Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerika Zuidwesten - graag advies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Masch
Amerikafan

Amerika Zuidwesten - graag advies

Bericht door Masch »

Hallo iedereen,

Vorig jaar zijn we met z'n tweeën voor het eerst naar Amerika geweest en zoals jullie hier toen al melden, we willen weer terug :lol: . Nu zitten we te denken aan onderstaande route. Graag jullie advies hierover.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Yosemite -- 350km
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Sequoia NP -- 220km
Dag 6: Sequoia NP - Death Valley -- +-500km
Dag 7: Death Valley - Las Vegas -- 250km
Dag 8 & 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion NP -- 250km
Dag 11: Zion NP - Capitol Reef -- 200km
Dag 12: Capitol Reef - Moab (Arches)-- 150km
Dag 13: Moab (Canyonlands)
Dag 14: Moab - Monument Valley -- 260km
Dag 15: Monument Valley - Mesa Verde -- 290km
Dag 16: Mesa Verde - Canyon de Chelly -- 265km
Dag 17: Canyon de Chelly - Phoenix -- 390km
Dag 18: Phoenix - San Diego -- 500km
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego - Amsterdam
Dag 21: Amsterdam

Opmerkingen & vragen:
1. Los Angeles, Bryce Canyon en highway 1 zijn bewust uit de route gelaten, omdat we dit vorig jaar al hebben gezien. Een aantal andere dingen hebben we ook vorig jaar al gezien, maar maakten dermate veel indruk dat we ze nogmaals willen zien.
2. We zitten enorm te twijfelen over dag 6. Graag zouden we een dag meer hebben in Moab, maar is het mogelijk om in één keer van Sequoia naar Las Vegas te rijden?? We willen niet een dag LV inleveren overigens. DV eventueel wel, hier zijn we vorig jaar ook al geweest.
3. Dag 18 lijkt een erg lange rijdag. Is dit goed te doen? Vorig jaar hebben we Phoenix - LA gereden en dit was erg lang, maar wel te doen.
4. We hebben veel bij allerlei aanbieders gekeken om de hoogtepunten uit deze omgeving te pakken. Missen we nog NP's die je echt moet gaan zien?
5. Hoe zit het met drop-off kosten tussen San Diego & San Francisco??
6. Welke plaatsen raden jullie aan om te overnachten?

Alvast dank voor jullie info. :)
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Amerika Zuidwesten - graag advies

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route, maar wel een beetje vol vind ik.

Sequoia even aandoen tussen Yosemite en Death Valley doet geen recht aan het park. De route via de Tioga Pass hebben jullie al gedaan? En Yosemite ook? Misschien is het een idee om niet naar Yosemite te gaan maar rechtstreeks naar Kings Canyon/Sequoia. Overnacht dan bij Cedar Grove, aan de Kings Canyon Scenic Byway voor het High Sierra gevoel, en dan een nacht in Sequoia of Three Rivers.

Death valley overslaan en in 1 dag naar Las Vegas rijden kan, maar via DV is natuurlijk mooier.

San Diego ligt behoorlijk uit de route, als je eindigt in Phoenix kun je meer tijd nemen voor Zion, Moab en Capitol Reef, met alles er om heen. Page heb je al gedaan?

Er zijn geen drop off kosten binnen Californië, en ook niet tussen Californië en Nevada of Arizona.

Marianne
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Tioga pass hebben we inderdaad al gedaan. Yosemite heeft echter dermate veel indruk gemaakt dat we er zeker weer naar toe willen. Misschien toch nog eens nadenken over een extra dag in Sequoia.

We zijn ook al in Death Valley geweest, daarom is er voor ons niet echt de noodzaak om daar weer naar toe te gaan. Ik spaar wel een dag uit door rechtstreeks naar LV te rijden. Dit is voor ons wel een serieuze optie.

Je tip mbt eindigen in Phoenix klinkt eigenlijk wel interessant. We willen eindigen in San Diego, omdat we daar een dag naar SeaWorld of een ander pretpark willen. Zijn er ook zulk soort attracties in Phoenix eigenlijk? We willen in ieder geval de dag voor vertrek niet meer rijden, dus we moeten wel een goede dagbesteding in Phoenix hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje twijfel of er in Phoenix genoeg te doen is hiervoor. Aan de andere kant pak je hiermee wel een aantal dagen, zodat we bijvoorbeeld kunnen gaan raften oid in Moab. Page zijn we nog niet geweest, zegt me zo ook niet wat (ken de plaats wel, maar weet niet wat er te zien is).

Ik ga het vanavond is overleggen met mijn vriendin, hartelijk dank voor je tips!
2013 -- Rondreis Florida
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Masch schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje twijfel of er in Phoenix genoeg te doen is hiervoor.
Als je inderdaad zou eindigen in Phoenix maak je behoorlijk ruimte en bespaar je een aantal forse ritten aan het einde van je reis. Je zou bijv. na Canyon de Chelly naar Petrified Forest NP kunnen rijden (overnachten Holbrook). In Phoenix is niet al teveel te doen, maar samen met Scottsdale - Desert Botanic Garden, aardig centrum en een grote shopping mall - moet dat een dag toch lukken. Anders een paar uren lekker aan het zwembad.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

In (de buurt van) Page heb je o.a. de Lower en Upper Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Glenn Canyon en dat zou ik zeker meenemen in de huidige route als je het nog niet gezien hebt. Ik zou San Diego laten vallen zodat je wat meer rust hebt in je route en je tijd volledig kan besteden aan Moab, Monument Valley etc.
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

pff keuzes, keuzes :p

Waar zou ik Page dan tussen moeten zetten?? Dit zou een voorbeeld kunnen zijn (nog zonder Page).

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 3: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite - Sequoia NP
Dag 6: Sequoia NP - Las Vegas
Dag 7 & 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion NP
Dag 10: Zion NP - Capitol Reef
Dag 11: Capitol Reef - Moab
Dag 12: Moab (Arches)
Dag 13: Moab (Canyonlands)
Dag 14: Moab - Monument Valley
Dag 15: Monument Valley - Mesa Verde
Dag 16: Mesa Verde - Canyon de Chelly
Dag 17: Canyon de Chelly - Phoenix
Dag 18: Phoenix
Dag 19: Phoenix - Amsterdam
Dag 20: Amsterdam
Dag 21:

Zo hou ik dus nog een dag over voor bijvoorbeeld Page of iets anders. Dag 17 zou je nog aan kunnen passen naar een mooie plek dicht bij Phoenix (Holbrook??), zodat je de volgende dag (18) wel iets moet rijden (naar Phoenix), maar niet zoveel. Afstanden kan ik hier even niet meten, dus dat moet ik vanavond even doen.

Wat vinden jullie hiervan en waar zouden jullie Page dan tussen plaatsen?
2013 -- Rondreis Florida
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Ik heb het even overlegd met mijn vriendin en we waren er redelijk snel uit, we gaan San Diego laten vallen, om zo een ietwat rustiger reis te krijgen. Ik ga nu even het nieuwe reisschema op proberen te stellen, maar ik blijf worstelen met Page.... Waar in de reis zouden jullie deze plek invoegen?
2013 -- Rondreis Florida
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Holbrook is in ieder geval zelf geen mooie plaats; alleen van belang als plek om te overnachten voor/na Petrified Forest NP.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

We gaan er nog even over nadenken. Ik laat alle adviezen een beetje inzinken en we gaan dit weekend bespreken wat we uiteindelijk gaan doen. Ik zat overigens een beetje de prijzen van hotels te checken (vorig jaar zijn we via een operator gegaan) en de prijzen vallen best mee. Klopt het dat we van een gemiddelde prijs van +- € 75,-- per nacht uit kunnen gaan?? Een bed is voor ons genoeg overigens, we stellen weinig eisen. De grote ketens bieden vaak wel kamers voor deze prijzen viel me net op.

Overigens willen we wel redelijk budget reizen; €4000,-- is het maximale wat we voor de reis kwijt willen zijn. Ons idee van de kosten:

Vliegreis 2 x 700,- = 1400
Auto 1 x 800,- = 800
Hotel 19 x 75,- = 1425

We houden dan nog € 375 ruimte over voor onvoorziene kosten over. Excursies & eten zijn hier niet bij inbegrepen. Een beetje reeël dit?
2013 -- Rondreis Florida
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Dat slapen moet denk ik wel lukken (zeker met een beetje speurwerk of hulp op dit forum), zeker als je 'alleen maar een bed zoekt'. .
Bijvoorbeeld:
Springdale: El Rio Lodge
Torrey: Capitol Reef Inn
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Masch schreef:
Hotel 19 x 75,- = 1425
Dit zijn wel euro's in dollars is dat op ongeveer 100 dollar per nacht, dat moet zeker lukken.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Hoi hoi,

Vergeet je benzinekosten niet!
Reken maar op 350 dollar (denk ik zo) ligt er ook aan wat de prijzen gaan doen.

Ik ga altijd uit van 80 dollar per nacht voor hotels.
Daar redden we het altijd goed mee. Maarja wij reizen in het laagseizoen he? :wink:

Succes!

Manon
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Manonneke schreef:Vergeet je benzinekosten niet!
Benzine heb ik wel op gerekend. Dit zit echter in het reisbudget van €100,-- per dag. Daar hebben we het de vorige keer prima mee gehaald. Goed om te horen dat mijn budget wel reëel is :dance: Wij gaan overigens waarschijnlijk midden juni weg. Dit is nog niet helemaal zeker, ivm ons werk. Volgende week zal ik het waarschijnlijk precies weten.

Ik heb overigens Page erbij tussen kunnen zetten, gelijk na Zion leek me wel een redelijk idee. Zie onderstaande route:

Afbeelding

Afbeelding

In Las Vegas en Moab zijn er 3 overnachtingen.
In San Francisco, Phoenix en Yosemite 2 en de overigen 1 overnachting.

Dit moet goed te doen zijn toch?
2013 -- Rondreis Florida
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Omdat mijn topic ver was afgezakt en ik toch hoop op nog een paar reacties hier nogmaals mijn nieuwe route. Wat vinden jullie ervan? Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening over de overnachtingsplaatsen & tips voor hotels zijn ook zeer welkom.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco -- hotel bij vliegveld, 2 nachten
Dag 3: San Francisco - Yosemite (320 km) -- Curry Village (heated tent), 2 nachten
Dag 5: Yosemite - Sequoia (230km) -- Visalia, 1 nacht
Dag 6: Sequoia - Las Vegas (600km) -- hotel aan strip, 3 nachten
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion (250km) -- Hurricane, 1 nacht
Dag 10: Zion - Page (215km) -- Page, 1 nacht
Dag 11: Page - Capitol Reef (150km) -- Escalante, 1 nacht
Dag 12: Capitol Reef - Moab (350km) -- Moab, 3 nachten
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Monument Valley (275km) -- Kayenta (1 nacht)
Dag 16: Monument Valley - Mea Verde (230km) -- Cortez (1 nacht)
Dag 17: Mesa Verde - Canyon de Chelly (175km)- Chinle (1 nacht)
Dag 18: Canyon de Chelly - Phoenix (500km)- Phoenix Downtown 2 nachten
Dag 19: Phoenix
Dag 20: Phoenix - Amsterdam
Dag 21: Amsterdam
2013 -- Rondreis Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet in Hurricane overnachten, maar liever in Springdale of aan de oostkant van Zion. Nu moet je dat stuk 2 keer rijden.
Voor Mesa Verde heb je weinig tijd, als je een tour wilt doen kost het een paar uur, en je hebt kans dat je moet wachten tot je een bepaalde tour kunt doen. Ik zou in het park overnachten, dat scheelt. Zie ook ons 2008-verslag.

Marianne
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Masch schreef: Dag 9: Las Vegas - Zion (250km) -- Hurricane, 1 nacht
Waarom ga je niet in Springdale overnachten; dichtbij Zion. Nu moet je toch nog een aardig stuk op en neer rijden. Springdale is ook veel aardiger. Komt bij dat de weg van Hurricane naar Kanab niet heel bijzonder is.
Wij hebben daar geslapen in het eenvoudige en goedkope El Rio Lodge.

Dag 11: Page - Capitol Reef (150km) -- Escalante, 1 nacht
Ik zou liever in Torrey slapen; aardig stadje.
Geslapen in Capitol Reef Inn, een kleinschalig (familie) motel. Eenvoudig en goedkoop.

Dag 12: Capitol Reef - Moab (350km) -- Moab, 3 nachten
Slaaptip: Mayors House B&B; heel aardig B&B in een rustige buitenwijk (loopafstand centrum), mooi zwembad en een prima ontbijt

Dag 15: Moab - Monument Valley (275km) -- Kayenta (1 nacht)
Waarom niet in Monument Valley of Gouldings. Lees op dit forum niet zulke goede berichten over Kayenta.
Wij hebben voor MV geslapen in Mexican Hat.

Dag 17: Mesa Verde - Canyon de Chelly (175km)- Chinle (1 nacht)
Geslapen Best Western Canyon de Chelly. Denk eraan dat in Chinle maar beperkt acommodatie beschikbaar is. Tijdens ons verblijf ook nog een paar toerbussen. Tijdig reserveren !!

Dag 18: Canyon de Chelly - Phoenix (500km)- Phoenix Downtown 2 nachten
Probeer te terugreis te plannen door Petrified Forest NP.
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

@Martin&Marrianne: Sprindale lijkt me inderdaad een betere optie. Weet jij nog goede plaatsen aan de oostkant van Zion in het geval dat er niks is in Springdale? Voor Mesa Verde gaan we ook even kijken wat we gaan doen. Het verhaal in je reisverslag zag er iig interessant uit! Als je dat zo leest krijg je alleen maar meer zin.

@vtveen: Thanx voor alle tips. De eerste gaf ook M&M :p al aan. Torrey gaan we zeker overwegen. De overige tips worden heel erg gewaardeerd door ons!! Vooral alle hotels lijken interessant, ik heb er al een aantal bekeken en ze zitten vaak dik onder ons budget, waardoor we elders meer ruimte krijgen (lees --> het hotel in Las Vegas wordt steeds luxer :D ). De terugreis van Canyon de Chelly naar Phoenix door Petrified Forest te rijden lijkt me een heel goed plan.

Zelf zitten we nog steeds te twijfelen over die laatste dag in Phoenix. Mijn vriendin wil heel graag shoppen en daarvoor lijkt me Phoenix heel erg geschikt. Om echter een dag te besparen zou je ook andersom kunnen rijden (Phoenix - SF), we kunnen dan gelijk de volgende ochtend vertrekken vanuit Phoenix, waardoor we een extra dag te besteden hebben. Mijn vriendin vroeg zich echter af of je wel lekker kan winkelen in SF. Ze vond de winkelcentra in Phoenix helemaal geweldig. Heb je deze outlet's ook in San Francisco? Welke richting (PH-SF of SF-PH) zouden jullie aanraden?

Verder nog even ons stappenplan. Als we straks de definitieve datums weten, willen we eerst de vliegreis en auto boeken. Verder zullen we ook de overnachtingen in Yosemite en Chinle (tip vtveen) snel boeken. Verder kunnen we nog wel even de tijd nemen of zijn er meer plaatsen in onze reis snel vol?
2013 -- Rondreis Florida
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Wij hebben in Holiday Inn Chinle overnacht, vonden we een prettig hotel. Ligging is mooier, leuk zwembad en verder ook sfeervol.
Van Cortes naar Mesa Verde is (tot waar je in het park wilt zijn) nog wel een uur rijden. Als je in de ochtend daarvoor nog in MV wilt zijn wordt het krap om die middag nog Mesa Verde mee te nemen. Aan de andere kant, wil je de pas de volgende dag naar Mesa Verde, dan heb je eigenlijk geen tijd om Canyon de Chelly te zien, die dag. Ik zou proberen om MV aan het eind van dag 15 te zien en dan op dag 16 Mesa Verde.
Je kunt vanuit Cortes via Shiprock binnendoor rijden naar Chinle, via Red Rock en Lukachukai. Is overal verhard en je rijdt dan al langs de viewpoints bij de North Rim van CdC. Scheelt in mijlen en tijd.
Outlets: weet ik niet in SF (natuurlijk wel heel veel winkelcentra). Wel in Las Vegas!
groet Alje
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Holiday Inn Chinle is het tweede motel ter plaatse. Wij konden dat vorig jaar niet boeken en kwamen 'automatisch' in Best Western (ooki niks mis mee) terecht. Beide rekenen behoorlijke prijzen, maar ja er is een soort monopolie voor hen die de canyon de Chelly willen bezoeken.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Masch schreef:... waardoor we elders meer ruimte krijgen (lees --> het hotel in Las Vegas wordt steeds luxer :D

De hotels in LV racen nu om een goeie bezetting en bieden op dit moment behoorlijk lage prijzen, mede "dankzij" de kreditcrisis. Misschien dat je op voorhand al iets kan boeken ? Annuleren kan altijd nog :!:
Groetjes, Nel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer