nu ook, met dank aan Monique.
We zitten alleen nog een beetje met Los Angeles in onze maag. Zijn er nog niet over uit : auto of OV. Ons hotel Orchid zit op loopafstand van Walk of Fame, enz. Dus we dachten "s middags na aankomst sfeer te proeven en daar wat rond te wandelen.
De andere dag met de metro naar Universal. I.v.m. de kids denken we daar wel een hele dag aan kwijt te zijn. Dan de andere dag vermoedelijk tussen 12 en 13 onze camper halen bij Road Bear. Als we dan een huurauto hebben, kunnen we misschien rondtouren in Beverly Hills ( wil mijn dochter graag zien) en ik wil al die "muscles" wel zien aan het strand. Dan met de auto naar airport en ons daar af laten halen door Road Bear. Of, als we OV hebben, een rondtour maken door Los Angeles en deze dingen doen? Heeft er iemand ervaring hiermee?
En Nicole, jouw voorstel over dat weblog lijkt me erg leuk. Mijn man is ICT manager, maar we hebben nog nooit een laptop meegenomen op vakantie. Omdat we nu 4 weken gaan ( erg lang volgens mijn "workalcoholicje") hadden we al besloten dat hij nu meegaat. Ik hou altijd al een "geschreven" dagboekje bij, dus ...wie weet?
Dit is trouwens de eerste keer dat ik me zo op een forum begeef en ik moet zeggen...geweldig, en gezellig. Ik vind het zelfs zo leuk, dat ik me afvraag hoe ik aan zo'n sticker van het AA forum kom voor achter onze voorruit.
He, he , weer een heel verhaal, maar ja , dat komt doordat ik zo enthousiast ben.
Evelien
Evelien, ik geloof dat ik dan toch voor de auto-optie zou gaan. De pickup op het vliegveld door Road Bear is niet zo gek, alleen ben ik wel bang dat het een volle drukke dag wordt als je nog naar Palm Springs wilt rijden. Je bent vroeg op, reken daar wel op vanwege de jetlag. Ik zou dan wel direct vanaf Road Bear naar Palm Springs gaan en daar pas boodschappen doen, dan ben je in elk geval klaar met rijden.
Wil je Joshua Tree pas de volgende dag doen, dan is misschien Happy Traveller RV park in het stadje Palm Springs zelf een goede optie. Lekker groot zwembad en vlakbij het stadje om nog even gezellig wat te gaan eten (te voet).
De AA-stickers zijn maar eenmalig gemaakt, misschien wil Dennis nog wel een keer ... Wij hebben er nog ergens een, maar daar zijn we zuinig op
Hallo,
We hebben de afgelopen tijd nuttig besteed door ons weer veel in te lezen!!
Hopelijk weer iets wijzer geworden, willen we nu ons schema verder gaan invullen.
Alle hotels en campings zijn inmiddels geboekt!
Ik hoop dat jullie nog een kritische blik willen werpen op onze plannen!
19 juli Vlucht van Amsterdam naar New York. ( Al geboekt)
20 juli NY ( Hotel Portland Square, al geboekt)
21 juli NY
22 juli NY
23 juli Vlucht van NY naar LA, huurauto ophalen, LA verkennen :Venice Beach, Hollywood Sign, Beverly Hills. We overnachten in Hotel Hollywood Orchid Suites
24 juli Naar Universal Studio's. Daarna naar de Dodgers !
25 juli In de buurt van het hotel lopend Walk of Fame, Sunset Boulevard, enz. Na de file( ?) huurauto inleveren op vliegveld. Transfer naar Road Bear en camper ophalen , boodschappen en reizen naar Palm SpringsOvernachting in 29Palm RV Resort
26juli Bezoeken Joshua Tree NP en doorreizen naar GC
Dus...lange reisdag Overnachten in Trailer Village
27 juli GC
28 juli Zonsopgang GC en daarna door naar Page. Page Campground.
29 juli Van Page ( eerst nog Antilope Canyon) naar MV. Overnachten in Gouldings.
30 juli MV ( 's ochtends jeeptour met Navajo) naar Moab. Overnachten op Gouldings Campground.
31 juli Moab ( raften?/ Canyonlands?)
1 augustus Moab via Arches naar Torrey. Overnachten in 1000 lakes RV park.
2 augustus Van Torrey via Capitool Rif naar Bryce. Overnachten op Ruby's Inn.
3 augustus Bryce
4 augustus Bryce naar Zion. Overnachten op Zion Canyon Campground.
5 augustus Zion
6 augustus Van Zion naar Las Vegas. 's Middags shoppen in een Outlet. Overnachten op Sam's Town.
7 augustus LV. Gekkenwerk? Of is het te doen om 1 dag een auto te huren en naar Death Valley te gaan?
8 augustus Van LV naar Lee Vining. Dus....lange reisdag. Overnachten op Silver Lake RV Resort.
9 augustus Van Lee Vining naar Yosemite ( dus via Tioga Pas). Overnachten op Upper Pines.
10 augustus Yosemite
11 augustus Yosemite .Aan het einde van de middag naar Gilroy rijden en dan shoppen!!!
12 augustus Naar SF en camper inleveren. Overnachten in Sir Francis Drake Hotel ( mazzeltje, 40% korting)
13 augustus SF
14 augustus SF
15 augustus Vlucht naar Amsterdam.
Nou, ik hoop dat jullie weer met al jullie ervaring en kennis jullie kritiek en tips er op los schieten!
Again....alvast bedankt voor de moeite
Evelien
Omdat ik geen reacties kreeg, heb ik de vraag veranderd. Misschien was het te onoverzichtelijk en daarom heb ik het met rood aangegeven nu. Dit is zo'n actief forum dat ik ging twijfelen over mijn vraagstelling. Normaal heb je nl. dezelfde dag al reacties.
Groetjes Evelien
Zeg je hoeft je toch niet te verontschuldigen! Als er iemand hier actief is en ons adviezen geeft, ben jij het wel! Ik was alleen een beetje teleurgesteld, daarom mijn reactie!
Je hebt helemaal gelijk, verkeerd overgenomen uit mijn lijstje. Gouldings is in MV. Daarna gaan we naar Moab en daar overnachten we op Canyonlands.
Evelien
eef en deef schreef:.In de buurt van het hotel lopend Walk of Fame, Sunset Boulevard, enz. Na de file( ?) huurauto inleveren op vliegveld. Transfer naar Road Bear en camper ophalen , boodschappen en reizen naar Palm SpringsOvernachting in 29Palm RV Resort
Ik ben geen camperdeskundige, maar is dit niet erg veel op 1 dag?
eef en deef schreef:
7 augustus LV. Gekkenwerk? Of is het te doen om 1 dag een auto te huren en naar Death Valley te gaan?
8 augustus Van LV naar Lee Vining. Dus....lange reisdag. Overnachten op Silver Lake RV Resort.
Het kan best, vanuit LV op en neer naar Death Valley, maar je hebt zo heel weinig tijd voor Las Vegas, en twee flinke rijdagen achterelkaar. En je ziet DV niet op het mooiste moment van de dag, eigenlijk moet je er een overnachting plannen. Je zou ook DV over kunnen slaan. Neem in plaats daarvan tijd voor Valley of Fire, als je van Zion naar LV rijdt.
Dank je wel , Marianne voor je reactie.
Ik denk dat we de eerste dag in LA al wat gaan bezichtigen in de buurt van het hotel, want die "rijke huizen", dat schijnt echt tegen te vallen!
En voor wat betreft LV: daar zijn we nog niet uit! Ik wacht met spanning op nog meer reacties!
Groetjes Evelien
Helaas niet veel reacties meer op onze vragen. Maar we hebben nogmaals alles op een rijtje gezet en nu hebben we een optie om in Bryce 1 nacht korter te blijven om zo een dag te winnen voor Las Vegas. Dan kunnen we een auto huren voor Death Valley. Ergens anders heb ik een topic gezien voor 1 dag DV. Die tips gaan wij gebruiken! Alvast bedankt!
Wat vinden jullie van dit nieuwe plan? Iemand ervaring met autohuur in LV? Wel jammer dat we inderdaad geen zonsondergang meemaken in DV, maar je kan niet alles hebben!
Weet iemand of het moeilijk is om de alvast geboekte nachten te veranderen op Ruby's Inn, Zioncanyoncampground en Sam's Town als we dit plan doorzetten?
Groetjes Evelien
Wij hebben vorig voorjaar een auto gehuurd voor één dag vanuit LV, dit hadden we van te voren vanuit Nederland al geregeld.
De auto hebben we opgehaald bij het grote verhuurgebouw waar alle verhuurders bijelkaar zitten bij het vliegveld.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html dag 27.
Daarnaast hadden we nog een auto voor de tijd dat we in LV waren ook vanuit Nederland geboekt, we stonden een aantal dagen met twee campers op Sam's Town RV Park.
eef en deef schreef:
1 augustus Moab via Arches naar Torrey. Overnachten in 1000 lakes RV park.
2 augustus Van Torrey via Capitool Rif naar Bryce. Overnachten op Ruby's Inn.
Van Moab naar Torrey kom je al door Capitol Reef en zou dan al een kijkje kunnen nemen, vooral het gedeelte rond Fruita is heel aardig. Je hoeft dan de volgende dag ook niet nog een keer op en neer te rijden naar Capitol Reef.
Overweeg ook onderweg nog een stop te maken bij Goblin Valley State Park met z'n bijzondere rotsen:
Wauw, Jaap, bedankt voor de tip! Dit betekent dat we dan eerder in Bryce zijn en dat komt ons super uit, omdat we dat gedeelte daarna wat gaan opschuiven!
Je andere tip nemen we ook graag mee.
Wat een prachtige foto's!! Mijn complimenten!
Groetjes Evelien
Jaap. nog een vraagje.
Is het mogelijk om Capitool Reef en Goblin Valley State Park met een camper te bezoeken? Zijn daar dan speciale parkeerplekken waar je je camper kunt neerzetten en van daaruit te wandelen?
Groetjes Evelien
Ben het met Theo eens; goed bereikbaar, ook met een camper.
In Goblin Valley dwaal je min of meer tussen de 'goblins' door. Voor wandelingen in Capitol Reef kun je het beste op de site http://www.nps.gov/care/index.htm kijken. Mocht je geen tijd meer hebben voor een echte wandeling, dan in ieder geval even rondkijken bij Fruita en de de Historic Gifford Homestead.
Is het mogelijk om Capitool Reef en Goblin Valley State Park met een camper te bezoeken?
Kijk maar naar ons verslag van 2007 http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 19.
De weg naar Goblin is volledig verhard dus geen enkel probleem Parkeerplaats genoeg en eventueel ook een campground.
In Capitol Reef heb je een van de mooiste campgrounds van Amerika waar we altijd gaan staan als we in deze omgeving zitten (komend najaar ook weer).
De scenicdrive in CR is ook volledig geasfalteerd tot het parkeerterrein op het eind, let wel op je snelheid want er zitten een paar scherpe dips in (van beton) omdat daar tijdens regenbuien water dwars over de weg loopt.
Rob, Theo en Jaap, allemaal weer erg bedankt voor de tips.
Wij staan in Torrey op ThousandLakes RV park, omdat we vrij laat daar aankomen en we Fruita niet aandurfden daardoor. Volgens mij is dit ook een mooie plek, toch? En in Moab staan we op Canyonlands. Nou, als we de foto's bij jullie verslagen zien, kunnen we niet wachten! Nog 3 maandjes!!!!
Groetjes Evelien
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.