Ik ben in ieder geval wel heel blij dat we toch kunnen gaan dit jaar. Al is het maar 2 weken.
Het is alleen zo jammer hoe het nu weer allemaal gelopen is.
David had al toestemming van zijn baas om de maand september vrij te pakken en ik ook en ik had de route ook al zover klaar voor die 4 weken.
En dan vlak voordat de award-tickets voor september beschikbaar kwamen kreeg hij dus het bericht van de sluiting van dat bedrijf en de herplaatsing van werk.
Het had natuurlijk erger gekund.
Stel we hadden al geboekt en je krijgt zoiets dan pas te horen
Nu we in mei zouden gaan waren we dus weer veel te laat voor het krijgen van award-tickets.
Eerst nog geprobeerd via de site. Kreeg ik een hele lijst met vluchten naar Las Vegas en terug te zien, dus had ik nog een beetje hoop, maar door een technische storing kon ik niet verder gaan met de boeking.
Daarna maar geprobeerd om telefonisch te boeken.
Dat lukte ook niet want de verbinding werd iedere keer door die computer verbroken.
Via VraaghetAlex.nl vond ik een alternatief telefoonnummer voor het 0900 nummer.
Dat maar gebeld. Kreeg ik eindelijk een persoon aan de lijn.
De muts die ik toen aan de lijn kreeg had er blijkbaar niet veel zin in en was niet echt behulpzaam. Grrrrrr
Toen ben ik maar op zoek gegaan naar gewone tickets.
Bij Connections.be ben ik geslaagd.
2 tickets van Brussel naar Las Vegas vice versa voor 673.72 Euro per stuk.
We hadden ook nog tickets kunnen krijgen die ca 50 Euro goedkoper waren, maar dan hadden we een lay over in Newark van 6 uur. Nu zijn we 2 uur eerder in Las Vegas.
De vakantie is toch al kort dus 2 uur extra is weer mooi meegenomen
We vliegen met Continental. Misschien lukt het nog om dan maar een upgrade te pakken met de frequent flyer miles.
Ik moet nog even nagaan of dat mogelijk is.
Bij het reisbureau hebben we via Hotelplan een standaard SUV geboekt.
1 gratis overnachting heb ik al geboekt op zaterdag in Moab met de punten van Wyndham Rewards.
En we staan al op de kalender van Terry op 18 mei.
We hebben hem gevraagd of hij wil proberen om een walk-inn permit te krijgen voor de Coyote Buttes South voor die dag.
Onze oorspronkelijke route heb ik flink ingekort en dit zijn we nu van plan:
16 mei: Urmond – Las Vegas
17 mei: Las Vegas – Kanab Naar Little Finland
18 mei: Kanab – Page Met Terry naar Coyote Buttes South indien we een permit krijgen
19 mei: Page Lower Antelope Canyon
20 mei: Page – Escalante via Cottonwood Canyon Road
21 mei: Escalante – Torrey via Notom Road
22 mei: Torrey Cathedral Valley
23 mei: Torrey – Moab Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon of door naar Arches
24 mei: Moab – Mexican Hat Fiery Furnace of Fisher Towers
25 mei: Mexican Hat – Cameron Blue Canyon, Coalmine Canyon
26 mei: Cameron – Seligman: Grand Canyon
27 mei: Seligman – Las Vegas
28 mei: Las Vegas
29 mei: Las Vegas – Urmond (30 mei)
Het meest jammer vind ik dat ik Supai heb moeten schrappen.
Dit lukte echt niet. Hier hebben we al 3 dagen voor nodig en daar kwam nog bij dat het pas vanaf begin mei weer zou worden opengesteld voor toeristen als alles hersteld zou zijn van de overstroming vorig jaar.
Als dat uit zou lopen hebben we helemaal pech.
Dan maar geen risico nemen en wat anders bekijken.
Er is toch nog genoeg te zien.