Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Goedkopere hotels (bv. Motel6 of Super8)
-
- Amerika-ontdekker
Goedkopere hotels (bv. Motel6 of Super8)
Beste Amerikafans,
We zijn bezig met de voorbereidingen voor een reis naar de Deep South en het wordt allemaal iets duurder dan gedacht. We overwegen daarom om te bezuinigen op de hotels en wat goedkopere motels/hotels te boeken, zoals Days Inn, Motel6 of Super8. Ik zag dat deze ketens ook in de binnensteden zitten. Dan zijn ze echter wel wat duurder, maar in sommige steden willen we toch per se in het centrum zitten.
Op tripadvisor lees ik echter de meest vreselijke recensies. Geen water, bedbugs, vieze kamers/bedden en andere ellende. Tegelijkertijd zijn er mensen het het prima vinden en hetzelfde hotel vijf sterren geven... Dat schiet dus niet op. Vandaar de vraag of jullie ervaring hebben met deze (of andere) hotels. We zijn zelf eerder in het zuidwesten geweest en daar hebben we absoluut geen slechte ervaringen met goedkopere motels. Ik hoor het graag!
Groeten en alvast bedankt!
Suzanne
We zijn bezig met de voorbereidingen voor een reis naar de Deep South en het wordt allemaal iets duurder dan gedacht. We overwegen daarom om te bezuinigen op de hotels en wat goedkopere motels/hotels te boeken, zoals Days Inn, Motel6 of Super8. Ik zag dat deze ketens ook in de binnensteden zitten. Dan zijn ze echter wel wat duurder, maar in sommige steden willen we toch per se in het centrum zitten.
Op tripadvisor lees ik echter de meest vreselijke recensies. Geen water, bedbugs, vieze kamers/bedden en andere ellende. Tegelijkertijd zijn er mensen het het prima vinden en hetzelfde hotel vijf sterren geven... Dat schiet dus niet op. Vandaar de vraag of jullie ervaring hebben met deze (of andere) hotels. We zijn zelf eerder in het zuidwesten geweest en daar hebben we absoluut geen slechte ervaringen met goedkopere motels. Ik hoor het graag!
Groeten en alvast bedankt!
Suzanne
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Goedkopere hotels (bv. Motel6 of Super8)
Ik heb al tig keer geslapen in een Motel 6 en ook wel in Super 8. Persoonlijk heb ik er geen enkele moeite mee al is het af en toe wat simpeler dan de wat duurdere motels. Soms is de kwaliteit zelfs wel eens ronduit goed te noemen. Echt vies of smerig heb ik nog niet meegemaakt overigens.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik in Deep South de kwaliteit van de Motel 6 motels over het algemeen (niet altijd) iets minder vond dan in andere gedeeltes van het land. Vooral de buurt waarin zo'n motel lag was hier en daar misschien wat minder te noemen. Ook zag je soms veel "werklui" en minder toeristen als gasten.
Maar nogmaals, mij maakt het niet zoveel uit. Overdag ben ik er toch niet en ik hoef alleen maar een fatsoenlijk bed om te slapen en de kamers zien er allemaal hetzelfde uit, met dezelfde stoffering en meubilair, zwembadje erbij etc. Als je voor een "zacht" prijsje gaat, mag je ook geen hoge eisen stellen vind ik....
Gr. Marjan
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik in Deep South de kwaliteit van de Motel 6 motels over het algemeen (niet altijd) iets minder vond dan in andere gedeeltes van het land. Vooral de buurt waarin zo'n motel lag was hier en daar misschien wat minder te noemen. Ook zag je soms veel "werklui" en minder toeristen als gasten.
Maar nogmaals, mij maakt het niet zoveel uit. Overdag ben ik er toch niet en ik hoef alleen maar een fatsoenlijk bed om te slapen en de kamers zien er allemaal hetzelfde uit, met dezelfde stoffering en meubilair, zwembadje erbij etc. Als je voor een "zacht" prijsje gaat, mag je ook geen hoge eisen stellen vind ik....

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij zijn ook vanaf het begin fan van de Motel6 en dergelijke ketens.
Waarom zou je $100 of meer betalen voor een kamer waar je alleen maar slaapt als je ook voor de helft terecht kunt.
Sites als Tripadvisor geven wel een aardig beeld, maar sommige 'reviews' moet je gewoon met een korrel zout nemen.
Als een motel alleen maar slechte reviews heeft dan is er vaak wat mis mee, maar als er af en toe een slechte tussen zin kan dat altijd.
Sommige mensen hebben altijd wat te zeuren moet je maar denken...
Ondertussen ook in een paar Red Roof Inns geslapen en die bevallen ook goed, net als de meeste Days Inns.
Als je op de bonnefooi gaat en bij een dergelijk motel aankomt, altijd even vragen of je de kamer mag zien voordat je boekt.
Dan komt het allemaal wel goed.
Wijzelf hebben voor de komende vakantie ook al een aantal motels vastgelegd waaronder twee maal de Motel6 en eenmaal een Red Roof Inn.
Verder een paar goedkopere 'mom and pop' motels die bij Tripadvisor goed uit de bus kwamen.
Succes met boeken
Bert
Waarom zou je $100 of meer betalen voor een kamer waar je alleen maar slaapt als je ook voor de helft terecht kunt.
Sites als Tripadvisor geven wel een aardig beeld, maar sommige 'reviews' moet je gewoon met een korrel zout nemen.
Als een motel alleen maar slechte reviews heeft dan is er vaak wat mis mee, maar als er af en toe een slechte tussen zin kan dat altijd.
Sommige mensen hebben altijd wat te zeuren moet je maar denken...

Ondertussen ook in een paar Red Roof Inns geslapen en die bevallen ook goed, net als de meeste Days Inns.
Als je op de bonnefooi gaat en bij een dergelijk motel aankomt, altijd even vragen of je de kamer mag zien voordat je boekt.
Dan komt het allemaal wel goed.
Wijzelf hebben voor de komende vakantie ook al een aantal motels vastgelegd waaronder twee maal de Motel6 en eenmaal een Red Roof Inn.
Verder een paar goedkopere 'mom and pop' motels die bij Tripadvisor goed uit de bus kwamen.
Succes met boeken
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb de afgelopen jaren al in heel wat motels van Super 8 en Motel 6 geslapen en ik kan mij eigenlijk niet herinneren dat ik ooit ontevreden was.
Het ene motel ziet er wel eens wat beter uit dan de andere maar ik heb altijd schone kamers gehad.
Recencies op sites als Tripadviser lees ik nooit. Brengt je alleen maar aan het twijfelen en vaak is het een 'momentopname'.
Roland
Het ene motel ziet er wel eens wat beter uit dan de andere maar ik heb altijd schone kamers gehad.
Recencies op sites als Tripadviser lees ik nooit. Brengt je alleen maar aan het twijfelen en vaak is het een 'momentopname'.
Roland
- Bandido
- Amerika-expert
Er zit in downtown Atlanta een "Red Roof Inn" en die schijnt ook best okee te zijn. Ik weet niet of je daar ook naartoe wilt, maar het is maar een suggestie.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals ik al vaker geschreven heb: kijk naar de soort klacht op Tripadvisor.
Gaat de klacht over het feit dat er geen extra deken was, of dat het kussen te hard was, of dat het ontbijt tegenvalt, dan kun je met een gerust hart daar boeken.
Klagen de mensen echter over bedbugs, gebruikte condooms onder het bed, bloedvlekken in de lakens/dekens, afval in de gangen en de openbare ruimtes, douches waar je smeriger uit komt dan dat je erin gaat, dan kun je zo'n hotel/motel uiteraard maar beter mijden.
Je moet de recensies niet allemaal klakkeloos als waar aannemen, maar het kan je wel een goed beeld geven.
Kijk ook eens naar wanneer de recensies zijn geschreven: het kan, zoals Roland zegt, een momentopname zijn, maar als een hotel/motel jaren achtereen eenzelfde soort recensies krijgt, dan kun je er wel van uit gaan dat het in het algemeen wel beneden de maat is...
Het is dus niet dé waarheid, maar je kunt het wel degelijk gebruiken om een beslissing op te baseren...
Gaat de klacht over het feit dat er geen extra deken was, of dat het kussen te hard was, of dat het ontbijt tegenvalt, dan kun je met een gerust hart daar boeken.
Klagen de mensen echter over bedbugs, gebruikte condooms onder het bed, bloedvlekken in de lakens/dekens, afval in de gangen en de openbare ruimtes, douches waar je smeriger uit komt dan dat je erin gaat, dan kun je zo'n hotel/motel uiteraard maar beter mijden.
Je moet de recensies niet allemaal klakkeloos als waar aannemen, maar het kan je wel een goed beeld geven.
Kijk ook eens naar wanneer de recensies zijn geschreven: het kan, zoals Roland zegt, een momentopname zijn, maar als een hotel/motel jaren achtereen eenzelfde soort recensies krijgt, dan kun je er wel van uit gaan dat het in het algemeen wel beneden de maat is...
Het is dus niet dé waarheid, maar je kunt het wel degelijk gebruiken om een beslissing op te baseren...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ook wij gingen vroegah altijd naar Motel6. Geen enkel probleem en wij zijn ook eigenlijk nooit ontevreden geweest.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben vroeger ook regelmatig in motel 6 en tegenwoordig veel in super 8 overnacht. Nooit klachten gehad.
Wij gaan ook niet voor de luxe hotels, een bed is een bed als het maar schoon is.
Als je op de bonnefooi gaat, kun je inderdaad vragen of je eerst even de kamer mag zien.
Marjon
Wij gaan ook niet voor de luxe hotels, een bed is een bed als het maar schoon is.
Als je op de bonnefooi gaat, kun je inderdaad vragen of je eerst even de kamer mag zien.
Marjon
- Bandido
- Amerika-expert
Da's inderdaad een goede opmerking. Veel klachten hebben ook betrekking op een verkeerd verwachtingspatroon. Als je voor $55 of voor $230 een kamer boekt krijg je dito service. Dat willen sommige mensen die recensies schrijven nog weleens vergeten.....Dento schreef:Gaat de klacht over het feit dat er geen extra deken was, of dat het kussen te hard was, of dat het ontbijt tegenvalt, dan kun je met een gerust hart daar boeken.

- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
komt nog bij dat mensen eerder geneigd zijn een recensie te schrijven als iets tegenvalt.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerika-ontdekker
Hartelijk bedankt voor de snelle reacties. Ik ben het helemaal met jullie eens, voor dat geld kun je niet veel verwachten, maar met een schone (bad)kamer en een schoon bed ben ik eigenlijk al dik tevreden. Ik ben ook niet van plan veel op een hotelkamer te gaan zitten... We zijn wel van plan één nachtje in een plantagehuis te boeken, dat lijkt me toch ook wel geweldig. Het gaat waarschijnlijk Monmouth Plantation worden.
Ik verbaasde me vooral over het geklaag over het personeel. Ik vind de standaard voor service en gastvrijheid in de VS beduidend hoger dan in Nederland. Altijd een vriendelijk woord, altijd een grapje en vaak een praatje. Hartstikke leuk! Behalve in New York, maar dat is ook een wereld apart. Het is maar wat je gewend bent... Wij gaan zeker een paar hotels inwisselen voor motels! Misschien kunnen we dan wel twee plantagehuizen inplannen!!
Groeten,
Suzanne
Ik verbaasde me vooral over het geklaag over het personeel. Ik vind de standaard voor service en gastvrijheid in de VS beduidend hoger dan in Nederland. Altijd een vriendelijk woord, altijd een grapje en vaak een praatje. Hartstikke leuk! Behalve in New York, maar dat is ook een wereld apart. Het is maar wat je gewend bent... Wij gaan zeker een paar hotels inwisselen voor motels! Misschien kunnen we dan wel twee plantagehuizen inplannen!!

Groeten,
Suzanne
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het personeel kan me eigenlijk niet eens zo heel veel schelen; het is natuurlijk fijn als ze aardig zijn, maar liever een schoon bed en onvriendelijke service, dan vriendelijke service en smerige kamers... 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sorry, misschien ben ik dan al heel Amerikaans (en heb in de reisservice sector gewerkt), maar service is service. Het maakt dan niet uit, of iets $1 of $100 kost. Ik vind het gedachtegoed, dat je krijgt waarvoor je betaalt, erg Europees. Natuurlijk verwacht je bij een motel6 of8 geen luxe accommodaties, maar wel een lekkere kamer: koel genoeg ( in warme gebieden), schone bedden, schone kamers, schone en goed functionerende (wij moesten dit keer ons toilet laten ontstoppen, het gebeurt) sanitaire voorzieningen. Je hoeft echt niet, omdat het minder duur is, maar te accepteren, omdat je minder besteedt.Bandido schreef:Da's inderdaad een goede opmerking. Veel klachten hebben ook betrekking op een verkeerd verwachtingspatroon. Als je voor $55 of voor $230 een kamer boekt krijg je dito service. Dat willen sommige mensen die recensies schrijven nog weleens vergeten.....Dento schreef:Gaat de klacht over het feit dat er geen extra deken was, of dat het kussen te hard was, of dat het ontbijt tegenvalt, dan kun je met een gerust hart daar boeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Dat ben ik met je eens en zou het inderdaad moeten zijn, maar de praktijk is toch anders vind ik, ook in Amerika. Ik reis zelf veel, in Amerika, maar ook daarbuiten. En het mag dan misschien Europees klinken, maar "maar krijgen waarvoor je betaalt" is ook in Amerika eerder regel dan uitzondering. Ik blijf de service in Amerika trouwens vele malen beter vinden dan in Europa (en vooral in Nederland), maar ook hier zie je dit in veel hotels terugkomen.Petra/VS schreef:Sorry, misschien ben ik dan al heel Amerikaans (en heb in de reisservice sector gewerkt), maar service is service. Het maakt dan niet uit, of iets $1 of $100 kost. Ik vind het gedachtegoed, dat je krijgt waarvoor je betaalt, erg Europees.
- Color01
- Amerika-expert
mijn vrouw belde gisteravond op haar weg terug van Florida, ze stopte in Lumberton NC ..ze checked in voor een kamer in een Motel 6 ..maar ze zei, het was een smerige bedoeling daar, en ze is toen naar een plaatselijke Travelodge gegaan.
ik heb in het verleden al in verscheidene motel6 geslapen .. maar de meesten waren toch wel schoon.
ik heb in het verleden al in verscheidene motel6 geslapen .. maar de meesten waren toch wel schoon.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik zou zeggen, leg niet alles van te voren vast, en kijk eerst naar het hotel waar je wil blijven. De buurt waar die dingen in liggen kan veel verschil maken hoor. Bij ons in het stadje zijn alle motels echt heel netjes en redelijk, maar rij je door een stad als Macon of Albany, dan zie je dezelfde motels in buurten waar ik met een grote boog om heen zou rijden.
Als je wat later op de avond aankomt kun je trouwens ook proberen om korting te krijgen bij de duurdere hotels. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar kennissen wel, en blijkbaar lukt het ook nog wel eens.
Als je wat later op de avond aankomt kun je trouwens ook proberen om korting te krijgen bij de duurdere hotels. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar kennissen wel, en blijkbaar lukt het ook nog wel eens.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
de laatste tijd komt http://www.CouchSurfing.com op, je kan dan denk ik gratis slapen bij mensen, en zo kom je ook meer te weten van wat er te zien is enz... en leer je ook mensen kennen van de plaatselijke bevolking, ik heb het nog niet gedaan, maar ik ben wel van plan om het een paar keer te doen in onze reis in de zomer.
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, couchsurfing is populair hier, en ik ken veel mensen die dat al eens hebben gedaan. Maar het is wel voornamelijk iets voor studenten. Vaak is het echt ook niet meer dan een bank bij iemand in een studentenflat.
Maar je kunt natuurlijk altijd een profiel aanmaken en eens rondkijken wat het te bieden heeft. Je kunt ook oproepjes plaatsen als je een slaapplek nodig hebt en dan kunnen mensen die plek hebben je dat aanbieden.
Maar je kunt natuurlijk altijd een profiel aanmaken en eens rondkijken wat het te bieden heeft. Je kunt ook oproepjes plaatsen als je een slaapplek nodig hebt en dan kunnen mensen die plek hebben je dat aanbieden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1627 Weergaves
-
Laatste bericht door Sandra1983
-