Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Momo
Amerikafan

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Momo »

hoi allen,

Onze Amerika reis ligt helaas alweer wat maande achter ons. Mijn schoonzus en haar man gaan echter in mei en juni 2009 naar de westkust van Amerika. Nu heb ik gisteren samen met ze gezocht naar vliegtickets en een camper.

Camper offerte opgevraagd via www.camper.nl en via tioga. Vervolgens gekeken op usareisen.de. Dezelfde camper bij dezelfde maatschappij (Cruise America) is bij usa reisen ruim € 200 goedkoper....wat zien we over het hoofd? of kan het echt zoveel schelen?

Usa reisen:
Motorhome C19
San Francisco 19 mei
Las vegas 4 juni
Super inklusiv plus € 1392 (16 x € 87)
vroegboekkorting -€ 111,36
see it all (50% korting op eenweggebruik) € 0,00
online korting € 83,52

Totaal 1197,12

Eenweggebruik € 187,50

Camperuitrusting en persoonlijke uitrusting 200 dollar

totaal € 1538

Ik neem aan dat als het allemaal cruis america is er geen rare dingen in de voorwaarden kan zitten. Tevens lees ik alleen positieve verhalen hier over usareisen.de
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
fatefearfighter
Amerika-newbie

Bericht door fatefearfighter »

ik heb het zelf niet nagekeken, maar let op dat je geen dollar en euro gaat vergelijken.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

@ fatefearfighter: Het staat er toch in euro's, dan valt er toch niks te vergelijken of te verwarren.

@Mom: Leg ze allebei naast elkaar, die van Tioga is compleet.
Waarschijnlijk zit het in de vroegboek kortingen.

Wij hadden gekeken bij USAReisen en kwamen een stuk duurder uit voor een camper, deze was wel groter en van El-Monte.
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

CAMPERHUUR Tioga
Camperverhuurder: Cruise America
Campertype: familie-camper 19 ft
Ophalen in San Francisco op 19 (stond 18 in offerte)-05-2009
Inleveren in Las Vegas op 04 (stond 05 in offerte)-06-2009
Aantal dagen: 16 (stond 18 in offerte)

Huurprijs: 972,00/18* 16 = € 864
10% vroegboekkorting op dagprijs: -97,20/18*16 = € 86,40
Ongelimiteerde mijlen (halve prijs): 268,00
Pers. inventaris (2 x 37,00): 74,00
Camperinventaris: 75,00
Early Bird-pakket ma-vr-za: 236,00
Tax (8.75%): (stond 133,68 in dit geval) 125,18
Totaal: EURO € 1555,79
(incl. CDW + VIP + VPP-verzekering)

One-way kosten: 375,00 USdollar (ter plaatse betalen)

Zie voor USA reisen mijn post hierboven. Overigens is bij USA reisen de one way kosten ook in USdollars.

Ik kom nu op 1.555,79 + 375 dollar = ongeveer € 1844 bij Tioga en op € 1192 + 200 dolar+ 187,50 dollar bij USA reisen = ongeveer € 1490.

Bij beiden is het ongelimiteerde miles, CDW verzekerd, camper uitrusting, persoonlijke uitrusting, early bird en one way kosten. Zie ik iets over het hoofd??
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

IK zie zo gauw geen verschillen.
De dagprijs is ongeveer het zelfde.
Tioga vermeld apart de taxen, weet niet of die er bij USA-reisen bij zitten.
Het zit hem verder in de grote vroegboekkortingen, je krijgt ook nog eens 50% korting op de One Way kosten.
One Way kosten moet je altijd ter plaatse voldoen en de SLI verzekering.
Of je neemt de camperverzekering van de Europesche, dat kan gewoon in Nederland.
Dat telt denk ik voor beide.
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Momo schreef:hoi allen,

Onze Amerika reis ligt helaas alweer wat maande achter ons. Mijn schoonzus en haar man gaan echter in mei en juni 2009 naar de westkust van Amerika. Nu heb ik gisteren samen met ze gezocht naar vliegtickets en een camper.

Camper offerte opgevraagd via http://www.camper.nl en via tioga. Vervolgens gekeken op usareisen.de. Dezelfde camper bij dezelfde maatschappij (Cruise America) is bij usa reisen ruim € 200 goedkoper....wat zien we over het hoofd? of kan het echt zoveel schelen?

Usa reisen:
Motorhome C19
San Francisco 19 mei
Las vegas 4 juni
Super inklusiv plus € 1392 (16 x € 87)
vroegboekkorting -€ 111,36
see it all (50% korting op eenweggebruik) € 0,00
online korting € 83,52

Totaal 1197,12

Eenweggebruik € 187,50

Camperuitrusting en persoonlijke uitrusting 200 dollar

totaal € 1538

Ik neem aan dat als het allemaal cruis america is er geen rare dingen in de voorwaarden kan zitten. Tevens lees ik alleen positieve verhalen hier over usareisen.de
Wij willen ook een camper huren en hebben diverse offertesgevraagd. Ik heb dus nav deze vraag ook op usareisen.de gekeken. Ik mis hier de sales tax. Dat verklaart waarschijnlijkhet verschil. Wel zie ik dat je hier ook automatisch kiest voor een early pick-up als je ook ongelimiteerde km wilt. Wat me verder opvalt is dat je bij Tiogatours een CDW, VIP en een VPP verzekering hebt. Bij usareisen zie ik de VPP niet vermld staan. Weet iemand waar die voordient? Ben je met deze verzekeringen helemaal klaar?
Heeft iemand goede ervaringen met boeken via de usareisen? Tioga is erg bereidwillig en doet er nog een campinggids en kortingskaart van KOA bij. Ik heb geen idee of dit met deze usareisen ook zo is :?:
Joost9
Amerika-ontdekker

Bericht door Joost9 »

Hallo allemaal,

Ik ga in september de route 66 rijden vanaf Chicago en ben nu aan het kijken met welke auto ik dat wil doen. Ik zoek een comfortabele auto voor twee personen. Zelf ben ik nogal lang (2 meter) en ik vraag mij daarom af wat het verschil is tussen een midsize SUV en een gewone midsize auto. Hebben jullie daar ervaring mee?

Groet,

Joost
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

een vraagje waar ik niet snel een antwoord op vind op dit forum: als je je auto 2 uurtjes vroeger gaat oppikken (vlucht is vervroegd) dan afgesproken met het verhuurbedrijf, maken ze hier dan een probleem van?
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Ik reis alleen door de states dus ik ben eigenlijk van plan om gewoon de kleinste categorie huurauto te nemen bij Alamo via www.usareisen.de

Klopt het "all inclusive" verhaal van usareisen.de wel of laten ze je daar als je eenmaal in de USA bent aangekomen alsnog een hoop extra kosten betalen?

Ik heb weleens ergens gelezen dat als je de kleinste categorie auto huurt bij Alamo, dat je toch kans hebt dat je een grotere auto mee krijgt omdat ze de kleinste categorie niet hebben. Maar dit las in ik een forum over Florida. Is dit in bijv. Airzona (auto ophalen in Phoenix) ook zo?

Groeten,
Rene
Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je bij usareisen dat super-all-inclusive plus (of iets met ongeveer die naam :lol: ) boekt (het duurste dus, die rechter kolom), dan zit er alles in. Het kan zijn dat men jou ter plaatse nog tracht 'iets aan te smeren', maar dat heb jij niet nodig, dus zeg je gewoon "neen".

Soms is het mogelijk dat je een upgrade krijgt. Maar 'k heb er geen idee van of de auto's uit de kleine categorie zo populair zijn dat ze daar er geen van hebben staan als je komt. Misschien dat een ander forumlid dat beter in kan schatten.
Als je de Equinox boekt via usareisen (bij Alamo of National), dan is de kans groot dat je in het hoogseizoen een andere wagen meekrijgt, dat je mag kiezen uit een aantal andere gelijksoortige auto's (wij hadden de Ford Edge, die mijn man heel leuk vindt), en met wat geluk kan je ook een upgrade kiezen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
tomme17
Amerika-ontdekker

Waarop letten bij het huren van een wagen?

Bericht door tomme17 »

Dag iedereen,

als je een wagen online boekt, waarop moet je dan zeker letten i.v.m. verzekering en dergelijke?
Als dit erbij staat, is dat dan voldoende?

Rate Includes:
hotel concession fee recovery
loss damage waiver
tax
liability insurance supplement
vehicle licensing cost recovery
transaction fee
california tourism commission assessment

Of moet ik op nog meer letten?

Bedankt!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: huren wagen

Bericht door Pete.Z »

Lijkt me voldoende,misschien is het handig even te vermelden bij wie je huurt,dan kunnen mensen er vermoedelijk wat meer over zeggen. (welke site,of rechtstreeks bij maatschappij b.v.)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: huren wagen

Bericht door Ruud2004 »

Ja, of je kijkt even in dit "sticky" topic. viewtopic.php?f=30&t=14261 Alles wordt er je keurig uitgelegd.

ps. volgens mij hoort jouw vraag ook in dat forumgedeelte terecht !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Ik zit te kijken om via hertz.com een auto te huren van Seattle Airport naar Bellingham Airport, allebei in de staat Washington. Ik kan op hertz.com echter niets vinden over een one-way toeslag. Zou deze er al bij in zitten? Dit wordt niet specific genoemd. Als ik een plaats opgeef in een andere staat, bijvoorbeeld Portland, Oregon dan gaat de huurprijs wel fors omhoog. Het is voor om van Seattle naar El Monte RV rentals te komen.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je een nepboeking doet komen op het eind alle kosten te staan dus als die niet hoger worden zijn een geen one-way kosten kan ook wel kloppen omdat je in één staat (WA) blijft.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Heb ik gedaan. One way confirmed was het enige wat ik verder nog tegenkwam. Tarief bleef hetzelfde, maar er staat nog steeds 'Geschat tarief'. Toeslagen kunnen erbij komen, in ieder geval maar volgens mij niet uitsluitend voor under-age drivers. Ik ga er toch maar een mail aan wagen richting Hertz.
Afbeelding
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Kan je niet beter bij USA-reisen.de boeken?
Waarschijnlijk veel goedkoper, weet je dat je de goede verzekeringen hebt enz.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Bij USAreisen.de kan ik geen Bellingham, WA invoeren als terugbreng locatie. Alleen via ebookers.nl kan dat, maar dan kom ik uit op EUR 115,00 per dag, terwijl Hertz omgerekend zo'n 65 euro is. Bij Ebookers zijn ze wel duidelijk over de oneway. Dat zit er bij in of staat apart vermeld.
Afbeelding
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Ik ben nog even aan het stoeien geweest op de site van Hertz. Bij het selecteren van bepaalde categorien (SUV met name) komt er wel USD 100 Drop Fee bij. Ik ga er dus vanuit dat als dit er niet bij komt, dat dit al bij de genoemde prijs in zit. Dus de meer gangbare modellen zijn inclusief deze drop fee of one-way fee.
Afbeelding
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

misschien een idiote ja/nee-vraag mar ik ben een leek op het gebied van autotechniek: is de chevrolet equinox een 4wd?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer