Christa12 schreef:Hoi Vista,
Ik heb zelf net een hotel in San Simeon geboekt. Daar rijden we naartoe vanuit Monterey en brengen eerst een groot deel van de dag in Big Sur door, lekker wandelen, relaxed rondkijken en op ons dooie gemakje dan richting hotel. Misschien is dat ook nog een idee voor jou ipv Pismo Beach als je extra veel tijd wilt hebben voor Big Sur. Het is op jouw route de laatste plaats met hotels voor Big Sur. Je kunt dan de hele dag in Big Sur doorbrengen en dan doorrijden naar Monterey of eventueel nog wat verder. Het is volgens mij qua afstand prima te doen om er vanuit LA heen te rijden. Op die route kan je dan nog wat stops maken in bijvoorbeeld Santa Barbara, San Luis Obispo en Morro Bay.
NB Ik heb gekozen voor het Best Western Cavalier Resort
http://www.cavalierresort.com, 2 q room 156 dollar/ nacht inclusief tax, mogelijk met zeezicht, een eigen zitje buiten en een grappig fake Hearst Castle zwembad. Het hotel staat nr 1 op tripadvisor voor San Simeon (die plaats is verder niet meer dan rijtje hotels) en in mijn reisgids 'California with kids' werd ie ook aanbevolen. Maar er zijn dus nog veel meer hotels daar.
groetjes,
Christa
Hoi Christa!
Uiteindelijk heb ik in Pismo Beach een Motel6 (€ 80,- per nacht) geboekt (voornamelijk vanuit kostenoverweging) en in Pacific Grove heb ik de Deer Inn & Suites geboekt voor 4-5 juli (€ 135,- per nacht). Wij zitten dus niet in San Simeon. Ik zag op Google Maps dat de afstand van Pismo Beach naar Pacific Grove zo'n 250 km is. Dus op 4 juli gaan we gewoon lekker de hele dag in Big Sur rondhangen en dan aan het einde van de dag naar ons hotel in Pacific Grove (40 km verderop). Tja, het liefst had ik natuurlijk in Big Sur zelf gezeten, maar ik vind $ 300,- voor een kamer echt te veel geld!
Wat toevallig dat jij in dezelfde periode gaat, leuk zeg! Hoe staat het verder met je voorbereidingen? Ik heb nu alle hotels geboekt, de vliegtickets, de auto en kaartjes voor de LA Dodgers...

Nu ga ik de route verder 'uitdiepen': wat er op de verschillende plaatsen te doen is zeg maar en welke routes we het beste kunnen rijden om de mooiste plekjes te zien. Best lastig nog vind ik!
In Zion heb ik voor twee nachten het Best Western Zion Park Inn geboekt, in totaal € 188,- voor twee nachten. Onze route is verder als volgt:
Maandag 15 juni Amsterdam – San Francisco
Dinsdag 16 juni San Francisco
Woensdag 17 juni San Francisco
Donderdag 18 juni San Francisco – Yosemite
Vrijdag 19 juni Yosemite
Zaterdag 20 juni Yosemite – Lee Vining
Zondag 21 juni Lee Vining – Death Valley
Maandag 22 juni Death Valley – Las Vegas
Dinsdag 23 juni Las Vegas
Woensdag 24 juni Las Vegas – Zion
Donderdag 25 juni Zion
Vrijdag 26 juni Zion – Bryce Canyon
Zaterdag 27 juni Bryce – Page
Zondag 28 juni Page – Grand Canyon
Maandag 29 juni Grand Canyon – 29 Palms
Dinsdag 30 juni 29 Palms – LA
Woensdag 1 juli LA
Donderdag 2 juli LA
Vrijdag 3 juli LA – Pismo Beach
Zaterdag 4 juli Pismo Beach – Pacific Grove
Zondag 5 juli Pacific Grove – San Francisco
Maandag 6 juli San Francisco – Amsterdam
Leuk om verder 'tips & tricks' uit te wisselen!
Groetjes Vista