Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verslag van de vakantie

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
yvonne
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne »

:lol: nog steeds met het amerika gevoel in mijn mind, ben net een dagje terug, gisteren de band terug gekeken, en zou zo het vliegtiug weer in willen stappen.
dit jaar landden we in atlanta, wat een shit zooi daar, na een vlucht , bekaf ben je drie uur bezig om door de douane te komen, riemen, schoenen alles uit, toen er een gast ervandoor ging lag alles stil, niemand mocht een woord zeggen, laat staan je bewegen, dus deze luchthaven krijgt en dikke onvoldoende, dan hangen er borden bedankt voor je medewerking, wat medewerking ..je word gewoon in gijzeling gehouden, terwijl je alleen maar je vakantie wil vieren....
maar eindelijk waren we toch buiten..met als pech dat het mooie horloge van mijn vriend bij de douane, waar hij twee keer gescheckt werd, ineens spoorloos was..gejat dus.oja en bij gevonden voorwerpen geen spoor..en de douane was, na deze laatste vlucht gesloten dus het personeel was ook al weg, op de terug weg..weer proberen maar nee hoor, het horloge was hij kwijt.
de vacantie, de motels, de diners, de mensen en de omgeving en de natuur maakte alles weer goed, we landen dus in atlanta, en hebben in een tijd van 11 dagen, onze vacantie, bijna 5000 km gereden en veel gezien- georgia-missisippie-tennesie-kentucky-florida-alabahama, het was een super vacantie en de vlucht met delta was prima..maar atlanta nee daar landen wij niet meer........... :twisted:
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

yvonne schreef: dit jaar landden we in atlanta, wat een shit zooi daar, na een vlucht , bekaf ben je drie uur bezig om door de douane te komen, riemen, schoenen alles uit, toen er een gast ervandoor ging lag alles stil, niemand mocht een woord zeggen, laat staan je bewegen, dus deze luchthaven krijgt en dikke onvoldoende, dan hangen er borden bedankt voor je medewerking, wat medewerking ..je word gewoon in gijzeling gehouden, terwijl je alleen maar je vakantie wil vieren....
Hartsfield in Atlanta is de grootste (qua aantal vluchten) airport in de VS en is belangrijk om je te realiseren dat deze maatregelen (hoewel natuurlijk nooit echt fijn) zijn ingesteld om ook jouw veiligheid gedurende je vakantie te waarborgen.

Het uittrekken van de schoenen is vrijwel standaard sinds Richard Reid een partij explosieven in zijn schoenen verstopte. Ik zat zelf ook vast op Hartsfeld toen ergens in 2002 iemand door de douane rende met een wapen. Erg vervelend natuurlijk, maar als ik mag kiezen tussen een paar uur wachten of het risico lopen dat er een dwaas met een pistool aan boord zit, is de keuze toch redelijk snel gemaakt.

Geloof me, niemand controleert voor zijn lol de schoenen van iemand die net 7 uur in een vliegtuig heeft gezeten en die, inclusief reistijd, dezelfde schoenen al ruim 10 uur aan zijn voeten heeft. Helaas zijn dit soort checks (en de bijbehorende vertragingen) tegenwoordig noodzakelijk. Erg vervelend maar het is niet anders. De luchthaven in Atlanta kan er ook niet zo gek veel aan doen.

Het fijne is echter wel dat je een keuze hebt. Je kunt namelijk ook thuis blijven :shock:
yvonne
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne »

:twisted: thuis blijven vind ik een beetje raar antwoord, ook op schiphol word je prima gecontroleerd, ook daar door de douane en de scanner, dus twee keer door de douane in atlanta, is een beetje overtrokken, de amerikanen die terugkomen mogen bijna zo doorlopen, dus waarom deze regels niet voor hun ??? misdaad is toch niet aan alleen buitenlanders/vakantiegangers??
volgend jaar weer naar amerika....atlanta....die slaan we over. :lol:
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Bovenstaande berichten zijn afgesplitst van de introductiethread in het "Over AllesAmerika.com" forum vanwege problemen met de relevantie t.a.v. die thread.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Yvonne,

Misschien moet je pp 11 september 2001 hier in de VS geweest zijn om de in jouw ogen overdreven veiligheidsmaatregelen te begrijpen en lijdzaam te ondergaan.

Ik ben het met Jan eens, dat Atlanta geen uitzondering is. Als je volgend jaar op Miami, Washington, New York of Chicago aanvliegt, kan je precies hetzelfde overkomen.

Dat er op Schiphol ook prima gecontroleerd wordt ben ik niet met je eens. Als mensen het land verlaten wordt er toch minder opgelet, dan als je binnenkomt.

Wat je schrijft over Amerikanen, die zo door kunnen lopen komt omdat onze paspoorten gescanned worden en er meteen een heel rapport over onze eventuele criminele acties op het scherm van de beambte verschijnt. Met veel Europese paspoorten is dat (nog) niet zo.

Ik moest wel lachen om Jan's opmerking, dat niemand voor zijn plezier na een lange vlucht de schoenen van passagiers nacheckt.

In ieder geval heb ik de schrik van de terreuraanvallen van heel dichtbij meegemaakt en kan voor mij de controle op de vliegvelden niet streng genoeg zijn.

Maar wat jou betreft, reken er op, dat wat je in Atlanta hebt meegemaakt, net zo goed in andere steden kan gebeuren. En ik denk, dat Jan dat bedoelde met thuisblijven. Als je zulke toestanden wilt vermijden, zit er niets anders op. :)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
yvonne
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne »

:o hallo

wat er 11 september is gebeurd is verschrikkelijk en ook ik weet dat controles noodzakelijk zijn, maar twee keer achterelkaar, kijk als dat poortje piept vind ik het logisch dat er een dubbele check nodig is, maar als je mond vol tytanium zit, blijf je piepen..ze geloven het nooit. is alles gecontroleerd en ben je clean, moet je weer en dan is je horloge spoorloos.
verder hebben we nooit problemen gehad, niet in NY enz, we zijn op meer luchthavens geweest dus enig vergelijkingsmateriaal hebben we zeker.

Amerika is en blijft een heerlijk vakantie land, jammer van de vele droogleggingen ( jaren 20), en het rookverbod verspreid zich steeds verder uit, er zijn in het zuiden meer kerken dan kroegen, binnen een minimale straal van 1,.. mile mag er geen kroeg bij een kerk staan, dus zetten ze het land vol kerken.
zie je een gelegenheid om een biertje te drinken dan is er in geen velden en wegen een motel te bekennen, dus de amerikanen duiken vaak met een flinke slok op achter het stuur..met als gevolg... :!:
Toch op t.v. zit je naar een amerikaanse film te kijken waar in een eetgelgenheid flink word gedronken..die dit geloofd komt van een koude kermis thuis..dus voor de nieuwe land ondekkers.....als geheelonthouders en niet rokers....want het is zo ongezond....een prima vakantieland....eten kun je lekker vet tot je er bij neervalt :D

Dit is zeker niet negatief bedoeld, maar handig om te weten.
Hoe het in de steden is weet ik niet, wij verkiezen het kris kras rijden, 5000 km per vakantie, door alle staten.

vr gr Yvonne
Franka
Amerika-ontdekker

Bericht door Franka »

Een kleine toevoeging van mijn kant. Ik ben net een week terug uit de USA. Wij zijn gestart en geëindigd in San Francisco. Wij hebben in 16 dagen 5500 km gereden, maar wat een fantastische natuur! De woestijn tussen Carson City en Ely is overweldigend. Alleen een vlucht van 11 uur is mij te lang. Volgende keer maar een stop-over.
Maar om even terug te komen op het onderwerp: wij zijn Amerika uit strenger gecontroleerd dan erin. Vier jaar geleden moesten wij nog een hele vragenlijst beantwoorden (van wie is die koffer, wie heeft hem ingepakt, heeft nog iemand anders hem vastgehad etc.) en dit jaar was het alleen koffer open op Schiphol en door de X-ray voordat je incheckt. Heel soepel en iedereen stond rustig in de rij te wachten. Op SFO daarentegen moesten zelfs mijn schoenen uit (inderdaad minder plezierig voor de douane beambte) en moest ik zelfs mijn appeltje (voor de dorst) inleveren. Maar ja, zoals Petra en Jan al schreven; better safe than sorry. Ik begrijp het wel vanuit Amerikaans oogpunt. Je moet er gewoon rekening mee houden als je op vakantie gaat naar de USA.

Groetjes, Franka
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

Ja het is natuurlijk wel rot dat je vakantie op zo'n manier moet beginnen, maar het is ergens begrijpelijk. Als ik even nadenk over de controles die wij hebben meegemaakt op onze reis naar New York:

1. in Zaventem kregen we (mondeling) een vragenlijst, daarna door de metaaldetector, handbagage door de X-ray, iets wat een standaard procedure is. Een vriend die mee was mocht zijn schoenen uitdoen omdat er metalen ringen (waar de veters doorgaan) in zijn schoenen zaten die reageerden op de metaaldetector. Schoenen uit en door de X-ray.

2. Bij aankomst in J.F. Kennedy hebben ze mij niet extra gecontroleerd, maar diezelfde vriend mocht zijn valies openmaken. Ze waren niet echt vriendelijk en het moest allemaal nogal rap gebeuren.

3. Bij het bezoeken van het vrijheidsbeeld en Ellis Island allemaal door de metaal detector, schoenen en al uit. Ook hier waren de 'officers' niet echt vriendelijk ("common, move it, belt out!!...)

4. Toen we de empire state building bezochten was het weer van dat...

5. Bij het vetrek in JFK hebben ze mij niet extra gecontroleerd buiten de standaard procedures. Diezelfde vriend mocht zijn koffers weer eens openmaken... Ook hier schoenen uit en door de X-ray.

6. Bij onze aankomst in Zaventem hebben ze niemand gecontroleerd bij mijn weten. (We waren met een groep van 60). Enkel een slaperige "flik" die om onze paspoorten vroeg.

Ik kan de strenge controles op de luchthaven ergens begrijpen, enkel de arrogantie van de officers bij de ferrydienst naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island was mij echt tè. Er was naar mijn mening geen enkele reden om ons af te blaffen. Het was zéér koud die dag, dus iedereen had een dikke vest, dikke warme schoenen, handschoenen en zo aan, geen wonder dat het iets langer duurt dan wanneer je daar staat in je T-shirt...
Ik kan met anderzijds ook wel inbeelden dat er bij die officers een zeker stress situatie ontstond als ze daar 60 man ineens moeten controleren.

Niet dat dit de fantastische reis naar NY heeft bedorven.
yvonne
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne »

:D hoi

weet precies wat je bedoeld hahah, eindelijk iemand die het begrijpt, ja die vragenlijsten ken ik, ze vragen het hemd van je lijf, waar je heen gaat, of je je spullen heb uitgeleend, wie je koffer heeft ingepakt enz enz, heel logisch, ook bij ons de koffers open, prima maar een plunjebaal dichtmaken kunnen ze niet , met als gevolg dat er iets kapot is gegaan, daarna wass het even lachen..hadden een houten beschilderde zaag gekocht als souvenir, nou die gaat dus niet de cabine in maar gewoon het ruim in, maar uitpakken geblazen en controleren, ik denk dat dat je met een zaag van hout weinig kan uitrichten maar goed, was wel leuk.

verder vind ik persoonlijk de vragen een beetje oudbollig, wie wat op zijn kerfstok heeft zal echt de vragen niet naar waarheid beantwoorden, dit ook over de groene kaart in het vliegtuig.
x- ray = heel leuk om te zien, mocht meekijken ging allemaal heel leuk op schiphol, leggen alles uit, en voor een nieuwsgierige vrouw als ik ben, welke vrouw niet- zie en leer je veel, dus wat dit alles betreft en ook als ik anderen hoor, is iedereen erg te spreken over schiphol..dus zo kan het ook.. :lol: makkelijk-overzichtelijk-ruim van opzet-genoeg te doen- eigenlijk moeten ze overal een schiphol hebben..toch??
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dino schreef: 3. Bij het bezoeken van het vrijheidsbeeld en Ellis Island allemaal door de metaal detector, schoenen en al uit. Ook hier waren de 'officers' niet echt vriendelijk ("common, move it, belt out!!...)
Afgelopen zomer ben ik ook naar het Vrijheidsbeeld geweest en ik vond ze echt niet onvriendelijk. Iedereen moest inderdaad de riem afdoen (zakte mijn korte broek nog bijna naar beneden.... maar dat terzijde... :lol: ). Het ging allemaal zeer vlot.

Ik kan mij nog wel herinneren dat ze een beetje "pissed-off" waren op enkele toeristen, die gewoon niet deden wat hen gevraagd werd. "Please take your hat off.." en dan gewoon doorlopen en doen of ze het niet verstaan.
Tja, dan vraag je om moeilijkheden.

Nee hoor, niets dan lof voor de "officers".

Roland
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

De extra controle in Zaventem voor de vluchten naar Amerika zijn totaal nutteloos want ze controleren niet iedereen terwijl dat de bedoeling was.

Ik was dan zo beleefd om alles open te doen voor hun omdat ik het goed vond dat ze extra controleerde maar terwijl ik daarna zat te wachten op mijn vlucht zag ik bijna iedreen gewoon doorlopen terwijl het volgens de veiligheidsagent verplicht was.

Ook juist na het check in(mocht mijn reiskoffers daarna pas laten inchecken) moest ik eerst mijn reiskoffers en rugtas laten controleren. Dus in totaal werd ik drie keer gecontroleerd voor ik op de vliegtuig zat! :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer