Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uitleg van Road Bear over hun campers en huur
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Uitleg van Road Bear over hun campers en huur
Dat de camper minder dan 1 jar oud zijn gaat niet meer op, door de economische terugval hebben ze ook bij R-B besloten om niet meer ieder jaar de hele vloot te vervangen.
Alleen datgene wat deze winter verkocht is wordt (mogelijk) vervangen ook weer afhankelijk van de voorboekingen in de verhuur.
Je hebt dus kans dat je een camper meekrijgt die ook vorig jaar al in de verhuur zat.
Foto's van het plakplastic heb ik niet maar in ons verslag van voorjaar 2008 kan je wel lezen hoe we er mee gevochten hebben.
Over de sateliet decoder kan ik niets zeggen, wij gebruiken de tv in de camper ondanks dat die er de laatste jaren wel standaard in zit nooit.
Alleen datgene wat deze winter verkocht is wordt (mogelijk) vervangen ook weer afhankelijk van de voorboekingen in de verhuur.
Je hebt dus kans dat je een camper meekrijgt die ook vorig jaar al in de verhuur zat.
Foto's van het plakplastic heb ik niet maar in ons verslag van voorjaar 2008 kan je wel lezen hoe we er mee gevochten hebben.
Over de sateliet decoder kan ik niets zeggen, wij gebruiken de tv in de camper ondanks dat die er de laatste jaren wel standaard in zit nooit.
Aha, maar julle weten niet of er standaard een sateliet-decoder bij zit, aan wie zou ik dat kunnen vragen, jij enig idee?
Ik begrijp dat dat plastic heel vervelend is.
Welke El Monte hebben jullie genomen, twijfel nu tussen de AF34 en AB35, jij nog een idee waar ik ze goedkoop kan huren zoals je bij Amerika-reisen.de doet?
Alvast bedankt.
* Opmerking moderator:
De quote van het complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
Ik begrijp dat dat plastic heel vervelend is.
Welke El Monte hebben jullie genomen, twijfel nu tussen de AF34 en AB35, jij nog een idee waar ik ze goedkoop kan huren zoals je bij Amerika-reisen.de doet?
Alvast bedankt.
* Opmerking moderator:
De quote van het complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor informatie over de sateliet decoder kan je even bellen of mailen met E-M.
Wij hadden een AS-32 gehuurd maar als ik naar het floorplan kijk hebben we een AB-35 mee gekregen.
Wij huren altijd via Tioga Tours www.tiogatours.nl die zijn een stuk goedkoper dan usareisen.de wat de campers aangaat.
Hou er rekening mee dat zowel de AF-34 als AB-35 niet tot de standaard verhuur van Tioga horen en zij dus prijsopvraag moeten doen bij E-M, dat valt meestal duurder uit dan de campers die standaard in de lijst van Tioga staan omdat ze voor de laatste vaste prijs afspraken hebben met E-M.
Wij hadden een AS-32 gehuurd maar als ik naar het floorplan kijk hebben we een AB-35 mee gekregen.
Wij huren altijd via Tioga Tours www.tiogatours.nl die zijn een stuk goedkoper dan usareisen.de wat de campers aangaat.
Hou er rekening mee dat zowel de AF-34 als AB-35 niet tot de standaard verhuur van Tioga horen en zij dus prijsopvraag moeten doen bij E-M, dat valt meestal duurder uit dan de campers die standaard in de lijst van Tioga staan omdat ze voor de laatste vaste prijs afspraken hebben met E-M.
De AF-34 zit wel standaard bij Tioga Tours of dat staat op hun site.
Het best is dus de complete reis bij Tioga Tour te boeken.
Het best is dus de complete reis bij Tioga Tour te boeken.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoeft niet, wij boeken alleen de camper.
Vliegtickets en eerste nacht hotel boeken we zelf via internet.
Vliegtickets en eerste nacht hotel boeken we zelf via internet.
En dat is vaak goedkoper?
De campers direct via El Monte boeken is heel erg duur in vergelijking met Amerika-reisen.de, hetzelfde type camper scheelt ongeveer E1000,-, maar helaas kan ik die AF-34 niet boeken via Amerika-reisen.de, kan Tioga Tours dat wel voor een voordelige prijs?
Alvast bedankt.
De campers direct via El Monte boeken is heel erg duur in vergelijking met Amerika-reisen.de, hetzelfde type camper scheelt ongeveer E1000,-, maar helaas kan ik die AF-34 niet boeken via Amerika-reisen.de, kan Tioga Tours dat wel voor een voordelige prijs?
Alvast bedankt.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vraag even een offerte aan, je krijgt binnen 24 uur antwoord.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik vond de A35 wel heel interessant en heb Paul (van Tioga) eens gevraagd wat dat ding moest kosten voor een maand in oktober (ik denk aan 2010, maar dus prijs van 2009 gekregen). Komt op dik 5000 euro! Kale huur! Viel ik ff van mijn stoel.
Ik sluit trouwens El Monte helemaal niet uit hoor, maar wij hebben nu eenmaal erg prettige ervaringen bij Road Bear. Zeker omdat de 30/32 A-klasse kwalitatief beduidend beter is dan de Coachmen die we eerder meekregen. Een berecamper, om het zo maar te zeggen. Foto's van het interieur van deze camper vind je o.a. op onze site. De foto's zijn van de camper die we in 2008 mee hebben gehad.
Deze foto is van de 2008 camper, met flatscreen-tv. In het kastje rechts van de TV zitten de decoder. Het hele spul is één mediasysteem met de radio/dvd/cd-speler met tegenwoordig ook een Aux-in aansluiting voor de Ipod. Dat vonden wij erg prettig, lekker de eigen muziek zonder CD's mee te hoeven nemen. 's Avonds keek Albert vaak op de laptop het Nederlandse nieuws en lieten we het geluid over de speakers gaan, kon ik meegenieten (ook van Holland FM op Amerikaanse campings
).

Gek genoeg zijn wij juist voorstander van het plastic. Waar je ook bent, je hebt altijd kans dat er een glas drinken of zoals vorig jaar een hele doos eieren over de vloer gaat. Als je dan mooie lichte vloerbedekking niet meer schoon krijgt, heb je kans dat je de schade mag vergoeden. Door het plastic kan ik regelmatig een natte doek door de hele camper halen en ik vind dat een heel schoon gevoel. Want zonder plastic zit tenslotte ook het restvuil van je voorgangers eventueel in de vloerbedekking. Op plaatsen zoals Moab en Monument Valley (rood stof!), wil je niet zien wat ik aan mijn dweil (Swifter-doek) heb hangen. En nee, we sjouwen niet zo met de vuile schoenen binnen. En eerlijk: als ik in een hotel met vloerbedekking heb geslapen, heb ik 9 van de 10 keer later last van voetschimmel. Ik ben daar als diabeet echt supergevoelig voor. Ons favoriete Nederlandse hotel heeft tegelvloeren (paardenhotel) en zowel daar als met de camper heb ik geen last. Ik wijt dat toch aan de mogelijkheid om te kunnen dweilen en geen bacterieën van anderen op te pakken. Je loopt altijd wel een keer op blote voeten, na het douchen en als je net uit je bed komt.
Als je trouwens op de chauffeursplek last hebt van het plastic bij het rijden, mag je het gewoon weghalen. Ik heb het op de passagiersplek ook weleens helemaal weggetrokken omdat het op ging krullen. Niks van gezegd.
Foto's van het plastic (campertype waar we in 2007 twee keer mee weg geweest zijn):

Je ziet dat in 2007 het interieur beduidend 'oudbolliger' was dan in 2008.
Note: onze posten kruisen elkaar, maar Tioga Tours is zeker niet duur. Wij boeken er ook altijd.
Veel camperfoto's op onze fotosite! De reizen in 2007 en 2008 waren met een A-klasse.
Ik sluit trouwens El Monte helemaal niet uit hoor, maar wij hebben nu eenmaal erg prettige ervaringen bij Road Bear. Zeker omdat de 30/32 A-klasse kwalitatief beduidend beter is dan de Coachmen die we eerder meekregen. Een berecamper, om het zo maar te zeggen. Foto's van het interieur van deze camper vind je o.a. op onze site. De foto's zijn van de camper die we in 2008 mee hebben gehad.
Deze foto is van de 2008 camper, met flatscreen-tv. In het kastje rechts van de TV zitten de decoder. Het hele spul is één mediasysteem met de radio/dvd/cd-speler met tegenwoordig ook een Aux-in aansluiting voor de Ipod. Dat vonden wij erg prettig, lekker de eigen muziek zonder CD's mee te hoeven nemen. 's Avonds keek Albert vaak op de laptop het Nederlandse nieuws en lieten we het geluid over de speakers gaan, kon ik meegenieten (ook van Holland FM op Amerikaanse campings

Gek genoeg zijn wij juist voorstander van het plastic. Waar je ook bent, je hebt altijd kans dat er een glas drinken of zoals vorig jaar een hele doos eieren over de vloer gaat. Als je dan mooie lichte vloerbedekking niet meer schoon krijgt, heb je kans dat je de schade mag vergoeden. Door het plastic kan ik regelmatig een natte doek door de hele camper halen en ik vind dat een heel schoon gevoel. Want zonder plastic zit tenslotte ook het restvuil van je voorgangers eventueel in de vloerbedekking. Op plaatsen zoals Moab en Monument Valley (rood stof!), wil je niet zien wat ik aan mijn dweil (Swifter-doek) heb hangen. En nee, we sjouwen niet zo met de vuile schoenen binnen. En eerlijk: als ik in een hotel met vloerbedekking heb geslapen, heb ik 9 van de 10 keer later last van voetschimmel. Ik ben daar als diabeet echt supergevoelig voor. Ons favoriete Nederlandse hotel heeft tegelvloeren (paardenhotel) en zowel daar als met de camper heb ik geen last. Ik wijt dat toch aan de mogelijkheid om te kunnen dweilen en geen bacterieën van anderen op te pakken. Je loopt altijd wel een keer op blote voeten, na het douchen en als je net uit je bed komt.
Als je trouwens op de chauffeursplek last hebt van het plastic bij het rijden, mag je het gewoon weghalen. Ik heb het op de passagiersplek ook weleens helemaal weggetrokken omdat het op ging krullen. Niks van gezegd.
Foto's van het plastic (campertype waar we in 2007 twee keer mee weg geweest zijn):

Je ziet dat in 2007 het interieur beduidend 'oudbolliger' was dan in 2008.
Note: onze posten kruisen elkaar, maar Tioga Tours is zeker niet duur. Wij boeken er ook altijd.
Veel camperfoto's op onze fotosite! De reizen in 2007 en 2008 waren met een A-klasse.
Bedankt voor de foto's en de super gedetailleerde beschrijving!
Die A35 is toch luxer dan de AF-34, want E5000 is wel erugh veel, ik kom bij El Monte (zelf) voor mijn type camper inclusief 2500 mijlen uit op iets meer dan E4000.
Iemand ervaring met de AF-34? Is die camper nou moderner dan die van Road-Bear?
Ik zal binnenkort eens proberen met El Monte contact op te nemen om te vragen of ze een sateliet-decoder hebben in hun campers.
Alvast bedankt!
Die A35 is toch luxer dan de AF-34, want E5000 is wel erugh veel, ik kom bij El Monte (zelf) voor mijn type camper inclusief 2500 mijlen uit op iets meer dan E4000.
Iemand ervaring met de AF-34? Is die camper nou moderner dan die van Road-Bear?
Ik zal binnenkort eens proberen met El Monte contact op te nemen om te vragen of ze een sateliet-decoder hebben in hun campers.
Alvast bedankt!
Ga ik doen.Rob schreef:Vraag even een offerte aan, je krijgt binnen 24 uur antwoord.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ 1250: ik weet niet wanneer jullie gaan, maar 4000 euro is erg veel hoor. Wij betaalden vorig jaar voor 31 dagen camperhuur inclusief verzekeringen en 3500 mijlen uit mijn hoofd gezegd 2790 euro (ook inclusief dure verzekering van Europeesche).
Dit jaar hebben we 22 dagen, 2500 mijlen, verzekering per dag van 16,50 (de duurste), vier personal kits en prep.fee voor 2398 euro. Komt nog 300 dollar one-way kosten bij voor San Francisco - Denver. Dit is dus de A-klasse van Road Bear, 28 april tot en met 19 mei.
(eerder schreef ik in 'ongeveer', nu heb ik de rekening er op nagekeken).
Eh, die camper van 2007 was nog wat ouderwets, de nieuwe A-klasse vond ik echt heel modern van interieur. En die gaat dus dit jaar weer mee voor zover we weten. De 2007-modellen waren vorig jaar al exit.
Dit jaar hebben we 22 dagen, 2500 mijlen, verzekering per dag van 16,50 (de duurste), vier personal kits en prep.fee voor 2398 euro. Komt nog 300 dollar one-way kosten bij voor San Francisco - Denver. Dit is dus de A-klasse van Road Bear, 28 april tot en met 19 mei.
(eerder schreef ik in 'ongeveer', nu heb ik de rekening er op nagekeken).
Eh, die camper van 2007 was nog wat ouderwets, de nieuwe A-klasse vond ik echt heel modern van interieur. En die gaat dus dit jaar weer mee voor zover we weten. De 2007-modellen waren vorig jaar al exit.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Bij El-Monte kan je je mijlen afkopen, je betaald dan voor 726 euro, wij hadden een vroegboek korting en betaalden de helft.
Ik weet niet of die nu nog telt.
Het is even rekenen, maar als je weet hoeveel je ongeveer gaat rijden, dan is misschien het afkopen een optie.
@Monique, vergelijk je nu een A en een C class?
El-Monte heeft geen Coachmen campers.
Wij kregen een Flair mee van Fleetwood, bij El-Monte.
Ik weet niet of die nu nog telt.
Het is even rekenen, maar als je weet hoeveel je ongeveer gaat rijden, dan is misschien het afkopen een optie.
@Monique, vergelijk je nu een A en een C class?
El-Monte heeft geen Coachmen campers.
Wij kregen een Flair mee van Fleetwood, bij El-Monte.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ik vergelijk de A-klasse en de C-klasse van Road Bear. De Coachmen is wat constructie betreft minder sterk en minder luxe uitgevoerd dan de Winnebago. De Winnebago heeft trouwens ook niet dat hele hoge bed waar jij zo'n hekel aan hebt, die is gewoon standaard uitgevoerd zoals ze allemaal af-fabriek zijn.
Ik kan niet oordelen over El Monte, ben ik nooit in geweest. Van buiten zien ze er gewoon goed uit, maar dan praat ik weer over de C-klasse, A-klasse (A34) heb ik nooit echt gezien (ik bedoel de Flair van hun site). De A35 wel trouwens (weet ik geen merk van, ik denk een Bounder), vorig jaar in Chowchilla op de fair stonden een paar El Monte huurcampers van die maat, die waren om van te kwijlen zo mooi! Vandaar dat ik bij Paul ook prijs heb opgevraagd, maar toen werd kwijlen een beetje huilen
Ik kan niet oordelen over El Monte, ben ik nooit in geweest. Van buiten zien ze er gewoon goed uit, maar dan praat ik weer over de C-klasse, A-klasse (A34) heb ik nooit echt gezien (ik bedoel de Flair van hun site). De A35 wel trouwens (weet ik geen merk van, ik denk een Bounder), vorig jaar in Chowchilla op de fair stonden een paar El Monte huurcampers van die maat, die waren om van te kwijlen zo mooi! Vandaar dat ik bij Paul ook prijs heb opgevraagd, maar toen werd kwijlen een beetje huilen

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die heeft dus wel het hoge bed, wij zijn vorig najaar met een Winnebago van R-B weg geweest en dat bed is net zo hoog als in de Freelander van Coachmen.nieuwenoord schreef: De Winnebago heeft trouwens ook niet dat hele hoge bed waar jij zo'n hekel aan hebt, die is gewoon standaard uitgevoerd zoals ze allemaal af-fabriek zijn.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo gek hoog is dat bed toch niet? Mijn bed thuis is net zo hoog ... En ik heb geen seniorenbed 

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee wat jij niet hoog vindt maar zowel in de Freelander als in de Outlook van R-B is de bedhoogte (bovenkant matras) één meter daar heb je dus bijna een trapje voor nodig 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een hele meter? Mmmm, nooit last van. Ik vraag me af of dat in die A-klasse ook zo is, ga ik meten!
Ik denk toch het meest over http://www.tiogatours.nl/camperhuur/elmonte/af34.htm deze camper, deze heeft als grote voordeel dat hij een Bunk Bed heeft en dat ik niet moeilijk hoef te gaan doen met het Cap-Over bed (C-Klasse) en ook niet met de tafel als bed te maken.
Iemand enig idee hoeveel hij kost met 2500 mijlen?
Vindt het namelijk zo vervelend om als ik geen eens zeker weet of ik die camper wil gaan boeken bij Tioga Tours dat te gaan vragen.
Alvast bedankt.
Iemand enig idee hoeveel hij kost met 2500 mijlen?
Vindt het namelijk zo vervelend om als ik geen eens zeker weet of ik die camper wil gaan boeken bij Tioga Tours dat te gaan vragen.
Alvast bedankt.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon offerte vragen joh, dat zijn ze daar wel gewend hoor. Is de enige manier om het zeker te weten. Ik zou ook even een mail naar El Monte sturen om te vragen of ze dat bunk-bed erin hebben zitten, layouts veranderen namelijk nog weleens bij aanschaf van nieuwe campers.
Dat Bunk-Bed hoort bij die camper, dus dat zal wel moeten anders kunnen ze ook niet aan hun slaapplaatsen komen.
Ik ga denk ik toch maar een offerte aanvragen.
Ik ga denk ik toch maar een offerte aanvragen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht