Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ik heb GreenCard zij niet, wat zijn de opties ...
Ik heb GreenCard zij niet, wat zijn de opties ...
Hey iedereen,
Eerst en vooral wens ik iedereen veel succes met het Green Card proces voor 2010! Ik weet wat je moet doorgaan en wens je veel geluk.
Ik ben nu een tijdje aan het leven in de US en heb er nog geen moment spijt van gehad, zodus voor al de mensen die er echt voor willen gaan ... niet opgeven!
Ik ben op de dag van vandaag perfect geemigreerd maar heb ondertussen weer een nieuw doel. Ik heb namelijk iemand leren kennen die hier in de US enkele maanden een stage was aan het volgen met een beurs in een college in de buurt. Om haar masters te behalen moest ze echter terug naar Frankrijk waar ze zal afstuderen in Juni.
Ik heb al wat gelijkaardige verhaaltjes gezien en gelezen maar wou graag eens jullie mening weten of toch horen welke opties ik op het eerste zicht heb om haar hier terug officieel in de US te krijgen. Ik sta open voor alle mogelijkheden, om onze situatie even voor te stellen zal ik in een paar puntjes de situatie schetsen.
Over mijzelf:
============
- Ik ben Belg
- Heb Bachelor degree behaald in België voor Computer Science
- Ongetrouwd
- Heb gewonnen met de lottery DV2008
- Woon sinds mei in Boston MA.
- Werk voor multinational in Boston via een agency
- Heb alles wat wordt verwacht van een emigrant
Over haar:
=========
- Zij heeft de Franse nationaliteit
- Heeft internship gedaan in het Wellesley College in Boston met een verkregen beurs
- Heeft een visa gekregen voor 1 jaar die vervalt in Augustus 2009
- Gaat afstuderen in Juni 2009 als Master in Art History
- Heeft een SSN
Mijn doel:
=========
- Green card niet kwijt spelen
- Tezamen zijn
- Samen emigreren in US
Welke opties heb ik om mijn doel te bereiken?
Ik ben bereid om tijdelijk uit de US te stappen om zo samen te zijn tot dat zij ook kan emigreren in de US.
Ik wil enkel niet mijn Green Card op het spel zetten.
Iemand een idee ?
Eerst en vooral wens ik iedereen veel succes met het Green Card proces voor 2010! Ik weet wat je moet doorgaan en wens je veel geluk.
Ik ben nu een tijdje aan het leven in de US en heb er nog geen moment spijt van gehad, zodus voor al de mensen die er echt voor willen gaan ... niet opgeven!
Ik ben op de dag van vandaag perfect geemigreerd maar heb ondertussen weer een nieuw doel. Ik heb namelijk iemand leren kennen die hier in de US enkele maanden een stage was aan het volgen met een beurs in een college in de buurt. Om haar masters te behalen moest ze echter terug naar Frankrijk waar ze zal afstuderen in Juni.
Ik heb al wat gelijkaardige verhaaltjes gezien en gelezen maar wou graag eens jullie mening weten of toch horen welke opties ik op het eerste zicht heb om haar hier terug officieel in de US te krijgen. Ik sta open voor alle mogelijkheden, om onze situatie even voor te stellen zal ik in een paar puntjes de situatie schetsen.
Over mijzelf:
============
- Ik ben Belg
- Heb Bachelor degree behaald in België voor Computer Science
- Ongetrouwd
- Heb gewonnen met de lottery DV2008
- Woon sinds mei in Boston MA.
- Werk voor multinational in Boston via een agency
- Heb alles wat wordt verwacht van een emigrant
Over haar:
=========
- Zij heeft de Franse nationaliteit
- Heeft internship gedaan in het Wellesley College in Boston met een verkregen beurs
- Heeft een visa gekregen voor 1 jaar die vervalt in Augustus 2009
- Gaat afstuderen in Juni 2009 als Master in Art History
- Heeft een SSN
Mijn doel:
=========
- Green card niet kwijt spelen
- Tezamen zijn
- Samen emigreren in US
Welke opties heb ik om mijn doel te bereiken?
Ik ben bereid om tijdelijk uit de US te stappen om zo samen te zijn tot dat zij ook kan emigreren in de US.
Ik wil enkel niet mijn Green Card op het spel zetten.
Iemand een idee ?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Ik heb GreenCard zij niet, wat zijn de opties ...
Veel weet ik er niet over, maar wel, dat je niet moet spelen met je Green Card validiteit. Een verblijf langer dan toegelaten uit de VS en je bent hem kwijt. Dat heeft mijn moeder aan den lijve ondervonden (zij was ertoe bereid hem op te geven, maar ze zijn er dus echt heel precies mee). Hoe lang voor je burgerschap kunt krijgen? En ik zou nagaan, wat de mogelijkheden voor een Green Card voor haar zijn, als jullie zouden trouwen. Maar regel nummer een: als jullie je uiteindelijk hier in de VS willen vestigen, zet jouw Green Card dan op geen enkele manier op de tocht!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Een GC houder kan een echtgeno(o)t(e) sponsoren, alleen kan die persoon dan niet naar de VS komen gedurende de tijd van de procedure (het V-visum, dat het equivalent voor het K-visum voor USCs is, is nooit in gebruik genomen). Dat proces duurt helaas redelijk lang, dus een betere optie is zelf USC worden en haar dan sponsoren, maar ook dat duurt lang gezien dat je GC redelijk recent is. USCship sneller verkrijgen kan alleen door actief in het leger te dienen.
Anders dan die opties heeft ze aan jouw status niets, en zal ze zelf een status moeten verwerven voor de periode na augustus dit jaar (werk of blijven studeren), totdat je jouw USCship verworven hebt.
Als GC-houder de VS verlaten voor langere tijd wordt tegenwoordig erg moeilijk over gedaan. De beste mogelijkheid die je hebt is het vinden van een Amerikaans bedrijf dat je uitzendt naar Europa, dan zit er namelijk geen limiet aan. Het duurt dan wel langer voordat je zelf USCship kunt aanvragen, maar je kunt samen blijven en haar immigratieproces starten onder jouw status als GC-houder.
Gr., Flipje
Anders dan die opties heeft ze aan jouw status niets, en zal ze zelf een status moeten verwerven voor de periode na augustus dit jaar (werk of blijven studeren), totdat je jouw USCship verworven hebt.
Als GC-houder de VS verlaten voor langere tijd wordt tegenwoordig erg moeilijk over gedaan. De beste mogelijkheid die je hebt is het vinden van een Amerikaans bedrijf dat je uitzendt naar Europa, dan zit er namelijk geen limiet aan. Het duurt dan wel langer voordat je zelf USCship kunt aanvragen, maar je kunt samen blijven en haar immigratieproces starten onder jouw status als GC-houder.
Gr., Flipje
Hoi Philip,
hoe zit het daar in Boston, alles OK zie ik !
Mijn vrouw en ik komen ook dichterbij het interview, verwachten ergens in mei of juni.
Momenteel bezig met de papieren bij mekaar te zoeken. Weet jij toevallig nog je contact in BELGIE waar je de vertalingen hebt gedaan van diplomas en andere documenten. Wat diplomas betreft heb je die ergens laten legaliseren voor buitenland, indien ja waar heb je dit gedaan.
Wat geboortecertificaat betreft, ik heb bij gemeente een internationaal certificaat gevraagd. Maar men vraagt een origineel, dat kan je niet krijgen in BELGIE, is altijd copie. Hebben ze daar bij jou moeilijk over gedaan of niet.
Alvast bedankt,
en veel succes !
hoe zit het daar in Boston, alles OK zie ik !
Mijn vrouw en ik komen ook dichterbij het interview, verwachten ergens in mei of juni.
Momenteel bezig met de papieren bij mekaar te zoeken. Weet jij toevallig nog je contact in BELGIE waar je de vertalingen hebt gedaan van diplomas en andere documenten. Wat diplomas betreft heb je die ergens laten legaliseren voor buitenland, indien ja waar heb je dit gedaan.
Wat geboortecertificaat betreft, ik heb bij gemeente een internationaal certificaat gevraagd. Maar men vraagt een origineel, dat kan je niet krijgen in BELGIE, is altijd copie. Hebben ze daar bij jou moeilijk over gedaan of niet.
Alvast bedankt,
en veel succes !
Is het proces bij een V langer dan bij een K visum? Anders is het zo'n 7 tot 9 maanden, is lang maar niet te lang denk ikFlipjeBTiel schreef:Een GC houder kan een echtgeno(o)t(e) sponsoren, alleen kan die persoon dan niet naar de VS komen gedurende de tijd van de procedure (het V-visum, dat het equivalent voor het K-visum voor USCs is, is nooit in gebruik genomen). Dat proces duurt helaas redelijk lang, dus een betere optie is zelf USC worden en haar dan sponsoren, maar ook dat duurt lang gezien dat je GC redelijk recent is. USCship sneller verkrijgen kan alleen door actief in het leger te dienen.

Plus, bij een K mag iemand wel de VS in, mits hij/zij voldoende bewijsmateriaal kan overleggen bij de grens dat hij/zij echt weer terug in eigen land verwacht wordt na het bezoek aan de VS. Is dit bij een V ook anders?
Ik heb geen ervaring met het V visum dus vandaar mijn vraag eigenlijk

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geboortecertificaat: voor een andere procedure heb ik enkele weken geleden ook zo'n certificaat nodig gehad.
Informeer eens naar een "voor eensluidend verklaard afschrift geboorteakte". Men neemt dan een kopie uit het geboorteregister, maar plaatst daar dan een originele stempel op met handtekening. En dat is werkelijk al wat je nodig hebt. Gratis te verkruigen op de bevolkingsdienst van de gemeente waar je geboren bent. En soms kan je het zelfs electronisch aanvragen (maar dan moet je wachten tot zij tijd en goesting hebben om het te maken
)
Philip: jij bent "ne goeie"!: naar Amerika verhuizen om daar verliefd te worden op iemand die in Belgie bij wijze van spreke naast je deur woonde!
Goh, ik vrees dat wat je hier boven kan lezen niet was waar je op hoopte?... In ieder geval heel veel succes met je relatie en je verdere toekomstplannen!
Informeer eens naar een "voor eensluidend verklaard afschrift geboorteakte". Men neemt dan een kopie uit het geboorteregister, maar plaatst daar dan een originele stempel op met handtekening. En dat is werkelijk al wat je nodig hebt. Gratis te verkruigen op de bevolkingsdienst van de gemeente waar je geboren bent. En soms kan je het zelfs electronisch aanvragen (maar dan moet je wachten tot zij tijd en goesting hebben om het te maken

Philip: jij bent "ne goeie"!: naar Amerika verhuizen om daar verliefd te worden op iemand die in Belgie bij wijze van spreke naast je deur woonde!
Goh, ik vrees dat wat je hier boven kan lezen niet was waar je op hoopte?... In ieder geval heel veel succes met je relatie en je verdere toekomstplannen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Zodus moet ik eens uitzoeken wat K en V visum zijn, voordelen/nadelen etc. Zal het eens zoeken op internet
.
Stel dat het visum in de maak is kan ik toch als toerist naar de EU gaan voor 3 tot 6 maanden? Want ben van plan om kleine wereldreis te maken dit jaar (er nog bij).
Offtopic:
========
- Internationaal Geboortecertificaat ben ik gewoon gaan halen met een originele stempel, je moet enkel de stempels betalen (is niet zo veel)
- Diploma's heb ik vertaald gekregen van de school waar ik studeerde, ik vroeg gewoon voor een vertaling en hebben ze ook gedaan. Ik heb nooit mijn diploma moeten tonen aan mijn werkgever, ze geloofden mij zonder er achter te vragen. Dus heb ik nog geen ervaring mee wanneer ze er achter vragen, echter denk ik niet dat ze er nog gaan achter vragen aangezien mijn ervaring op de Resume begint door te wegen op het diploma en ik goede referenties begin te kweken. We zullen zien.

Stel dat het visum in de maak is kan ik toch als toerist naar de EU gaan voor 3 tot 6 maanden? Want ben van plan om kleine wereldreis te maken dit jaar (er nog bij).
Offtopic:
========
- Internationaal Geboortecertificaat ben ik gewoon gaan halen met een originele stempel, je moet enkel de stempels betalen (is niet zo veel)
- Diploma's heb ik vertaald gekregen van de school waar ik studeerde, ik vroeg gewoon voor een vertaling en hebben ze ook gedaan. Ik heb nooit mijn diploma moeten tonen aan mijn werkgever, ze geloofden mij zonder er achter te vragen. Dus heb ik nog geen ervaring mee wanneer ze er achter vragen, echter denk ik niet dat ze er nog gaan achter vragen aangezien mijn ervaring op de Resume begint door te wegen op het diploma en ik goede referenties begin te kweken. We zullen zien.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Het is heel moeilijk om als greencardhouder iemand te sponsoren om naar de US te komen. Wachttijden daarvoor zijn echt lang. Trouwen heeft voor jullie ook geen zin, want ook dan is de wachttijd heel erg lang. Was je citizen geweest dan was het makkelijker.
De enige optie voor haar is denk ik terug naar de US komen en haar studie hervatten op een F-1 visum. Maar dan zal ze zeker wat geld achter de hand moeten hebben want werken kan dan alleen op de campus en niet daarbuiten.
Sterkte!
De enige optie voor haar is denk ik terug naar de US komen en haar studie hervatten op een F-1 visum. Maar dan zal ze zeker wat geld achter de hand moeten hebben want werken kan dan alleen op de campus en niet daarbuiten.
Sterkte!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerika-expert
Eh, zoals ik schreef in het stukje dat je quote: "het V-visum, ..., is nooit in gebruik genomen". Alleen voor een selecte groep (mensen die de procedure voor het jaar 2000 begonnen zijn) is het te verkrijgen. Daarom stel ik dat ze niet naar de VS kan gedurende de aanvraag. Okay, als toerist kan inderdaad, maar het proces duurt naar schatting 6 a 7 jaar (hoewel, ik heb sneller gezien: kennissen van ons waren er na 3 jaar doorheen), en zolang kun je niet "toerist" blijven spelen.jiejie schreef:Is het proces bij een V langer dan bij een K visum?
Gr., Flipje
P.S. http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1493.html
off topic:
Bedankt voor reactie, heb internationaal geboortecertificaat online kunnen aanvragen, en het is al onderweg. Dus dit verloopt zeer vlot. Ik veronderstel dat er wel een stempel opstaat van de gemeente he. Maar goed scheelt me al in vertaalkosten.
Diplomas moet ik lager onderwijs en middelbaar laten vertalen. Hogeschool zal Engelse copie doormailen dus dat valt ook goed mee.
groeten
Bedankt voor reactie, heb internationaal geboortecertificaat online kunnen aanvragen, en het is al onderweg. Dus dit verloopt zeer vlot. Ik veronderstel dat er wel een stempel opstaat van de gemeente he. Maar goed scheelt me al in vertaalkosten.
Diplomas moet ik lager onderwijs en middelbaar laten vertalen. Hogeschool zal Engelse copie doormailen dus dat valt ook goed mee.
groeten
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
@jsalien24
Ik weet niet of dit adres dichtbij jou is maar hier heb ik al verschillende keren documenten laten vertalen voor de Verenigde Staten .
Hij is beedigd en woont aan de rand van Antwerpen .
Panken Translations
http://php.bene.ws/view.php?id=53973
Groetjes,
Ik weet niet of dit adres dichtbij jou is maar hier heb ik al verschillende keren documenten laten vertalen voor de Verenigde Staten .
Hij is beedigd en woont aan de rand van Antwerpen .
Panken Translations
http://php.bene.ws/view.php?id=53973
Groetjes,
Ik heb vorig jaar m'n geboortebewijs via het internet aangevraagd bij Amsterdam. Kon betalen met een credit card. Ik ontving het vrij snel, en het was in verschillende talen. Ik had het nodig om m'n Social Security aan te vragen, en ze aksepteerden het zonder probleem.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
My bad, ik dacht dat het anders bedoeld werd en dat je bedoelde dat zij een V visum had maar die nooit gebruikt had oid.FlipjeBTiel schreef:Eh, zoals ik schreef in het stukje dat je quote: "het V-visum, ..., is nooit in gebruik genomen". Alleen voor een selecte groep (mensen die de procedure voor het jaar 2000 begonnen zijn) is het te verkrijgen. Daarom stel ik dat ze niet naar de VS kan gedurende de aanvraag. Okay, als toerist kan inderdaad, maar het proces duurt naar schatting 6 a 7 jaar (hoewel, ik heb sneller gezien: kennissen van ons waren er na 3 jaar doorheen), en zolang kun je niet "toerist" blijven spelen.jiejie schreef:Is het proces bij een V langer dan bij een K visum?
Gr., Flipje
P.S. http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1493.html
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kun je daar een link voor geven Joke?Joke schreef:Ik heb vorig jaar m'n geboortebewijs via het internet aangevraagd bij Amsterdam. Kon betalen met een credit card. Ik ontving het vrij snel, en het was in verschillende talen. Ik had het nodig om m'n Social Security aan te vragen, en ze aksepteerden het zonder probleem.
- DixieChick
- Amerika-expert
Volgens mij ga je gewoon naar de internetsite van je geboorteplaats (www.amsterdam.nl bijvoorbeeld), en dan kom je via een paar keer klikken bij een electronisch loket uit. Ik heb het een paar jaar terug zo gedaan, en het was echt heel simpel.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Blijkbaar moet de gemeente Harlingen het nog leren. Digitaal loket daar geeft niet een optie om online een uittreksel uit het huwelijksregister aan te vragen. Ik heb maar een email gestuurd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Philip, hoe gaat het ondertussen met je? Heb je al een uitweg gevonden uit dit dilemma?...
Elke
*UPDATE*
We zijn nog steeds niet uit ons dillemma maar hebben wel goed nieuws. We zijn nu bijna 1 jaar samen en zijn verloofd, alles klikt tussen mijn familie en haar familie maar nu moeten we aan het echte papieren werk beginnen. Dit jaar was hard maar de moeite waard, elke 6 weken nam ik het vliegtuig or nam zij het vliegtuig om elkaar te bezoeken voor een verlengd weekend. Deze zomer is zij bij mij gebleven voor 2 volle maanden maar nu moet ze terug naar huis in Frankrijk. Tot zover de korte schets.
De situatie ziet er als volgt uit:
Doel:
- Trouwen en haar laten emigreren naar de USA
Mijn situatie:
- Ik heb 1 jaar fotomateriaal en andere bewijzen dat wij een koppel zijn
- Ik heb een financiele reserve die zeker groot genoeg is om haar te sponseren
- Ik heb officieel werk
- Ik ben Belg en heb een Green Card (Permanent Resident DV2008)
- Ik woon nog steeds in Boston, MA
Haar situatie:
- Zij is Franse
- Zij heeft 2 Diploma's Master/Bachelor
- Zij heeft 1 jaar bewijsmateriaal dat wij een koppel zijn
- Zij heeft niet een grote financiele reserve maar ik kan altijd bijspringen
- Zij heeft momenteel geen werk daar ze net afgestudeerd is in Frankrijk
- Zij woont momenteel in Parijs, FR
Wat heb ik nodig / vragen:
- Als ik het allemaal juist gelezen heb een K1, maar waar kan ik de papieren hiervoor vinden?
- Indien mogelijk een website met procedure in stapjes?
- Formulier nummers die ik nodig heb?
- Ik heb al veel informatie gevonden maar steeds van mensen, waar 1 van beide een US citizen is wat ik niet ben?
- Zijn er voor mij andere regels of kan ik gewoon dezelfde regels toepassen voor mijzelf? Buiten dat het process voor US citizen sneller gaat?
Wat heb ik zelf gevonden:
- http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD
- http://www.uscis.gov/files/form/I-864P.pdf
- Ben de site even kwijt maar had een link waar je kon zien hoe lang het duurt om een K1 te bemachtigen
Verhalen zijn stresserend om te lezen en gaven mij altijd een verkeerd beeld van de situatie en demotiveren meer dan motiveren. Ik ben er vast van overtuigd dat het process mogelijk is voor mij en we hebben beiden geduld en gaan er van uit dat het 6 tot 9 maanden zal duren voordat alles in orde is. Ik hoef niet te weten hoe lang dit en dat duurt, ik wil enkel de korte CORRECTE stappengang weten (eerst dit form dan dat) en zal wel zien hoelang het duurt. Ik heb dit zo gedaan voor mijn Green Card en zal dit ook zo doen voor dit process.
Alle mensen die de situatie letterlijk kennen en die gemotiveerd zijn om een reactie te geven zijn welkom
, bedankt!
We zijn nog steeds niet uit ons dillemma maar hebben wel goed nieuws. We zijn nu bijna 1 jaar samen en zijn verloofd, alles klikt tussen mijn familie en haar familie maar nu moeten we aan het echte papieren werk beginnen. Dit jaar was hard maar de moeite waard, elke 6 weken nam ik het vliegtuig or nam zij het vliegtuig om elkaar te bezoeken voor een verlengd weekend. Deze zomer is zij bij mij gebleven voor 2 volle maanden maar nu moet ze terug naar huis in Frankrijk. Tot zover de korte schets.
De situatie ziet er als volgt uit:
Doel:
- Trouwen en haar laten emigreren naar de USA
Mijn situatie:
- Ik heb 1 jaar fotomateriaal en andere bewijzen dat wij een koppel zijn
- Ik heb een financiele reserve die zeker groot genoeg is om haar te sponseren
- Ik heb officieel werk
- Ik ben Belg en heb een Green Card (Permanent Resident DV2008)
- Ik woon nog steeds in Boston, MA
Haar situatie:
- Zij is Franse
- Zij heeft 2 Diploma's Master/Bachelor
- Zij heeft 1 jaar bewijsmateriaal dat wij een koppel zijn
- Zij heeft niet een grote financiele reserve maar ik kan altijd bijspringen
- Zij heeft momenteel geen werk daar ze net afgestudeerd is in Frankrijk
- Zij woont momenteel in Parijs, FR
Wat heb ik nodig / vragen:
- Als ik het allemaal juist gelezen heb een K1, maar waar kan ik de papieren hiervoor vinden?
- Indien mogelijk een website met procedure in stapjes?
- Formulier nummers die ik nodig heb?
- Ik heb al veel informatie gevonden maar steeds van mensen, waar 1 van beide een US citizen is wat ik niet ben?
- Zijn er voor mij andere regels of kan ik gewoon dezelfde regels toepassen voor mijzelf? Buiten dat het process voor US citizen sneller gaat?
Wat heb ik zelf gevonden:
- http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD
- http://www.uscis.gov/files/form/I-864P.pdf
- Ben de site even kwijt maar had een link waar je kon zien hoe lang het duurt om een K1 te bemachtigen
Verhalen zijn stresserend om te lezen en gaven mij altijd een verkeerd beeld van de situatie en demotiveren meer dan motiveren. Ik ben er vast van overtuigd dat het process mogelijk is voor mij en we hebben beiden geduld en gaan er van uit dat het 6 tot 9 maanden zal duren voordat alles in orde is. Ik hoef niet te weten hoe lang dit en dat duurt, ik wil enkel de korte CORRECTE stappengang weten (eerst dit form dan dat) en zal wel zien hoelang het duurt. Ik heb dit zo gedaan voor mijn Green Card en zal dit ook zo doen voor dit process.
Alle mensen die de situatie letterlijk kennen en die gemotiveerd zijn om een reactie te geven zijn welkom

Houd je er rekening mee dat alleen U.S. citizens een K1 procedure kunnen opstarten? (Sorry voor de vervelende mededling
) Als green card houder heb je alleen de optie om family based immigration te doen, en dat duurt over het algemeen veel en veel langer dan de 6 tot 9 maanden die je nu in gedachten hebt. Het kan zelfs zo zijn dat het sneller is om te wachten tot je citizenship aan kunt vragen en om daarna een K-1 procedure te doen dan om nu als permanent resident te proberen je vrouw over te laten komen (green card houders kunnen alleen hun echtgeno(o)t(e) of kinderen over laten komen).
(edit: ik zie net dat dit eerder in dit draadje ook al eens is gezegd door meerdere mensen)

(edit: ik zie net dat dit eerder in dit draadje ook al eens is gezegd door meerdere mensen)
Houd er rekening mee dat het wel wat langer gaat duren dan je denkt, is leuk verzonnen die 6 tot 9 maanden maar is er volkomen naast. Je moet denken aan een aantal jaren.Ik ben er vast van overtuigd dat het process mogelijk is voor mij en we hebben beiden geduld en gaan er van uit dat het 6 tot 9 maanden zal duren voordat alles in orde is. Ik hoef niet te weten hoe lang dit en dat duurt,
We krijgen regelmatig 'help' e-mails van greencard houders waarvan de partner (later getrouwd etc. ) geen greencard heeft, dit jaar nog een Zweed geholpen met hetzelfde probleem. Hadden zelfs een kind samen, maakte niets uit. Heeft voor zijn vrouw een bedrijf gekocht zodat ze op een E2 kon gaan.
Onderstaand een e-mail die ik vorige week binnen kreeg, ter verduidelijking.
hello,
i'm lucrezia .... (naam verwijderd) and i'm italian
my husband has the green card
i made the application I- 130 for the green card in the 2007 and i didn't received it yet
the consulate wrote me that i must wait other 2/3 years in italy , i don't want wait without my husband
please let me know if i can make E - 2 visa .
my husband live in colorado - colorado springs
can i buy something here ? a little restaurant, a coin laudry...something around 100,000$
please let me know something
i really need your help
thank you so much
have a great day
greetings
lucrezia
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht