Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

emigreren naar texas

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: emigreren naar texas

Bericht door jiejie »

Loek schreef:Ik heb gelukkig nog de fleixibiliteit om "remote" te mogen werken.
Dat geluk heb ik ook, of liever gezegd: ga ik krijgen als ik mijn werkvergunning binnen heb.. ik ben in principe al aangenomen bij een bedrijf dat gevestigd is in LA maar ik kan gewoon vanuit huis werken, hier in Hawaii.. ik kan mijn eigen uren maken en wat hun betreft maakt het niet uit waar ik zit of wanneer ik het doe, als het maar voor bepaalde data's af is.. is best wel een luxe :)

Hiernaast ga ik me bezig houden met het bedrijfje van mijn vrouw, ze verhuurt op het moment 11 kamers van een huis uit (vrij groot huis hier op Hawaii), eigenlijk 11 units dus, het neemt niet veel tijd in beslag dus veel maakt dat niet uit, en zij gaat binnenkort met een normaal kantoor baantje beginnen. Probleem is wel bij dat baantje dat ze maar 2 weken per jaar vakantie krijgt in het eerste jaar maar gelukkig wordt dat elk jaar uitgebouwd tot 4 weken na 5 jaar werken. Sja, ze wilt het graag (daarbij zijn de overige benefits ook erg goed) dus ach.. ik zal dan waarschijnlijk een paar keer per jaar alleen op en neer moeten reizen als ik mijn GC heb, maar ja, geef mij m'n vrijheid maar ;)
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Even over katten en coyotes...onze buren zijn afgelopen zomer verhuisd naar Austin (3 uur verderop). Zij hebben hun kat meegenomen daarheen natuurlijk, maar waren hem binnen een week kwijt. Zij wonen ook in rural gebied, dus ze dachten dat hij door coyotes zou zijn opgegeten. Sinds gisteren loopt er hier een kat in de straat die precies lijkt op die van hen. Er is al heen en weer gemaild en we hebben nu een foto gekregen om te checken of het dezelfde kat is. Wij krijgen steeds meer het vermoeden van wel. Zou die kat dan echt een half jaar lang hebben rondgezworven tussen Austin en Houston, zonder ook maar een prooi te worden van al het wild hier? Het zou wel een stunt zijn.

Ik zou je adviseren om je katten hier binnen te houden. In sommige wijken mogen katten ook helemaal niet los buiten, dus check dat even. Daarbij is het hier veel te warm voor die beestjes om buiten te zijn vrees ik. Zeker als ze Nederland gewend zijn.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

manuela meilink schreef:
Bandido schreef:
Want zelf zullen jullie niet veel vakantie hebben, de meeste mensen maar zo'n twee weken per jaar (hangt een beetje van de werkgever af).

Succes met alles!
waarom heeft men in amerika toch zo weinig vakantie(op de kinderen na dan) , elk mens heeft toch vakantie nodig?
wij hebben in 2007 3 weken door amerika gereisd en dan kun je heerlijk alles verkennen.
stel wij willen ooit eens vanuit texas op vakantie naar indonesie dan is 1 a 2 weken toch te kort.
he getsie, en ik reis zo graag, dit vind ik dus het enige jammere aan amerika.
Is niet overal zo, hoor. Bij American Express kreeg ik meteen bij binnenkomst 3,5 weken en na een aantal jaren meer en mijn man heeft meer dan vijf weken vakantie per jaar.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier wat antwoorden, of althans gedachten, over je vragen:
-- Een Nederlandse vriendin van mij gaat eind deze maand van hieruit (Washington) verhuizen naar Belgie. Haar kat mag niet mee in het vliegtuig, want ze is te groot voor onder de stoel en het is te koud in het ruim. Zij vliegen met de KLM, wellicht hebben andere maatschappijen andere regels.
-- De zomervakantie zal veel sneller voorbij gaan, dan je denkt. Het is tenslotte de hele zomer ook echt zomer, zwembadweer dus. Inderdaad kun je je kinderen naar een kamp sturen, zowel dagkamp als logeerkamp. Maar dat hebben onze kinderen maar een paar jaar gedaan. We hebben ons werkelijk nog nooit verveeld in de zomer. Was het maar weer zover!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

houstonwehaveaproblem schreef:Zou die kat dan echt een half jaar lang hebben rondgezworven tussen Austin en Houston, zonder ook maar een prooi te worden van al het wild hier? Het zou wel een stunt zijn.
Het gebeurd inderdaad vaker.. honden zijn gehecht aan hun baas, katten daartegen hebben geen 'baas' maar zijn gehecht aan hun woonplaats (vandaar ook dat een kat altijd minimaal 2 weken opgesloten dient te worden wanneer men verhuist).

Om een voorbeeldje te geven, een kat van een kennis van mijn moeder is ooit weggelopen na een verhuizing, ze waren van Dordrecht naar Amsterdam verhuist en dat beest heeft de weg terug naar Dordrecht terug gevonden... maanden nadat hij kwijt was geraakt, dook hij in Dordrecht op.

Echt heel knap van die beestjes vind ik :)
mannie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mannie »

Petra/VS schreef:Hier wat antwoorden, of althans gedachten, over je vragen:
-- Een Nederlandse vriendin van mij gaat eind deze maand van hieruit (Washington) verhuizen naar Belgie. Haar kat mag niet mee in het vliegtuig, want ze is te groot voor onder de stoel en het is te koud in het ruim. Zij vliegen met de KLM, wellicht hebben andere maatschappijen andere regels.
-- De zomervakantie zal veel sneller voorbij gaan, dan je denkt. Het is tenslotte de hele zomer ook echt zomer, zwembadweer dus. Inderdaad kun je je kinderen naar een kamp sturen, zowel dagkamp als logeerkamp. Maar dat hebben onze kinderen maar een paar jaar gedaan. We hebben ons werkelijk nog nooit verveeld in de zomer. Was het maar weer zover!
ik ga natuurlijk van nederland uit, en in ons dorp is werkelijk niets te doen plus dat ik ook vastzit hier zonder rijbewijs.
als ik mijn rijbewijs heb gehaald in texas en wij een zwembad in de tuin hebben(dat is wel een grote wens van ons) dan zal je denk ik wel gelijk krijgen dat die 3 maanden sneller omgaan als dat ik nu denk. hoewel we wel met een ontzettende luie puber zitten die dan waarschijnlijk 3 maanden op bed gaat liggen. maar met mijn jongste zou ik heel veel leuke dingen kunnen ondernemen.
mannie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mannie »

jiejie schreef:
houstonwehaveaproblem schreef:Zou die kat dan echt een half jaar lang hebben rondgezworven tussen Austin en Houston, zonder ook maar een prooi te worden van al het wild hier? Het zou wel een stunt zijn.
Het gebeurd inderdaad vaker.. honden zijn gehecht aan hun baas, katten daartegen hebben geen 'baas' maar zijn gehecht aan hun woonplaats (vandaar ook dat een kat altijd minimaal 2 weken opgesloten dient te worden wanneer men verhuist).

Om een voorbeeldje te geven, een kat van een kennis van mijn moeder is ooit weggelopen na een verhuizing, ze waren van Dordrecht naar Amsterdam verhuist en dat beest heeft de weg terug naar Dordrecht terug gevonden... maanden nadat hij kwijt was geraakt, dook hij in Dordrecht op.

Echt heel knap van die beestjes vind ik :)
wauw dat is zeker knap
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Bandido schreef:
DixieChick schreef:Wat betreft je katten - ik zou echt even je vliegtuigmaatschappij bellen. Er zijn namelijk sommige periodes dat huisdieren niet mee mogen omdat het te koud wordt in het ruim. Ik weet niet wanneer dat is, en voor welke gebieden en airlines dat geldt, maar lijkt me wel de moeite waard om dat uit te zoeken.
Op zich maakt de kou niet zoveel uit; het vrachtruim wordt verwarmd/gekoeld (afhankelijk van het seizoen). Het is wel zo dat Delta juist voor de zomermaanden restricties heeft, omdat men incidenten wil voorkomen waarbij een huisdier buiten naast het vliegtuig staat in de hitte. Het personeel wordt geacht erop te letten, maar je weet maar nooit. Voor jullie is dat uiteraard niet van belang in januari. Maar zoals DixieChick zegt moet je echt even informeren bij je betreffende maatschappij, want ze hebben daar allemaal net iets andere regels voor. Ik vlieg altijd met Delta en kan niet spreken voor andere maatschappijen.

Sorry maar je hebt absoluut ongelijk. Juist de kou is belangrijk.

Ik heb al veel honden geshipped en ben zelf vaak verhuisd overzee met huisdieren dus ik heb m'n research and feiten op een rijtje staan. Ik heb het al zó vaak gepost hier en steeds komt de vraag met onjuiste antwoorden terug. Ik denk echt dat hij bij de meestgestelde vragen een plaatsje zou moeten krijgen of misschien een heel topic er aan wijden.

Hier dan nog maar een keer de juiste informtie voor Manuela;

Als je direct naar Texas vliegt heb je daar misschien geen last van maar houd er ook rekening mee dat ook de temperatuur van het vertrekpunt meespeelt bij het al of niet vliegen. Amsterdam kan in Januari behoorlijk koud zijn.

De officiële tekst:
PART 3_STANDARDS--Table of Contents
Subpart A_Specifications for the Humane Handling, Care, Treatment, and
Transportation of Dogs and Cats \1\
Sec. 3.15 Primary conveyances (motor vehicle, rail, air, and marine).

e) During surface transportation, auxiliary ventilation, such as fans, blowers or air conditioning, must be used in any animal cargo space containing live dogs or cats when the ambient temperature within the animal cargo space reaches 85 [deg]F (29.5 [deg]C). Moreover, the ambient temperature may not exceed 85 [deg]F (29.5 [deg]C) for a period of more than 4 hours; nor fall below 45 [deg]F (7.2 [deg]C) for a period of more than 4 hours. The preceding requirements are in addition to, not in place of, all other requirements pertaining to climatic conditions in parts 2 and 3 of this chapter.

Federal regulations prohibit shipping live animals as excess baggage or cargo if an animal will be exposed to temperatures that are below 45°F or above 85°F.

De meeste airlines zullen weigeren je pet te vliegen als de grond temperature 10F is.

Kijk vooral op de Amerikaanse website van de maatschappij waar je mee vliegt naar 'temperature restrictions'.
Voor American Airlines is dat bv. zoals je zult zien verschilen ook airline nog van regulations en weigert AA te vliegen bij een temp. van 20F(-6Celsius)
http://www.aa.com/aa/i18nForward.do?p=/ ... strictions

Denk er ook aan, en ik heb dit denk ik al vele male geschreven hier op het forum, dat je te maken hebt met 3 regelgevingen. Airline, Federal, State en als je nog doorreist naar je State van bestemming ook die State. Niet alle State regulations voor import van dieren zijn hetzelfde zoek dit dus goed uit voordat je in de problemen komt en je je hond/kat niet meekrijgt.

Oregon kent bv een importvergunning voor huisdieren die minimaal 2 maanden vantevoren moet worden aangevraagd. Deze link kun je de regels voor je State(point of entry en destination) opzoeken. http://www.aphis.usda.gov/import_export ... ates.shtml
--
Tink
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Tink schreef:Ik denk echt dat hij bij de meestgestelde vragen een plaatsje zou moeten krijgen of misschien een heel topic er aan wijden.
Lijkt me een goed plan, je ziet deze vraag inderdaad geregeld voorbij komen.

Tink schreef:Niet alle State regulations voor import van dieren zijn hetzelfde zoek dit dus goed uit voordat je in de problemen komt en je je hond/kat niet meekrijgt.
Daar zeg je zo iets... ik heb destijds zitten kijken naar de regelingen die van toepassing zijn op Hawaii... nou daar wordt je even niet lekker van.. het is wel te begrijpen omdat het zo'n afgelegen gebied is, maar toch, het is heel wat papierwerk.. zelfs vanuit het vaste land is het een heel gedoe om een huisdier in Hawaii te krijgen. Nee, als mijn ma ooit eens hierheen komt op bezoek mag ze het hondje echt wel thuis laten haha
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Hier wat antwoorden, of althans gedachten, over je vragen:
Ook dat verschilt inderdaad weer per maatschappij. Meestal kunnen kleine dieren op binnenlandse vluchten gewoon in een pet carrier, bij internationale vluchten (ook afhankelijk van de afstand) mag dat meestal niet. De temperatuur in het ruim heeft daar op zich niks mee te maken, zie hieronder. Waarschijnlijk bedoelde de maatschappij de kou in het land van aan-/herkomst.
Tink schreef:Sorry maar je hebt absoluut ongelijk. Juist de kou is belangrijk.
Waar we over hadden was de temperatuur in het vrachtruim. Veel mensen denken ten onrechte dat waar de temperatuur in het passagiersgedeelte wordt gereguleerd, de elementen in het ruim bij wijze van spreken vrij spel hebben. Dit is NIET zo. Natuurlijk niet, zou ik bijna willen zeggen; immers, er worden in een vliegtuig behalve dieren ook dingen vervoerd die net zo min kunnen tegen lage temperaturen. En dus wordt ook in het vrachtgedeelte van een vliegtuig de temperatuur geregeld door de airco/verwarming aan te zetten.

Ik haalde al even aan dat je wilt voorkomen dat een huisdier in de zomer bij 35 graden C een paar uur op het vliegveld van Atlanta komt te staan. Daarom heeft een maatschappij als Delta beperkingen voor het vervoeren van dieren in de zomer. En logischerwijs zullen maatschappijen ook beperkingen hebben in de winter, als dit voor hen van toepassing is.

Nogmaals: er is geen eenduidig antwoord op deze vraag. Ik denk dat nu in grote lijnen wel is weergegeven waar je op moet letten en rekening mee moet houden. Maar je moet echt even contact opnemen met de maatschappij waarmee je vliegt. Jij kunnen je als het goed is ook vertellen welke documenten je precies moet hebben voor de staat waar je naartoe vliegt. Maar aangezien jullie al over drie weken vliegen, zou ik dat wel zsm doen. Dan kun je evt. nog wat zaken regelen als dat nodig is.
"Keep Georgia On Your Mind"
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Bandido schreef: Maar je moet echt even contact opnemen met de maatschappij waarmee je vliegt. Jij kunnen je als het goed is ook vertellen welke documenten je precies moet hebben voor de staat waar je naartoe vliegt. Maar aangezien jullie al over drie weken vliegen, zou ik dat wel zsm doen. Dan kun je evt. nog wat zaken regelen als dat nodig is.

Ik zou echt niet vertrouwen op wat een airline mevrouw aan de telefoon je verteld. Ze heeft absoluut geen idee van import policies van diverse Staten, waarom zou ze? Het enige waar ik op zou vertrouwen is de officiele teksten voor het importeren van huisdieren die ik hiervoor gepost heb. Waar je op de airline website wel naar kunt kijken is hun transport policy. De temperaturen(buiten) waarbij ze dieren vervoeren verschilt per airline maar ze voldoen allemaal aan de Federal law en regulations. (Federal regulations prohibit shipping live animals as excess baggage or cargo if an animal will be exposed to temperatures that are below 45°F or above 85°F.)

Ook heb je voor de airline een gezondheidsverklaring van de dierenarts nodig die niet eerder dan 10 dagen voor vertrek mag zijn afgegeven, maar als het goed is staat dt allemaal vermeld op hun website. Doe een search naar 'pets' op hun website en je vind de bewuste pagina zo.

Hou er rekening mee dat per vlucht vaak maar 3 tot 4 plaatsen bestemd zijn voor huisdieren en je dus zeer zeker je vlucht voor je huisdier een dag van tevoren moet bevestigen anders loop je de kans dat het vergeven wordt aan iemand anders en je huisdier niet mee kan.

Middeltjes om je huisdier rustig te houden wordt ten stekste ontraden door dierenartsen. Het droogt je huisdier uit, ze worden nog angstiger dan ze al zijn doordat ze wel alles kunnen horen maar niet kunnen bewegen doordat ze gedorgeert zijn, plus dat ze op die grote hoogte allerlei neurologische complicaties kunnen krijgen.

Het geven van Bach Rescue Remedie druppeltjes wordt het meeste gebruikt in de dier transport wereld. Begin een paar dagen van tevoren met een paar druppetjes in zijn/haar drinkwater en een dag voor het vertrek een paar druppeltjes een paar keer per dag in het bekje. Doe een gedragen tshirt van jezelf in het reismandje, jou geur zal ook troostend werken.
--
Tink
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer