Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wandelen in zion, bryce en yosemite
wandelen in zion, bryce en yosemite
Wij willen met onze kids ( 10 en 15) wandelingen maken in Zion, Bryce en Yosemite.
Ik weet dat er een topic over is maar kan het niet meer terug vinden.
Welke wandelingen zijn in deze parken goed te doen voor niet geoefende wandelaars en duren niet langer dan 2 uur? ( de mooiste routes)
Loop je een soort rondje of kun je de shuttlebus weer terug nemen?
Ik lees op de verschillende reisverhalen mee en zie daar de foto's van Zion ( narrows) waar het glibberig lopen is door het water. Die foto's wil ik ook, maar hoe neem je dan je dure camera mee? Zijn daar zakken voor te koop in het park?
Weet iemand ook hoe ver je moet wandelen om bij Monolake de zout-torentjes te kunnen zien?
Alvast bedankt weer.........
Ik weet dat er een topic over is maar kan het niet meer terug vinden.
Welke wandelingen zijn in deze parken goed te doen voor niet geoefende wandelaars en duren niet langer dan 2 uur? ( de mooiste routes)
Loop je een soort rondje of kun je de shuttlebus weer terug nemen?
Ik lees op de verschillende reisverhalen mee en zie daar de foto's van Zion ( narrows) waar het glibberig lopen is door het water. Die foto's wil ik ook, maar hoe neem je dan je dure camera mee? Zijn daar zakken voor te koop in het park?
Weet iemand ook hoe ver je moet wandelen om bij Monolake de zout-torentjes te kunnen zien?
Alvast bedankt weer.........
Re: wandelen in zion, bryce en yosemite
Bryce: wij vonden heel mooi een combinatie van Queens Garden Trail (waar wij naar beneden zijn gegaan) en Navajo Loop (als je uit de Queens Garden komt 'links' naar boven langs de Douglas sparren in 'Wall Street').
Queens Garden: ... 054762958/
Zion: niet een echte trail, maar zeer de moeite waard is het pad naar Canyon Overlook; begint net voor/na de tunnel op weg naar/van Bryce naar Zion.
Canyon Overlook: ... 054762958/
Jaap
Queens Garden: ... 054762958/
Zion: niet een echte trail, maar zeer de moeite waard is het pad naar Canyon Overlook; begint net voor/na de tunnel op weg naar/van Bryce naar Zion.
Canyon Overlook: ... 054762958/
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben de Narrows in 2007 gelopen met de camera gewoon om de nek, maar als je van plan bent om onderweg kopje onder te gaanIk lees op de verschillende reisverhalen mee en zie daar de foto's van Zion ( narrows) waar het glibberig lopen is door het water. Die foto's wil ik ook, maar hoe neem je dan je dure camera mee? Zijn daar zakken voor te koop in het park?

- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Er zijn verschillende plekken waar je de tufa's kunt zien. Op onderstaand kaartje kun je zien waar wij de auto op de parkeerplaats hebben gezet (nr. 1). Vanaf daar liep een boardwalk naar de oever van Mono Lake (5 tot 10 minuutjes lopen) vanwaar je een prachtig uitzicht had op de tufa's.Ingrid67 schreef:

Op www.ontdek-amerika.nl heb ik veel informatie opgezocht op de national parks. Op de site wijst het vanzelf. Daar staan ook veel wandelroutes op.
Succes
Succes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn inderdaad wel wat topics gweest over wandelingen in de parken, zie bijvoorbeeld
hier en hier.
Meestal weten wij van te voren al in grote lijnen welke wandelingen we willen gaan doen, maar vaak lopen we ook het visitor center binnen en vragen naar de mogelijkheden. Dat is zeker verstandig als er nog sneeuw kan liggen, of onweer voorspeld wordt. Bij de Narrows moet je zeker van te voren informeren of het veilig is om de Narrows in te gaan.
Ik was de afgelopen zomer niet van plan om kopje onder te gaan, is ook niet gebeurd, maar ik ben wel uitgegleden en tot mijn middel nat geworden. Gelukkig had Martin toen het fototoestel bij zich. Wij hadden trouwens het toestel wel in een ziplock zakje gedaan, maar ik was best wel verbaasd dat de meeste mensen gewoon met hun dure campera zonder bescherming daar over de stenen glibberen.
Marianne
hier en hier.
Meestal weten wij van te voren al in grote lijnen welke wandelingen we willen gaan doen, maar vaak lopen we ook het visitor center binnen en vragen naar de mogelijkheden. Dat is zeker verstandig als er nog sneeuw kan liggen, of onweer voorspeld wordt. Bij de Narrows moet je zeker van te voren informeren of het veilig is om de Narrows in te gaan.
Rob schreef:Wij hebben de Narrows in 2007 gelopen met de camera gewoon om de nek, maar als je van plan bent om onderweg kopje onder te gaankan je de camera in een ruime zipplock zak doen.
Ik was de afgelopen zomer niet van plan om kopje onder te gaan, is ook niet gebeurd, maar ik ben wel uitgegleden en tot mijn middel nat geworden. Gelukkig had Martin toen het fototoestel bij zich. Wij hadden trouwens het toestel wel in een ziplock zakje gedaan, maar ik was best wel verbaasd dat de meeste mensen gewoon met hun dure campera zonder bescherming daar over de stenen glibberen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 jan 2009, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of de Narrows veilig is op te lopen staat aangegeven bij het visitorcenter en ik dacht ook aan het begin van de trail, maar even vragen kan nooit kwaad.
Ik zag op het filmpje van Esther dat jullie 'm op waterschoentjes hebben gelopen. Volgens de site is het verstandig van die hoge wandelschoenen(die wij dus niet hebben) te dragen. Wij zullen dit in September gaan doen en inderdaad vragen bij het visitorcenter of het te doen is. Ging het op die waterschoentjes goed?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ging wel goed maar voor $ 2,00 meer kan je diezelfde schoenen kopen met een dikkere zool.
Had achteraf beter geweest, nu voelde je de stenen behoorlijk door de zool heen.
Voordeel van huren is een stevige schoen ook voor de enkels en een stok (Annie en ik hadden onze eigen stokken de rest deed het zonder stok)
Nadeel (vind ik persoonlijk) de halve wereld heeft voor jou in die schoenen gestaan
De schoenen hadden we de dag er voor gekocht bij de Wal*mart in Cedar City.
Je ziet trouwens veel mensen op (oude) sportschoenen of sandalen (Teva's)
Wij zagen zelfs (een paar zuinige) Nederlanders op blote voeten maar dat ging niet echt gemakkelijk
Had achteraf beter geweest, nu voelde je de stenen behoorlijk door de zool heen.
Voordeel van huren is een stevige schoen ook voor de enkels en een stok (Annie en ik hadden onze eigen stokken de rest deed het zonder stok)
Nadeel (vind ik persoonlijk) de halve wereld heeft voor jou in die schoenen gestaan

De schoenen hadden we de dag er voor gekocht bij de Wal*mart in Cedar City.
Je ziet trouwens veel mensen op (oude) sportschoenen of sandalen (Teva's)
Wij zagen zelfs (een paar zuinige) Nederlanders op blote voeten maar dat ging niet echt gemakkelijk
Wij hebben steeds info gevraagd bij het Visitors Center in het NP en zij geven goede tips over de wandelingen. Ook in het krantje dat je bij de ingang krijgt staat vaak een overzicht met de moeilijkheidgraad en afstand/duur erbij.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Het is me duidelijk aan welke kant we van Monolake we moeten zijn voor de torentjes.
We gaan gewoon eerst langs de visitorcenters in de parken om info over de wandelingen op te halen.
Ik heb meegelezen op de verslagen van Jaap en van Jerbia, geweldige reizen die jullie gemaakt hebben en super foto's.
Ik hoop dat wij straks net zon mooie herinnering hebben.
Groeten Ingrid
Het is me duidelijk aan welke kant we van Monolake we moeten zijn voor de torentjes.
We gaan gewoon eerst langs de visitorcenters in de parken om info over de wandelingen op te halen.
Ik heb meegelezen op de verslagen van Jaap en van Jerbia, geweldige reizen die jullie gemaakt hebben en super foto's.
Ik hoop dat wij straks net zon mooie herinnering hebben.
Groeten Ingrid
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had Teva's aan en dat is prima te doen, maar als je ver wilt lopen dan zijn stevige schoenen met meer steun veel beter.Rob schreef:Je ziet trouwens veel mensen op (oude) sportschoenen of sandalen (Teva's)
Kijk ook eens in onze reisverslagen voor wandeltips, onze kinderen waren de afgelopen zomer 15 en 13 jaar.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1230 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-