Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

leeftijd autorijden

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
trapson
Amerikafan

Re: leeftijd autorijden

Bericht door trapson »

En je moet minimaal 1 jaar je rijbewijs hebben :(
dat was dus mijn probleem. 27 jaar en al 9 jaar motorrijbewijs maar pas (nu 2 maanden) mijn autorijbewijs en dan accepteren ze het gewoon niet bij Alamo Hertz enzovoorts. Met vele getouwtrek via eautohuur bij dollar terecht gekomen en daar kan ik zonder restrictie de auto huren.....
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Ben zelf bijna 21 en heb nu zo'n 2 jaar en een paar maanden m'n rijbewijs. Alles bij elkaar toch wel zo'n 55000 kilometer op de teller. Ik (iedereen zegt dit over zichzelf) vind mezelf een goede automobilist ookal ben ik pas 21 :o Paar jaar kart/race ervaring dus met wagenbeheersing zit het wel snor maar waar het bij een hoop mensen aan scheelt is verkeersinzicht en het "Nur Links" links blijven plakken op de snelwegen.

Zit af en toe wel eens bij mijn ouders in de auto en ik hou me af en toe toch wel goed vast vooral als mijn moeder rijd, en ze heeft al zo'n 40 jaar d'r rijbewijs. Heb dit ook al bij andere "ervaren" automobilisten gemerkt dus mensen direct afrekenen op leeftijd kan niet altijd :wink: Vind sowieso dat Nederlanders een van de slechtste bestuurders van zijn (muv. gekke polen enz.) tov. bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Bento schreef:Vind sowieso dat Nederlanders een van de slechtste bestuurders van zijn (muv. gekke polen enz.) tov. bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.
Daarin sta je niet alleen. In bijv Duitsland zeggen ze tegen slechte chauffeurs vaak dat ze voor straf een geel nummerbord zouden moeten krijgen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

trapson schreef:En je moet minimaal 1 jaar je rijbewijs hebben :(
Alamo.nl niet zeker? Want ik heb van Alamo USA per email bevestigd gekregen dat zij er iig niet naar kijken..
From (van) Alamo International Res <internationalres@goalamo.com>
aan xxxxx
datum 5 augustus 2007 12:56
subject (onderwerp) Re: Renting car when 25 years old and valid drivers license of 9 months old.

Dear Martijn ,

Thank you for your email.

To rent a vehicle from Alamo Rent A Car, a valid driver's license in the
renters name must be presented at the time of rental. The amount of time
that you have the drivers license does not matter just as long as it meets
the above requirements.
If we can be of further assistance, please feel free to email us or contact
our reservations department at 1-800-GO-ALAMO (1-800-462-5266). For
customers outside the U.S. and Canada, please dial +1-801-533-4441.

Regards,
Felicia
Internet Response
Alamo Rent A Car
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mhocks
Amerika-ontdekker

Bericht door mhocks »

Ikzelf ben 27 en mijn vrouw 22. Vanwege de hoge extra kosten, kies ik ervoor om zelf alles te rijden.

Nu zijn er 2 tarieven:
Super-Spar-PLUS of Super-Inklusiv-PLUS

Dit scheelt 60 euro, enigste verschil is:
- Bijrijder is inclusief
- 1e tankvulling is gratis.
- (Inzittende en Bagage) verzekerd Inclusief

Dus die 60euro heb ik er zowiezo uit, met een gratis tankvullen en verzekering t.w.v. US-$ 7,99/Tag ?

Is het eigenlijk ook mogelijk de huurauto bij het hotel te laten afleveren?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer