Bandido schreef:DixieChick schreef:Wat betreft je katten - ik zou echt even je vliegtuigmaatschappij bellen. Er zijn namelijk sommige periodes dat huisdieren niet mee mogen omdat het te koud wordt in het ruim. Ik weet niet wanneer dat is, en voor welke gebieden en airlines dat geldt, maar lijkt me wel de moeite waard om dat uit te zoeken.
Op zich maakt de kou niet zoveel uit; het vrachtruim wordt verwarmd/gekoeld (afhankelijk van het seizoen). Het is wel zo dat Delta juist voor de zomermaanden restricties heeft, omdat men incidenten wil voorkomen waarbij een huisdier buiten naast het vliegtuig staat in de hitte. Het personeel wordt geacht erop te letten, maar je weet maar nooit. Voor jullie is dat uiteraard niet van belang in januari. Maar zoals DixieChick zegt moet je echt even informeren bij je betreffende maatschappij, want ze hebben daar allemaal net iets andere regels voor. Ik vlieg altijd met Delta en kan niet spreken voor andere maatschappijen.
Sorry maar je hebt absoluut ongelijk.
Juist de kou is belangrijk.
Ik heb al veel honden geshipped en ben zelf vaak verhuisd overzee met huisdieren dus ik heb m'n research and feiten op een rijtje staan. Ik heb het al zó vaak gepost hier en steeds komt de vraag met onjuiste antwoorden terug. Ik denk echt dat hij bij de meestgestelde vragen een plaatsje zou moeten krijgen of misschien een heel topic er aan wijden.
Hier dan nog maar een keer de juiste informtie voor Manuela;
Als je direct naar Texas vliegt heb je daar misschien geen last van maar houd er ook rekening mee dat ook de temperatuur van het vertrekpunt meespeelt bij het al of niet vliegen. Amsterdam kan in Januari behoorlijk koud zijn.
De officiële tekst:
PART 3_STANDARDS--Table of Contents
Subpart A_Specifications for the Humane Handling, Care, Treatment, and
Transportation of Dogs and Cats \1\
Sec. 3.15 Primary conveyances (motor vehicle, rail, air, and marine).
e) During surface transportation, auxiliary ventilation, such as fans, blowers or air conditioning, must be used in any animal cargo space containing live dogs or cats when the ambient temperature within the animal cargo space reaches 85 [deg]F (29.5 [deg]C). Moreover, the ambient temperature may not exceed 85 [deg]F (29.5 [deg]C) for a period of more than 4 hours; nor fall below 45 [deg]F (7.2 [deg]C) for a period of more than 4 hours. The preceding requirements are in addition to, not in place of, all other requirements pertaining to climatic conditions in parts 2 and 3 of this chapter.
Federal regulations prohibit shipping live animals as excess baggage or cargo if an animal will be exposed to temperatures that are below 45°F or above 85°F.
De meeste airlines zullen weigeren je pet te vliegen als de grond temperature 10F is.
Kijk vooral op de Amerikaanse website van de maatschappij waar je mee vliegt naar 'temperature restrictions'.
Voor American Airlines is dat bv. zoals je zult zien verschilen ook airline nog van regulations en weigert AA te vliegen bij een temp. van 20F(-6Celsius)
http://www.aa.com/aa/i18nForward.do?p=/ ... strictions
Denk er ook aan, en ik heb dit denk ik al vele male geschreven hier op het forum, dat je te maken hebt met 3 regelgevingen. Airline, Federal, State en als je nog doorreist naar je State van bestemming ook
die State. Niet alle State regulations voor import van dieren zijn hetzelfde zoek dit dus goed uit voordat je in de problemen komt en je je hond/kat niet meekrijgt.
Oregon kent bv een importvergunning voor huisdieren die minimaal 2 maanden vantevoren moet worden aangevraagd. Deze link kun je de regels voor je State(point of entry en destination) opzoeken.
http://www.aphis.usda.gov/import_export ... ates.shtml