Moeilijke vraag! Maar in deze ben ik het toch oneens met Marjan, en ik zou kiezen voor de route langs Page. Hoewel ik UT-12 een heel mooie route vind, en inderdaad mooier dan de andere via Kanab en Page, vind ik die laatste niet te versmaden. En een bezoekje aan Antelope Canyon zou ik zeker niet overslaan, dat vind ik zo'n bijzonder plekje! Bovendien kom je langs die route ook langs Lees Ferry met de beroemde ijzeren brug over de Colorado River, en kun je ook een bezoekje brengen aan Horseshoe's Bend en aan Glen Canyon Dam. Deze bezienswaardigheden zijn weer iets heel anders dan de rest!nieuwenoord schreef: Ik heb nog een kleine twijfel:
Laten we de UT 12 schieten en kiezen we voor Bryce - Kanab - Page - Monument Valley .....
Wie heeft een mening?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwenoord goes USA 2009
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Nieuwenoord goes USA 2009
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ja hoor .. dat is om het makkelijk te maken, dames?
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vraagtekentje? Weet je niet wie je moet bezoeken?nieuwenoord schreef: Dag 24: opruimen - inpakken - bezoekjes in en rond Denver?

Tegen die tijd zit Dennis (Dento) misschien ook wel in de omgeving van Denver. Ik zou zeggen koffiestops zat daar in Denver.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hi, ja, ik weet al dat we in Aurora moeten zijn, maar ik dacht, ach, laat ik Loek bepalen welke dag het beste schikt
En Dennis, en Arthur en ... tjonge, mini-meeting?????

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jacqueline, ik denk toch dat het de UT 12 wordt. Daarmee pikken we namelijk ook de 95 een keer mee en dat willen we toch wel heel graag.
Verder is de kop eraf: ik heb het Hampton Inn in Burlingame geboekt voor onze eerste twee nachten. Ik kan het niet laten, iets moet vastgelegd worden
Wat ik me nu afvraag:
We hebben één dag voor San Francisco, meer willen onze vrienden eigenlijk ook niet, zijn ook niet echt stadmensen en ik ken ons, wij popelen om die camper te halen en 'on the road' te gaan. We kunnen vanaf het hotel met de BART (via shuttle naar het vliegveld) naar downtown of eventueel met een taxi. We kunnen dan bijvoorbeeld een Hop on - Hop off tour doen. Voordeel vind ik dan altijd dat je ook wat te horen krijgt over de stad tijdens zo'n rondleiding.
Een tweede optie, zeker niet duurder, is het huren van een auto voor die dag en bijvoorbeeld de 49 Miles Drive rijden. Maar kan je dan nog een beetje parkeren bij de drukkere punten, zoals Fisherman's Warf? Het is wel een zondag.
Wie helpt?
Verder is de kop eraf: ik heb het Hampton Inn in Burlingame geboekt voor onze eerste twee nachten. Ik kan het niet laten, iets moet vastgelegd worden

Wat ik me nu afvraag:
We hebben één dag voor San Francisco, meer willen onze vrienden eigenlijk ook niet, zijn ook niet echt stadmensen en ik ken ons, wij popelen om die camper te halen en 'on the road' te gaan. We kunnen vanaf het hotel met de BART (via shuttle naar het vliegveld) naar downtown of eventueel met een taxi. We kunnen dan bijvoorbeeld een Hop on - Hop off tour doen. Voordeel vind ik dan altijd dat je ook wat te horen krijgt over de stad tijdens zo'n rondleiding.
Een tweede optie, zeker niet duurder, is het huren van een auto voor die dag en bijvoorbeeld de 49 Miles Drive rijden. Maar kan je dan nog een beetje parkeren bij de drukkere punten, zoals Fisherman's Warf? Het is wel een zondag.
Wie helpt?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij FW zijn een aantal grote bewaakte parkeerterreinen, zal alleen niet goedkoop zijn vrees ik.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
En inmiddels is het nog maar 3 maanden voor onze reis en zit ik natuurlijk weer te twijfelen over mijn routeMoeilijke vraag! Maar in deze ben ik het toch oneens met Marjan, en ik zou kiezen voor de route langs Page. Hoewel ik UT-12 een heel mooie route vind, en inderdaad mooier dan de andere via Kanab en Page, vind ik die laatste niet te versmaden. En een bezoekje aan Antelope Canyon zou ik zeker niet overslaan, dat vind ik zo'n bijzonder plekje! Bovendien kom je langs die route ook langs Lees Ferry met de beroemde ijzeren brug over de Colorado River, en kun je ook een bezoekje brengen aan Horseshoe's Bend en aan Glen Canyon Dam. Deze bezienswaardigheden zijn weer iets heel anders dan de rest!

Dezelfde twijfel als die ik maanden geleden hier uitsprak, komt terug, maar dan ook vanwege Albert. Hij geeft aan Bryce wel mooi te vinden, maar bijzonder toeristisch en heeft eigenlijk geen behoefte aan een tweede keer. Ik kan dat wel delen. Voor Hans en Janny is natuurlijk alles nieuw. De UT-12 is prachtig, maar ik denk dat alles mooi is als je voor het eerst gaat en je moet keuzes maken.
Zelf zijn we nog nooit in Page geweest en de diverse reisverhalen over die plaats, maken me toch wel heel nieuwsgierig. Daar komt bij dat ik weet dat Hans en Janny dol op watersport zijn, wat een overnachting aan Lake Powell toch ook weer erg aantrekkelijk maakt. Kom je met de camper in de buurt van Lees Ferry en de brug (of kan je daar komen) en hoe zit dat met Horseshoe's Bend??
En Kanab? Ik las in een verslag van Marjan en Jan over Kanab RV Corral. Wat is er meer te zien of rekening mee te houden daar?
Ik neig toch heel erg naar deze route omdat ik toch eigenlijk ook wel wat nieuws in de reis wil. We slaan dan Bryce over en rijden van Zion naar Kanab.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat meeste dingen in/rond Page is toch wel een stuk(je) lopen iets voor jullie om rekening mee te houden.nieuwenoord schreef: Zelf zijn we nog nooit in Page geweest en de diverse reisverhalen over die plaats, maken me toch wel heel nieuwsgierig. Daar komt bij dat ik weet dat Hans en Janny dol op watersport zijn, wat een overnachting aan Lake Powell toch ook weer erg aantrekkelijk maakt. Kom je met de camper in de buurt van Lees Ferry en de brug (of kan je daar komen) en hoe zit dat met Horseshoe's Bend??
Lees Ferry en de oude Navajo brug liggen aan de US-89a richting Grand Canyon Noordrim 49,5 mile van Page en 1 uur rijden, Horseshoe's Bend zou je dan onderweg mee kunnen nemen (ligt aan de US-89) maar dat is een pittige wandeling (berg op en mul zand)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar je komt dus wel dicht bij de brug langs? Genoeg om te fotograferen?
Horseshoe Bend vergeten we maar dan. Albert ademt nu al door een rietje, zucht ...
We hoeven ook niet zo nodig naar The Wave (wordt niks met die loting) en ook niet persé naar Antelope Canyon, het gaat meer om weer eens een andere route rijden en Lake Powell. Hoe is de rit van Page naar Monument Valley?
Horseshoe Bend vergeten we maar dan. Albert ademt nu al door een rietje, zucht ...

We hoeven ook niet zo nodig naar The Wave (wordt niks met die loting) en ook niet persé naar Antelope Canyon, het gaat meer om weer eens een andere route rijden en Lake Powell. Hoe is de rit van Page naar Monument Valley?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijdt over de nieuwe (er naast gelegen) brug, aan de noordkant is een visitor center met ruime parking en van daaruit kan/mag je ook over de oude brug lopen dus foto's maken is geen probleem.
Een klein stukje verder is de afslag naar Lees Ferry ook daar is genoeg parkeergelegenheid en kan je wat rondkijken/lopen allemaal redelijk vlak.
Dit rit van Page naar MV vinden wij saai door een dor landschap, misschien nog even een zijstapje naar Navajo NM via de AZ-564, trek je niets aan van de borden dat het park niet bereikbaar is voor grote campers
zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2005.html dag 6 en 7
Een klein stukje verder is de afslag naar Lees Ferry ook daar is genoeg parkeergelegenheid en kan je wat rondkijken/lopen allemaal redelijk vlak.
Dit rit van Page naar MV vinden wij saai door een dor landschap, misschien nog even een zijstapje naar Navajo NM via de AZ-564, trek je niets aan van de borden dat het park niet bereikbaar is voor grote campers
zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2005.html dag 6 en 7
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rob, jij kent ons een beetje: gaan we toch voor de UT-12 (voor de tweede keer) of denk je dat we het alternatief via Page de moeite waard vinden?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Page en omgeving is heel mooi maar vooral voor Albert heel zwaar vrees ik.
Gezien jullie voorkeur van reizen zou ik voor de UT-12 gaan.
Gezien jullie voorkeur van reizen zou ik voor de UT-12 gaan.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar we hebben die UT12 dus al een keer gereden. Als je meeneemt dat we waarschijnlijk wel genieten van Lake Powell? En Kanab, Best Friends Sanctuary ... ik weet het niet. Capitol Reef is ook niet alles als je geen SUV hebt en Bryce is erg toeristisch (en ligt heel hoog, vorig jaar was Albert daar heel benauwd).
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Monique, ga dan voor Page en maak een boottocht. Weer eens wat anders en prachtig om tussen die rotsen door te varen. Ook Antelope Canyon vind ik wel wat voor jullie. De Upper bedoel ik dan. Je wordt er met een jeep o.i.d. heengebracht en je kan daar je fotografenhart ophalen. Er is niets zwaars aan die 200 m door de canyon, maar wel geweldig. Horse Shoe Bend daarentegen is te zwaar om naar toe te lopen, maar wellicht wel iets voor van je vrienden.
Vanuit Kanab kun je die Animal Friends Sanctury bezoeken en ik kan je een tocht aanraden met Terry. Hij heeft diverse mogelijkheden door prachtige gebieden. Dat je met je vieren bent is gunstig en leuk voor de prijsverdeling. Ik weet zeker dat je het leuk zult vinden met deze Amerikaan op stap te gaan.
Marjan
Vanuit Kanab kun je die Animal Friends Sanctury bezoeken en ik kan je een tocht aanraden met Terry. Hij heeft diverse mogelijkheden door prachtige gebieden. Dat je met je vieren bent is gunstig en leuk voor de prijsverdeling. Ik weet zeker dat je het leuk zult vinden met deze Amerikaan op stap te gaan.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
He Marjan, Terry, daar had ik nog niet aan gedacht! Hebben we dan genoeg aan 1 nacht in Kanab en dan weer door naar Page? Meer ruimte heb ik eigenlijk niet nu ... Maar als hij een tour heeft alleen in de ochtend lijkt me dat wel supergaaf!
Heeft hij een website waar zijn tours op staan? Ik vind wel de fotozaak.
Heeft hij een website waar zijn tours op staan? Ik vind wel de fotozaak.
Volgens mij moet je 'm een mail sturen Monique. Van de tours is geen site.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mmm, maar ik zou graag weten of hij tours doet van enkele uren én of het niet teveel hiken is, dat trekken wij niet. Bovendien weet ik ook nog niet of we dit wel willen, we huren ook al op enkele plaatsen auto's, dus moeten ook een beetje reëel blijven wat betreft de kosten.
Is er trouwens weleens iemand in Frontier Movie Town in Kanab geweest?
Is er trouwens weleens iemand in Frontier Movie Town in Kanab geweest?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik sluit me aan bij het advies van Marjan! Antelope Canyon zou ik zeker niet overslaan, de Glen Canyon Dam is ook erg leuk, Lees Ferry is wel aardig en gemakkelijk te bezoeken, net als de brug trouwens. Alleen Horseshoe Bend is een stukje wandelen, en dat is inderdaad redelijk zwaar door mul zand bergop, maar wel zeer de moeite waard, dus misschien wel iets voor jullie vrienden. Verder is het uitzicht over Lake Powell ook erg leuk!
Frontier Movie Town in Kanab moet je beslist niet doen, niet de moeite waard, pure geldverspilling. Wij waren er in 2004 en vonden het niet eens een beetje leuk, hoewel, we hebben wel gelachen dat ze dat een museum durfden te noemen
Wat trouwens ook erg leuk is zijn de Vermillion Cliffs bij de Pariah Movie Set, dat ligt ook langs de route van Kanab naar Page. De Movie set is een tijd geleden verbrand, maar de omgeving vonden wij in 2004 betoverend mooi! Ik weet niet goed of je de route altijd met een camper kunt afleggen (het is een korte zijweg van de hoofdroute en die is onverhard), maar toen wij er waren kwamen we wel kleine campers tegen. Wellicht kunnen andere forumleden hier meer over zeggen.
Frontier Movie Town in Kanab moet je beslist niet doen, niet de moeite waard, pure geldverspilling. Wij waren er in 2004 en vonden het niet eens een beetje leuk, hoewel, we hebben wel gelachen dat ze dat een museum durfden te noemen

Wat trouwens ook erg leuk is zijn de Vermillion Cliffs bij de Pariah Movie Set, dat ligt ook langs de route van Kanab naar Page. De Movie set is een tijd geleden verbrand, maar de omgeving vonden wij in 2004 betoverend mooi! Ik weet niet goed of je de route altijd met een camper kunt afleggen (het is een korte zijweg van de hoofdroute en die is onverhard), maar toen wij er waren kwamen we wel kleine campers tegen. Wellicht kunnen andere forumleden hier meer over zeggen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De dirt road naar de Paria Movia set is niet met een camper te doen. Wij zijn er twee keer geweest en vonden dit een van de mooiste stukjes natuur in Utah. Het is ook maar een relatief kort tochtje maar nogmaals niet met een camper.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hey Monique,
Om het nog wat moeilijker te maken
Wij hebben vorig jaar beiden gedaan, Page (antelope canyon,horseshoebend) en de rit van Monument Valley naar Torrey via de mooie 95 met onderweg Mexican Hat, Valley of the Gods, Natural Bridges, Moki Dugway, Muley point, enz...
Ik zou moeilijk kunnen kiezen. Yeehaw had die dag voor ons uitgestippeld en het was werkelijk één van de mooiste dagen van onze reis. Blijkbaar nemen niet veel mensen die route, spijtig want ze is prachtig. Ik zou het voor geen geld gemist willen hebben.
Vooral het eerste stuk (komende vanuit MV) is werkelijk prachtig (vergeet Hite Overlook niet) met tussen de rode rotsen uitgehouwen wegen. Moeilijke keuze want Antelope Canyon was ook één van het mooiste natuurfenomeen wat we er gezien hebben. Je kan beide dagen eens nalezen op onze site op dag 6, 7 en 8. De link naar de foto's staat onderaan de pagina's.
Veel succes met de juiste keuze
Bart
Om het nog wat moeilijker te maken

Ik zou moeilijk kunnen kiezen. Yeehaw had die dag voor ons uitgestippeld en het was werkelijk één van de mooiste dagen van onze reis. Blijkbaar nemen niet veel mensen die route, spijtig want ze is prachtig. Ik zou het voor geen geld gemist willen hebben.
Vooral het eerste stuk (komende vanuit MV) is werkelijk prachtig (vergeet Hite Overlook niet) met tussen de rode rotsen uitgehouwen wegen. Moeilijke keuze want Antelope Canyon was ook één van het mooiste natuurfenomeen wat we er gezien hebben. Je kan beide dagen eens nalezen op onze site op dag 6, 7 en 8. De link naar de foto's staat onderaan de pagina's.
Veel succes met de juiste keuze

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants