Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite National Park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vista
Amerikafan

Re: Yosemite

Bericht door vista »

hekkie schreef:Het is zelfs heel slim om het op die manier te doen Vista. Dus vanaf SF via Oakhurst en de zuidingang van Yosemite NP langs de Mariposa Grove en zo door naar de Curry Village. Je hebt hier tijd genoeg voor, zeker als je op tijd vertrekt.

De volgende dag kun je de shuttle nemen naar Glacierpoint nemen voor een magnifiek uitzicht over de valley en vandaar de Panoramatrail naar beneden lopen. Zelf vind ik dit een van de mooiste punten van het Yosemitepark.

Gr. Marjan
Hallo Marjan!

Bedankt, dan zat ik dus inderdaad goed met mijn planning! Hoe lang is het ongeveer rijden van SF naar Mariposa Grove? Google Maps geeft zo'n 3,5 uur aan. Ik begreep van de nps-site dat het wel erg druk daar is op de parkeerplaats, heb jij daar ervaring mee?

Groetjes Vista
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

In principe is Yosemite zowiezo een heel druk bezocht park en met name in het hoogseizoen en in de weekends. Ik heb daar menigmaal in de file gestaan ook buiten het seizoen. Gelukkig kom jij daar op een donderdag aan in juni en volgens mij moet het geen probleem zijn om dan een parkeerplaatsje te vinden bij Mariposa Grove.

Gewoon doen, het is fantastisch die Sequoia's eens van dichtbij te zien!..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Dankjewel Marjan! Dan houd ik mijn oorspronkelijke planning aan en rijden we eerst langs de Mariposa Grove en dan daarna door naar Curry Village.

Groetjes Vista
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

santalyd schreef:Wat denken jullie? Of is er een betere optie 4?
Ik zou proberen een nacht extra in je reisschema in te plannen voor Yosemite. Rij vanuit SF naar de zuidingang en rij de dag erna via Mariposa Grove en Glacier Point naar de Valley.
Je hebt dan nog een volledige dag om de valley te ontdekken, zonder met de camper op pad te hoeven. Wij denken erover om dan een dagje of halve dag fietsen te huren. Schijnt goed te doen te zijn, vlakke fietspaden door de hele valley. (wij reizen ook met een camper)
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Hallo Inge,

We kunnen geen extra dag inplannen, aangezien onze hele route al vast staat. En sowieso rijden we niet met een camper, dat scheelt misschien! :D We willen vanaf SF via Mariposa Grove naar Curry Village rijden. Zo hebben we de volgende dag de hele dag de tijd voor de Panorama Trail. Op de laatste dag vertrekken we via de Tioga Road naar Lee Vining.

Groetjes Vista
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

:oops: :oops: :oops: :oops:

Sorry Inge, ik zit met mijn neus te kijken. Jouw bericht was helemaal niet voor mij bestemd... :lol:

Groetjes Vista
Evi&Kenny
Amerika-ontdekker

Bericht door Evi&Kenny »

Hey,

Wij gaan op onze rondreis in juni ook van SF naar Yosemite via de zuidingang.
Weet er misschien iemand of het beter is om in Merced richting Mariposa te rijden, dan naar Oakhurst?
Of eerst doorrijden naar Madera en dan weg naar Oakhurst volgen?
Volgens Google Maps scheelt dit 10 min.

Ik sta voor nog een dilemma: ;)
We waren eerst voorzien om in het park naar Mariposa Grove te gaan, dan naar Glacier Point en 's avonds naar Curry Village.
In Glacier Point had ik de 'sentinel dome' willen hiken.
De volgende dag gingen we dan proberen de Mist Trail en de Bridalveill Fall trail te lopen.

Als ik de berichten hier lees is het misschien beter om in Mariposa een mooie hike te doen,dan meteen door te rijden naar Curry Village.
Daar misschien nog de Lower Yosemite Fall meenemen?
De volgende dag de bus naar Glacier Point en dan naar beneden langs de Panorama Trail.

Welkeen van deze 2 mogelijkheden lijkt het meest aangeraden?

Met de meeste hoogachting,
Kenny
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik persoonlijk zou voor de 1e optie kiezen. Je "pikt' dan al heel veel mee op de 1e dag in Yosemite en volgt een logische route zonder tijdsverlies. Sentinel Dome trail is maar 2,2 mijl en daar heb je dan genoeg tijd voor. De 2e dag kun je dan besteden aan hikes vanuit de valley.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik heb ook enkele vragen over Yosemite. Wij zullen er verblijven van 30 mei t/m 1 juni, dus we hebben 2 overnachtingen in het Wawona Hotel. Op de 30ste komen we vanaf San Francisco en willen dan eerst inchecken om vervolgens naar Mariposa Grove te gaan. De volgende dag willen we de Panorama Trail gaan lopen. We willen dan de eerste bus naar Glacier Point nemen zodat we de hele dag de tijd hebben om terug te lopen naar Yosemite Village. Weet iemand hoe laat de eerste bus richting Glacier Point gaat? Op 1 juni zullen we dan richting Lone Pine gaan en zullen we onderweg nog een aantal kleinere hikes gaan doen. Iemand hier nog suggesties voor?

Kun je de kaartjes voor de bus naar Glacier Point ook online reserveren/bestellen?
Is bovenstaand schema goed te doen?
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

De bus gaat om ongeveer 08:30 hij komt tegen 10 uur aan.
Je moet (uiterlijk) de avond ervoor als je in yosemite aankomt even reserveren. Dat kan telefonisch vanuit je hotel bv.
Reken er op dat als je rustig aan wilt doen veel van het uitzicht wil genieten en foto's maken dat je dan om 17-18 uur beneden bent.
http://www.yosemitepark.com/Activities_ ... tTour.aspx

Wij hebben nagenoeg hetzelfde schema gedaan in 2007, alleen geen Lone pine.
Annouk
Amerikafan

Re: Yosemite National Park

Bericht door Annouk »

Ook ik heb een paar vragen over Yosemite, deze stel ik ook maar gelijk hier :)
Op maandag 22 juni rijden we vanaf Mammoth Lakes, met een bezoek aan Bodie, via de Tioga Pass naar Yosemite. We hebben 2 overnachtingen in Curry Village geboekt. Deze dag willen we ook nog de Sentinel Dome wandelen. Voor de volgende dag had ik het plan om de Panorama Trail te doen en vervolgens de Lower Yosemite Falls. De 24e rijden we dan via de Mariposa Grove (met een korte wandeling om de Sequoia's te bekijken) naar San Fransisco.
Mijn vraag is of dit schema te doen is? Ik las dat veel mensen de Panorama Trail best zwaar vinden en er lang over doen.. Misschien beter de Lower Yosemite Falls niet doen, al is dit maar een korte hike..? En is het te doen om op de dag van aankomst de Sentinel Dome te doen?
Verder ben ik benieuwd of jullie vinden dat je wandelschoenen nodig hebt voor de wandelingen in Yosemite. Want ik heb ze niet en anders zou ik ze eigenlijk speciaal hiervoor moeten kopen.. (ik denk ze in Joshua Tree en de Grand Canyon niet nodig te hebben..)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :!:
Groeten,
Annouk
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je eerst nog Bodie bezoekt kom je pas in de middag aan in Yosemite. Reken nog ruim een uur vanuit de vallei naar Glacier Point en nog een uur voor Sentinel Dome. Dan weer een uur terug naar Curry Village. Kijk hoe laat je in het park bent en beslis dan of je nog naar Sentinel Dome wilt.
Ik zou er de voorkeur aan geven o bij Tuolumne Meadows nog een wandeling te doen (bv naar Soda Springs en Teneya Lake) en vergeet het uitzichtpunt bij Olmsted Point niet.
Je zou dan ook de Lower Falls mee kunnen nemen. De volgende dag de Panorama Trail. Is lang, en of je daarna nog zin hebt in een wandeling vraag ik me af …

Je zou ook de PT kunnen vergeten en de tweede dag de Mist Trail doen en verder in de vallei rondkijken (fietsen, raften, paardrijden, Mirror Lake).

Alle wandelingen zijn goed op lage schoenen te doen, hoewel ik nu voor wandelschoenen zou kiezen. Een beetje profiel is handig op de rotsen, zeker als het steil is.

Overigens zou ik eerder nog voor de GC wandelschoenen aanschaffen, als je ten minste een stuk naar beneden loopt. En dat is zeker aan te raden.

Marianne
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Wij overnachten in de buurt van Mammoth Lake en vanaf daar vertrekken we 's ochtends naar Yosemite.

Daarna zouden we graag een hotel hebben net na Yosemite, al in de richting van San Francisco. Maar niet tever rijden vanaf Yosemite omdat we natuurlijk zo lang mogelijk willen genieten daar. Heeft iemand nog een idee voor een hotel tussen Yosemite en San Francisco (dichtst in de buurt van Yosemite)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom niet in Yosemite zelf overnachten? Zelfs dan heb je er nog erg weinig tijd. Vanuit Yosemite naar SF is niet ver rijden, of moet je er op een bepaalde tijd zijn? Als je die dag teruug moet vliegen wordt het natuurlijk een ander verhaal ...

Marianne
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Eigenlijk omdat ik dacht, als je nog ver in dat park zit doe je er langer over om weer naar San Francisco te rijden. Aangezien het dan onze laatste dag is, willen we nog wat shoppen, sight seeing doen enz in San Francisco, dus leek mij het logisch om een hotel te zoeken net buiten de drukte / kronkelwegen van het park.

Maar goed, dat is mijn idee en ik bekijk alles via Google Earth en heb verder nog geen verstand van die kant van de US !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je echt nog wat in SF wilt doen kun je inderdaaad beter niet in Yosemite overnachten, maar bedenk wel dat je dan eigenlijk geen tijd voor het park zelf over houdt.
Vanuit de vallei is het ongeveer 3,5 uur rijden naar SF, maar de werkelijke reistijd hangt natuurlijk af van de drukte, en waar je precies wilt zijn in SF.
Buiten Yosemite, aan de 120, zou je in Groveland kunnen kijken. Is een leuk plaatsje en het scheelt je ongeveer een uur reistijd ten opzichte van een overnachting in de vallei.

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Esprit schreef:Daarna zouden we graag een hotel hebben net na Yosemite, al in de richting van San Francisco. Maar niet tever rijden vanaf Yosemite omdat we natuurlijk zo lang mogelijk willen genieten daar. Heeft iemand nog een idee voor een hotel tussen Yosemite en San Francisco (dichtst in de buurt van Yosemite)?
Daarvoor is Mariposa, een leuk dorpje aan de 49 (gold rush) en aan de westkant van Yosemite heel geschikt. Je kunt dan zo lang mogelijk van Yosemite genieten en vanaf de westentrance van het park is het zo'n 40 min rijden naar Mariposa. Er zijn daar ook leuke tentjes om te eten en je zit gelijk in de goede richting naar SF en niet al te ver van Yosemite.

Ik weet dat ik nu tegen schenen aan schop, maar overnachten in bomvolle parken zoals Yosemite en Grand Canyon heeft niet onze voorkeur. Ik ben wat "allergisch" voor dat massatoerisme. Liever rijden wij een klein stukje naar een wat rustiger omgeving. Vorig jaar nog waren wij weer eens in de village bij de South Rim van de Grand Canyon en niet eens in het hoofdseizoen. Geen parkeerplek te vinden, je kon op de koppen lopen en zijn we letterlijk weggevlucht. Diezelfde ervaring hebben we in Yosemite.

Neemt niet weg dat je zeker deze parken moet bezoeken, zeker als je er nog nooit bent geweest. Het is en blijft er verschrikkelijk mooi!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

hekkie schreef:Ik weet dat ik nu tegen schenen aan schop, maar overnachten in bomvolle parken zoals Yosemite en Grand Canyon heeft niet onze voorkeur. Ik ben wat "allergisch" voor dat massatoerisme. Liever rijden wij een klein stukje naar een wat rustiger omgeving. Vorig jaar nog waren wij weer eens in de village bij de South Rim van de Grand Canyon en niet eens in het hoofdseizoen. Geen parkeerplek te vinden, je kon op de koppen lopen en zijn we letterlijk weggevlucht. Diezelfde ervaring hebben we in Yosemite.
Juist daarom is overnachten in het park handiger, je hoeft dan niet meer naar een pakeerplaats te zoeken en je kunt alles in de vallei met de shuttlebus doen. Bovendien zit je er 's avonds en 's morgens vroeg midden in het park als het nog relatief rustig is.
Halverwege de dag aankomen en voor het avondeten al weer bij je volgende hotel zijn is een gegarandeerde methode om alleen maar de drukte te zien.
Als je de drukte wilt vermijden zou ik Yosemite helemaal overslaan.

Mariposa is ook wel een goede overnachtingsplaats, het rijdt wel mooi om via de 140 het park te verlaten.

Marianne
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

mag ik hier nog even op terugkomen
als je van san francisco komt naar yosemite park via mariposa grove voor de sequoia
moet je dan helemaal tot fresno en via oakhurst en zo het park binnen
of via merced dan mariposa en dan het park binnenrijden

alvast bedankt
Henriette
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hoeft niet helemaal tot aan Fresno. Als je via de zuidingang wilt rijden kun je via Merced en Mariposa, of nog iets verder, tot aan Madera, en dan via Oakhurst naar de Mariposa Grove.
Via de 120 is het iets sneller, en je zou ook nog via Mariposa en El Portal kunnen rijden; de route langs de Merced River is erg mooi. Ik weet niet waar je overnacht, ik zou een route kiezen waarbij je zo weinig mogelijk stukken twee keer rijdt.

De Mariposa grove is trouwens niet de enige plek waar je sequoia's hebt, er zijn nog twee sequoia groves in het park die wat centraler liggen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer