Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Phoenix - Yellowstone - San Francisco (24 dagen)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
b&w
Amerika-ontdekker

Phoenix - Yellowstone - San Francisco (24 dagen)

Bericht door b&w »

Hallo allemaal,

Eerst en vooral dank aan al de mensen die hier regelmatig posten, ik heb al een schat aan informatie kunnen opdoen door het lezen van routes en comments hierop.

Ik ga dit jaar in juni voor de eerste keer naar het ziudwesten van Amerika. Mijn vriendin is echter in 2006 al geweest en heeft toen de standaard toer LA-LA gedaan. Door haar verhalen en foto’s voelde ik me bijna genoodzaakt ook te gaan :p En ze wilt gelukkig zeer graag terug. We wilden eigenlijk met vier gaan, maar we hebben maar één reisgenoot gevonden, want onze hotelkosten toch iets doet stijgen.

Nu, ik zou graag wat opmerkingen krijgen over onze route. We gaan in totaal 24 dagen en de opzet was juist om ook parken te bezoeken die mijn vriendin vorige keer niet gedaan heeft. En enkele over te slaan die haar niet zo bevielen.

Onze vliegtickets en huurauto zijn btw al geboekt, via airstop en usareisen.de

Onze route:

Vrijdag 05/06:
’s Middags Brussel Phoenix, overnachting in phoenix

Zaterdag 06/06
Huurauto bij national en rit naar Grand Canyon. Bezoek GC en slapen in Tusayan.

Zondag 07/06
Voormiddag helivlucht en langs eastrim (opt gemakske) naar Page. Slapen in Page

Maandag 08/06
Bezoek Horseshoebend
Bezoek Upper anteloop (photographic tour om 11.30 - geboekt)
Ev. Glen canyon dam.
Rit naar hotel rond Monument Valley en al eerste bezoek MV (zonsondergang)

Dinsdag 09/06
Jeeprit met gids geboekt (we hebben een minivan als huurauto)
Rit naar Moab
Eerste korte bezoek aan Arches alst nog gaat
Slapen in Moab

Woensdag 10/06
Arches
Slapen in Moab

Donderdag 11/06
Rit naar Grand teton met bezoek Salt Lake City en ergens als we moe zijn een motel langs de kant

Vrijdag 12/06
Rit verder naar Jackson, en iets daar in de buurt bezoeken:p
Slapen in Jackson of aanverwante

Zaterdag 13/06
Bezoek Grand Teton en verder rijden naar kamer in Yellowstone (ligt vast)

Zondag 14/06
Bezoek Yellowstone
Slapen Yellowstone (ligt vast)

Maandag 15/06
Bezoek Yellowstone en late namiddag of vroege avond richting Salt Lake City en onderweg ergens motel

Dinsdag 16/06
Rit naar Bryce Canyon en slapen vlak aant park (ev. afh van het uur al iets bezoeken)

Woensdag 17/06
Bezoek Bryce Canyon
Slapen in de buurt

Donderdag 18/06
Bezoek Bryce
Rit Las Vegas
Slapen Las Vegas

Vrijdag 19/06
Las Vegas
Slapen Las Vegas

Zaterdag 20/06
Rit Death Valley
Overnachten ofwel Stovepipe ofwel in die ranch

Zondag 21/06
Bezoek Death Valley
Slapen in Lone Pine

Maandag 22/06
Rit Monolake + bezoek
Rit Yosemite + bezoek
Slapen in Yosemite (ligt vast)

Dinsdag 23/06
Bezoek Yosemite
Slapen Yosemite (ligt vast)

Woensdag 24/06
Bezoek Yosemite
Rit San francisco + slapen SF

Donderdag 25/06
Bezoek SF (Alcatraz, Golden gate, fishermans warf, chinatown…)
Slapen SF

Vrijdag 26/06
Droppen auto
Bezoek SF
Slapen SF

Zaterdag 27/06
Onnoemelijk vroeg de vlieger op en terug naar België

Zoals je ziet ligt er al redelijk wat van overnachtingen vast, dus echt schuiven gaat niet. Maar ongetwijfeld zijn er bedenkingen of hints wat we zeker nog kunnen bezoeken.

En moest iemand zich geroepen voelen om onze groep compleet te maken :D

Mvg,

Bart
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Phoenix - Yellowstone - San Francisco (24 dagen)

Bericht door Coyote »

Voor het gemak heb ik jullie route even kort en bondig onder elkaar gezet zodat het eenvoudiger leest voor iedereen. Mochten er foutjes in zitten, moet je het maar even aanpassen:

vr. 05/06 - Brussel - Phoenix
za. 06/06 - Phoenix - Tusayan
zo. 07/06 - Tusayan - Page
ma. 08/06 - Page - Monument Valley
di. 09/06 - Monument Valley - Moab
wo. 10/06 - Moab
do. 11/06 - Moab - Salt Lake City
vr. 12/06 - Salt Lake City - Jackson
za. 13/06 - Jackson - Yellowstone NP
zo. 14/06 - Yellowstone NP
ma. 15/06 - Yellowstone NP - Salt Lake City
di. 16/06 - Salt Lake City - Bryce Canyon NP
wo. 17/06 - Bryce Canyon NP
do. 18/06 - Bryce Canyon NP - Las Vegas
vr. 19/06 - Las Vegas
za. 20/06 - Las Vegas - Stovepipe Wells
zo. 21/06 - Stovepipe Wells - Lone Pine
ma. 22/06 - Lone Pine - Yosemite NP
di. 23/06 - Yosemite NP
wo. 24/06 - Yosemite NP - San Francisco
do. 25/06 - San Francisco
vr. 26/06 - San Francisco
za. 27/06 - San Francisco - Brussel

Ik vind de route op z'n zachts gezegd 'optimistisch' maar niet helemaal onmogelijk al zou ik zelf een aantal dagen anders indelen.

Eerst iets over de autohuur. Je hebt die al geboekt maar ik had het anders gedaan. Ik had de auto nl. gelijk na aankomst al gehuurd. Waarom? Je komt pas aan het eind van de middag/begin van de avond aan. Als je dan gelijk de auto huurt, hoef je die op de dag van inleveren ook pas rond dat tijdstip in te leveren. Je huurt 'm nu in de ochtend van de 2e dag. Dat houdt in dat je 'm de 26e ook in de ochtend moet inleveren. Als ik het goed geteld heb, huur je die voor 20 dagen. Zou je de auto 1 dag langer huren dan betaal je hetzelfde bedrag. Huur van auto's wordt nl. in de regel altijd per week gedaan. Huur je de auto al direct na aankomst en lever je die op de 26e in ( = 21 dagen) dan hoeft dat ook pas 's avonds. Als je die laatste avond vlak bij het vliegveld van San Francisco gaat zitten, kun je de andere dag wellicht met een shuttle dienst van het hotel naar het vliegveld. Misschien kun je e.e.a. nog aanpassen bij usareisen.de (daar zijn wel omboekingskosten voor verschuldigd).

Verder ben ik wel benieuwd waarom je voor 3 personen een minivan neemt. Een midsize SUV (de aanbieding van de Equinox van Alamo bij usareisen.de bijv.) zou denk ik net zo goed kunnen en is volgens mij ook nog goedkoper.

Waarom kies je voor Tusayan? Leuker is om in Grand Canyon Village te zitten. Kun je 's ochtends immers mooi de zonsopgang meemaken bij de Grand Canyon en 's avonds de zonsondergang.

Voor Yellowstone kom je eigenlijk net een dag/halve dag te kort om het park goed te zien. Vanuit Moab zou je direct naar Jackson kunnen rijden en Salt Lake City 'links' kunnen laten liggen (letterlijk en figuurlijk). Je gaat op de terugweg immers ook weer langs Salt Lake City en je zou dan wat meer tijd aan Salt Lake City kunnen besteden. Bryce Canyon NP zou ik in dit geval overslaan. De tijd die je daarmee bespaart kun je besteden aan Yellowstone NP en Salt Lake City. Vanuit Salt Lake City reed ik dan in één keer door naar Las Vegas.

In Lone Pine zou ik niet overnachten. Vanuit Stovepipe Wells is dat een ritje van slechts 80 mijl. Je kunt dan veel beter nog een flink stuk doorrijden naar bijv. Mammoth Lakes. Dan zit je nl. al heel dichtbij Mono Lake zodat je die aan het eind van de middag/begin van de avond al kunt bezoeken. Geeft je misschien ook nog de mogelijkheid om de andere dag eerst nog Bodie (ghosttown) te bezoeken voordat je naar Yosemite NP gaat. Heeft dat je voorkeur niet, dan kun je direct naar Yosemite NP zodat je op je gemak de Tioga Pass over kunt en ruim voldoende tijd hebt om onderweg te stoppen.

Ik begrijp dat al vrij veel zaken 'vastgelegd' zijn. Dat maakt het voor ons vaak moeilijk om echt advies te geven. Je programma is al vrij vol en ruimte voor wijzigingen is er dan bijna niet.

Hopelijk kunnen jullie wat met mijn aan- en opmerkingen. Misschien kun je nog aangeven welke parken je vriendin juist wil overslaan. Maakt het voor ons ook makkelijker advies te geven.

Succes met de planning!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
b&w
Amerika-ontdekker

Re: Phoenix - Yellowstone - San Francisco (24 dagen)

Bericht door b&w »

Hey Roland, bedankt voor de feedback, er staan wel degelijk interessante punten in.
Ove ronze auto. We hopen nog altijd een vierde persoon te vinden en dan is die minivan wel wat comfortabeler. Mijn vriendin had een soortgelijke auto in Canada en dat is haar toen goed bevallen, dus daarom hetzelfde type :) We hebben wel degelijk de auto gehuurd tot de laatste dag, maar ik ben nog niet zeker hoe we de drop off gaan regelen, en hoe het zit met dure SF parkeerplaatsen.

Ik heb nog niet naar logies in de GC zelf bekeken, maar ik ga ervan uit dat de prijzen toch een pak duurder zullen zijn? En als ik zo op google maps zie, ligt Tusayan toch wel enorm dicht bij. Kzal toch even checken hoe het zit met het prijsverschil. Zonsop- en ondergangen zijn toch wel favoriete momenten en zou ik niet graag missen. Maar ik zal wel optimistisch zijn als ik me voorstel dat je vanuit je hotelkamer of tent in GC effe de zonsopgangen kunt meemaken? Of op sloefen en in boxershorts effe naar de canyonrand kunt wandelen?

Je opmerking over het traject moab-jackson in één trek te doen ga ik idd sterk in overweging nemen, ik wil immers zoveel mogelijk tijd in de parken zelf doorbrengen. Maar is er niks interessants in Salt Lake City zelf mee te maken? Dit is zowat het enige van het traject dat ik niet echt onderzocht heb. Bryce zal in ieder geval bezocht worden :p Hier kijk ik echt naar uit, al zou van Yellowstone naar Las Vegas waarschijnlijk een korter traject zijn.

En je hebt eigenlijk gelijk over lone pine, best idd een stad verder trekken. Wel spijtig voor de mevrouw die ik daarstraks om 5.30 plaatselijke tijd uit bed gebeld heb voor kamerprijzen te informeren. Tijdsverschil een beetje onderschat :D

Op zich het enige dat mijn vriendin niet zo nodig opnieuw wilt bezoeken is de kustweg SF-La, LA zelf en Zion. Zelf had ik zion wel graag gedaan, maar we kunnen moeilijk vijf weken weg blijven natuurlijk ....

** Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten:
viewtopic.php?f=1&t=17691
Moderator**
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer