Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisschema voor juni 2009. Is dit ok?
Reisschema voor juni 2009. Is dit ok?
In juni vertrek ik samen met een collega voor 16 dagen naar zuidwest usa.
Ik heb volgende reisroute samengesteld. Is dit haalbaar? En heeft er misschien iemand nog tips?
Alles is nog wijzigbaar, behalve dag 7. Dan moeten we in Los Angeles zijn omdat er een viptour in Universal Studios gereserveerd en betaald is door onze werkgever.
Voor dag 13 (Bryce Canyon) heb ik reeds een kamer geboekt in Ruby's Inn. Maar dat is annuleerbaar.
Mijn programma is als volgt:
Dag 1 Brussel > Las vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas > Bishop (via death valley)
Dag 4 Bishop > Fresno (via Yosemite np)
Dag 5 Fresno (uitstap naar Sequoia np + eventueel Kings Canyon np)
Dag 6 Fresno > Los Angeles (bezoek Hollywood + eventueel Berverly Hills)
Dag 7 Los Angeles (Universal)
Dag 8 Los Angeles > Flagstaff (via route 66)
Dag 9 Flagstaff > Page (via Grand Canyon)
Dag 10 Page (uitstap Monument Valley)
Dag 11 Page > Moab (via Alstrom Point)
Dag 12 Moab (Arches np)
Dag 13 Moab > Bryce canyon
Dag 14 Bryce Canyon > Las Vegas (via Zion np)
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas > Brussel
Ik heb volgende reisroute samengesteld. Is dit haalbaar? En heeft er misschien iemand nog tips?
Alles is nog wijzigbaar, behalve dag 7. Dan moeten we in Los Angeles zijn omdat er een viptour in Universal Studios gereserveerd en betaald is door onze werkgever.
Voor dag 13 (Bryce Canyon) heb ik reeds een kamer geboekt in Ruby's Inn. Maar dat is annuleerbaar.
Mijn programma is als volgt:
Dag 1 Brussel > Las vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas > Bishop (via death valley)
Dag 4 Bishop > Fresno (via Yosemite np)
Dag 5 Fresno (uitstap naar Sequoia np + eventueel Kings Canyon np)
Dag 6 Fresno > Los Angeles (bezoek Hollywood + eventueel Berverly Hills)
Dag 8 Los Angeles > Flagstaff (via route 66)
Dag 9 Flagstaff > Page (via Grand Canyon)
Dag 10 Page (uitstap Monument Valley)
Dag 11 Page > Moab (via Alstrom Point)
Dag 12 Moab (Arches np)
Dag 13 Moab > Bryce canyon
Dag 14 Bryce Canyon > Las Vegas (via Zion np)
Dag 15 Las Vegas
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reisschema voor juni 2009. Is dit ok?
Ik snap deze route echt niet, vooral het eerste stuk niet. Hoe kom je aan Bishop en Fresno? Fresno ligt zo'n 2,5 uur rijden van de Yosemite en is geen stad om je vakantie door te brengen. De route van Bishop naar Fresno, via Yosemite duurt zo'n 6 uur en dan heb je het park nog niet bezocht.
Ook de route van Los Angeles naar Flagstaff is zo'n 6 uur rijden, zonder stoppen. En voor deze hele korte reis (je hebt maar 14 dagen, vluchtdagen niet meegerekend) lijken Moab en Monument Valley gewoon veel te ver als je ook nog naar LA en Yosemite gaat, want deze liggen een hele andere richting op.
Mijn advies: rijdt geen grote afstanden, focus op de bijzondere plekken (wel Yosemite, en dan goed! geen Kings Canyon)
dag 1: vlucht
dag 2: Las Vegas
dag 3: via Death Valley (probeer zo dicht mogelijk bij Yosemite te komen, vraag dit aan andere forumleden) naar Lone Pine
dag 4: Yosemite
daq 5: naar San Francisco
dag 6: Kustroute/Highway 1
dag 7: LA- Universal
dag 8: naar Prescott, AZ is een lange rit ruim 6,5 uur
dag 9: via scenic byway 89A naar Sedona (via Jerome) door naar Grand Canyon (dit is een prachtige route! overnacht aan de Rim)
dag 10: 's ochtends nog GC, door naar Page (bezoek Horsshoe Bend en Antelope Canyon)
dag 11: naar Bryce, overnachting Ruby's Inn?
dag 12: naar Zion (overnachting Springdale, met shuttlebus park in voor een mooie wandeling)
dag 13: terug naar Vegas
dag 14: terugvlucht
Jouw route was al gekkenwerk, maar dat vind ik van deze route eigenlijk nog steeds (alhoewel beter..) Een halve dag San Francisco is eigenlijk doodzonde, maar wel hartstikke leuk! 1 dag voor de kustroute lijkt me ook wat lastig maar je kunt altijd nog de Highway naar LA nemen en dat is zeker te doen. De rest van de route is zeker in orde, de rit naar Prescott is wat lang maar vanaf dan is het rustig aan en ga je prachtige natuur zien.
Er zijn natuurlijk een heleboel andere varianten mogelijk (meenemend dat je vastzit aan LA): je zou kunnen focussen op CA en de steden: LV-SF-kustroute-LA-San Diego-stukje route 66-Grand Canyon-LV, of zonder LA (indien mogelijk): LV-Grand Canyon- Page-Monument Valey-Moab-Bryce/Zion-LV
De route die ik voorstelde is de meest afwisselende, maar ik twijfel over de eerste 6 dagen ,tot LA.....
Ook de route van Los Angeles naar Flagstaff is zo'n 6 uur rijden, zonder stoppen. En voor deze hele korte reis (je hebt maar 14 dagen, vluchtdagen niet meegerekend) lijken Moab en Monument Valley gewoon veel te ver als je ook nog naar LA en Yosemite gaat, want deze liggen een hele andere richting op.
Mijn advies: rijdt geen grote afstanden, focus op de bijzondere plekken (wel Yosemite, en dan goed! geen Kings Canyon)
dag 1: vlucht
dag 2: Las Vegas
dag 3: via Death Valley (probeer zo dicht mogelijk bij Yosemite te komen, vraag dit aan andere forumleden) naar Lone Pine
dag 4: Yosemite
daq 5: naar San Francisco
dag 6: Kustroute/Highway 1
dag 7: LA- Universal
dag 8: naar Prescott, AZ is een lange rit ruim 6,5 uur
dag 9: via scenic byway 89A naar Sedona (via Jerome) door naar Grand Canyon (dit is een prachtige route! overnacht aan de Rim)
dag 10: 's ochtends nog GC, door naar Page (bezoek Horsshoe Bend en Antelope Canyon)
dag 11: naar Bryce, overnachting Ruby's Inn?
dag 12: naar Zion (overnachting Springdale, met shuttlebus park in voor een mooie wandeling)
dag 13: terug naar Vegas
dag 14: terugvlucht
Jouw route was al gekkenwerk, maar dat vind ik van deze route eigenlijk nog steeds (alhoewel beter..) Een halve dag San Francisco is eigenlijk doodzonde, maar wel hartstikke leuk! 1 dag voor de kustroute lijkt me ook wat lastig maar je kunt altijd nog de Highway naar LA nemen en dat is zeker te doen. De rest van de route is zeker in orde, de rit naar Prescott is wat lang maar vanaf dan is het rustig aan en ga je prachtige natuur zien.
Er zijn natuurlijk een heleboel andere varianten mogelijk (meenemend dat je vastzit aan LA): je zou kunnen focussen op CA en de steden: LV-SF-kustroute-LA-San Diego-stukje route 66-Grand Canyon-LV, of zonder LA (indien mogelijk): LV-Grand Canyon- Page-Monument Valey-Moab-Bryce/Zion-LV
De route die ik voorstelde is de meest afwisselende, maar ik twijfel over de eerste 6 dagen ,tot LA.....
Laatst gewijzigd door RiverCola op 02 feb 2009, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Het zijn inderdaad héle lange dagen zo.
Even op nps.gov gekeken en daar staan de volgende tijden voor Yosemite:
van Bishop naar het Visitors Center in Yosemite Valley (via Tioga pas) is 3:15 en 235km
van het Visitors Center naar Fresno (via de 41) is 2:15 en 151km
Dat is in totaal 5:30 pure rijtijd.
Wij doen in september in principe het zelfde (Bishop en Fresno) maar ik was niet echt gelukkig met Fresno (foutje in Hotwire gemaakt en kan helaas niet kostenloos cancellen) Ik ga proberen nog wat dichter bij het park iets te regelen.
Als het verkeer meezit zou het dus wel kunnen, maar het is een volle dag.
De dag ervoor is ook al een lange dag, want van Las Vegas naar Bishop is ook 6:30 en 470km (zonder stops).
En dat is jammer want Death Valley is veel te interessant om zomaar doorheen te rijden.
Misschien is dit een optie:
Dag 1 Brussel > Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas > Kanab - Met bezoek aan Zion (330km +/- 4 uur pure rijtijd)
Dag 4 Kanab > Page - Met bezoek aan Antelope Canyon (125km +/- 1,5 uur)
Dag 5 Page > Grand Canyon - Overnachten South Rim (220km +/- 2,5 uur)
Dag 6 Grand Canyon > Los Angeles (lange rit 800km +/- 8 uur)
Dag 8 Los Angeles > San Luis Obispo (360km +/- 4 uur)
Dag 9 SLO > San Francisco via de kustweg (410km +/- 6uur)
Dag 10 San Francisco
Dag 11 San Francisco > Yosemite (overnachten in Park of in de buurt, 320km +/- 4 uur)
Dag 12 Yosemite > Lee Vining / Mammoth Lakes / Bishop (via Tioga Pass, 230km +/- 3,5 uur)
Dag 13 Bishop > Death Valley / Beatty (300km +/- 4 uur))
Dag 14 Death Valley > Las Vegas (275km +/- 4 uur)
Dag 15 Las Vegas
Je hebt dan één hele lange dag van de Grand Canyon naar LA, maar de rest is redelijk tot goed te doen.
Zoals 'RiverCola' al stelt, is het een hoop en ik zou een aantal zaken schrappen anders zit je gewoon de gehele dag in de auto.
Succes
Bert
Even op nps.gov gekeken en daar staan de volgende tijden voor Yosemite:
van Bishop naar het Visitors Center in Yosemite Valley (via Tioga pas) is 3:15 en 235km
van het Visitors Center naar Fresno (via de 41) is 2:15 en 151km
Dat is in totaal 5:30 pure rijtijd.
Wij doen in september in principe het zelfde (Bishop en Fresno) maar ik was niet echt gelukkig met Fresno (foutje in Hotwire gemaakt en kan helaas niet kostenloos cancellen) Ik ga proberen nog wat dichter bij het park iets te regelen.
Als het verkeer meezit zou het dus wel kunnen, maar het is een volle dag.
De dag ervoor is ook al een lange dag, want van Las Vegas naar Bishop is ook 6:30 en 470km (zonder stops).
En dat is jammer want Death Valley is veel te interessant om zomaar doorheen te rijden.
Misschien is dit een optie:
Dag 1 Brussel > Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas > Kanab - Met bezoek aan Zion (330km +/- 4 uur pure rijtijd)
Dag 4 Kanab > Page - Met bezoek aan Antelope Canyon (125km +/- 1,5 uur)
Dag 5 Page > Grand Canyon - Overnachten South Rim (220km +/- 2,5 uur)
Dag 6 Grand Canyon > Los Angeles (lange rit 800km +/- 8 uur)
Dag 8 Los Angeles > San Luis Obispo (360km +/- 4 uur)
Dag 9 SLO > San Francisco via de kustweg (410km +/- 6uur)
Dag 10 San Francisco
Dag 11 San Francisco > Yosemite (overnachten in Park of in de buurt, 320km +/- 4 uur)
Dag 12 Yosemite > Lee Vining / Mammoth Lakes / Bishop (via Tioga Pass, 230km +/- 3,5 uur)
Dag 13 Bishop > Death Valley / Beatty (300km +/- 4 uur))
Dag 14 Death Valley > Las Vegas (275km +/- 4 uur)
Dag 15 Las Vegas
Je hebt dan één hele lange dag van de Grand Canyon naar LA, maar de rest is redelijk tot goed te doen.
Zoals 'RiverCola' al stelt, is het een hoop en ik zou een aantal zaken schrappen anders zit je gewoon de gehele dag in de auto.
Succes
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Alvast bedankt voor de tips.
Ik ga hier eens duchtig mee aan het werk.
Mochten er nog mensen tips hebben...laat maar horen.
Ik ga hier eens duchtig mee aan het werk.
Mochten er nog mensen tips hebben...laat maar horen.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Mark, ik zie dat je o.a. Alstrom Point in gedachten hebt. Weet je dat je, om bij Alstrom Point te komen, een lastige onverharde weg moet rijden waar je absoluut een auto met vierwielaandrijving en high clearance nodig hebt? En dat je auto niet verzekerd is als er onderweg iets gebeurt? Je kan niet van Page via Alstrom Point naar Moab rijden, er loopt geen weg van Alstrom Point naar Moab.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Beste Henriette,
Van de slechte weg en 4x4 wist ik, maar niet van de verzekering.
Dit wordt dus onmiddelijk geschrapt van de route.
Bedankt.
Van de slechte weg en 4x4 wist ik, maar niet van de verzekering.
Dit wordt dus onmiddelijk geschrapt van de route.
Bedankt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2208 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-