Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huwelijksreis met camper

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DerckenRyanne
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Huwelijksreis met camper

Bericht door DerckenRyanne »

Goedemiddag allemaal,

Wij hebben onze huwelijksreis geboekt! We vertrekken op 15 juni as voor 22 dagen richting Los Angeles! We vinden het heel spannend, ten eerste omdat we nog nooit buiten Europa op vakantie zijn geweest en ten tweede omdat we voor het eerst een soort kampeervakantie gaan houden; we gaan met de camper rondreizen. :doublethumb:

We hebben via GreatLakes Travel onze tickets geboekt en de camper gereserveerd. We komen aan en vertrekken ook weer vanuit Los Angeles. Verder ligt er niets vast en kunnen we dus onze eigen route uit stippelen. Ook dat maakt het spannend!

Zelf dachten we zo te rijden dat we in ieder geval de Grand Canyon zien, Bryce National Park, Zion National Park, Las Vegas, Death Valley, Sequoia National Park, Yosemite National Park, Monterey en San Francisco. Zouden jullie dit ook aanraden? Van welke plaatsen en/of excursies tijdens deze rondreis zouden jullie zeggen het absoluut niet te mogen missen??

Hopelijk hebben jullie wat tips voor ons :D

Groeten,
Derck & Ryanne
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Huwelijksreis met camper

Bericht door hekkie »

Allereerst welkom op dit forum en alvast gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

Ik kan me zo voorstellen dat het best spannend is voor het eerst buiten Europa op vakantie te gaan. Leuk dat jullie voor Amerika hebben gekozen, daar krijg je zeker geen spijt van.... :wink:

Je kan hier alle benodige informatie en tips krijgen, want er is veel kennis in huis onder de forumleden. Schroom ook niet al je vragen hier te stellen. Om je een beetje op weg te helpen zie je hieronder een routekaartje waar alle door jou genoemde highlights in zitten behalve het Sequoia NP. Daarvoor in de plaats gaat de route via de zuidingang van Yosemite langs Mariposa Grove, waar zich ook de Sequoia bomen bevinden. Je moet meestal een keus maken om via de Tioga Pass van of naar Yosemite te rijden of via Sequoia NP. Je hebt niet echt tijd met de drie weken die je ter beschikking staan om beide te doen.

Onder het kaartje hangt een schema waarop je de afstanden kunt zien in mijlen en ook zijn de zuivere reistijden (dus zonder stops) vermeld. Zo krijg je een beetje een idee over een route en over de afstanden.

Afbeelding
Afbeelding

Succes met je planning!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
DerckenRyanne
Amerika-ontdekker

Super! Bedankt voor je berichtje.
Dus wat ik begrijp uit je berichtje is dat we beter het Sequoia NP over kunnen slaan..
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

"Beter" is niet het juiste woord, je moet gewoon een keus maken. Persoonlijk vind ik het Sequoia NP schitterend, maar er is zoveel te zien in het zuidwesten dat je dat niet allemaal in één reis kunt proppen. Omdat jullie drie weken de tijd hebben, zul je óf de ene óf de andere route moeten kiezen. Beide routes zijn prachtig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een mogelijk probleem is Death Valley, daar mag je gedurende de zomer maanden niet met een camper doorheen.
Dit is een regel van de verhuurbedrijven en het is afhankelijk van het verhuurbedrijf wanneer dit verbod van kracht is.
De een heeft 15 juni tot 15 september de ander de maanden juli en augustus als een no-no aangegeven.
DerckenRyanne
Amerika-ontdekker

Onze camper is van Moturis. Ik zal eens even op hun website kijken.
Bedankt voor de tips voor zover!!
DerckenRyanne
Amerika-ontdekker

De route voor onze huwelijksreis ziet er nu als volgt uit:

Amsterdam-Los Angeles
Los Angeles-Pismo Beach ca. 3 uur 11 min
Pismo Beach-Monterey ca. 2 uur 36 min
Monterey-San Francisco ca. 2 uur 1 min
San Francisco-Sacramento ca. 1 uur 34 min
Sacramento-South Lake Tahoe ca. 1 uur 54 min
South Lake Tahoe-Oakhurst
Oakhurst-Three Rivers
Three Rivers-Ridgecrest
Ridgecrest-Las Vegas
Las Vegas-Springdale
Springdale-Cedar City
Cedar City-Page
Page-Grand Canyon Village
Grand Canyon Village-Flagstaff
Flagstaff-Sedona
Sedona-Bullhead City
Bullhead City-Los Angeles
Los Angeles-Amsterdam

Als het goed is komen we dan langs alle NP's die we aan willen doen tijdens deze reis.

Nu alleen nog op zoek naar kampeerplekken waar we met onze camper kunnen overnachten.. Iemand tips?
Laatst gewijzigd door DerckenRyanne op 18 mar 2009, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route zo, maar je hebt weinig tijd om ergens langer dan 1 dag te staan met dit schema. Zijn de plaatsen die je noemt ook de plaatsen waar je wilt overnachten? Ik zou proberen zoveel mogelijk in de parken te gaan staan. Voor Yosemite zal dat in de vallei niet meer lukken, maar je kunt eens bij Crane Flat of Hogdon Meadow proberen. In Oakhurst zit je ver van Yosemite Village.
Als je naar Sequoia gaat kan ik ook een overnachting in het park aanraden, net als in de Grand Canyon (bv Mather). Via http://www.nps.gov kun je naar de sites van de parken en daar vind je informatie over de kampeermogelijkheden in het park. Ook zoeken op het forum en het lezen van andere topics zal je veel informatie geven, er is al heel veel geschreven over campings.
Hebben jullie Lake Tahoe opgenomen om via de Tioga Pass te kunnen rijden?
Een overnachting in Flagstaff lijkt me niet nodig, ik zou in een keer van de GC naar Sedona gaan.
Schrijf de route eens wat verder uit, met het aantal dagen erbij en de reistijden, dan kunnen we beter advies geven.

Marianne
DerckenRyanne
Amerika-ontdekker

Per dag uitgeschreven:

Dag 1
We vliegen vanuit Amsterdam richting Los Angeles. Om 12.55 uur landen we in Los Angeles waar we ook zullen overnachten in een hotel genaamd Holiday Inn Los Angeles.

Dag 2
Vandaag halen we onze camper op en doen we nog een dagje Los Angeles.

Dag 3
Via de beroemde Highway 1 en Highway 101 reizen we langs de kust waar we gaan overnachten in Pismo Beach. Dit ligt 300 km noordelijk van Los Angeles.

Dag 4
We rijden nogmaals 175 km noordelijk langs de kust naar Monterey. Hier willen we een Whale sightseeing Tour doen.

Dag 5
Vanuit Monterey reizen we door naar San Francisco.

Dag 6
Dagje San Francisco, bezoek aan Fishermans Warf.

Dag 7
Vanuit San Francisco reizen we 275 km naar het oosten richting Lake Tahoe. We willen per boot een tour doen over Lake Tahoe.

Dag 8
Nog een dag rond Lake Tahoe.

Dag 9
Vandaag reizen we 175 km naar het zuiden richting Yosemite National Park. Hier een standplaats zoeken voor onze camper.

Dag 10
Dagje doorbrengen in Yosemite National Park.

Dag 11
We reizen 190 km naar het zuiden richting Three Rivers.

Dag 12
Vanuit Three Rivers reizen we naar Ridgecrest, 350 km zuidoostelijk van Three Rivers. Hier overnachten.

Dag 13
Vanuit Ridgecrest reizen we via Death Valley naar Las Vegas over een afstand van zo’n 350 km. Dagje en nachtje Las Vegas.

Dag 14
Vanuit Las Vegas reizen we door naar het Zion National Park in Utah, over een afstand van 260 km. Hier zoeken we een plek om te overnachten.

Dag 15
Vervolgens reizen we naar Bryce National Park over een afstand van 130 km. We verblijven dan dichtbij het Bryce NP.

Dag 16
Vanuit Bryce reizen we in zuidoostelijke richting door de staat Utah, tot we bij het plaatsje Page zijn, op 300 km afstand van Bryce, waar we vlakbij Lake Powell een campground zullen zoeken.

Dag 17
Vanuit Page is het maar 225 km naar de South Rim van de Grand Canyon, waar we vlakbij Grand Canyon Village een campground zoeken.

Dag 18
Dagje doorbrengen in de Grand Canyon, waaronder een helicoptervlucht.

Dag 19
We reizen 180 km zuidwaarts richting Sedona. Daar zullen we ook overnachten.

Dag 20
Vanuit Sedona is het nog in totaal 815 km naar Los Angeles, vandaar dat we in Bullhead City, 350 km westelijk, overnachten.

Dag 21
We reizen 465 km naar Los Angeles en zullen hier ook overnachten.

Dag 22
We leveren de camper in en genieten nog even van onze laatste uurtjes in de USA. Om 21.15 uur vliegen we weer naar huis.

Via deze link is onze route te zien.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In/bij Ridgecrest zijn geen campgrounds, je zal door moeten rijden naar Death Valley NP waar je op de campground van Stovepipe Well kan overnachten.
Dat is vanaf Ridgecrest 93.5 mile met 1:56 reistijd.
DerckenRyanne
Amerika-ontdekker

Oke, bedankt voor je tip.
DerckenRyanne
Amerika-ontdekker

Wij hebben voor onze eerste en laatste nacht (op aanraden van ons reisbureau) al een campground geboekt.

Onze eerste nacht met de camper brengen wij door op 29Palm Beach Resort. En onze laatste nacht overnachten wij op Newport Dunes. (wel ontzettend duur!! maar als het goed is een hele mooie plek) Deze laatste campground hebben wij telefonisch geboekt, omdat het online niet meer lukte. We hebben ook een reserveringsnummer gekregen. Maar het bedrag is nog niet van de creditcard afgeschreven en op onze vraag per mail of we nog een bevestiging mogen krijgen per email is niet gereageerd. Moeten we er maar gewoon van uit gaan dat de reservering goed is gegaan? :blink: Heeft iemand al vaker bij Newport Dunes van tevoren een plek geboekt?

Inmiddels is het geld afgeschreven, dus ik ga er vanuit dat de boeking rond is :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

DerckenRyanne schreef:Dag 7
Vanuit San Francisco reizen we 275 km naar het oosten richting Lake Tahoe. We willen per boot een tour doen over Lake Tahoe.
Dag 8
Nog een dag rond Lake Tahoe.
Lake Tahoe is niet onaardig, maar ik zou liever bij de parken of in SF wat meer tijd tijd uittrekken. Wel is de route via de Tioga Pass en Bodie mooi.
DerckenRyanne schreef: Dag 9
Vandaag reizen we 175 km naar het zuiden richting Yosemite National Park. Hier een standplaats zoeken voor onze camper.
Je moet niet te lang wachten met iets zoeken denk ik, jamme dat jullie niet op tijd waren om iets in het park te reserveren, maar misschien komt er nog iets vrij. Kijk in elk geval nu al naar iets buiten het park, bijvoorbeeld in Groveland.
DerckenRyanne schreef: Dag 11
We reizen 190 km naar het zuiden richting Three Rivers.
Dag 12
Vanuit Three Rivers reizen we naar Ridgecrest, 350 km zuidoostelijk van Three Rivers. Hier overnachten.
Die 190 km lijkt me erg weinig, en ik neem aan dat jullie naar Sequoia willen? Overnacht dan in het park, anders heb je wel erg weinig tijd voor het park zelf.
Ridgecrest lijkt me niet interessant, en het ligt ook niet op de route naar Las Vegas tenzij je via Lake Isabella rijdt. Maar dan nog zou ik liever wat verder doorrijden.
DerckenRyanne schreef: Dag 14
Vanuit Las Vegas reizen we door naar het Zion National Park in Utah, over een afstand van 260 km. Hier zoeken we een plek om te overnachten.
Dag 15
Vervolgens reizen we naar Bryce National Park over een afstand van 130 km. We verblijven dan dichtbij het Bryce NP.
Dag 16
Vanuit Bryce reizen we in zuidoostelijke richting door de staat Utah, tot we bij het plaatsje Page zijn, op 300 km afstand van Bryce, waar we vlakbij Lake Powell een campground zullen zoeken.
Dag 17
Vanuit Page is het maar 225 km naar de South Rim van de Grand Canyon, waar we vlakbij Grand Canyon Village een campground zoeken.
Dag 18
Dagje doorbrengen in de Grand Canyon, waaronder een helicoptervlucht.
Ik vind dit vrij gehaast, jullie hebben overal erg weinig tijd, ik zou zo nu en dan wat langer op 1 plek blijven staan en iets overslaan (bv Lake Tahoe) zodat je elders meer tijd hebt.

Marianne
DerckenRyanne
Amerika-ontdekker

Ik heb de route weer helemaal omgegooid :oops:

Maar Lake Tahoe willen we liever niet overslaan, we hebben daar namelijk echt hele mooie verhalen van gehoord! Ik zou eigenlijk uberhaupt niet weten waar ik iets zou moeten skippen :roll: Vind het erg lastig... We willen ook zoveel zien in zo'n kort tijdsbestek..

Maar goed, onze route ziet er nu als volgt uit:

Dag 1
15 juni
We vliegen vanuit Amsterdam richting Los Angeles. Om 12.55 uur landen we in Los Angeles waar we ook zullen overnachten in een hotel Holiday Inn Los Angeles.

Dag 2
16 juni
Hotel -> Moturis = 27 minuten, 20,4 mijl
Vandaag halen we onze camper op en rijden door naar Palm Springs, waar we zullen overnachten op het 29Palm RV Resort.
Moturis -> 29Palm = 2 uur en 22 minuten, 137 mijl

Dag 3
17 juni
29Palm -> Joshua Tree NP = 22 minuten, 17,7 mijl
Van Palm Springs richting Las Vegas via Joshua Tree National Park.
Joshua Tree NP -> Sam’s Town Las Vegas = 4 uur, 242 mijl

Dag 4
18 juni
Las Vegas -> Zion Canyon Campground = 2 uur en 47 minuten, 166 mijl
We reizen vandaag van de omgeving van Las Vegas naar Zion National Park.

Dag 5
19 juni
Zion -> Ruby’s Inn = 1 uur en 53 minuten, 83,7 mijl
Vandaag reizen we via highway 89 naar Bryce National Park.

Dag 6
20 juni
Bryce -> Thousand Lakes RV Park = 2 uur en 53 minuten, 113 mijl
Via highway 12, volgens velen één van de mooiste routes in Amerika, rijden we richting Capitol Reef National Park.

Dag 7
21 juni
Capital Reef -> Lake Powell Campground RV Park = 5 uur en 58 minuten, 204 mijl
Vandaag rijden we van Capital Reef richting Lake Powell.

Dag 8
22 juni
Lake Powell -> Petrified Forest NP = 3 uur en 27 minuten, 192 mijl
We gaan vandaag via highway 191 richting het Petrified Forest National Park, met tientallen versteende 200 miljoen jaar oude woudreuzen, en de prachtige Painted Desert.

Dag 9
23 juni
Petrified -> Mather Campground = 3 uur en 7 minuten, 191 mijl
Vandaag komen we aan bij de South Rim van de Grand Canyon in Grand Canyon National Park.

Dag 10
24 juni
Helicoptervlucht over/door de Grand Canyon (via Papillon).

Dag 11
25 juni
Mather -> Sedona = 2 uur en 7 minuten, 107 mijl
’s Ochtends vroeg vertrekken we weer en dit keer richting Sedona en van daaruit willen we vandaag doorrijden naar Lake Mead.
Sedona-> Lake Mead RV Village = 4 uur en 13 minuten, 250 mijl

Dag 12
26 juni
Na een dag aan Lake Mead vervolgen wij onze reis richting Death Valley. Hier willen we dan eind vd middag en de avond doorbrengen. (zijn er liever niet overdag ivm hitte)
Lake Mead-> Stovepipe Wells = 3 uur, 140 mijl

Dag 13
27 juni
Vandaag willen we aankomen in het Yosemite National Park.
Stovepipe Welss -> Silver Lake RV Resort = 4 uur en 47 minuten, 216 mijl

Dag 14
28 juni
Vandaag brengen we de dag door in Yosemite NP.

Dag 15
29 juni
Vandaag verlaten we het Yosemite National Park en gaan we naar Lake Tahoe.
Yosemite -> Zephyr Cove Resort = 2 uur en 44 minuten, 139 mijl

Dag 16
30 juni
Van Lake Tahoe rijden we naar San Francisco.
Lake Tahoe -> Marin Park = 3 uur en 26 minuten, 192 mijl

Dag 17
1 juli
De stad verkennen, sowieso een bezoekje aan Fisherman’s Warf.

Dag18
2 juli
Laatste dag in San Francisco en een bezoek brengen aan Alcatraz.

Dag 19
3 juli
Vandaag vertrekken we weer uit San Francisco en gaan we richting Monterey, waar we een "whale sightseeing tour" willen doen.
San Francisco -> Marina Dunes RV Park = 2 uur en 6 minuten, 123 mijl

Dag 20
4 juli
Monterey-Santa Barbara over de kustweg '1' of de 101 south.
Montery -> Faria County Beach = 4 uur en 26 minuten, 271 mijl

Dag 21
5 juli
Santa Barbara - Los Angeles. The 'City of Angels' wacht op ons.
Santa Barbara -> Newport Dunes = 1 uur en 57 minuten, 117 mijl

Dag 22
6 juli
Newport Dunes -> Moturis = 34 minuten, 28,8 mijl
We leveren de camper in en genieten nog even van onze laatste uurtjes in de USA. Om 21.15 uur vliegen we weer naar huis.

Maar of dit nu ook de definitieve route zal zijn is nog maar de vraag... Mijn vriend (bijna m'n man :D ) zei net alweer: zijn we maar 1 dagje in Las Vegas??? Dus waarschijnlijk wordt de boel weer omgegooid...
Ik zit ook nog met dag 8.. Zullen we gaan overnachten in of in de buurt van Petrified Forest NP of kunnen we beter doorrijden naar de Grand Canyon? Of een andere plek ertussen in? Lastig!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je man liever een extra dag Vegas doet, zou ik Lake Tahoe helemaal schrappen. Die omweg zou voor mij toch niet hoeven.

De kustweg 1 is een 'must do'!! Niet over de 101 gaan hoor, dan mis je heel veel moois.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lake Tahoe is niet echt bijzonder,dat zou ook ik schrappen uit deze route.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

DerckenRyanne schreef: Dag 4
18 juni
Las Vegas -> Zion Canyon Campground = 2 uur en 47 minuten, 166 mijl
We reizen vandaag van de omgeving van Las Vegas naar Zion National Park.
Dag 5
19 juni
Zion -> Ruby’s Inn = 1 uur en 53 minuten, 83,7 mijl
Vandaag reizen we via highway 89 naar Bryce National Park.
Je hebt zo wel tijd voor Zion, maar ik mis bij jullie (reisbureau?)teksten wat jullie willen doen, alleen waar jullie langsrijden. Nu zie je onderweg ook veel moois maar vergeet niet dat je in de parken het meest geniet als je eens de auto uitstapt, eens een rangeractiviteit bijwoont, etc.
DerckenRyanne schreef: Dag 8
22 juni
Lake Powell -> Petrified Forest NP = 3 uur en 27 minuten, 192 mijl
We gaan vandaag via highway 191 richting het Petrified Forest National Park, met tientallen versteende 200 miljoen jaar oude woudreuzen, en de prachtige Painted Desert.

Dag 9
23 juni
Petrified -> Mather Campground = 3 uur en 7 minuten, 191 mijl
Vandaag komen we aan bij de South Rim van de Grand Canyon in Grand Canyon National Park.
Als je meer tijd wilt hebben voor Las Vegas zou ik Petrified Forest schrappen. Bekijk bij Page Antelope Canyon en Horseshoe Bend, allebei zeer de moeite waard. Je hebt nu weinig tijd voor Page, het is een lange rit vanuit Capitol Reef.
DerckenRyanne schreef: Dag 11
25 juni
Mather -> Sedona = 2 uur en 7 minuten, 107 mijl
’s Ochtends vroeg vertrekken we weer en dit keer richting Sedona en van daaruit willen we vandaag doorrijden naar Lake Mead.
Sedona-> Lake Mead RV Village = 4 uur en 13 minuten, 250 mijl
Ik weet niet of die tijden kloppen, het lijkt mij dat je – zeker met een camper – wel langer onderweg zult zijn. Sedona is prachtig, maar ook hier geldt weer dat je nu weinig tijd zult hebben voor de omgeving. Je kunt ook overwegen om rechtstreeks te rijden en iets van route66 mee te nemen.
DerckenRyanne schreef: Dag 12
26 juni
Na een dag aan Lake Mead vervolgen wij onze reis richting Death Valley. Hier willen we dan eind vd middag en de avond doorbrengen. (zijn er liever niet overdag ivm hitte)
Lake Mead-> Stovepipe Wells = 3 uur, 140 mijl
Ik neem aan dat het nog mag, in juni met de camper door DV? Waarom niet Las Vegas en Lake Mead combineren? Je kunt dan vanuit LA eerst richting Grand Canyon, en dan rij je na Zion naar Las Vegas/Lake Mead. Nu maak je onnodig extra kilometers.
DerckenRyanne schreef: Dag 13
27 juni
Vandaag willen we aankomen in het Yosemite National Park.
Stovepipe Welss -> Silver Lake RV Resort = 4 uur en 47 minuten, 216 mijl
Houd er rekening mee dat June Lake nog een ruim een half uur van de ingang van Yosemite af ligt. Je kunt hiervandaan prima het oostelijke deel van Yosemite bezoeken, naar de vallei is het ruim 2 uur rijden.
Voor Lake Tahoe is June Lake wel een goed startpunt. Je kunt ook voor een camping aan de westkant van Yosemite gaan, als je in Oakhurst gaat zitten dan kun je ook nog de sequoia’s in de Mariposa Grove bekijken.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Houd er rekening mee dat June Lake nog een ruim een half uur van de ingang van Yosemite af ligt. Je kunt hiervandaan prima het oostelijke deel van Yosemite bezoeken, naar de vallei is het ruim 2 uur rijden
Silver Lake Resort ligt aan de bovenkant van June Lake, wij stonden binnen een kwartier bij de Oost-Entrance van Yosemite.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Door Death Valley zal niet lukken het is bij Moturis verboden door Death Valley te rijden van 15 juni tot 15 september.
DerckenRyanne
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie reacties!

We gaan ons er weer ns even over buigen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer