Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

19 dagen westkust in mei - help !

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Seraphim
Amerika-ontdekker

19 dagen westkust in mei - help !

Bericht door Seraphim »

Hoi, ik ga dus samen met mijn vriendin in mei voor de eerste keer reizen lang de westkust. Ik had hier nog wel een hoop vragen over die hopelijk hier beantwoord zullen worden :)

dit is ons voorlopige reisplan :

Datum Plaats reistijd
zondag 3-05-2009 Brussel -> Los Angeles
maandag 4-05-2009 Los Angeles
dinsdag 5-05-2009 Los Angeles
woensdag 6-05-2009 Los Angeles -> Grand Canyon 8u
donderdag 7-05-2009 Grand Canyon
vrijdag 8-05-2009 Grand Canyon -> Page 3u
zaterdag 9-05-2009 Page -> Bryce Canyon 3u
zondag 10-05-2009 Bryce Canyon -> Zion 2u
maandag 11-05-2009 Zion
dinsdag 12-05-2009 Zion -> Las Vegas 3u
woensdag 13-05-2009 Las Vegas
donderdag 14-05-2009 Las Vegas
vrijdag 15-05-2009 Las Vegas ->Lone pine 5u
zaterdag 16-05-2009 Lone Pine -> Tioga Pass -> Yosemite 4u
Zondag 17-05-2009 Yosemite
maandag 18-05-2009 Yosemite -> San Francisco 4u
dinsdag 19-05-2009 San Francisco
woensdag 20-05-2009 San Francisco
donderdag 21-05-2009 San Francisco -> Brussel

En dan nog enkele vraagjes :
  • is dit een realistisch reisplan ? en de reistijden ?
  • komt het zoals ik gehoord heb goedkoper uit als je aankomt-vertrekt op dezelfde luchthaven, ook voor de auto te huren ? eventueel zouden we dan de route tussen SF en LA ook erbij nemen.
  • Het weer ? ik vind overal tussen de 15° en 25°
  • Is 50€/overnachting een realistische prijs ?
Er zullen nog wel een hoop vragen komen, maar deze zijn zowat de dringendste :)

Alvast bedankt !
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: 19 dagen westkust in mei - help !

Bericht door Coyote »

Je route is goed te doen. Op 6 mei heb je de langste rit. Om die iets te verkorten zou je op 5 mei alvast ergens buiten Los Angeles kunnen gaan zitten. Daarmee voorkom je de andere ochtend de drukke ochtendspits van Los Angeles en is de rijdag ook korter.

Houd er serieus rekening mee dat de Tioga Pass op 16 mei nog wel eens gesloten kan zijn. Zorg dus voor een alternatief.

In principe maakt het niet uit als de aankomst- en vertrekstad LA - LA, SF - SF of LA - SF zou zijn. Mijn ervaring is dat tickets naar beide steden in principe even duur zijn (tenzij er een aanbieding voor één van de steden is). Voor de autohuur maakt het ook niet uit omdat er geen drop off kosten tussen beide steden gerekend wordt.

Een optie zou kunnen zijn om in Phoenix te beginnen en te eindigen in Los Angeles. Het heeft 3 voordelen, je hoeft het stuk Los Angeles - Grand Canyon niet te rijden, je kunt de kustweg op die manier mooi meenemen en Phoenix is bovendien vaak goedkoper om op te vliegen. Ook tussen Phoenix en Los Angeles gelden in de regel geen drop off kosten.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Is deze reis realistisch? Jazeker, en heel goed uitgeplozen. De reistijden zullen langer zijn met de stops onderweg maar dat wist je al. En er is een redelijk grote kans aanwezig dat Tioga Pass nog gesloten zal zijn en dan moet je via de southern Sierras via Bakersfield. In het algemeen zijn er geen drop off kosten binnen California en als je de kustroute wil volgen dan zou ik een dag Los Angeles en een dag Las Vegas laten vallen. Als je niet langs de kust rijdt tussen SF en LA is er ook geen sprake van een bezoek aan de "westkust" -lol- In Las Vegas en door Death Valley zal het een stuk warmer zijn dan 25C en bij Bryce kan je nog nachtvorst hebben (en zelfs bij GCNP). Je bezoek aan Page is wat kort. Daar is veel te zien en te bezoeken. Voor € 50,-- per nacht kan je alleen in de goedkope hotels zitten zoals Motel 6. In de parken zal je meer kwijt zijn.
Yeehaw
Seraphim
Amerika-ontdekker

Bericht door Seraphim »

Yeehaw schreef:Voor € 50,-- per nacht kan je alleen in de goedkope hotels zitten zoals Motel 6. In de parken zal je meer kwijt zijn.
Yeehaw
Wat is dan een meer realistische prijs per overnachting ?
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Op zich kom je met EUR 50 (is ± USD 65 op dit moment) een heel eind. In parken en de grote steden zul je echter wat meer kwijt zijn waardoor het gemiddelde wellicht eerder tussen de EUR 60 en EUR 65 (zeg USD 75 tot USD 85) ligt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik denk dat 70 euro per nacht een betere schatting is,tenzij je iedere dag op zoek gaat naar de allergoedkoopste motels.
Zeker overnachten in de parken is duurder,maar als je dat wilt (en dat wil je,zeker in Yosemite en de Grand canyon) moet je NU reserveren,en een beetje geluk hebben dat er nog iets vrij is.

*edit*
Roland was me dus net voor,maar zoveel zitten we niet uit elkaar zie ik wel. :wink:
Seraphim
Amerika-ontdekker

Bericht door Seraphim »

Alvast bedankt voor de info :)

Toch nog 2 bijkomende vraagjes :
  • is het stukje tussen San Francisco en Los Angeles echt de moeite om bij in te plannen ?
  • Op hoeveel $ per dag moet je ongeveer rekenen om te eten ? Heb niet zo direct een idee van maaltijd-prijzen ginder
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hw 1 de moeite waard? Absoluut, zeker na al die bergen en woestijnen. Neem er tenminste 2 dagen voor SF-LA
Eten: Goedkoop (maar je kan het natuurlijk duur maken) gewoon een Pappie/mammie restaurant en vaak betalen we niet meer zo'n $ 25,-- met zijn 2en. Let op, de prijzen zijn exclusief belasting (ook in hotels etc) en tip. De tip is ongeveer 15% en wordt in 99% van de gevallen betaald. Niet verplicht maar de bediening is er afhakelijk van. In de meest restaurants vraag je gewoon om de rekening, legt de fooi op tafel, en betaalt bij de kassa. Je kan aan een tafeltje gaan zitten of in de boot, een soort treinzit die je in veel restaurants hebt. Bealsting varieert maar reken op op ongeveer 10%. Dus als de rekening $ 20,-- is komt daar 15% bij (fooi) en nog 10% (belasting). Bij McDonalds en andere fastfood ketens is het all inclusief, dus geen extra fooi of belasting.
Neem een jasje mee als je gaat eten, de a/c staat vaak op vriestemps. Om de kosten de drukken kan je ook naar de supermarkt met een zg Deli gaan. Daar kan je allerlei voedsel kopen en ze hebben vaak uitstekende maaltijdsoepen. Als je eten over hebt vraag dan om een doggy bag en neem het mee. Doet iedereen dus schaam je niet. Wij vragen er zelfs in Nederland om inmiddels. Je hebt er toch voor betaald! Tenslotte, de kamermeisjes in hotels verwachten ook een fooi. Leg $ 1,-- pp op de kussens als je weggaat. Meer als er speciale diensten worden geleverd. Dit hoef je natuurlijk niet te doen maar de lonen zijn laag en die fooi wordt erg gewaardeerd.
Yeehaw
Seraphim
Amerika-ontdekker

Bericht door Seraphim »

Bedankt allemaal ! Ik ben weer heel wat wijzer ondertussen.

Alleen twijfel ik om het stuk tussen SF en LA erbij te nemen, daardoor zullen we ergens 2 dagen moeten laten vallen. 1 dag Las Vegas dan waarschijnlijk... maar welke is dan aan te raden als 2de ? LA of SF ? waar is het meeste te doen/bekijken ? Eventueel ander voorstellen of aanpassingen zijn ook steeds welkom.

Bedankt !
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer