Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp dl 1(eerste hulp bij het boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Tickethulp (eerste hulp bij het boeken van vliegtickets)

Bericht door ndekker »

vinyltje schreef:Goedemiddag!

Een paar weken lang vond ik voor mijn reis ticketprijzen van zo 618 euro voor een retourtje (British Airways). Ik had nog niet geboekt, dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen. :banghead:

En nu... zijn de prijzen nogal gestegen ineens!
Zou je voor mij eens willen kijken voor het volgende:

Heenreis:
AMS - NYC op 19 juli
Terugreis:
MIA - AMS op 9 augustus

Ik reis alleen.

I
Via www.cheaptickets.com te boeken voor $890 = 685 euro

CheapTickets.com $395.00 $495.19 $890.19 select
See airline fees
Flight 1 Information – Sun Jul 19 2009
British Airways
Flight 427 Departs: 8:35a
Amsterdam- Schiphol (AMS) Arrives: 8:50a
Heathrow (LHR)
Coach | Fare code: QHNCEUR | Airbus Industrie A319 (Narrow-body Jet) | 1h 15m | 229 miles | 9+ seats remain
Layover in London, United Kingdom (LHR) for 1h 10m
British Airways
Flight 185 Departs: 10:00a
Heathrow (LHR) Arrives: 12:45p
Newark (EWR)
Coach | Fare code: QHNCEUR | Boeing 777 (Wide-body Jet) | 7h 45m | 3453 miles | 9+ seats remain

Flight 2 Information – Sun Aug 9 2009
This flight leaves on Sunday and arrives on Monday.
British Airways
Flight 208 Departs: 8:45p
Miami (MIA) Arrives: 10:00a
Heathrow (LHR)
Coach | Fare code: NHRCEUR | Boeing 747-400 Passenger (Wide-body Jet) | 8h 15m | 4415 miles | 9+ seats remain
Layover in London, United Kingdom (LHR) for 2h 00m
British Airways
Flight 434 Departs: 12:00p
Heathrow (LHR) Arrives: 2:15p
Amsterdam- Schiphol (AMS)
Coach | Fare code: NHRCEUR | Airbus Industrie A319 (Narrow-body Jet) | 1h 15m | 229 miles | 9+ seats remain
can't wait to travel again.....
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Thanks!
Deze had ik idd ook gevonden. De prijzen zijn dus echt gestegen. Mijn 618 euro zal ik wel niet meer terugkrijgen. Wat jammer!!

Dankjewel voor je hulp!
Zouden de prijzen ook weer kunnen zakken?
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

vinyltje schreef:Thanks!
Deze had ik idd ook gevonden. De prijzen zijn dus echt gestegen. Mijn 618 euro zal ik wel niet meer terugkrijgen. Wat jammer!!

Dankjewel voor je hulp!
Zouden de prijzen ook weer kunnen zakken?
Ja hoor, als de dollar ineens op 1.45 staat ipv de 1.30 van nu dan kom je gelijk al weer uit op 615 euro :) Dat was rond de kerst dat die op 1.45 a 1.46 stond :) Dus ja alles kan. Dollar kan natuurlijk ook naar 1.15 gaan dan zit je gelijk op 775 euro pp. Dit is als de maatschapijen hun dollartarief niet veranderen, aan de hand van vraag en aanbod kan de dollarprijs natuurlijk altijd stijgen of dalen :)
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Daar heb je gelijk in!
Nou, dollar, stijgen maar! :D
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

vinyltje schreef:Daar heb je gelijk in!
Ik hoop met je mee :) vooral eind maart begin april mag die van mij op 1.50 staan :)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

vinyltje schreef:Daar heb je gelijk in!
Toch maar weer even voor de duidelijkheid, de Dollar daalt dan.
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Ehm ja... dalen! :lol:
In elk geval: dollar, beweeg je zodanig dat wij er als toeristen net zo plezier van hebben als vorig jaar!!!
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Hi NDekker,

Ik ben tegen beter weten in toch maar weer aan het zoeken naar een mogelijkheid om dit jaar weer eens naar de VS te kunnen.

Wat ik zoek is dit:

Een vlucht met als vertrek datum op of na 15aug as. en retour op of voor 5sept as.
Vertrek locatie mag zowel Belgie, Duitsland of Engeland zijn. Aankomst in de VS het liefst op Denver(1e keus) of Las Vegas (2e keus), maar als het heel veel goedkoper is, dan Los Angeles of San Francisco.

2 volwassenen en 2 kinderen (13 en 10)

Van BA hoor ik dat zij de prijzen vanaf 17aug omlaag doen, maar weet niet of dit reguliere verlagingen zijn ivm het seizoen, of dat dit te maken heeft met de olieprijzen.

Ben zeer benieuwd wat jij kunt vinden.

BvD,
Mark
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

ndekker schreef:Ik hoop met je mee :) vooral eind maart begin april mag die van mij op 1.50 staan :)
Van mij niet...... :?
"Keep Georgia On Your Mind"
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Bandido schreef:
ndekker schreef:Ik hoop met je mee :) vooral eind maart begin april mag die van mij op 1.50 staan :)
Van mij niet...... :?
hoeft maar 3 weken te duren :)
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Wauw N. Dekker, dat is heel aardig dat je dat wilt doen! Het gaat om 2 volwassenen en 2 kinderen van 11 en 3 jaar. We willen 2 juli tot 22 augustus naar Amerika. We dachten om een retourtje te nemen naar New York maar eeventueel kan het ook een rondreis worden. We zagen echter dat je voor een enkele reis vaak meer betaald dan voor een retourtje. Of jij moet een goede deal vinden.......
We gaan later naar de westkust en komen bij San Francisco en Los Angelos. Het zou ook dus een mogelijkheid kunnen zijn om van een van deze plaatsen terug te vliegen naar Nederland. We wonen niet ver van de duitse grens, dus het zou ook nog een optie kunnen zijn om vanaf Munster oid te vliegen.
Ik hoop dat ik het niet te ingewikkeld heb gemaakt!
16 jan hadden we tickets gezien voor slechts 390 pp. Heel goedkoop. Dit was via cheaptickets.com. We hadden echter problemen met onze creditcard en toen dit weer verholpen was waren de tickets opeens met 125 pp gestegen! Heel erg balen! Wat is nu verstandig? Wachten en het risico lopen dat het alleen nog maar duurder wordt? Of kunnen de prijzen ook weer gaan zakken? En waar hangt dit dan mee samen? Een heleboel vragen tegelijk! Ik hoop dat je een antwoord hebt!
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

rhaf schreef:Hi NDekker,

Ik ben tegen beter weten in toch maar weer aan het zoeken naar een mogelijkheid om dit jaar weer eens naar de VS te kunnen.

Wat ik zoek is dit:

Een vlucht met als vertrek datum op of na 15aug as. en retour op of voor 5sept as.
Vertrek locatie mag zowel Belgie, Duitsland of Engeland zijn. Aankomst in de VS het liefst op Denver(1e keus) of Las Vegas (2e keus), maar als het heel veel goedkoper is, dan Los Angeles of San Francisco.

2 volwassenen en 2 kinderen (13 en 10)

Van BA hoor ik dat zij de prijzen vanaf 17aug omlaag doen, maar weet niet of dit reguliere verlagingen zijn ivm het seizoen, of dat dit te maken heeft met de olieprijzen.

Ben zeer benieuwd wat jij kunt vinden.

Wat een opties allemaal, maakt het zoeken wel heel veel werk :)

Anyway met northwest kan je vanaf London naar Denver voor $831 pp = 650 euro dit is met 1 stop

Het goedkoopste wat ik zo snel kon vinden is wel vanaf london naar las-vegas:

Book directly on... Airfare Taxes & Fees Total Cost
US Airways $616.00 $133.80 $749.80 Select
See airline fees
Depart – Sat Aug 15 2009
US Airways
Flight 731 Departs: 9:50a
Gatwick (LGW) Arrives: 1:10p
Philadelphia (PHL)
Coach | Fare code: VHE0NY | Boeing 757-200 Passenger (Narrow-body Jet) | 8h 20m | 3551 miles | 5 seats remain
Layover in Philadelphia, PA (PHL) for 4h 50m
US Airways
Flight 731 Departs: 6:00p
Philadelphia (PHL) Arrives: 8:37p
McCarran (LAS)
Coach | Fare code: VHE0NY | Airbus Industrie A321 (Wide-body Jet) | 5h 37m | 40% on time | 2171 miles | 5 seats remain

Return – Fri Sep 4 2009
This flight leaves on Friday and arrives on Saturday.
US Airways
Flight 310 Departs: 9:45a
McCarran (LAS) Arrives: 4:47p
Douglas (CLT)
Coach | Fare code: VHE0NY | 320 (Narrow-body Jet) | 4h 02m | 80% on time | 1912 miles | 9+ seats remain
Layover in Charlotte, NC (CLT) for 1h 58m
US Airways
Flight 732 Departs: 6:45p
Douglas (CLT) Arrives: 7:40a
Gatwick (LGW)
Coach | Fare code: VHE0NY | 333 (Wide-body Jet) | 7h 55m | 3998 miles | 9+ seats remain

$750 pp = maar 585 euro pp. te boeken op www.usairways.com helaas wel 1 keer overstappen weer!

BvD,
Mark
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Henrytje schreef:Wauw N. Dekker, dat is heel aardig dat je dat wilt doen! Het gaat om 2 volwassenen en 2 kinderen van 11 en 3 jaar. We willen 2 juli tot 22 augustus naar Amerika. We dachten om een retourtje te nemen naar New York maar eeventueel kan het ook een rondreis worden. We zagen echter dat je voor een enkele reis vaak meer betaald dan voor een retourtje. Of jij moet een goede deal vinden.......
We gaan later naar de westkust en komen bij San Francisco en Los Angelos. Het zou ook dus een mogelijkheid kunnen zijn om van een van deze plaatsen terug te vliegen naar Nederland. We wonen niet ver van de duitse grens, dus het zou ook nog een optie kunnen zijn om vanaf Munster oid te vliegen.
Ik hoop dat ik het niet te ingewikkeld heb gemaakt!
16 jan hadden we tickets gezien voor slechts 390 pp. Heel goedkoop. Dit was via cheaptickets.com. We hadden echter problemen met onze creditcard en toen dit weer verholpen was waren de tickets opeens met 125 pp gestegen! Heel erg balen! Wat is nu verstandig? Wachten en het risico lopen dat het alleen nog maar duurder wordt? Of kunnen de prijzen ook weer gaan zakken? En waar hangt dit dan mee samen? Een heleboel vragen tegelijk! Ik hoop dat je een antwoord hebt!
Het is beetje onsamenhangend wat je wilt :) Wil je nu van en naar New-York. Of wil je eerst paar dagen naar New-York en dan doorvliegen naar LA en vanuit LA weer terug naar huis???

Heel simpel te zeggen er zijn drie factoren voor ticketprijzen:

- Olieprijs
- Wisselkoers Euro vs Dollar
- Vraag en aanbod

Met een goedkope dollar gaan ticketprijzen flink dalen, dat kan altijd gebeuren, met kerst stond de dollar op 1.46, nu staat die op 1.278 (www.xe.com) Hoe meer er geboekt wordt hoe duurder de prijzen worden omdat de stoelen schaarser worden, maar ja het kan ook zo zijn dat de boekingen flink achterlopen door de economische situatie en dan kunnen de prijzen flnk dalen, zeker als dit in combinatie gaat met een goedkope dollar. Olie heeft ook een aardige invloed, al leggen airlines vaak redelijk ver van te voren hun kerosine prijzen vast. Vaak merk je pas dat de ticketprijzen hier door gaan dalen als de olie een half jaar lang goedkoop is en airlines hun nieuwe contracten aangaan. Kortom 3 zeer belangrijke factoren die alle 3 gecombineerd het mogelijk maakt dat alles kan gebeuren met de prijs van jouw ticket.
k@ssie
Amerika-newbie

Bericht door k@ssie »

Blehhhhh, ik baal enorm, heel vaak gekeken op internet voor ticket AMS- PHoenix voor 12 juli- 30 juli. Gisteren pas definitief gehoord dat het op ons werk ook mogelijk is, zijn ze opeens van 670 naar 850 gegaan. De lust vergaat mij, kunnen ze nog heel veel duurder worden, of zal ik toch kijken of het toch nog wat gaat zakken??
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Tsja, dat is ook mijn dilemma, wachten of toch maar nu boeken....
Frustrerend he?
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Je moet boeken als jij kan leven met de prijs. Dus heb je zoiets van ja dat is leuk te betalen dan moet je gewoon boeken... en daarna niet meer kijken. Wat niet weet wat niet deert!
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

k@ssie schreef:Blehhhhh, ik baal enorm, heel vaak gekeken op internet voor ticket AMS- PHoenix voor 12 juli- 30 juli. Gisteren pas definitief gehoord dat het op ons werk ook mogelijk is, zijn ze opeens van 670 naar 850 gegaan. De lust vergaat mij, kunnen ze nog heel veel duurder worden, of zal ik toch kijken of het toch nog wat gaat zakken??
Zo boekbaar voor omgerekend 720 euro op http://www.cheaptickets.com

CheapTickets.com $428.00 $495.19 $923.19 Select
See airline fees
Depart – Sun Jul 12 2009
British Airways
Flight 429 Departs: 10:05a
Amsterdam- Schiphol (AMS) Arrives: 10:20a
Heathrow (LHR)
Coach | Fare code: NHRCEUR | 320 (Narrow-body Jet) | 1h 15m | 229 miles | 8 seats remain
Layover in London, United Kingdom (LHR) for 4h 15m
British Airways
Flight 289 Departs: 2:35p
Heathrow (LHR) Arrives: 5:10p
Sky Harbor Intl (PHX)
Coach | Fare code: NHRCEUR | 744 (Wide-body Jet) | 10h 35m | 5256 miles | 9+ seats remain

Return – Thu Jul 30 2009
This flight leaves on Thursday and arrives on Friday.
British Airways
Flight 288 Departs: 7:20p
Sky Harbor Intl (PHX) Arrives: 1:10p
Heathrow (LHR)
Coach | Fare code: QHNCEUR | 744 (Wide-body Jet) | 9h 50m | 5256 miles | 9+ seats remain
Layover in London, United Kingdom (LHR) for 2h 50m
British Airways
Flight 440 Departs: 4:00p
Heathrow (LHR) Arrives: 6:15p
Amsterdam- Schiphol (AMS)
Coach | Fare code: QHNCEUR | 320 (Narrow-body Jet) | 1h 15m | 229 miles | 9+ seats remain

Helaas een wat lange overstap tijd op de heenweg.
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

ndekker schreef: Het is beetje onsamenhangend wat je wilt :) Wil je nu van en naar New-York. Of wil je eerst paar dagen naar New-York en dan doorvliegen naar LA en vanuit LA weer terug naar huis???

- Olieprijs
- Vraag en aanbod

Met een goedkope dollar gaan ticketprijzen flink dalen, dat kan altijd gebeuren, met kerst stond de dollar op 1.46, nu staat die op 1.278 (http://www.xe.com) Hoe meer er geboekt wordt hoe duurder de prijzen worden omdat de stoelen schaarser worden, maar ja het kan ook zo zijn dat de boekingen flink achterlopen door de economische situatie en dan kunnen de prijzen flnk dalen, zeker als dit in combinatie gaat met een goedkope dollar. Olie heeft ook een aardige invloed, al leggen airlines vaak redelijk ver van te voren hun kerosine prijzen vast. Vaak merk je pas dat de ticketprijzen hier door gaan dalen als de olie een half jaar lang goedkoop is en airlines hun nieuwe contracten aangaan. Kortom 3 zeer belangrijke factoren die alle 3 gecombineerd het mogelijk maakt dat alles kan gebeuren met de prijs van jouw ticket.

Ja, we maken een hele rondreis. De bedoeling is dat we aankomen in New York en dan New York en Washington, dan naar Toronto/London naar familie. Vandaar naar nashville een conferentie volgen en dan inderdaad naar LA/San Francisco waar we een camper willen huren en rond willen trekken. We kunnen dus alle kanten op. De plek waar we de camper willen huren weten we ook nog niet ipv retour New York. Als we toch een retour zouden doen dan komt er dus een extra binnenlandse vlucht bij! Maar de terugreis zou dus eventueel vanuit de westkust kunnen. We dachten eerst maar eens de heen en terugrit te boeken maar van deze prijzen worden we niet vrolijk.....vandaag alweer flink gestegen!!!
Is het iets duidelijker voor je geworden of alleen maar onduidelijker?
Laatst gewijzigd door hekkie op 01 feb 2009, 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gedeeltelijk verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

k@ssie schreef:Blehhhhh, ik baal enorm, heel vaak gekeken op internet voor ticket AMS- PHoenix voor 12 juli- 30 juli. Gisteren pas definitief gehoord dat het op ons werk ook mogelijk is, zijn ze opeens van 670 naar 850 gegaan. De lust vergaat mij, kunnen ze nog heel veel duurder worden, of zal ik toch kijken of het toch nog wat gaat zakken??
Het is al veel geschreven, maar heb je je tijdelijke internetbestanden en cookies van je computer verwijderd ? Je ziet dat Niels zijn zoektocht al weer gunstiger uitkomt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Henrytje schreef:
ndekker schreef: Het is beetje onsamenhangend wat je wilt :) Wil je nu van en naar New-York. Of wil je eerst paar dagen naar New-York en dan doorvliegen naar LA en vanuit LA weer terug naar huis???

- Olieprijs
- Vraag en aanbod

Met een goedkope dollar gaan ticketprijzen flink dalen, dat kan altijd gebeuren, met kerst stond de dollar op 1.46, nu staat die op 1.278 (http://www.xe.com) Hoe meer er geboekt wordt hoe duurder de prijzen worden omdat de stoelen schaarser worden, maar ja het kan ook zo zijn dat de boekingen flink achterlopen door de economische situatie en dan kunnen de prijzen flnk dalen, zeker als dit in combinatie gaat met een goedkope dollar. Olie heeft ook een aardige invloed, al leggen airlines vaak redelijk ver van te voren hun kerosine prijzen vast. Vaak merk je pas dat de ticketprijzen hier door gaan dalen als de olie een half jaar lang goedkoop is en airlines hun nieuwe contracten aangaan. Kortom 3 zeer belangrijke factoren die alle 3 gecombineerd het mogelijk maakt dat alles kan gebeuren met de prijs van jouw ticket.

Ja, we maken een hele rondreis. De bedoeling is dat we aankomen in New York en dan New York en Washington, dan naar Toronto/London naar familie. Vandaar naar nashville een conferentie volgen en dan inderdaad naar LA/San Francisco waar we een camper willen huren en rond willen trekken. We kunnen dus alle kanten op. De plek waar we de camper willen huren weten we ook nog niet ipv retour New York. Als we toch een retour zouden doen dan komt er dus een extra binnenlandse vlucht bij! Maar de terugreis zou dus eventueel vanuit de westkust kunnen. We dachten eerst maar eens de heen en terugrit te boeken maar van deze prijzen worden we niet vrolijk.....vandaag alweer flink gestegen!!!
Is het iets duidelijker voor je geworden of alleen maar onduidelijker?

Het blijft onduidelijk. Ga je vliegen naar toronto of pak je de auto, ga je vliegen naar nashville of pak je de auto? Schrijf nu is op wat je wilt dus:

AMS - NY op 2 juni
NY - Nashville op 10 juni

enz enz... dan kan ik voor je zoeken.

mvg,
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer