Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Helicoptervlucht Grand Canyon (South Rim)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Evi&Kenny
Amerika-ontdekker

Re: Helicoptervlucht Grand Canyon (South Rim)

Bericht door Evi&Kenny »

Hey,

wij gaan ook in juni naar de Grand Canyon, ik had het zo in gedachten:

ma 22 jun: 's morgens vanuit Page vertrekken, Lower Antelope Canyon meepakken.
Dan via Desert View, Shoshone Point naar GC Village.
In de namiddag stuk van de Bright Angel Trail lopen (tot aan 3 miles Resthouse en terug)
Overnachting in Bright Angel Lodge

di 23 jun: Rijden naar Tusayan om de North Canyon Helicopter Tour van Papillon doen (8 uur als vroegste tijdstip)
Vanuit Tusayan rond 10 uur vertrekken naar Yucca Valley via Kingman, Oatman, Needles en Amboy
Overnachting in Best Western Yucca Valley

Is dit te doen?
Kenny
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Alles is te doen Kenny maar het worden wel lange dagen. Een bezoek aan Antelope duurt al gauw 2 uur en dan is het 3 uur rijden naar GC VIllage maar met de stops onderweg duurt dat nogal wat langer. En dan nog 6 miles lopen in de hitte? Eerlijk gezegd zou ik langs de rim in GC VIllage zelf gaan wandelen. De uitzichten zijn hier net zo mooi en er is veel te zien en te leren bv bij het Hopi House, Kolb Studio en Look out studio. Die wandeling heen en terug naar Hopi point zou ik achterwege laten. Klein stuje BA trail misschien?
Dan de tweede dag. Als je geluk hebt zou je om 10am kunnen starten maar als je wil rijden zoals jij je voorgenomen hebt ben je zo,n 8 uur onderweg naar Yucca Valley. Dat komt door het gedeelte Kingman-Oatman-I40. Je gaat over Sitgreaves pass tussen Kingman en Oatman en je zal toch wel even voor Sitgreaves pass en in Oatman willen stoppen om de jackasses te voederen en even rond te lopen (ter plaatse wortels kopen en je hebt gezelschap zolang je blijft!). Van Oatman is het ook binnendoor naar I40 en in Amboy zal je ook even willen uitstappen voor Roy's Cafe en over de murals in 29Palms zal ik het maar niet hebben.
Dus: Kan allemaal maar 2 zeer volle dagen, vooral de tweede dag.
Yeehaw
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Hallo Yeehaw!

Zo te zien ben je goed op de hoogte hahaha, geweldige tips geef je. Maar is onze planning goed te doen?

Zondag 28 juni 's ochtends om 8.00 uur vertrekken vanuit Page richting de GC. DAn komen we daar rond 11.00 uur aan (op zijn vroegst). Of zijn er vanuit Page richting GC veel dingen te bezichtigen die ik vergeet? Daarna in de GC views bekijken en dan rond 16.00 uur een helikoptervlucht boeken.

De volgende dag zullen we rond 11.00 uur vertrekken richting Twentynine Palms om daar rond 17.00 uur aan te komen...

Ik vind het lastig in te schatten... :oops:

Groetjes Vista
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

knip - Views bekijken en dan rond 16.00 uur een helikoptervlucht boeken. - knip
om 16:00 uur boeken of werkelijk ook vliegen?
Laatst gewijzigd door José op 30 jan 2009, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Uhm... Ik dacht zelf om 16.00 uur vliegen of is het beter later te vliegen? Geen idee wat handig is...

Groetjes vista
José
Amerikakenner

Bericht door José »

Het was meer de vraag/opmerking dat je niet aan kunt komen en direct daarna vliegen...
Dat je wel reserveert bedoel ik.. Wij hebben 's ochtends vroeg gevlogen..

Je vertrekt rond uurtje of 11 richting 29palms, misschien is de tijd daarvoor nog te besteden met een helicoptervlucht?

Heb zelf geen idee wat qua tijd mooier is...
Reisverslag juni 2009:

Reisverslag mei 2008:
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Hallo José!

De volgende dag zou idd ook kunnen, weet jij of bijv. de plaats waar vandaan de helikopters vliegen op de route ligt vanuit GC richting Twentynine Palms? Dan zou dat een goede optie kunnen zijn...

GroetjeS Vista
José
Amerikakenner

Bericht door José »

Waar logeer je bij de Grand Canyon?
Reisverslag juni 2009:

Reisverslag mei 2008:
Evi&Kenny
Amerika-ontdekker

Bericht door Evi&Kenny »

Oke,
Bedankt voor de info Yeehaw, ik denk dat ik inderdaad wat te hard van stapel loop.
Ik zal hier en daar wat minder inplannen, zodanig dat het wat meer vakantie wordt, ipv rushrush.
Er is zoveel te doen, en we willen natuurlijk zoveel mogelijk van het zuidwesten bezichtigen.
Ik begin te beseffen dat we veeeel dingen niet gaan kunnen zien of doen.
Ik ben nog nooit in Amerika geweest, maar ik ben nu al in mijn hoofd dingen aan het plannen voor onze 2e rondreis :)
(dat zal dan wel maar binnen jaar of 8 zijn)

Vista, om even op je vraag te beantwoorden:
Als je via Papillon boekt, stijgt de helicopter op in GC Airport in Tusayan.
Dat is vanuit GC village de weg naar Twentynine Palms, zie googlemaps.

grtz,
Kenny
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Bedankt Kenny! Dan zouden wij inderdaad 's ochtends de helikoptervlucht kunnen maken (ik wil boeken via Papillon) en dan daarna door naar Twentynine Palms. We overnachten overigens in GC in Bright Angel Lodge. Hoe lang is het vanuit daar rijden naar het vertrekpunt voor de helikopters? We hebben tenslotte daarna een lange rit voor de boeg richting Twentynine Palms!

Groetjes Vista
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ongeveer 10 minuten van BA naar het vliegveldje, als je tenminste vlak bij BA kunt parkeren....je bent niet de enige. Ik zou jullie beiden wel willen aanraden onderweg naar Kingman even te stoppen in Seligman en een ijsje of een burger eten bij Delgadillos Snow Cap. De show krijg je er voor niets bij en Seligman heeft nog heel wat R66 herinneringen en vergeet ook Roy's Cafe in Amboy niet maar daar kan je niets eten. Roy's cafe is een echte oude R66 icon en een must stop imo. Zorg dat de tank vol is want tussen Needles en 29Palms zijn geen pompen. Roy's cafe opende zijn pomp in mei verleden jaar maar de prijzen zijn hoog en geen garantie dat hij nog steeds open is.
Yeehaw
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Wauw Yeehaw, wat een tips weer! Bedankt! Wat is Kingman precies?

Dus de afstand tussen Bright Angel en het vliegveld(je) is niet zo ver, daar hebben we wat aan! Dan wil ik inderdaad 's ochtends vroeg een helikoptertour maken en daarna door naar Twentynine Palms.

Bedankt allemaal!

Groetjes Vista
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Corry schreef:Technische gezien heeft Yeehaw gelijk maar ze brengen je met de bus naar Boulder en van daaruit vertrekt de helicopter. De tour wordt aangeboden als zijnde "vanaf" Las Vegas. Wij gaan ook die tour doen.
Toch zijn er ook tours vanaf McCarren Corry, best leuke en zelfs luxe met een limo roundtrip en het laatste stuk wordt dan over de Strip gevlogen.

Heb ze bij Papillon en Scenic Airw gezien....
Groetjes, Nel
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Na wat p.b. tjes en zoeken hier op het forum heb ik toch wat leuks gevonden en ondertussen ook alvast maar geboekt. Wij vliegen vanaf Vegas- McCarran, worden bij het hotel met een limo opgehaald 8) en vervolgens met een Eco-Star helicopter naar de GC gevlogen en weer terug. Helaas is het geen National Park, maar de West Rim maar goed, het is niet anders. Degene waar de verrassing voor is is nog nooit in Amerika geweest dus ook niet in het GC Nat Park. Voor haar zal het helemaal wel super zijn voor mij ook wel denk ik. We hebben nog nooit in zo'n ding gevlogen :? Terug vliegen we nog over de Strip en worden weer met de limo afgezet bij ons hotel.

Ik verheug me er ontzettend op, ondanks m'n hoogtevrees......
Groetjes, Nel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer