Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Muziek verschillen
Muziek verschillen
Mijn schoonzus Gwen moest vreselijk lachen toen ik in de auto mijn in Nederland gekochte 'best of' cd van Abba draaide. Zij zegt zelf dat ze een echte Abba fan is maar de nummers op mijn cd klinken volgens haar 'vreselijk sloom'. (Ik ook nog verontwaardig reageren.) Volgens haar zijn dezelfde Abba nummers hier een stuk vlotter. Ik kon me bijna niet voorstellen dat Abba speciaal voor de US vlottere versies zou maken maar ik was laatst in de mall en daar hoorde ik "Gimme Gimme Gimme" en inderdaad wat een verschil met de versie die ik heb! Veel sneller en gepolijster, jah, dan klinkt mijn cd wel sloom.
Ik dacht toch dat ik wel veel wist over muziek maar ik heb nog nooit gehoord van een band die de muziekstijl voor de US aanpast en het europese thuisfront laat zitten met de slome versie.
Is Abba de enige?
Ik dacht toch dat ik wel veel wist over muziek maar ik heb nog nooit gehoord van een band die de muziekstijl voor de US aanpast en het europese thuisfront laat zitten met de slome versie.
Is Abba de enige?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Muziek verschillen
Of draait jouw CD-speler misschien te langzaam?
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, aan een langzamere CD-speler zit ik eerlijk gezegd ook te denken. Natuurlijk produceren sommige artiesten weleens verschillende versies voor bepaalde regios's, maar dat is niet standaard. En dat zou er op een CD of op een mp3 die je download, dan ook altijd moeten staan.
"Keep Georgia On Your Mind"
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vermoed ook dat er iets mis is met je CD-speler. Heb je de CD al in een andere speler geprobeerd en doet ie daar hetzelfde?markro schreef:Of draait jouw CD-speler misschien te langzaam?
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Het ligt echt niet aan de cd speler, andere cds klinken gewoon goed. En ook klinken de instrumenten net iets anders.
Wanneer ik de verschillende versies vind zet ik ze hier neer.
Wanneer ik de verschillende versies vind zet ik ze hier neer.
-
- Amerika-expert
Klopt! Zo hoorde ik hier onlangs een nummer van Lionel Richie en die was hier ook heel anders.
Heel raar om te horen inderdaad.
Heel raar om te horen inderdaad.
ik laat hier vaak engelstalige nederlandse muziek horen waarvan ik zelf denk dat het heel populair zou kunnen zijn in amerika, maar ze vinden het maar niets!! inderdaad, te langzaam, te weinig beats etc! de enige echte NL muziek die het hier goed doet is trance etc, beroemde nl djs spelen hier verrassend vaak.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5768 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555