Zoals eerder aangehaald vertrekken wij binnenkort op onze eerste trip naar Amerika.
We landen eerst in Washington en zouden van daaruit graag zo'n 5 dagen New York doen.
Wat is de snelste (en goedkoopste) manier om van Washington nr New York te reizen? Wat raden jullie ons aan?
(we landen om 14u15 in washington en zouden rechtstreeks door willen reizen naar New York)
Iemand ervaring met dergelijke route?
Vragen:
Via Amtrak is dit redelijk kostelijk: enkele reis kost dit 124$ pp (reistijd = 3,5 uur - NY, Penn station) Of bestaan hiervoor andere tarieven? Andere treinverbinding?
Goedkoopst is nog met de bus - via Greyhound (eFares) betaal je maar zo'n 40$ pp heen & terug! (reistijd = +/- 5uur, depending on traffic - NY, Penn station)
Via binnenvlucht? Maar wat kost dat precies? Best boeken op voorhand of daar ter plekke? En waar landen we dan is de vraag... (misschien enkel heen want we zouden eventueel terugreis met de trein of bus doen ... is ook eens iets ander, niet?
=> Ik weet niet of dit de snelste manier is? Men verliest ook wel wat tijd op de luchthaven (in- & uitchecken, koffers halen, vervoer naar centrum,...)
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Camille & Tom
Mijn broertje is toen ook met een bustour gegaan; niet echt heel officieel volgens mij (door Chinezen geregeld) en spotgoedkoop, volgens mij $ 30 retour of zo. Weet niet of dat nog steeds zo is.
Je zou eventueel zelf een auto kunnen huren ? Kost je waarschijnlijk EUR 30 per dag. Ben je wel wat flexibeler, maar onderweg wel tol betalen en parkeren is in beide steden duur ... Behalve in het weekend, dan kan je in DC gratis parkeren langs de straat.
Ik weet niet hoe jij aan de prijs van $124 per persoon komt bij Amtrak. Ik denk dat je de HSL Acela hebt gekozen.
Deze doet er iets sneller over dan een reguliere trein, ongeveer een uur.
Met zijn 2en met een gewone lijn kost het je naar mijn idee $144, dus $70 per persoon, prima te doen lijkt mij.
Ik ben met mijn vriendin met de greyhound bus gegaan. Volgens mij krijg je korting als je van te voren boekt, maar ter plaatse is het ook niet duur (wij hadden maar een enkeltje nodig). tussen de $15 en $30 ligt dat in if i recall correctly.
Ik was alleen doooodziek die dag, daarom heb ik echt een rotdag gehad, heb geslapen in de bus. Maar als ik fit was, was 't echt prima te doen hoor!!
Bedenk je wel, dat het verkeer tussen de twee steden enorm druk kan zijn gedurende de tijden, dat jullie zullen gaan, idem voor het verkeer van Dulles Airport naar de stad. Het zou weleens een flinke reis kunnen worden na de hele vlucht vanuit Nederland.
Hallo,
Wij gaan 23 juli naar New York en hebben de treinreis van New York naar Washington al geboekt. Wij zijn 142 euro kwijt voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Groetjes
Ik heb dit via www.amtrak.nl geboekt en met de creditkaart betaald. Je krijkgt dan meteen via de mail een bevestiging met een nummer. Met dit nummer kun je bij een kiosk de kaarten afhalen of bij een bemand loket.
Gabriele
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.