Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NYC Blogje

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

NYC Blogje

Bericht door Petra/VS »

Ik heb een reisverslagje over ons (te) korte reisje naar NYC hier geschreven. We hebben zoals altijd genoten van die bruisende stad, waar je nooit uitgekeken raakt!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Leuk verslag - Vreemd genoeg heeft New York mij nooit zo getrokken, hoewel ik Sky Lines prachtig vind en ik een groot schilderij van de New York Times Square aan de muur heb hangen. Ik ben er maar één keer met mijn ouders geweest.

Mede door de verhalen op dit forum en enkele foto's die ik gezien heb, is mijn interesse wel gewekt en wil ik er graag een keer heen. Het zal denk ik nooit de hoofdbestemming van een Amerika reis worden, maar als we het enigszins kunnen combineren, zou ik New York graag een paar dagen willen bezoeken.

Hoe lang was eigenlijk de treinreis van Washington naar NY? Misschien dat we dat een keer kunnen doen ...
Laatst gewijzigd door Sandy op 29 jul 2005, 18:19, 6 keer totaal gewijzigd.
Sandy
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ik moet zeggen dat als ik zo'n verslag lees en die fotos zie dan heb ik altijd weer zin om er naar toe te gaan, maar na een dag wil ik weer zo snel mogelijk eruit.... Om een of andere reden kan ik niet aan zo'n drukke stad wennen.

Mijn buurvrouw ging vanmorgen naar NYC voor een paar dagen en vroeg me van de week of ik een leuke eetgelegenheid wist, omdat wij er regelmatig komen. En wij hadden de laatste keer zo lekker op een terras gezeten, een oude kerk omgetoverd in een restaurant, alleen wist ik de naam niet meer en waar precies, nu dus wel 8) ... ennuh de tunamelt is over heerlijk daar :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoi Petra,

zojuist je leuke New York verslag gelezen. Als ik dat zo lees krijg ik echt zin om ook weer naar New York te gaan. Misschien kan (of moet) ik een bezoek aan New York in oktober toch inplannen... :wink:

Prachtig dat jullie de rit in de limo gemaakt hebben. Helemaal in stijl naar het theater! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

NYC en Washington DC

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Petra,

Zoals elke keer weer genoten van je log! Deze keer heb ik met nóg meer belangstelling zitten lezen en ga ik hem nog wel tien keer herlezen. New York staat ook op ons programma voor volgend jaar.

Daar zit meteen mijn vraag aan jou en aan iedereen die mee wil denken:
ons reisbureau heeft donderdag onze plannen in grote lijnen met ons doorgenomen. Wij kregen daar een tip waar we niet eerder bij stil stonden en die zet ons nu voor een keus:
  • a. vliegen naar New York City (met overstap in Londen met United), drie dagen in hotel in Manhattan, camper ophalen en dan naar Washington DC en de stad daar verkennen met openbaar vervoer vanaf camping (in College Park waarschijnlijk) en daarna aan onze reis naar het westen beginnen
    b. vliegen naar Washington (rechtstreeks ook met United), twee dagen in Washington in hotel (suggestie: Washington Plaza), derde dag met de trein naar New York City, dan drie dagen hotel in Manhattan en vandaar uit de camper ophalen en starten met onze reis naar het westen
De tweede optie is dus nieuw voor ons, maar best aantrekkelijk! Vragen die bij ons opkomen:
  • moet je niet ontzettend veel sjouwen met koffers (hoewel: kids zijn groot genoeg, dus 1 koffer en 1 stuks handbagage per persoon)?
    is de treinreis leuk en comfortabel?
    is het voor niet-Amerikanen allemaal een beetje logisch en handig (we zijn niet op ons mondje gevallen en niet snel in paniek)?
Wie denkt mee?

Groet,
Monique
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik zou absoluut optie B nemen. Een vriendin van mij heeft op de camping in College Park gestaan en het neemt nog best veel tijd om van daaruit naar het centrum van de stad te komen, volgens haar.

Het reizen per trein is supermakkelijk. Je kunt je baggage (tenzij het echt enorme koffers zijn) zo mee de trein in nemen, of je kunt het inchecken van tevoren.

Union Station is een prachtig station en het is heel makkelijk je weg te vinden. Treinen vertrekken van gates en je kunt het perron ongeveer 10 minuten voor vertrek op. Je krijgt gereserveerde tickets, maar je kunt kiezen waar je wilt gaan zitten, de zitplaatsen zijn dus niet gereserveerd (dat was het enige verwarrende voor een Franse familie, die achter ons kwam zitten).

De trein is comfortabel en veel sneller om van DC naar NY te komen, dan via het ontzettend drukke verkeer rond de metropolen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Petra hoe lang is de treinreis van DC naar NY? - En hoe duur is ongeveer een treinkaartje?

Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De treinreis duurt drie tot 3 1/2 uur. Een treinkaartje is ongeveer $160, maar ze hebben vaak sales. Met ons vieren was ik $320 kwijt (Kai en Saskia reisden voor $16!).
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hoi Petra,
Superleuk om te lezen! Heb er echt van genoten. Het is leuk om het sfeertje van NYC er een beetje doorheen te proeven. Van de hitte zullen Raymond en ik niet zoveel last hebben rond nieuwjaar, maar verder is het echt heel interessant en helpvol om te lezen. Er staan een aantal dingen op jullie bezoeklijstje waar ik nog nooit van gehoord had en een aantal dingen die wij ook willen gaan bezoeken. Bedankt voor het maken van het logboek!
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Trein voor Sandy

Bericht door nieuwenoord »

Dank je Petra, daar kunnen we wat mee! Ik denk dat we je advies maar eens lekker opvolgen.

Sandy, op de site van http://www.amtrak.com kan je gewoon invullen hoe je wilt reizen en met hoeveel personen. Ik kwam met gebruik van onze AAA-korting en drie volwassenen en een 14-jarige op een prijs van 256 dollar. Ligt ook een beetje aan de tijd dat je reist enzo. Maar die korting is dus echt wel interessant!

Groet,
Monique
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Petra,

Leuk verhaal heb je er weer van gemaakt.
Jammer van het slechte zich op Empire State, dat is echt per dag verschillend wij hadden vorig jaar geluk toen was het een dag eerder ook zo slecht.
Heb ook nog een paar bruikbare tips voor onze trip in september uit je verslag kunnen halen.
Gr.
Rob
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hallo Petra,

Wat eem leuke blog, krijg echt zin om ook weer naar New York te gaan dankzij jouw verslag.
Ook mijn dochter Ruby heeft meegelezen :) , we hebben gelijk de link American Girl aangeklikt en opgeslagen...leuk en goed voor haar engels!

Als we eenmaal in Fla gesetteld zijn, staat een trip naar New York op de verlanglijst :wink: .

Gr. Annewiep
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hallo Petra,

bijzonder leuk reisverslag heb jij weer gemaakt van jullie trip naar New York. Jij schrijft zo lekker makkelijk en met de foto's zo tussen de tekst is het een feest om het te lezen en te bekijken. Bedankt.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bedankt allemaal, ik vind het leuk de reisverslagen bij te houden en vooral als die dan anderen helpen hun reis in te vullen.
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Petra, ik had al een tijdje je dagboek(en) niet meer gelezen omdat ik in NY was... we hebben elkaar gemist. Ik ben de 23e weer weggegaan voor een weekje Tenerife, ik heb gelukkig niet de hele grote hitte meegemaakt, in Tenerife overigens wel.

Ik lees in ieder geval dat je het naar je zin heb gehad met de kids. Leuke foto's. Leuk om een keer in het Waldorf Asoria te zijn geweest, ik ben er wel eens geweest voor een meeting maar nog nooit geslapen.

Ik hou het voorlopig op mijn vaste stekkie bij het Marriot, hoewel het Sheraton mij ook wel beviel, het W hotel is ook nog een optie.

Helaas dat we elkaar niet gezien hebben volgende keer beter.

8)
I love NY
KarinBee
Amerika-ontdekker

Ground Zero

Bericht door KarinBee »

Vraag over de WTC site:

Kun je daar gewoon altijd naartoe en er een beetje rondkijken of zijn er hekken of iets dergelijks waardoor je aan openingstijden gebonden bent? Wij zijn met kerst in New York en omdat op Christmas Day iedereen met zijn eigen familie/vrienden bezig is en veel attracties en winkels gesloten zijn, lijkt dat ons een ideaal moment om Ground Zero te bezoeken. Maar gaat dat dan wel of kom je er op die dag niet bij?
VermontGirl
Amerikafan

Re: Ground Zero

Bericht door VermontGirl »

KarinBee schreef:Vraag over de WTC site:

Kun je daar gewoon altijd naartoe en er een beetje rondkijken of zijn er hekken of iets dergelijks waardoor je aan openingstijden gebonden bent? Wij zijn met kerst in New York en omdat op Christmas Day iedereen met zijn eigen familie/vrienden bezig is en veel attracties en winkels gesloten zijn, lijkt dat ons een ideaal moment om Ground Zero te bezoeken. Maar gaat dat dan wel of kom je er op die dag niet bij?
Wij waren vorig jaar in NYC en Ground Zero was toen afgezet met hekken waar je doorheen kon kijken. Je kunt natuurlijk niet binnen de hekken komen omdat ze aan het bouwen zijn. Maar je kunt dus op elk moment van de dag door de hekken kijken.
Verder hadden ze toen wij er waren ook een hoop informatie op de hekken hangen over de historie van het WTC en een boel foto's.
KarinBee
Amerika-ontdekker

Bericht door KarinBee »

Bedankt voor de informatie.

Wie weet er hoe laat het eind december begint te schemeren in New York? En hoe laat is het echt hellemaal donker?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dit is daarvoor een handige website: http://www.timeanddate.com/worldclock/a ... 2005&day=1
Hillz
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillz »

Sandy schreef:Petra hoe lang is de treinreis van DC naar NY? - En hoe duur is ongeveer een treinkaartje?

Mocht je het goedkoop willen doen neem dan de bus. Geen greyhound, maar in je hotel liggen wel foldertjes met operators. Zo zag ik er 1 voor maar 40 euro naar DC. Scheelt je aanzienlijk. Al lijkt me met de trein reizen wat 'relaxer'.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer