Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

boeken en bezoeken Yosemite - Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
donkersusa
Amerika-ontdekker

boeken en bezoeken Yosemite - Las Vegas

Bericht door donkersusa »

hoi allemaal

Dankzij de reacties, vragen en tips op dit druk bezochte forum heb ik de route voor onze rondreis met de camper wat aangepast.
Omdat deze route zo goed als vast staat, heb ik voor mijn eigen gemoedsrust de meeste campings al geboekt. ( Alleen Yosemite en Capitol Reef nog niet)
Hoe zit dat nu precies met Yosemite? Ik heb begrepen dat ik voor een verblijf van twee dagen ( 30 en 31 juli ) moet reserveren op 15 maart om 16.00 uur. Heeft iemand daar ervaring mee? Bellen of via de computer, wat is het snelst? Hoe zit het met de First come... campgrounds? We komen vrij vroeg het park binnen.
Ik dacht zelf aan Upper Pines, maar andere suggesties zijn welkom.
Heeft iemand suggesties voor een programma in Yosemite voor twee dagen? Wij zijn geen uitgesproken wandelaars, zeker niet met drie kinderen, maar een beginnerswandeling is prima. Hoe gemakkelijk kun je met een camper rijden en parkeren binnen het park?

In Las Vegas staan we op de KOA campground bij Circus Circus ( vanwege de kinderen) Ik begrijp dat we redelijk ver van alles weg zitten. Ik wil in ieder geval de Stratosphere bekijken en de grote hotels op de Strip. Shuttle, openbaar vervoer of taxi?

Leuk om te zien hoeveel mensen er in de zomer een soortgelijke rondreis asl de onze maken. Ben benieuwd of we nog iemand van het forum tegenkomen!
11 juli aankomst LA - Beverly Garland Hotel
13 juli camper ophalen in LA, inrichten (Malibu Beach RV Park)
14 juli LA - Barstow (KOA Barstow Calico)
15 juli Barstow - Needles ( Palms River Resort)
16 juli Needles - Sedona (Rancho Sedona RV Park)
18 juli Sedona - Grand Canyon ( Mathers Campground)
19 juli Grand Canyon - Chinle (Spiderrock Campground)
20 juli Chinle - Monument Valley ( Gouldings Campground)
21 juli Monument Valley - Moab ( Canyonlands RV Park)
23 juli Moab - Capitol Reef ( Fruita Campgrounds)
24 juli Capitol Reef - Bryce Canyon ( Ruby's Inn Camppground)
26 juli Bryce Canyon - Zion NP ( Zion's RV Resort)
27 juli Zion NP - Las Vegas ( Circus Circus KOA Campground)
29 juli Las Vegas - Lake June ( Silver Lake Resort)
30 juli Lake June - Yosemite National Park ( Upper Pines ? )
1 aug Yosemite - Danville (familiebezoek) - Santa Cruz/ Monterey - Santa Cruz/Monterey Bay KOA Kampground
3 aug Santa Cruz - San Francisco ( Camper inleveren )
We blijven nog 2 nachten in SF in Beresford Hotel
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: boeken en bezoeken Yosemite - Las Vegas

Bericht door Pete.Z »

Camper als vervoer in Yosemite is niet handig,je kan daar gelukkig de shuttle bus gebruiken, dus de camper laten staan.
Glacier point is een must in Yosemite,dat zou ik zeker doen (dat kan trouwens wel met de camper,eventueel).
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Mag ik nog een tip geven wat betreft je route? Als ik het goed begrijp dan verblijven jullie elke keer maar 1 nacht op dezelfde plek. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar is het niet handiger om op sommige plekken langer te blijven? Bijvoorbeeld in Yosemite NP? Dat geeft jezelf denk ik meer rust tussen al die overweldigende indrukken in...

Ik kan je helaas niet helpen met je vraag over de campgrounds. Wel zou ik in Yosemite de camper laten staan en fietsen huren of gebruik maken van de gratis shuttlebus. Je kunt dan overal uit en instappen. Een wandeling naar de watervallen is misschien wel een optie. (korte wandeling en leuk voor kinderen)

Groetjes Susanne
donkersusa
Amerika-ontdekker

hoi Suzanne
ik heb vooor Sedona, Moab, Las Vegas, Bryce Canyon en Yosemite twee overnachtingen ingepland en hoop dat dat voldoende rust geeft.
ik denk dat we inderdaad naar de watervallen gaan wandelen. Ik kan me van 20 jaar geleden herinneren dat dat goed te doen is.
Komt de shuttle bus ook bij Mariposa, want daar willen we ook graag heen.
groeten Nancy
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De shuttlebus rijdt alleen in de valley voor zo ver ik weet.
Kijk even op de site van Yosemite http://www.nps.gov/yose/ daar kan je vast wel iets vinden over de shuttlebussen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hier een kaartje van de shuttle service van Yosemite. De shuttleservice doet alleen dienst in het park zelf.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In de valley bedoel je denk ik Marjan, het park is ietsje groter :wink:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Niet alleen in de valley, er is ook een shuttle dienst naar Glacierpoint bijv., maar die zie ik idd ook niet op het kaartje staan.

Hier een overzicht van de shuttleservice in het gehele park. Glacierpoint is alleen in de zomer overigens.

Tour and shuttle bus services within Yosemite

Many shuttle bus and tour services are provided within Yosemite National Park by the park's concessioner. Some tour services offer one-way options, allowing them to serve as hikers' buses also.

Valley Shuttle: throughout the eastern portion of Yosemite Valley (all year; no charge)
Tuolumne Shuttle: between Olmsted Point and Tuolumne Meadows on the Tioga Road, with intermediate stops, and limited additional service to Tioga Pass (summer only; no charge)
Wawona Shuttle: between the Wawona area and Mariposa Grove (spring to late fall; no charge)
Badger Pass Shuttle: between Yosemite Valley and Badger Pass Ski Area (ski season only; no charge)
Tuolumne Tour and Hikers Bus: between Yosemite Valley and Tuolumne Meadows (summer only; a fee is charged)
Glacier Point Tour and Hikers Bus: between Yosemite Valley and Glacier Point (summer only; a fee is charged)
Other tours (fees are charged) include the Valley Floor Tour, the Big Trees Tram Tour, the Moonlight Tour, and the Grand Tour

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

De bus naar Glacier is een guided tour die je maar half neemt. (Alleen naar boven).
http://www.yosemitepark.com/Activities_ ... tTour.aspx
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Volgens mij kan/mag je weer naar beneden ook met die bus?
Dit is trouwens ook een prettige Yosemite site:

http://www.yosemitefun.com/index.htm
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

donkersusa schreef:hoi allemaal

In Las Vegas staan we op de KOA campground bij Circus Circus ( vanwege de kinderen) Ik begrijp dat we redelijk ver van alles weg zitten. Ik wil in ieder geval de Stratosphere bekijken en de grote hotels op de Strip. Shuttle, openbaar vervoer of taxi?
Wat de Stratosphere betreft daar zit je vlak in de buurt, alleen de Strip oversteken en een klein stukje lopen. Voor de rest van de Strip zou ik tot ongeveer het Bellagio met de bus gaan. Bus is goudkleurig en heet de Deuce. Voor een klein bedragje kan je een dagkaart nemen. Vanaf het Bellagio zou ik gaan lopen richting het zuiden. Als je eenmaal bij het Luxor bent dan heb je denk ik geen voeten meer over en dan kan je aan de overkant de bus terug nemen. Bussen rijden zeer frequent.

Je wilt natuurlijk ook de andere kant van de Strip zien, misschien een idee voor de andere ochtend, want een dagkaart geldt voor 24 uur vanaf het moment dat je de kaart gaat gebruiken? Of op de terugweg uit de bus stappen bij de hotels die je leuk lijkt.
Groetjes, Nel
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Alle 3 de Pines campgrounds zijn ongeveer hetzelfde. North Pines is kleiner dan de andere twee en de sites zijn over 't algemeen ietsje ruimer. Er zijn een aantal leuke sites vlak naast een stroompje maar die zijn natuurlijk het eerste weg!
Wij verbleven in Upper Pines, site 55. Sites aan het begin van elke 'loop' (elke loop is eenrichtingverkeer) zijn iets ruimer dan in de bocht, waar je nogal op elkaar gepropt zit. Hier vind je een kaartje van de cg: http://www.recreation.gov/campgroundMap ... tartIdx=50
Zorg er bij het boeken voor dat je een lijstje hebt met de sites die je het graagst zou willen hebben en zorg ervoor dat je door heb hoe het boekingsproces werkt zodat je er snel mee kan omgaan, het boeken gaat echt snel. Je ziet de sites echt wegvliegen! Vaak zijn ze binnen een kwartiertje - 20 minuten al weg dus je moet er echt vroeg bij zijn.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

Er is trouwens maar een first come campground in Yosemite valley (Camp 4) and die is 'tented-only'. Moet je ook 's morgens vroeg bij zijn!

En als je nog een beetje wil studeren op de campsites is hier nog een website waar iemand de moeite heeft genomen om ALLE individuele campsite te fotograferen! http://yosemitecampsites.com/ Geeft je een indruk van hoe het er ongeveer uitziet. Voorpret! :wink:
Groetjes, Ilona

donkersusa
Amerika-ontdekker

pushirubiano schreef:Wij verbleven in Upper Pines, site 55. Sites aan het begin van elke 'loop' (elke loop is eenrichtingverkeer) zijn iets ruimer dan in de bocht, waar je nogal op elkaar gepropt zit. Hier vind je een kaartje van de cg: http://www.recreation.gov/campgroundMap ... tartIdx=50
Zorg er bij het boeken voor dat je een lijstje hebt met de sites die je het graagst zou willen hebben en zorg ervoor dat je door heb hoe het boekingsproces werkt zodat je er snel mee kan omgaan, het boeken gaat echt snel. Je ziet de sites echt wegvliegen! Vaak zijn ze binnen een kwartiertje - 20 minuten al weg dus je moet er echt vroeg bij zijn.
ik heb op de site gekeken en een aantal voorkeursites genoteerd. Boek je ook via die site en moet je dan al member zijn?
ik wil daar aankomen op de 30e. Ik moet dan toch reserveren op 15 maart?
Foto's van de site zien er mooi uit zeg! Ik hoop dat ik een plaatsje kan bemachtingen.
Afbeelding
donkersusa
Amerika-ontdekker

Girl_2004 schreef:
donkersusa schreef:hoi allemaal

Wat de Stratosphere betreft daar zit je vlak in de buurt, alleen de Strip oversteken en een klein stukje lopen. Voor de rest van de Strip zou ik tot ongeveer het Bellagio met de bus gaan. Bus is goudkleurig en heet de Deuce. Voor een klein bedragje kan je een dagkaart nemen. Vanaf het Bellagio zou ik gaan lopen richting het zuiden. Als je eenmaal bij het Luxor bent dan heb je denk ik geen voeten meer over en dan kan je aan de overkant de bus terug nemen. Bussen rijden zeer frequent.

Je wilt natuurlijk ook de andere kant van de Strip zien, misschien een idee voor de andere ochtend, want een dagkaart geldt voor 24 uur vanaf het moment dat je de kaart gaat gebruiken? Of op de terugweg uit de bus stappen bij de hotels die je leuk lijkt.
bedankt voor de tip. Met zo'n dagkaartje kan ik beide dagen de strip bekijken. Kun je in en uitstappen waar en wanneer je wilt?
De kinderen willen langs de M&M winkel. Komt de bus daar ook?
Afbeelding
donkersusa
Amerika-ontdekker

hekkie schreef: Valley Shuttle: throughout the eastern portion of Yosemite Valley (all year; no charge)
Tuolumne Shuttle: between Olmsted Point and Tuolumne Meadows on the Tioga Road, with intermediate stops, and limited additional service to Tioga Pass (summer only; no charge)
Wawona Shuttle: between the Wawona area and Mariposa Grove (spring to late fall; no charge)
Badger Pass Shuttle: between Yosemite Valley and Badger Pass Ski Area (ski season only; no charge)
Tuolumne Tour and Hikers Bus: between Yosemite Valley and Tuolumne Meadows (summer only; a fee is charged)
Glacier Point Tour and Hikers Bus: between Yosemite Valley and Glacier Point (summer only; a fee is charged)
Other tours (fees are charged) include the Valley Floor Tour, the Big Trees Tram Tour, the Moonlight Tour, and the Grand Tour[/i]

Marjan
wat kunnen we beter doen : met de camper naar Mariposa of met de shuttle? Waar haal ik informatie over de Wawona shuttle, op het kaartje kon ik dat zo snel niet vinden.
Ik Glacier point te doen met de camper of is een halve tour beter?
Afbeelding
donkersusa
Amerika-ontdekker

Pete.Z schreef:Camper als vervoer in Yosemite is niet handig,je kan daar gelukkig de shuttle bus gebruiken, dus de camper laten staan.
Glacier point is een must in Yosemite,dat zou ik zeker doen (dat kan trouwens wel met de camper,eventueel).
kun je in juli daar ook parkeren?
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Donkers, je moet boeken via recreation.gov OF telefonisch. Het is inderdaad een goed idee om je van tevoren al als member op de site te registreren, dan raak je daar geen onnodige tijd aan kwijt bij het boeken.
Groetjes, Ilona

Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Hoi Donkerusa

met zo'n dagkaart kan je overal in- en uitstappen. Je komt langs de M & M winkel die ligt aan de strip. Het is een klein stukje voorbij het MGM ri noord.
Groetjes, Nel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

donkersusa schreef:
Pete.Z schreef:Camper als vervoer in Yosemite is niet handig,je kan daar gelukkig de shuttle bus gebruiken, dus de camper laten staan.
kun je in juli daar ook parkeren?
Dat kan best wel lastig zijn, zorg er in elk geval voor dat je er zo vroeg mogelijk bent. Zelfs met een auto wordt het later op de ochtend al lastig om een plekje te vinden.
De bus is een prima optie, zeker als je in de vallei overnacht. Reserveer wel, vooral als je de vroege bus wilt hebben. Het is niet echt een shuttlebus, en hij gaat ook niet frequent. Je kunt met de bus heen en weer, maar een veel leukere optie is om met de bus omhoog te gaan en dan via de Panorama Trail naar beneden te lopen. Zie ook http://www.yosemitehikes.com voor de wandelmogelijkheden.

Er gaat vanuit de vallei geen shuttlebus naar Wawona, je zult daar met de camper naar toe moeten en dan de shuttle naar de Mariposa Grove moeten nemen.

Voor meer informatie over de (vervoers)mogelijkheden in het pakr kun je ook eens de Yosemite guide bekijken. Dit is een krantje dat je bij de ingang krijgt, maar je kunt ook een exemplaar van vorig jaar online bekijken.
Hier het exemplaar van juni/juli 2008.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer