Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor British Colombia (Vancouver Island)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Tips voor British Colombia (Vancouver Island)
Onze vakantie naar Amerika begint steeds meer vorm te krijgen. De route is zo goed als rond en meerdere campgrounds (Glacier en Grand Teton) en hotels (Vancouver en Salt Lake) zijn al besproken. Yellowstone gaan we binnenkort regelen. Hopelijk Canyon Village, maar ik ben bang dat deze nog niet open is in juni.
British Colombia gaat wat lastiger en daar heb ik dan ook wat vragen over? We zijn daar meerdere dagen en misschien hebben jullie nog wat leuke tips.
We vertrekken van Horsehoe bay (net boven Vancouver) naar BC met die dag als eindbestemming Tofino. We zijn met een camper en ik ben vooral nieuwsgierig naar leuke campgrounds en activiteiten. We blijven twee nachten in Tofino en zullen daar in ieder geval een walvistoer doen.
Na de twee overnachting gaan we naar Victoria, waar we ook twee nachten zullen blijven. Wat zijn daar leuke campgrounds en eventuele bezienswaardigheden?
Alvast bedankt voor de reacties
Paul
British Colombia gaat wat lastiger en daar heb ik dan ook wat vragen over? We zijn daar meerdere dagen en misschien hebben jullie nog wat leuke tips.
We vertrekken van Horsehoe bay (net boven Vancouver) naar BC met die dag als eindbestemming Tofino. We zijn met een camper en ik ben vooral nieuwsgierig naar leuke campgrounds en activiteiten. We blijven twee nachten in Tofino en zullen daar in ieder geval een walvistoer doen.
Na de twee overnachting gaan we naar Victoria, waar we ook twee nachten zullen blijven. Wat zijn daar leuke campgrounds en eventuele bezienswaardigheden?
Alvast bedankt voor de reacties
Paul
-
- Amerika-ontdekker
Re: Tips voor British Colombia
Victoria..
Probeer camping bij haven te regelen (http://www.westbay.bc.ca/rv_park.html)...die andere grote camping in Victoria is meer een trailer park..(veel vaste bewoners.. wij vonden het erg tegenvallen) http://www.fortvictoria.ca/) . Als je in het hoogseizoen gaat...zou ik gewoon van te voren reserveren.
Leuke stad. Europese sfeer. Zeker ook bugzoo niet overslaan (http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... umbia.html). Walvis kijken doe je in tofino, maar als het daar wat tegenviel zou ik zeker nog een Orca tour doen in victoria..
Onderweg vanuit Tofino even muurschilderingen in Chemainus bekijken. Is zeker moeite waard.
Overigens vind ik Tofino --> victoria een heftige rit...zeker niet onderschatten..
Martin
Probeer camping bij haven te regelen (http://www.westbay.bc.ca/rv_park.html)...die andere grote camping in Victoria is meer een trailer park..(veel vaste bewoners.. wij vonden het erg tegenvallen) http://www.fortvictoria.ca/) . Als je in het hoogseizoen gaat...zou ik gewoon van te voren reserveren.
Leuke stad. Europese sfeer. Zeker ook bugzoo niet overslaan (http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... umbia.html). Walvis kijken doe je in tofino, maar als het daar wat tegenviel zou ik zeker nog een Orca tour doen in victoria..
Onderweg vanuit Tofino even muurschilderingen in Chemainus bekijken. Is zeker moeite waard.
Overigens vind ik Tofino --> victoria een heftige rit...zeker niet onderschatten..
Martin
Laatst gewijzigd door MartinJansen op 21 jan 2009, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Probeer een plek te krijgen op de Green Point camping in het Pacific Rim NP: mooi gelegen, via een vrij steile weg zit je direct op het strand met poeltjes & anemonen en veel aangespoeld hout. Reserveren is wel aanbevolen: wij kampeerde met een klein tentje en konden wel blijven, maar moesten wel verplaatsen na 1 nacht.
Vanuit Tofino hebben we een tour gedaan naar de hotsprings en onderweg ga je ook walvis spotten: walvissen, een beer én in warme springs zitten. Om bij die hotsprings te komen moest je een pad volgen door het gematigd regenwoud: ook heel mooi. Deze trip is dus afwisselender dan alleen een walvistour.
Op de weg naar Tofino - Victoria kom je langs een stuk bos met heel grote bomen [ naam? iets met cathedral?]
In Victoria hebben wij op een camping gestaan in een provinciaal park http://www.vancouverisland.com/ParksAnd ... ls/?ID=432
Vlakbij Victoria, maar toch lekker in de natuur.
Heel veel plezer op Vancouver Island, wij vonden het erg mooi.
Vanuit Tofino hebben we een tour gedaan naar de hotsprings en onderweg ga je ook walvis spotten: walvissen, een beer én in warme springs zitten. Om bij die hotsprings te komen moest je een pad volgen door het gematigd regenwoud: ook heel mooi. Deze trip is dus afwisselender dan alleen een walvistour.
Op de weg naar Tofino - Victoria kom je langs een stuk bos met heel grote bomen [ naam? iets met cathedral?]
In Victoria hebben wij op een camping gestaan in een provinciaal park http://www.vancouverisland.com/ParksAnd ... ls/?ID=432
Vlakbij Victoria, maar toch lekker in de natuur.
Heel veel plezer op Vancouver Island, wij vonden het erg mooi.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk dat je Vancouver Island bedoelt in plaats van BC? British Columbia is de Province, en daarin valt ook Horseshoe Bay en Vancouver, de provincie loopt van de kust tot aan de Rocky Mountains, daar begint Alberta.Paul B. schreef:We vertrekken van Horsehoe bay (net boven Vancouver) naar BC met die dag als eindbestemming Tofino.
Bezienswaardigheden op Vancouver Island:
In Victoria is vooral het centrum de moeite waard. Daar vind je vlak bij elkaar verschillende bezienswaardigheden: Parliament, Empress Hotel, Thunderbird Park, Inner Harbour en er zijn vast wel meer mooie plekjes. WIj hebben er maar een ochtend doorgebracht, wij vonden het eerlijk gezegd nogal tegenvallen. Vancouver vonden we veeeeel mooier!
Butchart Gardens is een mooie tuin om te bezoeken, in een paar uurtjes loop je erdoorheen. Het ligt vlakbij Victoria. Ford Rod Hill historic site en Fisgard Lighthouse liggen beide ook vlakbij Victoria (de vuurtoren ligt op het terrein van de historic site waar je een kleine entree voor betaalt). Ik vond het een heel fotogenieke plek en leuk om even te bezoeken.
Op de route van Victoria naar Tofino (of andersom natuurlijk) vind je ook een paar leuke plekjes: zo vind je in Chemainus een aantal muurschilderingen, het is wel leuk om hier even te stoppen. Loop bij de plaatselijke tourist office binnen voor een plattegrond en een wandelroute door het stadje. Een schildering in het bijzonder vond ik erg mooi! Verder kom je langs MacMillan Provincial Park waar je even een korte wandeling kunt maken langs een paar enorm grote dennenbomen, een soort Canadees Sequoia-mini-bos maar dan met dennenbomen, erg leuk om even te pauzeren. En verder is ook Little Qualicum Falls de moeite van een bezoekje waard. Hier kun je even de benen strekken en een mooie waterval bekijken. Ik vond hem erg mooi vooral doordat hij bestaat uit 2 watervallen met een pool ertussen. Fotogeniek ook, tenminste als de zon niet verkeerd staat zoals bij ons laat in de middag. Deze kun je dus beter 's ochtends bezoeken.
En dan is er natuurlijk Pacific Rim National Park met zijn regenwoud en spectaculaire stranden. Zoek hier in elk geval een mooi plekje op voor de zonsondergang. Ik heb bij de lokale tourist office een kaart gehaald en vantevoren uitgezocht welke wandelingen wij wilden maken. Er zijn vele mooie plekjes!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de goede tips. Heb alle links eens bekeken en voor de overnachting ga ik waarschijnlijk voor Green Point. Ziet er goed uit en vlakbij zee. Daarna is het misschien leuk om die 3-delige tour te doen. Ceetje, hoe heet deze tour? Na twee dagen zullen we, een pittige, reis maken naar Victoria. Onderweg gaan we de mogelijkheden bekijken of we zowel Chemainus als Little Qualicm Falls kunnen bezoeken.
In Victoraria gaan we dan waarschijnlijk voor de havencampground. Lijkt me inderdaad leuker dan een trailerpark.

Note mod (Marjan);
De titel van dit topic is derhalve aangepast.
In Victoraria gaan we dan waarschijnlijk voor de havencampground. Lijkt me inderdaad leuker dan een trailerpark.
Inderdaad bedoel ik Vancouver Island en niet British Colombia. ScherpJasmino schreef:Paul B. schreef:
We vertrekken van Horsehoe bay (net boven Vancouver) naar BC met die dag als eindbestemming Tofino.
Ik denk dat je Vancouver Island bedoelt in plaats van BC? British Columbia is de Province, en daarin valt ook Horseshoe Bay en Vancouver, de provincie loopt van de kust tot aan de Rocky Mountains, daar begint Alberta.

Note mod (Marjan);
De titel van dit topic is derhalve aangepast.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Tips voor British Colombia (Vancouver Island)
Hierbij de link naar de tour: http://www.jamies.com/site/adventure_to ... ofino.html Het is de hot springs cove day tour. Het was echt het geld waard. De bootjes staan allemaal met elkaar in verbinding en als er één een walvis spot dan geven ze dat door. Overigens heb ik de allermooiste walvistocht gemaakt vanuit Glouster [Cape Ann], maar dat is zowel het verkeerde land als de verkeerde kant van het continent.
Green point is echt een aanrader: wij kwamen 's morgens om 6 uur een zwarte beer tegen op de campground ... gaaf! Wel reserveren als het kan.
Green point is echt een aanrader: wij kwamen 's morgens om 6 uur een zwarte beer tegen op de campground ... gaaf! Wel reserveren als het kan.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zie al veel tips, hier nog een aantal:
Victoria is een prachtig plaatsje, zeker als het zonnetje schijnt. Huur fietsen en riid de kust af naar Oak Bay, prachtig! Bij druilerig weer: ga naar één van de mooiste musea van Noord-Amerika (echt waar): het Royal BC Museum. Echt genieten, ook voor kinderen.
In het hoge noorden van VI kan je vanuit Telegraph Cove een mooi vaartochtje maken op zoek naar orka's (95% kans op succes). Dat kan ook vanuit Victoria, maar dan zitten ze wat verder weg (voor de kust van de USA) en ga je met een zodiac op zoek...
Tofino is een oud hippie plaatsje. Van hier boottochten op zoek naar walvissen, of lekker wandelen over Long Beach. Ook vanuit Ucluelet kan je lopen: de Wild Pacific Trial, leuk om eerste km's te lopen met prachtig zicht op de ruige kust.
Rijd naar Strathcone Provincial Park (bij Campbell River), hier zitten wolven, beren en poema's. Spannend...
Een bezoek aan de Sunshine Coast is ook mooi, net als een van de eilanden tussen VI en de vaste kust.
Zie voor meer tips onze website: zomer 2006 (met mooie foto's, en veel praktische tips)
http://home.planet.nl/~marqu042/
Groet, Ferry
Victoria is een prachtig plaatsje, zeker als het zonnetje schijnt. Huur fietsen en riid de kust af naar Oak Bay, prachtig! Bij druilerig weer: ga naar één van de mooiste musea van Noord-Amerika (echt waar): het Royal BC Museum. Echt genieten, ook voor kinderen.
In het hoge noorden van VI kan je vanuit Telegraph Cove een mooi vaartochtje maken op zoek naar orka's (95% kans op succes). Dat kan ook vanuit Victoria, maar dan zitten ze wat verder weg (voor de kust van de USA) en ga je met een zodiac op zoek...
Tofino is een oud hippie plaatsje. Van hier boottochten op zoek naar walvissen, of lekker wandelen over Long Beach. Ook vanuit Ucluelet kan je lopen: de Wild Pacific Trial, leuk om eerste km's te lopen met prachtig zicht op de ruige kust.
Rijd naar Strathcone Provincial Park (bij Campbell River), hier zitten wolven, beren en poema's. Spannend...
Een bezoek aan de Sunshine Coast is ook mooi, net als een van de eilanden tussen VI en de vaste kust.
Zie voor meer tips onze website: zomer 2006 (met mooie foto's, en veel praktische tips)
http://home.planet.nl/~marqu042/
Groet, Ferry
-
- Amerika-ontdekker
Zo met al die informatie is het moeilijk te besluiten wat we willen doen. Volgens mij heb je minimaal een week nodig om Vancouver Island goed te ontdekken. Het verslag van Ferry bevestigd dat ook.
Telegraph Cove is voor ons helaas geen optie, we zijn tekort op Vancouver Island om ook daar heen te gaan.
Wel gaan we zeker Greenpoint reserveren, wat helaas nog niet mogelijk is. De tour van Ceetje ziet er leuk uit, wel moeten we kijken of dat voor ons de beste dag indeling is. We zijn namelijk maar 1 volledige dag in Tofino en er is zoveel te zien.
Telegraph Cove is voor ons helaas geen optie, we zijn tekort op Vancouver Island om ook daar heen te gaan.
Wel gaan we zeker Greenpoint reserveren, wat helaas nog niet mogelijk is. De tour van Ceetje ziet er leuk uit, wel moeten we kijken of dat voor ons de beste dag indeling is. We zijn namelijk maar 1 volledige dag in Tofino en er is zoveel te zien.
Wij hebben door dit soort berichten ook al besloten om 3 dagen Vancouver Isl. te doen ipv de vooraf geplande 2 dagenPaul B. schreef:Zo met al die informatie is het moeilijk te besluiten wat we willen doen. Volgens mij heb je minimaal een week nodig om Vancouver Island goed te ontdekken. Het verslag van Ferry bevestigd dat ook.

- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Eens! Ik vond het met de auto al een behoorlijke heftige rit, maar met de camper? En dan vanaf Horshoe bend...........dat wordt pittig.MartinJansen schreef: Overigens vind ik Tofino --> victoria een heftige rit...zeker niet onderschatten..
En inderdaad, orca's kijken van het noorde van het eiland! Gaaf!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4097 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 10 Reacties