Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prijs vliegtickets daalt flink

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kw86
Amerikafan

Re: Prijs vliegtickets daalt flink

Bericht door kw86 »

Bertorelli schreef:Zo te zien is vliegen vanuit Europa naar de VS een stuk voordeliger dan andersom.

Heb even vergeleken op connections.be

Een retourtje Springfield, MO - Brussel : prijzen vanaf €1176 ($1575) pp
Een retourtje Brussel - Springfield, MO : prijzen vanaf €710 ($951) pp

Scheelt dus $624 per persoon terwijl je dezelfde vluchten maakt, alleen in omgekeerde volgorde.
Weet niet wat hier achter zit, maar raar is het wel.

Sterkte met zoeken

Bert
Ik snap hier eerlijk gezegd ook niks van.

Amsterdam naar LAX in april voor maar $500 met US Airways
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het valt mij op dat vooral rechtstreeks boeken bij US Airways nogal eens interessante prijzen oplevert dit jaar. Het lijkt erop dat ze flink aan het stunten zijn. Ook wij profiteren van de goedkope vliegtickets van US Airways als we straks in maart naar Florida gaan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Nee, dat was op cheaptickets.com. Op connections zie ik duurdere tickets en ook het reizen vanaf Dusseldorf of Brussel is alleen maar duurder. Het is vooral die taxes die het nu opeens zo duur maakt. Ik heb geen verstand van olieprijzen, ik neem aan dat het door stijging van olieprijzen zo komt dat de tax duurder wordt. En zo ja hoe zijn de verwachtingen dan?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik denk dat de acties een beetje voorbij zijn en de goedkope tickets uitverkocht.
Dan blijven de duurdere tickets nog over.
En als je dan de prijzen ziet die er voor een ticket zijn betaald de laaste weken, dan is het prijsverschil ineens wel erg groot.
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Zie inderdaad dat de tickets weer duurder zijn geworden!! Voor dezelfde reis als ik geboekt heb(31/10 - 7/11 NY BRU - LGU) betaal je nou 250 euro meer, en krijg je er 1 EXTRA stop bij...
Dit is overgens wel met American Airlines, en ik vlieg met United Airlines.

EDIT: Nog een kleine vraag: Is Hoe groot is het risico dat we een extra bedrag moeten betalen voor de gestegen olieprijs??
Laatst gewijzigd door markro op 30 jan 2009, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vincent Morit schreef:EDIT: Nog een kleine vraag: Is Hoe groot is het risico dat we een extra bedrag moeten betalen voor de gestegen olieprijs??
Als je je ticket direct betaalt hoef je geen extra bedrag te betalen als de olieprijs gaat stijgen.

Overigens vind ik de taxen ook erg ondoorzichtelijk. Heb soms het gevoel dat het een 'wassen neus' is omdat die erg fluctueren. Is bijv. de kale ticketprijs erg laag dan zijn de taxen hoog, is de kale ticketprijs hoog dan zijn de taxen weer veel lager. Kortom, er is geen peil op te trekken. :?

Roland

trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Nou wij hadden dus al een hele tijd geleden geboekt met de KLM vanuit belgie - LAX voor 1339.90
Exacy dezelfde reis koste vorige week maar € 956.90 Nu wel weer 1340,-
Heb wel geprobeerd de prijs aan te laten passen maar dat deden ze echt niet. Wel een zeer onvriendelijke klantenservice overigens gewoon ophangen tijdens een gesprek en mij mevrouw noemen terwijl toch echt overal Dhr voor staat.
AnSofie
Amerika-ontdekker

Bericht door AnSofie »

Net onze tickets vastgelegd, denk dat we al met al een behoorlijk koopje hebben kunnen doen.

We vliegen op 17 augustus van Brussel naar San Francisco. En drie weken later terug van Los Angeles naar Brussel. Allebei met een tussenstop in Newark. Kostprijs: 504 euro pp. Niet slecht, toch?

Oh ja, we vliegen met Continental. Vandaag was wel de uiterste datum om het aan deze tarieven te kunnen krijgen.

Vriendlief vindt het bijzonder vreemd om zo vroeg (voor ons doen dan, wij zijn nogal late beslissers... :wink: ) al iets vast te leggen, maar ik heb hem toch kunnen overtuigen dat dit een bijzonder goede deal is.

Dus jeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjj, onze reis gaat door!!
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Vincent Morit schreef:Zie inderdaad dat de tickets weer duurder zijn geworden!! Voor dezelfde reis als ik geboekt heb(31/10 - 7/11 NY BRU - LGU) betaal je nou 250 euro meer, en krijg je er 1 EXTRA stop bij...
Dit is overgens wel met American Airlines, en ik vlieg met United Airlines.

EDIT: Nog een kleine vraag: Is Hoe groot is het risico dat we een extra bedrag moeten betalen voor de gestegen olieprijs??

En nog zijn ze duurder geworden.
Ik heb voor 2 personen naar New York 694 euro betaald!!!!!
Nu kosten de tickets, die precies de zelfde vluchten zijn als de mijne, 1500 euro....

Heb dus echt een koopje gedaan!! :P
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik hou normaal ook niet zo van heel vroeg boeken (dan duurt het wachten nog zo lang :wink: ). Maar het lijkt wel alsof dat tegenwoordig niet meer kan: of de prijzen worden duurder naarmate je langer wacht, goedkopere tarieven gaan eruit.....OF de prijzen fluctueren zo sterk, zoals nu, dat je echt moet boeken op het moment dat je een goede prijs kunt krijgen.

Wij hebben niet zulke spotprijzen kunnen vinden als ik hier soms voorbij hoor komen. we vliegen in juli naar NY en vanaf LA weer terug met een enkele vlucht tussen NY en Denver. Dit kostte ons €800,- pp. Alleen de intercontinentale vlucht kost nu al minimaal €1000,- pp. Ik vind het zo onbetrouwbaar! Maar ben wel blij met onze prijs anders had deze reis nooit door kunnen gaan!!!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

AnSofie schreef:Net onze tickets vastgelegd, denk dat we al met al een behoorlijk koopje hebben kunnen doen.

We vliegen op 17 augustus van Brussel naar San Francisco. En drie weken later terug van Los Angeles naar Brussel. Allebei met een tussenstop in Newark. Kostprijs: 504 euro pp. Niet slecht, toch?

Oh ja, we vliegen met Continental. Vandaag was wel de uiterste datum om het aan deze tarieven te kunnen krijgen.

Vriendlief vindt het bijzonder vreemd om zo vroeg (voor ons doen dan, wij zijn nogal late beslissers... :wink: ) al iets vast te leggen, maar ik heb hem toch kunnen overtuigen dat dit een bijzonder goede deal is.

Dus jeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjj, onze reis gaat door!!
Jij bent mijn held/heldin, omdat ik jouw post lees heb ik gister nog mijn tickets naar Los Angeles geboekt en mijzelf E200PP bespaard!
Jij hebt dus ook flink wat geld bespaard.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
AnSofie
Amerika-ontdekker

Bericht door AnSofie »

Ben blij dat ik nog iemand kon helpen aan goedkopere tickets. :D

Vriendlief is ondertussen al helemaal met de idee verzoend, en we hebben gisteravond gezellig verder zitten plannen.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Zit hier met een paar tandenstokers om mijn ogen open te houden.
Was de prijs eergisteren voor een vlucht New York naar Denver en van Denver naar Toronto nog 422,00, is het op dit moment 278,00... (in euro's per persoon voor juni 2009)
Hoezo crisis...

En het erge is, ik kan niet boeken... Onze vakantiedagen zijn nog niet vastgelegd... :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ken het gevoel Paul.
Ik heb de aanvraag al gedaan in oktober, kreeg vorige week te horen dat de laatste dag (3weken en 1 dag vrij) niet akkoord is.
Hier wil ik dus nog even de discussie over aan gaan want ik ga niet schrappen in onze route.

Wil ook graag snel boeken!!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

AnSofie schreef: Vriendlief is ondertussen al helemaal met de idee verzoend, en we hebben gisteravond gezellig verder zitten plannen.
Het plannen op zichzelf is ook al zo leuk he :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Even een opsteker voor Dennis. De binnenlandse vluchten die ik in juni zoek, zijn via http://www.allesamerika.com echt het goedkoopst. :dance:
De prijzen schelen zelfs 10% met connections.be... :shock:

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
pspgerbil
Amerika-ontdekker

Bericht door pspgerbil »

wij hebben voor 322 euro p.p. een vlucht naar Charlotte, NC met tussenstop in Washington D.C. 26 augustus - 12 September
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Izognoeg schreef:Even een opsteker voor Dennis. De binnenlandse vluchten die ik in juni zoek, zijn via http://www.allesamerika.com echt het goedkoopst. :dance:
De prijzen schelen zelfs 10% met connections.be... :shock:

Groetjes,
Paul
En dan blijkt alles na invoering van je gegevens plotseling heel anders te zijn...
Bij die goedkope prijzen komen plotseling onduidelijke service-kosten en dat maakt de totaalprijs beduidend duurder.
Sorry Dennis, maar het is niet anders...

Groetjes,
Paul
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Wij willen van Amsterdam rechtstreeks naar San Francisco, met KLM dus. De tickets kosten rond 750 euro pp, maar wij kunnen airmiles inleveren en zo 80 euro pp korting 'krijgen'. Er zijn al wekenlang allerlei aanbiedingen voor vertrek t/m 30 april, waardoor je maar ergens tussen 550 en 650 euro (afhankelijk van aanbieding en datum) voor een ticket betaald(e). Ik heb net mijn nieuwe paspoort gehaald en nu willen we dus gaan boeken, maar wat is wijsheid.. Boeken met de airmiles of nog even wachten of er nog een aanbieding komt voor juni..? We willen natuurlijk ook niet zo lang wachten tot er geen tickets meer zijn :) Iemand ervaring met prijzen voor juni, of is dit jaar zo niet te vergelijken met andere jaren, met al die 'stuntprijzen' nu?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Voor onze tickets naar Denver hebben we de afgelopen weken veelvuldig de site van cheaptickets.com geraadpleegd. Toen we begonnen te zoeken was de insteek dat we via Las Vegas wilden vliegen. Ticketprijzen vielen ons nog niet mee en toen zijn we verder gaan kijken, Salt Lake City, Phoenix, Denver soms ook een combinatie van steden. Toen kwamen we erachter dat er op dit moment een leuke aanbieding van American Airlines en British Airways was naar Denver. Op dat moment konden we nog niet boeken omdat de vakantie eerst nog bij Marloes haar werk geregeld moest worden. Gelukkig voor ons bleven de prijzen naar Denver constant en is het gisteravond gelukt nadat Marloes akkoord had gekregen.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat het soms flink de moeite loont om diverse steden te proberen. Zeker als je 'een rondje' rijdt, maakt het vaak niet uit waar je start en eindigt. Denver was in mijn ogen altijd een dure aanvliegstad maar was voor ons dit keer de goedkoopste. Voor slechts EUR 415,- (all in) hebben we tickets gevonden met ook nog eens hele gunstige vliegtijden.

Ben je dus op zoek naar tickets, pin je dan niet vast op één stad. Maar zoek, als het mogelijk is, naar andere steden op je route. Het kan lonen via een andere stad te vliegen. :D

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer