Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een jaar naar USA - stap 1 - auto

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
fatefearfighter
Amerika-newbie

Een jaar naar USA - stap 1 - auto

Bericht door fatefearfighter »

Hallo, ik ben nieuw hier op het allesamerika-forum. Ik lees hier al enkele maanden mee, maar heb me pas nu geregistreerd. Laat ik meteen met de deur in huis vallen: Ik zit met het idee om binnen dit en twee jaar mijn koffers te pakken en een jaar als toerist in de USA rond te reizen. Elke week een state zeg maar. ;)

Ik heb in september 2008 een maand in de South-West rondgereden met 3 vrienden in een Toyota Highlander en dit was een geweldige ervaring. Ik ben ondertussen zo'n 4 maanden terug thuis en denk er nog dagelijks aan terug. Met 26 jaar wordt het stilaan tijd om de echte wereld in te stappen, maar voor ik dit doe en mezelf stort in deze wereldse verbintenissen lijkt het met mooi om de rest van de USA te gaan verkennen op een trip die geen einde lijkt te kennen. 12 maanden genietend afscheid nemen van het zorgeloze jeugdleven zeg maar.

12 maanden vakantie lijkt op het eerste zicht ondoenbaar. Maar ik voel het kriebelen en wil de denkoefening toch eens maken. Op zich is het geld verzamelen niet meteen ondoenbaar, ik werk al enkele jaren en kan vrij snel een aardig bedrag bij elkaar vrekken. Het is maar waarvoor je wil werken. Toch wil je op voorhand een goede financiële planning maken, dit zal waarschijnlijk zelfs nodig zijn om een visum vast te krijgen. Ook ga ik natuurlijk niet alleen. Daarom is het handig om op voorhand te weten hoeveel iedereen zal nodig hebben, zo kan ik misschien enkele vrienden overtuigen om mee op avontuur te gaan. Mijn vriendin ziet het volledig zitten en het liefste ga ik met vier personen omdat dit volgens mij het meeste uit het budget zal persen. Een auto heeft vier stoelen, een hotel heeft 2 queen beds, ...

Voorlopig is het meer een droom dan realiteit en ik twijfel nog een beetje aan de haalbaarheid... maar waar een wil is, is een weg... toch?

Stap voor stap ga ik alle factoren proberen uit te rekenen en te plannen. Ik zie zelf 4 grote kostenposten
1. Vliegtuigreizen: deze kosten zijn de laatste tijd bijna verwaarloosbaar klein geworden
2. Vervoer: Je kan USA niet ontdekken en verkennen zonder een auto denk ik... Dit is kosten van de wagen en benzine.
3. Onderdak: slapen; voorlopig denk ik aan hostels, motels en hotels en niet zozeer aan een camper of kamperen.
4. Dagelijks onderhoud: voeding, kleding, ..

De eerst factor die ik ga bekijken is het vervoer. Zoals ik eerder zei hebben we nood aan een auto ... maar dan wel voor een jaar....
- Kopen en verkopen:
Waarschijnlijk is kopen en achteraf verkopen de goedkoopste oplossing. Dit is wel vrij omslachtig en vraagt tijd en moeite. Ook heb je totaal geen zekerheid onderweg bij panne of ongeval. De zorgeloze tijd kan pijlsnel omslaan in een nachtmerrie. Dit schrikt me wel af, je wil niet diegene zijn die een domme fout maakt en het enige vervoersmiddel herleidt tot een hoopje schroot.

- Huren:
Dit is een dure optie. Op 1 jaar tijd betaal je gemakkelijk 10-12.000 dollar. Wel heb je het voordeel dat het zorgeloos rondrijden is.

Zelf ben ik voorstander van huren, zelf voor zo een lange periode. Heeft iemand hier ervaring mee?
Op 12 maanden is elke dollar die je per dag kan uitsparen er 365 waard! Elke tip is dus bijna letterlijk een gouden tip.
Enkele vragen die ik me al stel:
- Welke locatie: welke locatie is het goedkoopst om de huur in te starten?
- Type wagen: de toyota highlander was geweldig, veel plaats en aangenaam om kilometers in te vreten. Moeten we weer zoiets nemen of net niet?
- Welke opties: welke opties moeten we zeker nemen? (verzekering-technisch)
- Welke maatschappij: of moeten we boeken bij een onafhankelijke? (bv die duitse website)
- Kortingen: Kunnen we op een of andere manier extra kortingen bekomen, hoe zouden jullie dit aanpakken?
- Periode: welke periode starten we best onze trip, puur om het beste tarief te bekomen?

Mijn laatste en belangrijkste vraag is echter: zijn er hier mensen die in het verleden al eens 6 maanden of langer in de USA hebben rondgetrokken als toerist? Wat waren je bevinden, hoe kwam je budget uit, waar ging (onverwacht) veel geld aan op?
6foot6
Amerika-expert

Re: Een jaar naar USA - stap 1 - auto

Bericht door 6foot6 »

Stap 1=visum aanvragen
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 21 jan 2009, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Inderdaad: Eerst maar zorgen dat je een visum krijgt voordat je gaat plannen :wink: .
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Een toerstenvisum is niet zo moeilijk om te bekomen. En met een goede planning (vooral ook financieel!) zal dat al een stuk vlotter gaan. Dus ik vind de manier van werken van fatefearfighter een goede.
Trouwens, waarom zou je geld uit gaan geven aan een visumaanvraag als je het financiele plaatje niet voldoende kent, en dus niet weet of je best nog een half jaartje langer dan gepland gaat doorwerken en sparen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb een keer een verslag van iemand gelezen die ook voor een behoorlijk lange tijd een auto wilde huren. Hij had dit geregeld bij Adventure on Wheels in Middletown, NJ. In de link vind je hun pagina over de Buy with Buyback-regeling. Je kunt dus een soort tussenvorm tussen huren en kopen met ze aangaan, met vooraf de terugkoopprijs geregeld en een behoorlijke garantieregeling.

Toevallig verhuurt dit bedrijf ook de campers van Road Bear en zijn wij daar dus op kantoor geweest tijdens onze najaarsreis in 2007. Je zou ze eens kunnen mailen of bellen. Je kan bij hen ook one-ways regelen.

Het gekke is dat ze ergens schrijven dat een US adres en rijbewijs nodig is, maar elders staat weer: we served costumers from all over the world. Beetje dubbel dus, maar vragen staat vrij, toch?
Verelle
Amerikakenner

Bericht door Verelle »

Persoonlijk zou ik kopen als je het geld hebt natuurlijk, huren komt denk ik duurder uit dan huren. Was bij ons ook het geval, maar wij hadden niet een auto maar een motor home. Huurprijs kwam ongeveer op 55.000 dollar, uiteindelijk heeft de motor home ons ongeveer 15.000 dollar gekost omdat wij deze na vertrek meteen weer verkocht hebben.

Met huur ben je echt je geld kwijt, bij kopen kun je nog een leuk bedrag terugkrijgen.

Je moet er rekening mee houden dat een visum meestal voor een half jaar wordt afgegeven. Wij hadden er meteen 1 voor een heel jaar, echter iedereen die wij hebben gesproken kregen een half jaar. Laatst was er iemand op het forum die ook langere tijd in Amerika wilde verblijven en voor de optie koos om de grens over te gaan en daarna weer terug te keren, maar ik weet niet of die personen het land ook weer in zijn gekomen.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Hoe hebben jullie bij koop dan de verzekering geregeld?

Gr., Flipje
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ok iets om te overwegen is het kopen van een auto die ook in Nederland courant is.
Hoef je je niet zoveel zorgen te maken over de verkoop. Je zet hem op de boot en neemt hem mee naar Nederland.
Kun je hem daar verkopen of evt mee rondrijden.
Voorbeeld:
Schaf een goed geconserveerde mercedes 500sel aan van tot 1984. Die zijn voor niet al te veel geld wel te vinden.
Voordeel lekker ruim en grote kofferbak en erg comfortabel. een ford Taurus is goedkoper in onderhoud natuurlijk maar die ouwe mercedessen zijn ijzersterk.
Na afloop neem je hem mee. Goedkoop om in te voeren, lpg tank erin en belastingvrij rijden. Wil je dat niet dan ben je hem in ned zo kwijt als ie in goede conditie is.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik meen wel eens topics gezien te hebben van mensen die hun eigen auto of camper naar Amerika verscheept hebben, maar ik kan ze niet terugvinden :oops: .
Groet,

Old Faithful
fatefearfighter
Amerika-newbie

Bericht door fatefearfighter »

Bedankt iedereen voor de reacties,

visum vind ik inderdaad pas in de latere fase belangrijk, eerst moeten we een zicht krijgen op de totale kosten zodat we ons gewapend voelen bij zo'n aanvraag.

Kopen met buy-back garantie is ook een goede optie, die ga ik eens verder uitzoeken. Toch blijf ik schrik hebben van ongevallen of dure reparaties, waardoor je mogelijke verkoopprijs opeens volledig weg is of serieus gehypothekeerd wordt. Ook het regelwerk (inschrijving, verzekeringen, ...) schrikken enigszins af.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als je daar bang voor bent kun je beter thuisblijven en ook daar niet auto rijden, gordijnen dichttrekken, voor een jaar lang eten in huis halen en hopen dat het huis niet in de brand vliegt.
Als je een fatsoenlijke auto koopt valt het best te overzien maar als je budget niet toelaat voor een nieuwe transmissie of zo dan kun je beter niet gaan want dan kan je je die reis dus niet veroorloven. Dat soort pech kan iedereen overkomen.
Ongelukken vermijden? Lees alle verkeersregels in een boekje. Voor de rest is rijden heel gemakkelijk hier.
Verelle
Amerikakenner

Bericht door Verelle »

FlipjeBTiel schreef:Hoe hebben jullie bij koop dan de verzekering geregeld?
Quota aangevraagd bij een aantal verzekeraars, op basis wat wij wilden kopen, de beste eruit gezocht en verzekering afgesloten. We moesten wel een verzekeraar hebben ten tijde van de koop, dat was een vereiste.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
hermanenloesk
Amerika-newbie

Bericht door hermanenloesk »

Wij reizen NU al meer dan 14 jaar door noord amerika steeds voor EEN jaar in praktijk 6 maanden USA en 6 maanden Canada :P Dit hebben wij de afgelopen 14 jaar met onze EIGEN MITSIBUSHI L200 CLUBCAB PIC-UP truck gedaan! met een opzet unit van Thicher PERFEKT!!steeds verscheept via Amsterdam naar Baltimore
Wel elke twee jaar een nieuwe Pic-up kopen! de Unit blijft Perfekt! Het heen en weer VERSCHEPEN! kost min,3000,= dollar
WE SPAREN DIE NU UIT!!
In December 2008 hebben we besloten om een CAMPER in de USA te KOPEN! Wij hebben er een via het internet gevonden [auto trader]We hebben nu een camper type B gekocht, Een great westvan classic met alles er op en er aan!We hoeven nu NIET meer uit de opzet-unit te stappen om weg te rijden!!Dit geeft ons Nu een veiliger gevoel![we worden al een dagje ouder?]
En dan alle INDIANEN verhalen! over het niet of moeilijk te krijgen verzekering!
Het opnaam krijgen van de Camper [TITEL]
ALLEMAAL GEEN ENKEL PROBLEEM GEHAD!!!
En dan wat betreft moterpech of andere problemen aan je Camper OOK hiervoor kun je je verzekeren als je dit wil!
Wij doen dit NIET, Het leven is vol risico,s dus ? WIJ GENIETEN er van zo lang als het kan !! :mrgreen:
We zijn nu in Oregon we staan op dit moment in Coos-Beay en willen half Mei 2009 in ALASKA zijn om weer lekker te vissen!en geen of wijnig last van muskieten?
We stallen de camper Nu gewoon in CANADA OF IN DE USA, Geen probleem en vliegen weer terug naar huis en als we weer de kriebels krijgen pikken we hem weer op !
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dat klinkt allemaal mooi, misschien dat je anderen hier kunt helpen.
Bij wie heb je hem verzekerd, wat kost het? Hoe heb je de titel op naam gekregen, welk adres heb je daarvoor gebruikt? Waar stal je hem als je niet in de US bent en wat kost je dat? Dat zijn allemaal vragen die hier regelmatig de ronde doen, het zou mooi zijn als je de forumleden daarmee op weg kunt helpen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Eigen auto verschepen en verzekering hier regelen, zo heeft een vriend van me het al 2x gedaan.
hermanenloesk
Amerika-newbie

Het verzekeren van je camper regel je in Nederland [bij alessie-Rotterdam]dit hebben we altijd gedaan ook voor onze amerikaanse camper,
De prijs hiervan varieerd? van het type auto cq camper en wat en hoe je verzekerd wildt zijn! zij geeft u altijd de beste en goedkoopste optie!
Het opnaam krijgen van onze amerikaanse camper was voor ons geen enkel probleem! Je moet inderdaad! een postadres hebben in de USA waar ze de camper kunnen registreren!In ons geval gebruiken wij het adres van verkopende party!! Dit leverd voor hun geen enkel probleem op!De camper staat nu op mijn naam,[TITEL]plus een nieuw kenteken!Wij hebben met verschillende Camper aanbieders [via Rv trader gevonden]kontakt gehad over de aankoop van hun camper,en steeds met de vraag!kunnen wij uw aangeboden camper als buitenlander laten registeren op uw adres? In ALLE GEVALLEN WAS HET GEEN PROBLEEM!
Wat betreft het stallen van de Camper zijn er erg veel mogelijkheden [campground]of een speciale camperstalling ,de prijs is dan ook weer afhankelijk van de grote van de camper en in wat voor staat [california of florida ,arizona snoowbirds,etc,]je hem achterlaat!de prijs varieerd van 20 tot 60 dollar per maand ,
wij hebben in de loop der jaren veel vrienden gemaakt zowel in de USA en Canada dat het stallen bij vrienden voor ons een mooie optie is!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Tot 40 foot stallen hier om de hoek kost $25 per maand (buiten, maar dat staan de meesten)
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

@ hermanenloesk,

Heb ik het goed begrepen dat jullie de laatste 14 jaar afwisselend om de 6 maanden Canada en de V.S. doen?
Wanneer hebben jullie dan je paspoort vernieuwd, die is toch geen 14 jaar geldig?
hermanenloesk
Amerika-newbie

uiteraard dien je je paspoort te vernieuwen!! en je visa te verlengen om de tien jaar! :idea:
En uiteraard ! zijn we weer even terug in Holland! en ZEKER in de tijd dat we met oze eigen CAMPER naar de USA verscheepten!
Zoals u misschien weet mag een BUITELANDSE AUTO OF CAMPER maar EEN JAAR in de USA VERBLIJVEN!!daarna MOET!!!hij er beslist UIT!!
Of je moet hem INVOEREN! Dit geeft nogal wat problemen met een mitsibushi L200 Die in heel noord-amerika niet te koop is laat staan bekend!
Dus krijg je problemen met type goedkeuring in de USA !!Dit betekende voor ons dat we de camper na een jaar in baltimore op de boot zetten naar A-dam.
In de tussentijd lekker in friesland genieten in onze loghome bij het ijsselmeer,De auto een grote beurt laten geven bij garage Raggers in heerenveen, :P
en weer laten voorzien van de nodige reserve onderdelen, olie , brandstof en luchtfilters,daar deze niet te krijgen zijn in N-Amerika.
En hup weer op de boot naar Baltimore!
We hebben dit altijd met veel plezier gedaan!tot nu toe want nu reizen we met onze Amerikaanse Campervan!we nu zijn opweg naar Alaska.
Dus verschepen is voor ons verleden tijd! En gaan nu naar Friesland wanneer we daar behoefte aan hebben,of zo als gezegd je je paspoort MOET verlengen
Maar nooit langer dan 12 maanden Of wat ook elk jaar terugkomt je BELASTING even regelen want je kunt NIET vooraltijd uitstel vragen! Ze willen het hebben! :banghead:
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Ik vind het echt een interessant verhaal van jullie! Hoe ziet jullie jaar er dan ongeveer uit? Ik denk wel dat jullie met de ervaringen die jullie hebben opgedaan afgelopen 14 jaar heel veel brandende vragen van mensen hier kunnen beantwoorden!

Groetjes! martine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer