Wij willen maandag 15 juni en dinsdag 16 juni in/bij Yosemite overnachten. De 16e hebben we de hele dag om dit mooie park te bekijken. Nu willen we graag o.a. watervallen zien (weet nog niet waar..) en de sequoia's in/bij Mariposa Grove. Is het dan handig om in de vallei zelf te overnachten? Dit laatste willen we nl. proberen, maar nu lees ik dat de afstanden naar Mariposa e.d. best groot zijn. Er zijn ook mooie plekjes zoals Glacier Point wat ook weer wat verder rijden is. Aangezien we met een camper zijn is dit ook niet ideaal.
Er worden dagtours aangeboden via de Yosemite Lodge die langs alle bijzondere punten gaan en waar je dan even kunt rondkijken. Dit is misschien wat minder ideaal als je lang wilt wandelen, maar zo kunnen we wel alles zien en hoeven we zelf niet te rijden en steeds te zoeken en te parkeren e.d. Ik kan nu moeilijk inschatten wat de beste manier is om het park te zien (en dan dus iets meer dan 1 wandeling vanaf de camping

- Zijn er mensen die een dergelijke tour hebben gedaan of ons bij de beslissing kunnen helpen?
- Is het trouwens goed te doen als we de 15e rond 11 uur de camper meekrijgen, even boodschappen willen doen en dan vanaf San Francisco in een keer naar Yosemite willen rijden?
- De 17e willen we over de Tioga Pass, dit is volgens mij vanaf de vallei goed te doen. Alleen als de pas dicht is moeten we over een andere weg, is het dan ook nog goed en snel te rijden vanuit de vallei?
Bedankt!
Groet,
Lydia