Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Late aankomst Orlando > huurauto ophalen
Late aankomst Orlando > huurauto ophalen
Wij komen in het najaar 's avonds (20.00 uur lokale tijd )op Orlando aan. We zijn daar nog niet eerder geweest en ik zou dan een huurauto moeten ophalen en vervolgens naar een makelaarskantoor moeten rijden in het donker om de sleutels van onze vakantiewoning op te halen. Die woning staat in Kissimee ten zuiden van Orlando (uur rijden). Is dit handig om dat zo te doen of kan ik met mijn gezin (twee kinderen 10/14) beter op het vliegveld een motel pakken en de auto 's morgens oppikken? 

Re: Late aankomst Orlando > huurauto ophalen
Als je een GPS bij je hebt zou ik gewoon gaan rijden. Dit voorjaar ook van 't vliegveld naar Kissimmee gereden in 't donker. Was iets van 35 minuten, maar ja jij hebt natuurlijk nog de tussenstop bij de makelaar. Houdt er wel rekening mee dat de snelste route je wat tol kost (zoals zo vaak in Florida). Neem dus wat los US geld mee.
Oke da's dus handig. Los geld meenemen voor de tolweg en een gps bij m'n huurauto boeken. Ik ging ervanuit dat daar met die rechte wegen en logische nummers je er ook wel met een roadmap (McNally) zou komen. Ik ga meteen kijken of ik bij Dollar een gps erbij kan regelen. bvd Hans
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je geen GPS kunt regelen zou ik adviseren om een hotel te pakken bij het vliegveld. Zeker omdat je daar voor het eerst bent, onbekend met de situatie, je kinderen bij je hebt, een lange vlucht hebt gehad en het heel laat wordt.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ook wij komen in maart laat aan (± 21.00 uur) in Orlando. Wij hebben de auto gereserveerd na aankomst en gaan daarna gelijk door naar onze villa (ook wij moeten eerst de sleutel op een ander adres ophalen en krijgen dan pas het adres van de villa door).
Afgelopen vrijdag kregen wij de Voucher van USA Fun Vacations (waar wij geboekt hebben) toegestuurd en daar stond een hele duidelijke routebeschrijving bij naar het sleuteladres. Mocht jij die nou niet krijgen, dan zou je thuis een routebeschrijving van het vliegveld naar het sleuteladres kunnen maken. Weet je het adres van de villa dan kun je daar ook gelijk een routebeschrijving naartoe maken en moet het allemaal wel te doen zijn.
Overnachten nabij het vliegveld is misschien niet onverstandig als je niet bekend bent met de situatie en je kinderen bij je hebt maar zou je gelijk naar je villa gaan dan scheelt dat de andere ochtend veel tijd. In dat geval is het even doorzetten na aankomst. Ik neem aan dat je de villa al geboekt hebt? Als de huurperiode ingaat gelijk na aankomst zul je de andere dag wellicht gelijk in de villa kunnen maar als dat een dag na aankomst is, kan het zijn dat dat pas na een bepaalde tijd is. Misschien wel iets om rekening mee te houden.
Roland
Afgelopen vrijdag kregen wij de Voucher van USA Fun Vacations (waar wij geboekt hebben) toegestuurd en daar stond een hele duidelijke routebeschrijving bij naar het sleuteladres. Mocht jij die nou niet krijgen, dan zou je thuis een routebeschrijving van het vliegveld naar het sleuteladres kunnen maken. Weet je het adres van de villa dan kun je daar ook gelijk een routebeschrijving naartoe maken en moet het allemaal wel te doen zijn.
Overnachten nabij het vliegveld is misschien niet onverstandig als je niet bekend bent met de situatie en je kinderen bij je hebt maar zou je gelijk naar je villa gaan dan scheelt dat de andere ochtend veel tijd. In dat geval is het even doorzetten na aankomst. Ik neem aan dat je de villa al geboekt hebt? Als de huurperiode ingaat gelijk na aankomst zul je de andere dag wellicht gelijk in de villa kunnen maar als dat een dag na aankomst is, kan het zijn dat dat pas na een bepaalde tijd is. Misschien wel iets om rekening mee te houden.
Roland
Geachte coyote,
Ook wij hebben bij Usa Fun Vacations geboekt all-in incl auto en villa. Dus ik ga er dan maar vanuit dat zij ons ook van een handige routebeschrijving voorzien.
Dan lijkt het me eigenlijk wel te doen al is het dan donker, rijd je in een vreemde huurauto (Dollar) en heb je lange reis (tussenstop in Chicago met United) achter de rug.
Ik zou graag horen als je terug in Nederland bent hoe dat bevallen is en of je bijvoorbeeld iets hebt aan gps in de auto daar.
bvd
Hans
Ook wij hebben bij Usa Fun Vacations geboekt all-in incl auto en villa. Dus ik ga er dan maar vanuit dat zij ons ook van een handige routebeschrijving voorzien.
Dan lijkt het me eigenlijk wel te doen al is het dan donker, rijd je in een vreemde huurauto (Dollar) en heb je lange reis (tussenstop in Chicago met United) achter de rug.
Ik zou graag horen als je terug in Nederland bent hoe dat bevallen is en of je bijvoorbeeld iets hebt aan gps in de auto daar.
bvd
Hans
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hans,
Na 29 maart kan ik je meer vertellen hoe e.e.a. bij ons verlopen is v.w.b. het ophalen van de sleutel. Mocht ik het vergeten, herinner mij er dan maar aan.
Ik kan niet anders zeggen dan dat de informatie die wij bij onze voucher ontvingen erg goed en uitgebreid was (incl. code om bij onze sleutel na sluitingstijd van het kantoortje te komen). Het adres van de villa krijgen wij terplekke en dan is een navigatiesysteem erg handig natuurlijk. Adres intoetsen en rijden maar!
Een navigatiesysteem is dus zeker handig in Amerika. Zeker voor jullie die voor het eerst daar zijn en 's avonds laat aankomen kan het een verademing zijn.
Ik heb een TomTom GO 720 die ik ook in Amerika gebruik. Ik gebruik al jaren een navigatiesysteem in Amerika. De eerste jaren huurde ik die daar (Neverlost via Hertz) maar een jaar of 5 geleden heb ik mijn eigen navigatiesysteem aangeschaft. Misschien een idee om hier in Nederland ook alvast een navigatiesysteem aan te schaffen (incl. kaarten van Amerika, kun je vaak later los aanschaffen) zodat je die niet meer daar hoeft te huren. Je betaalt nl. al gauw zo'n EUR 5 tot EUR 10 per dag voor navigatiesystemen. Bovendien kun je je navigatiesysteem dan ook in Europa gebruiken en later als je nog eens naar Amerika gaat. Wellicht kun je eentje goedkoop via Marktplaats op de kop tikken?
Roland
Na 29 maart kan ik je meer vertellen hoe e.e.a. bij ons verlopen is v.w.b. het ophalen van de sleutel. Mocht ik het vergeten, herinner mij er dan maar aan.

Ik kan niet anders zeggen dan dat de informatie die wij bij onze voucher ontvingen erg goed en uitgebreid was (incl. code om bij onze sleutel na sluitingstijd van het kantoortje te komen). Het adres van de villa krijgen wij terplekke en dan is een navigatiesysteem erg handig natuurlijk. Adres intoetsen en rijden maar!

Een navigatiesysteem is dus zeker handig in Amerika. Zeker voor jullie die voor het eerst daar zijn en 's avonds laat aankomen kan het een verademing zijn.
Ik heb een TomTom GO 720 die ik ook in Amerika gebruik. Ik gebruik al jaren een navigatiesysteem in Amerika. De eerste jaren huurde ik die daar (Neverlost via Hertz) maar een jaar of 5 geleden heb ik mijn eigen navigatiesysteem aangeschaft. Misschien een idee om hier in Nederland ook alvast een navigatiesysteem aan te schaffen (incl. kaarten van Amerika, kun je vaak later los aanschaffen) zodat je die niet meer daar hoeft te huren. Je betaalt nl. al gauw zo'n EUR 5 tot EUR 10 per dag voor navigatiesystemen. Bovendien kun je je navigatiesysteem dan ook in Europa gebruiken en later als je nog eens naar Amerika gaat. Wellicht kun je eentje goedkoop via Marktplaats op de kop tikken?
Roland
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Vraagje? kom je aan op MCO of Sanford?
In het éérste geval is het ongeveer 35 minuten rijden tot Kissimmee en is het via de tolweg goed te doen, zelfs in het donker.
Wel opletten met G.P.S. huren, die zijn vaak verouderd en nieuwere subdivisions waar je de villa huurt kunnen er soms niet op staan.
Sanford is een ander verhaal...
In het éérste geval is het ongeveer 35 minuten rijden tot Kissimmee en is het via de tolweg goed te doen, zelfs in het donker.
Wel opletten met G.P.S. huren, die zijn vaak verouderd en nieuwere subdivisions waar je de villa huurt kunnen er soms niet op staan.
Sanford is een ander verhaal...
We komen op MCO aan per binnenlandse vlucht met United vanaf Chicago. Bedankt voor de tips. Ik schaf in Nederland maar een Tomtommetje aan met kaarten van Florida. Lijkt me wel praktisch en goedkoper dan daar eentje huren. De huurauto is overigens van Dollar dus ik weet niet eens of ze daar zoiets als Neverlost hebben.
Hans
Hans
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Even een tip m.b.t. je navigatiesysteem.... zet hem meteen aan zodra je in Orlando aankomt. Mijn ervaring is nl. dat het een aardige tijd kan duren voordat tie een signaal oppikt. Als het een beetje meezit heb je meteen bereik zodra je de parkeergarage bij Alamo uitrijdt.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Dollar verhuurt toestellen van Garmin à (geloof ik) 7$ per dag.Hanz44 schreef:We komen op MCO aan per binnenlandse vlucht met United vanaf Chicago. Bedankt voor de tips. Ik schaf in Nederland maar een Tomtommetje aan met kaarten van Florida. Lijkt me wel praktisch en goedkoper dan daar eentje huren. De huurauto is overigens van Dollar dus ik weet niet eens of ze daar zoiets als Neverlost hebben.
Hans
- gert & peggy
- Amerika-ontdekker
wat ik me nu afvraag:
wij landen op MCO rond 23.15u met US Airways en we zouden daarna nog onze huurauto bij Alamo willen ophalen. Nu, als ik de usareisen.de bekijk, kan dat blijkbaar maar tot 23.30u... Klopt dit of is het Alamo-bureel gewoon 24u/24u geopend ?
wij landen op MCO rond 23.15u met US Airways en we zouden daarna nog onze huurauto bij Alamo willen ophalen. Nu, als ik de usareisen.de bekijk, kan dat blijkbaar maar tot 23.30u... Klopt dit of is het Alamo-bureel gewoon 24u/24u geopend ?
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Alamo MCO is elke dag geopend van 12.00u. tot 23.59u.
Alamo MCO is te bereiken via fax (407)850-9680.
Succes!
Alamo MCO is te bereiken via fax (407)850-9680.
Succes!
Hans,
Het rijden is waarschijnlijk goed te doen, zeker met een navigatie. Jullie gaan naar een villa begrijp ik. Denk eraan dat je dan ook boodschappen moet doen, tenzij je afspreekt dat er een boodschappenpakket voor je klaar staat. Wij zoeken meestal van te voren op welke supermarkt er op de route naar het sleuteladres of de villa zit en halen dan onderweg de eerste benodigdheden (ontbijt, sap, frisdrank, water enz.). Je kunt in het vliegtuig vast een boodschappenbriefje maken, tijd genoeg
Het rijden is waarschijnlijk goed te doen, zeker met een navigatie. Jullie gaan naar een villa begrijp ik. Denk eraan dat je dan ook boodschappen moet doen, tenzij je afspreekt dat er een boodschappenpakket voor je klaar staat. Wij zoeken meestal van te voren op welke supermarkt er op de route naar het sleuteladres of de villa zit en halen dan onderweg de eerste benodigdheden (ontbijt, sap, frisdrank, water enz.). Je kunt in het vliegtuig vast een boodschappenbriefje maken, tijd genoeg

If you can dream it, you can do it
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zijn altijd opengert & peggy schreef:wat ik me nu afvraag:
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou je dat gelijk na aankomst al willen doen?Erica schreef:Jullie gaan naar een villa begrijp ik. Denk eraan dat je dan ook boodschappen moet doen, tenzij je afspreekt dat er een boodschappenpakket voor je klaar staat. Wij zoeken meestal van te voren op welke supermarkt er op de route naar het sleuteladres of de villa zit en halen dan onderweg de eerste benodigdheden (ontbijt, sap, frisdrank, water enz.).
Wij komen in maart ook laat aan op MCO (± 21.00 uur). Denk niet dat wij dan nog gaan shoppen (of we moeten een Wal Mart tegenkomen op weg naar de villa). We gaan de andere ochtend ontbijten buiten de deur (op z'n Amerikaans dus

Roland
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Niet volgens de Alamo website 6foot6!6foot6 schreef:Ze zijn altijd open
Je hebt gelijk, ze zijn één minuut dicht tussen 23.59 uur(11.59pm) en 00.00 uur(12.00am)
viewtopic.php?f=10&t=19940
Dat wordt dus wachten
viewtopic.php?f=10&t=19940
Dat wordt dus wachten
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
gert & peggy schreef:wat ik me nu afvraag:
In 2007 kwamen door vertraging vanuit San Francisco midden in de nacht op Orlando aan.
De autoverhuurbalies waren uitgestorven, bij sommige (waaronder Alamo) stond er achter de balie een deur open. Na enig roepen kwam er een schoonmaker! Hij zei dat er wel iemand was, maar het duurde even. Inderdaad later verscheen er een medewerkster, en zij vertelde dat ze alleen was en de innames (in de garage!) en de verhuur af moest handelen. Dus houd er rekening mee dat mocht je vertraging hebben het even kan duren.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Was ook maar een grapje hé 6foot6! :dance:
En elke minuut is er één op vakantie...
En elke minuut is er één op vakantie...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht