Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Antelope Canyon
Antelope Canyon
Wie kan mij vertellen of het slim is om vanuit Nederland de Antelope Canyon al te boeken, en hoe lang van te voren? En welk deel is leuker? Upper of Lower Canyon? Bedankt!
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Antelope Canyon
Ik kan je niet zeggen welke mooier is. Wij zijn in de lower geweest en vonden het fantastisch. De lower is smaller (je moet er soms echt voetje voor voetje lopen) en langer dan de upper. Ik denk dat de upper wat makkelijker begaanbaar is en daardoor drukker. De lichtval in de upper schijnt tond het middaguur bijzonderder te zijn, voor de lower maakt het niet zoveel uit hoe laat je gaat.
Voor de lower canyon is reserveren niet nodig. Je rijdt er gewoon heen en betaalt en dan vertrekt er iedere 20 minuten o.i.d. een groepje. Toen wij er in september waren hoefden we maar 10 minuten te wachten.
Voor de lower canyon is reserveren niet nodig. Je rijdt er gewoon heen en betaalt en dan vertrekt er iedere 20 minuten o.i.d. een groepje. Toen wij er in september waren hoefden we maar 10 minuten te wachten.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Kijk ook even op DIT topic!
Volgens mij is een dag van te voren reserveren wel voldoende.
Wij komen er half september als het goed is en ik hoop dat ik een beetje goeie foto's kan maken daar.
Heb zelf een Canon Powershot G7, iemand ervaring met dat toestel in deze canyon?
Schijnt een hele toer te zijn om daar zonder statief mooie foto's te maken.
Groet
Bert
Volgens mij is een dag van te voren reserveren wel voldoende.
Wij komen er half september als het goed is en ik hoop dat ik een beetje goeie foto's kan maken daar.
Heb zelf een Canon Powershot G7, iemand ervaring met dat toestel in deze canyon?
Schijnt een hele toer te zijn om daar zonder statief mooie foto's te maken.
Groet
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik kan ook niet zeggen welke van de 2 mooier is. Ik ben alleen in Upper Antelope Canyon geweest en vond deze echt heel mooi.
Het is lastig om foto's te maken zonder statief je kunt geen flits gebruiken dus krijg je automatisch langer belichtingstijden.
Maar toch kun je met een beetje geluk mooie foto's maken de volgende zijn op 6 september 2007 in Upper Antelope Canyon gemaakt
rond het middaguur. Hier enkele voorbeelden.
Het is niet gemakkelijk om foto's te maken zonder mensen erop.

Ik vond het een mooie tour. Ik heb deze trouwens vanuit het hotel in Page op dezelfde dag via internet gereserveerd.
Groet Theo
Het is lastig om foto's te maken zonder statief je kunt geen flits gebruiken dus krijg je automatisch langer belichtingstijden.
Maar toch kun je met een beetje geluk mooie foto's maken de volgende zijn op 6 september 2007 in Upper Antelope Canyon gemaakt
rond het middaguur. Hier enkele voorbeelden.
Het is niet gemakkelijk om foto's te maken zonder mensen erop.
Ik vond het een mooie tour. Ik heb deze trouwens vanuit het hotel in Page op dezelfde dag via internet gereserveerd.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Zijn deze foto's met of zonder statief genomen?
En met welk toestel?
Groet
Bert
En met welk toestel?
Groet
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hallo Bert,
De foto's zijn zonder statief gemaakt met een Olympus C-7070W.
Groet Theo
De foto's zijn zonder statief gemaakt met een Olympus C-7070W.
Groet Theo
Groetjes Theo.

Mooi!!
Wij gaan er ook naartoe en reserveren wel van tevoren omdat we de tour van half 1 (bij de Upper) willen doen en deze vrij druk schijnt te zijn.
Een van de mooiste plekken voor geweldige foto's denk ik..
Wij gaan er ook naartoe en reserveren wel van tevoren omdat we de tour van half 1 (bij de Upper) willen doen en deze vrij druk schijnt te zijn.
Een van de mooiste plekken voor geweldige foto's denk ik..

- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
wij hebben onze tour voor juli 2009 (11.30 am) ook al geboekt.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Als je de drukte van Antelope Canyon wilt vermijden, of als je (net zoals wij
) geen genoeg kan krijgen van slot canyons, dan kan je ook Water Holes Slot Canyon bezoeken: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... holes.html

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Ik zal er enkele voorbeelden van de veel rustigere lower opzetten om de keuze nog wat moeilijker te maken

Groetjes
Bart

Groetjes
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Kan iemand me vertellen wat de adresgegevens zijn van Antelope Canyon?
(Handig voor mn TomTommetje
)
Groetjes Joyce
(Handig voor mn TomTommetje

Groetjes Joyce
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
wij vonden de lower ook geweldig en fijner voor de kinderen omdat het een heel stuk langer lopen is, dus avontuurlijker voor de kinderen.We zijn er gewoon naartoe gereden en terplekke met de eerstvolgende gids meegegaan.
zie:
helemaal aan het begin pas op het laatste moment zie je waar je naar binnen moet gaan in de grond:

een van mijn lievelingsfoto's :

zie:
helemaal aan het begin pas op het laatste moment zie je waar je naar binnen moet gaan in de grond:

een van mijn lievelingsfoto's :

http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo zeg, dat ziet er allemaal super mooi uit! Nu nog een keuze maken...
Heeft iemand ook toevallig ervaring met de jeeptour door Monument Valley met de Indianen? Ons werd aangeraden om die excursie te doen omdat je op plekken komt waar je zelf met je auto/ camper niet heen kan. Maar het is best prijzig voor anderhalf uur, dacht zo een $40. MAar ik vroeg me af of het de moeite waard is, of dat jezelf net zo goed kan gaan?
Heeft iemand ook toevallig ervaring met de jeeptour door Monument Valley met de Indianen? Ons werd aangeraden om die excursie te doen omdat je op plekken komt waar je zelf met je auto/ camper niet heen kan. Maar het is best prijzig voor anderhalf uur, dacht zo een $40. MAar ik vroeg me af of het de moeite waard is, of dat jezelf net zo goed kan gaan?
-
- Amerika-ontdekker
WoW,
Hele mooie foto van de lower canyon!
Ik heb zelf ook heel lang getwijfeld of we naar upper of lower canyon zouden gaan en besloten om toch de lower te doen.
Voornaamste reden voor mij was dat ik echt rustig de tijd wil nemen om lekker creatief te fotograferen en de tours in de upper canyon zijn allemaal maar vrij kort in de canyon (lang genoeg om te waarderen hoe mooi het is natuurlijk).
Een tweede afweging is de tijd wanneer we zelf gaan. Het grootste verschil tussen de lower en upper antelope canyon qua fotografie en lichtinval zijn de lichtbundels die de canyon invallen. Deze zul je in lower antelope canyon nauwelijks zien. In upper antelope zijn ze rond het middaguur altijd zichtbaar bij zonnig weer, natuurlijk wel afhankelijk van het seizoen. Als de zon nog laag staat dan komen de bundels niet zo ver de canyon in dat ze de vloer raken. De mooiste (en drukste) tours door upper antelope canyon zijn de tours van 11.30, omdat je dan precies op het mooiste punt qua lichtinval in de canyon bent.
Ik denk dat lower antelope canyon zo langszamerhand ook wel een stuk drukker is dan een aantal jaar geleden, maar zal nog steeds meevallen ten opzichte van upper, dus het moet wel mogelijk zijn om daar foto's te maken zonder andere mensen er op.
Nu al zin om mijn nieuwe lens uit te proberen daar, vriendlief heeft nu al geen zin om het statief te sjouwen ^^.
Had zelf nog wel een vraagje, weet niet of er forumbezoekers zijn die wat serieuzer fotograferen en hier al eens geweest zijn, zou het beter zijn om een zoomlens mee te nemen of kan ik beter mijn vaste 50mm lens meenemen die een heel stuk lichtsterker is?
Hele mooie foto van de lower canyon!
Ik heb zelf ook heel lang getwijfeld of we naar upper of lower canyon zouden gaan en besloten om toch de lower te doen.
Voornaamste reden voor mij was dat ik echt rustig de tijd wil nemen om lekker creatief te fotograferen en de tours in de upper canyon zijn allemaal maar vrij kort in de canyon (lang genoeg om te waarderen hoe mooi het is natuurlijk).
Een tweede afweging is de tijd wanneer we zelf gaan. Het grootste verschil tussen de lower en upper antelope canyon qua fotografie en lichtinval zijn de lichtbundels die de canyon invallen. Deze zul je in lower antelope canyon nauwelijks zien. In upper antelope zijn ze rond het middaguur altijd zichtbaar bij zonnig weer, natuurlijk wel afhankelijk van het seizoen. Als de zon nog laag staat dan komen de bundels niet zo ver de canyon in dat ze de vloer raken. De mooiste (en drukste) tours door upper antelope canyon zijn de tours van 11.30, omdat je dan precies op het mooiste punt qua lichtinval in de canyon bent.
Ik denk dat lower antelope canyon zo langszamerhand ook wel een stuk drukker is dan een aantal jaar geleden, maar zal nog steeds meevallen ten opzichte van upper, dus het moet wel mogelijk zijn om daar foto's te maken zonder andere mensen er op.
Nu al zin om mijn nieuwe lens uit te proberen daar, vriendlief heeft nu al geen zin om het statief te sjouwen ^^.
Had zelf nog wel een vraagje, weet niet of er forumbezoekers zijn die wat serieuzer fotograferen en hier al eens geweest zijn, zou het beter zijn om een zoomlens mee te nemen of kan ik beter mijn vaste 50mm lens meenemen die een heel stuk lichtsterker is?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
afgaande op foto's die je een overzicht geven van de slotcanyon zul je best zo veel mogelijk groothoek nodig hebben denk ik.
50mm is op een gewone dslr al redelijk krap denk ik om een overzichtfoto te trekken van de canyon. je kunt ze alleszins meenemen (50mm neemt niet veel plaats in) maar of je nog durft wisselen van objectieven in de canyon zelf is een andere vraag. ik weet niet hoe het daar zit met de hoeveelheid zand die er hangt.
volgens mij ben je best af zonder statief met een standaard zoom objectief met 2.8 f waarde of miss iets hogere f waarde maar beeldstabilisatie?
50mm is op een gewone dslr al redelijk krap denk ik om een overzichtfoto te trekken van de canyon. je kunt ze alleszins meenemen (50mm neemt niet veel plaats in) maar of je nog durft wisselen van objectieven in de canyon zelf is een andere vraag. ik weet niet hoe het daar zit met de hoeveelheid zand die er hangt.
volgens mij ben je best af zonder statief met een standaard zoom objectief met 2.8 f waarde of miss iets hogere f waarde maar beeldstabilisatie?
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
onze foto's zijn gewoon gemaakt met een kodak easyshare CX7525....EN RELATIEF OUD EN SIMPEL toestelletje.....zonder groothoek e.d. kun je af en toe best leuke foto's maken......
op deze foto zie je hoe smal de lower soms is

op deze foto zie je hoe smal de lower soms is

http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben in 1999 een jeeptour gedaan en vonden dit zeer indrukwekkend.loessius schreef: Heeft iemand ook toevallig ervaring met de jeeptour door Monument Valley met de Indianen? Ons werd aangeraden om die excursie te doen omdat je op plekken komt waar je zelf met je auto/ camper niet heen kan. Maar het is best prijzig voor anderhalf uur, dacht zo een $40. MAar ik vroeg me af of het de moeite waard is, of dat jezelf net zo goed kan gaan?
Zie verslag 1999 http://www.robenannie.nl/reisverslag1999.html dag 13
We hebben net gereserveerd voor de middagtour om 11.30 die we in aug. 2009 gaan doen.
Was snel en goed geregeld via de site!! Kan niet wachten :dance:
Was snel en goed geregeld via de site!! Kan niet wachten :dance:
Dit zou ik ook graag weten. Of misschien kan iemand een kaartje posten met daarop aangeduid waar het precies ligt? Zou heel handig zijnJoyce24 schreef:Kan iemand me vertellen wat de adresgegevens zijn van Antelope Canyon?
(Handig voor mn TomTommetje)
Groetjes Joyce

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11402 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs