Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite National Park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
santalyd
Amerikafan

Yosemite National Park

Bericht door santalyd »

Ik heb op het forum gezocht, maar kan hier het antwoord niet op vinden. Wie kan mij helpen?

Wij willen maandag 15 juni en dinsdag 16 juni in/bij Yosemite overnachten. De 16e hebben we de hele dag om dit mooie park te bekijken. Nu willen we graag o.a. watervallen zien (weet nog niet waar..) en de sequoia's in/bij Mariposa Grove. Is het dan handig om in de vallei zelf te overnachten? Dit laatste willen we nl. proberen, maar nu lees ik dat de afstanden naar Mariposa e.d. best groot zijn. Er zijn ook mooie plekjes zoals Glacier Point wat ook weer wat verder rijden is. Aangezien we met een camper zijn is dit ook niet ideaal.
Er worden dagtours aangeboden via de Yosemite Lodge die langs alle bijzondere punten gaan en waar je dan even kunt rondkijken. Dit is misschien wat minder ideaal als je lang wilt wandelen, maar zo kunnen we wel alles zien en hoeven we zelf niet te rijden en steeds te zoeken en te parkeren e.d. Ik kan nu moeilijk inschatten wat de beste manier is om het park te zien (en dan dus iets meer dan 1 wandeling vanaf de camping :) ) en waar we het beste kunnen overnachten.

- Zijn er mensen die een dergelijke tour hebben gedaan of ons bij de beslissing kunnen helpen?

- Is het trouwens goed te doen als we de 15e rond 11 uur de camper meekrijgen, even boodschappen willen doen en dan vanaf San Francisco in een keer naar Yosemite willen rijden?
- De 17e willen we over de Tioga Pass, dit is volgens mij vanaf de vallei goed te doen. Alleen als de pas dicht is moeten we over een andere weg, is het dan ook nog goed en snel te rijden vanuit de vallei?

Bedankt!

Groet,
Lydia
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yosemite

Bericht door RiverCola »

Er rijd in het park een gratis shuttlebus. Je kunt uitstappen, wandeling maken en weer opstappen. Ze rijden zeer regelmatig en stoppen op alle bekende plekken (mirror lake, begin van de mist trial, de watervallen, het awahnee-hotel enz). Ik zou geen tour boeken!
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Hallo Lydia,

Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem. Wij verblijven in het Wawona Hotel gedurende 2 nachten en dit ligt 4 mijl vanaf de zuidingang van het park.
Op de dag van aankomst zullen wij een bezoek brengen aan Mariposa Grove aangezien dit het dichtste bij ons hotel ligt, ongeveer 10 minuten rijden. De dag erna is het de bedoeling dat wij de Panorama Trail gaan lopen. Deze loopt van Glacier Point naar Yosemite Village zoals ik begrijp en heeft de mooiste uitzichtspunten met de meeste watervallen. Zoals ik het heb begrepen kun je het beste je auto parkeren in Yosemite Village en met de shuttle bus naar Glacier Point gaan en dan de wandeling terug naar Yosemite Village doen. Met de auto van Mariposa Grove naar Yosemite Village is ongeveer een uur.

Dit is de theorie. :D Hoe het in de praktijk zal zijn weet ik ook niet precies aangezien het voor mij ook de eerste keer wordt in Yosemite. Op http://www.yosemitehikes.com staat een heel duidelijk overzicht van alle mogelijke wandelingen die je kunt doen en hoe lang ze zijn en hoe je ze kunt bereiken. Erg handige website vind ik zelf, ik heb er veel aan gehad.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Hallo Lydia,

Wij hebben in september 2007 de Panorama Trail gedaan.
Dan loop je in 6-8 uur (8 uur in ons geval) van Glacier point via Illilouette Fall (kleine waterval na 3 km) Dan vervolgens weer omhoof naar Panorama Cliff bovenaan de Nevada Fall. Daarna ga je via de Mist trail naar beneden en kom je ook nog de Vernal Trail tegen.
Het is in mijn ogen de mooiste wandeling in Yosemite maar ook wel een hele zware. wij hadden in ieder geval spierpijn de volgende dag :?

Je moet wel een one-way ticket hebben voor de bus naar Glacier point, hier moet je vooraf voor reserveren. Wij hebben dit de dag er voor gedaan

wij hebben bijvoorbeeld een soortgelijke foto als deze gemaakt:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GinoW op 02 feb 2009, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

De route van San Francisco naar Yellowstone vond ik best lang. Vergis je niet in de tijd dat het kost eer je wegrijdt van de camperverhuur. Je moet vaak nog even wachten, er moet van alles ingevuld worden en je krijgt uitgebreide instructies. Wij waren er minstens twee uur. Daarna moet je boodschappen doen en dat kost ook tijd. Misschien is het beter als je halverwege de route ergens overnacht. Je kan ook kijken hoever je komt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

usa2008 schreef:De route van San Francisco naar Yellowstone vond ik best lang.
Je bedoelt hier wellicht Yosemite?

Al is de route San Francisco - Yellowstone inderdaad ook best lang. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Ja inderdaad.Ik ben zelf net over Yellowstone aan het lezen, vandaar...
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

Hier nog een site met wandelroutes:
http://www.yosemite.national-park.com/hike.htm#waw
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Als ik het goed begrijp komen jullie maandagavond aan in yosemite en gaan jullie op woensdag 17 juni vroeg weer weg. Je hebt dus eigenlijk 1 dag om de vallei te bekijken. De rit van San Francisco naar Yosemite duurt inderdaad wel een uurtje of 5. Wel een mooie route! Je kunt onderweg op veel plekken boodschappen doen, dus dat zou ik pas doen als je al een eind op weg bent. Breekt meteen de reistijd. Ik zou in de vallei zelf overnachten. In Yosemite kun je inderdaad gebruik maken van de gratis shuttlebus. Deze bus komt bijna langs alle accomodaties en anders parkeer je de camper bij het visitors centrum Je kunt dan overal uitstappen en rondkijken. Je kunt ook een fiets huren. Van de vallei naar Mariposa is wel een stuk rijden. Als je naar de tiogapas rijdt kom je onderweg ook langs tuolumne grove hier staan ook sequia's. Dus dit past misschien beter in jullie reisschema.
Als je niet over de tiogapass gaat, dan kun je wellicht via Mariposa rijden...

Groetjes Susanne
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Bedankt! Klopt inderdaad, we hebben 1 hele dag daar. Fijn dat ik nu de reistijd weet, want dat heb ik nog niet echt kunnen vinden. Wij hebben een vroege transfer en zouden uiterlijk 11 uur op weg moeten zijn met de camper. Dan moet die rit te doen zijn aangezien we naar een reeds gereserveerde camping rijden. Ik moet nog even kijken tot hoe laat je er op mag, maar dat moet dan wel lukken.

Goede tip van de bomen op de andere plek, en ook van de boodschappen. Ik zal het thuis eens in de groep gooien ;) We kunnen de 15e proberen te reserveren voor Yosemite, dus vandaar dat ik voor die tijd moet beslissen waar we willen staan. Als het in de vallei is dan moet ik klaar gaan zitten voor de pc die dag :P

Optie 1 is dus ergens voor Yosemite overnachten, dan die ochtend via Mariposa naar de volgende camping (hopenlijk in de vallei) rijden en dan verder het park bekijken met de shuttle. Dit zou dan alleen pas vanaf ergens in de middag worden, dus misschien wel kort..
Maar het lijkt me niet te doen om vanaf SF naar Yosemite vallei nog Mariposa mee te pakken of wel..? Die 5 uur is tot aan de ingang of echt tot in de vallei? Of is dat hetzelfde? :oops:

Optie 2 is gewoon 2 nachten in de vallei (of elders) en rondkijken met de shuttlebus en dan OF zelf met de camper naar Mariposa rijden en dus weer veel tijd kwijt zijn OF die bomen ergens anders bekijken. Is dit plekje net zo mooi als Mariposa? Waarom heeft iedereen het dan over Mariposa? :roll: :D

Optie 3 is in de vallei overnachten en ons die hele dag laten rijden door een meneer en allemaal touristen in een bussie, zodat we alle mooie punten (Mariposa, Glacier point enz. enz.) te zien krijgen en overal even kort kunnen kijken, lopen en plaatjes schieten. (dit klinkt sarcastischer dan ik het bedoel hoor :P)

Wat denken jullie? Of is er een betere optie 4?
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Op de site: www.maps.google.nl kun je met de knop routebeschrijving zien hoeveel km het rijden is en hoelang het duurt.
Als ik jou was zou ik Mariposa gezien de tijd overslaan, maar ik ben zelf ook maar 2 nachten in Yosemite geweest. Dat was veel te kort. Kun je geen tijd maken in je route? Yosemite is naar mijn idee een van de mooiste parken, waar ik wel een week wilde blijven....
Er zullen op het forum wel mensen zijn die ervaring hebben met tuolume grove en Mariposa. Zij kunnen wellicht het verschil aangeven.

Groetjes Susanne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou van San Francisco naar High Sierra RV Resort in Oakhurst rijden (ong. 4,5 uur). Dan kan je 's morgens vroeg vertrekekn en kom je op weg naar Yosemite Village langs de Mariposa Grove. De tweede nacht kan je dan boeken in de vallei.

Valt je ophaaldag tegen en rijd je later weg, bel dan onderweg naar High Sierra dat je wel komt, maar wat later, is nooit een probleem.
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Bedankt voor de tips, ik gooi het weer even in de groep :)
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

suusja schreef:Hoi,

De rit van San Francisco naar Yosemite duurt inderdaad wel een uurtje of 5. Wel een mooie route! Je kunt onderweg op veel plekken boodschappen doen
Groetjes Susanne
Wij zijn nog op zoek naar 2 dagen invulling op de route van Yosemite NP naar San francisco.
Rij je via merced en Gilroy?
Heb je leuke tips?
Dank je wel alvast!
Doeg Carla
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gery
Amerika-ontdekker

Bericht door gery »

Een dag of 12 later start onze (camper)vakantie ook vanaf San Francisco naar Yosemite. Op advies uit dit forum hebben we de 1e nacht geboekt op een camping in Gilroy ongeveer een uur rijden. Hier zijn winkels om de boodschappen te doen.
De volgende dag vertrekken we vroeg richting Yosemite en komen via de zuid ingang binnen. (langs Mariposa ) We hebben een plaats kunnen boeken op de Upperpines campground voor 3 nachten en willen met de shuttlebus het park gaan verkennen en enkele flinke wandelingen maken.
Wel heb ik gelezen dat de Tioga pass nog gesloten kan zijn soms tot eind juni of nog later en dan moet je een heel eind omrijden als je richting Las Vegas wil.
Wie weet de beste route als de Tioga pass gesloten is en je door Death Valley naar Las Vegas wil ? (met camper).
Gery
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Goedemorgen!

Ik lees ook graag even mee op dit forum want onze planning is als volgt en ik hoor graag van jullie of het haalbaar is.

Wij vertrekken op 18 juni met een personenauto vanuit San Francisco naar Yosemite. Hier zullen we twee nachten overnachten in Curry Village. Nu wil ik op 19 juni de Panorama Trail lopen (en zo te lezen zijn we daar wel de hele dag zoet mee :lol: ) en 20 juni vertrekken we via de Tioga Road richting Lee Vining.

Ik zou ook heel graag sequoia's willen bekijken, is het dan handig om dit bij de Mariposa Grove te doen op onze eerste dag onderweg naar Curry Village of rijden we dan gigantisch om?

Tips zijn welkom, bedankt!

Groetjes Vista
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Het is zelfs heel slim om het op die manier te doen Vista. Dus vanaf SF via Oakhurst en de zuidingang van Yosemite NP langs de Mariposa Grove en zo door naar de Curry Village. Je hebt hier tijd genoeg voor, zeker als je op tijd vertrekt.

De volgende dag kun je de shuttle nemen naar Glacierpoint nemen voor een magnifiek uitzicht over de valley en vandaar de Panoramatrail naar beneden lopen. Zelf vind ik dit een van de mooiste punten van het Yosemitepark.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Loulou
Amerika-newbie

Bericht door Loulou »

Wij zijn dinsdag 10 maart de hele dag in Yosemite NP, iemand ervaring met hoe het weer daar is?
En is de Panorama Trail dan wel 'open', om het zo maar even te noemen?
Ik kan me voorstellen dat er minder mogelijk is ivm sneeuw en dergelijke?

Louise
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Om de Panorama trail naar beneden te lopen moet je eerst naar Glacier Point. De weg daar naar toe is alleen in de zomermaanden open. Dus kun je er vanuit gaan dat de weg er naar toe in maart nog zeker gesloten zal zijn.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Loulou
Amerika-newbie

Bericht door Loulou »

Oke, dat was te verwachten :)

Nog een vraagje: wij rijden maandag 9 maart van monterey naar Yosemite NP, overnachting in the Lodge.
Eventueel willen we onderweg in Gilroy nog boodschappen doen (niet noodzakelijk). Vroeg vertrekken lijkt me wel een goed idee.
Is het te doen om onderweg de mariposa grove of giant seqouias te lopen? Het lower grove gedeelte is 3.5 km.
Is dit haalbaar? We zijn goede wandelaars, dus heel lang zullen we er niet over doen.

Dan doen we de volgende dag de Mist Trail -> zoals aanbevolen :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer