Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Curry Village of Cedar Lodge ?
Curry Village of Cedar Lodge ?
Hallo, graag jullie advies voordat ik iets boek waar ik spijt van krijg.
Wij (2 broers van 34 en 38) komen op donderdag 7 mei vanuit Monterey (of Los Banos, als we 's avonds zin hebben om nog wat extra door te rijden) aan. We willen dan rond het middaguur eerst de Mariposa Grove bezoeken en daarna nog even rondkijken in de vallei. Misschien Glacier Point als die tenminste al open is. De volgende dag willen we dan 1 of 2 trails naar de watervallen doen, om dan 's avonds het park uit richting Groveland of Oakdale te rijden.
Zo'n tent in Curry Village zie ik niet zo zitten. Het lijkt me begin mei nog erg koud en we hebben gewoon niet zoveel zin in dat gebrek aan luxe, geloof ik.
Blijft dus over een cabin in Curry Village of de Cedar Lodge bij El Portal. Lijkt mij niet zo'n probleem om even 20 km te moeten rijden nadat je in de vallei geweest bent, maar ik snap wel dat je dan een beetje de Yosemite experience mist. Maar wij zijn niet echt mensen die snel contact zullen maken met park rangers of andere reizigers, dus dat lijkt me voor ons niet echt een probleem.
NU zit ik met de volgende vragen :
- een standard room met shared bath in Curry Village ($179), dat is toch zo'n houten cabin ? Geen toilet op de kamer en dan 's nachts naar buiten tussen de beren lijkt me niet zo'n fijn idee. Een cabin met badkamer en ontbijt is $20 duurder dus dat zou het dan wel worden, denk ik. Wat zijn jullie ervaringen met die cabins?
- voor veel minder geld ($125) hebben we een mooie grote kamer met tv en bad/toilet in de Cedar Lodge, is dat toch geen beter idee dan?
- als Glacier Point road nog gesloten is, kun je dan naar boven en weer naar beneden hiken, of is dit niet te doen (of mag het misschien zelfs niet eens).
- hebben we aan die halve dag + driekwart dag genoeg of raden jullie toch echt aan om nog een extra overnachting te boeken ? (wij zijn geen ervaren hikers, en we hebben er tegen die tijd al 5000 km op zitten dus ik vermoed dat we geen superlange hikes zullen doen, hooguit eentje).
Ik heb al veel gelezen over Yosemite op het forum, maar zou toch graag van jullie ervaren Yosemite-gangers advies krijgen.
Alvast bedankt!
Wij (2 broers van 34 en 38) komen op donderdag 7 mei vanuit Monterey (of Los Banos, als we 's avonds zin hebben om nog wat extra door te rijden) aan. We willen dan rond het middaguur eerst de Mariposa Grove bezoeken en daarna nog even rondkijken in de vallei. Misschien Glacier Point als die tenminste al open is. De volgende dag willen we dan 1 of 2 trails naar de watervallen doen, om dan 's avonds het park uit richting Groveland of Oakdale te rijden.
Zo'n tent in Curry Village zie ik niet zo zitten. Het lijkt me begin mei nog erg koud en we hebben gewoon niet zoveel zin in dat gebrek aan luxe, geloof ik.
Blijft dus over een cabin in Curry Village of de Cedar Lodge bij El Portal. Lijkt mij niet zo'n probleem om even 20 km te moeten rijden nadat je in de vallei geweest bent, maar ik snap wel dat je dan een beetje de Yosemite experience mist. Maar wij zijn niet echt mensen die snel contact zullen maken met park rangers of andere reizigers, dus dat lijkt me voor ons niet echt een probleem.
NU zit ik met de volgende vragen :
- een standard room met shared bath in Curry Village ($179), dat is toch zo'n houten cabin ? Geen toilet op de kamer en dan 's nachts naar buiten tussen de beren lijkt me niet zo'n fijn idee. Een cabin met badkamer en ontbijt is $20 duurder dus dat zou het dan wel worden, denk ik. Wat zijn jullie ervaringen met die cabins?
- voor veel minder geld ($125) hebben we een mooie grote kamer met tv en bad/toilet in de Cedar Lodge, is dat toch geen beter idee dan?
- als Glacier Point road nog gesloten is, kun je dan naar boven en weer naar beneden hiken, of is dit niet te doen (of mag het misschien zelfs niet eens).
- hebben we aan die halve dag + driekwart dag genoeg of raden jullie toch echt aan om nog een extra overnachting te boeken ? (wij zijn geen ervaren hikers, en we hebben er tegen die tijd al 5000 km op zitten dus ik vermoed dat we geen superlange hikes zullen doen, hooguit eentje).
Ik heb al veel gelezen over Yosemite op het forum, maar zou toch graag van jullie ervaren Yosemite-gangers advies krijgen.
Alvast bedankt!
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Curry Village of Cedar Lodge ?
De kamer in Cedar Lodge zal best luxer zijn dan de cabin.
In de cabin heb je een bed, een tafeltje, een schemerlamp en een eigen badkamer. Geen tv, geen radio, niets. Je auto mag niet naast de cabin staan, maar moet je parkeren op het parkeerterrein en alles waar een geurtje aan zit moet eruit (vanwege de beren). Dus als je luxe wilt; dan naar de Cedar Lodge (hoewel ik die kamers niet ken).
Maar wil je de Yosemite experience, dan toch zeker een cabin! Je zit echt midden in het park, omgeven door prachtige natuur. Vergis je niet in die 20 km rijden door het park. Veel bochten en er kan zomaar een camper voor je zitten, waardoor die 20 km best lang kunnen duren.
Een cabin met badkamer en ontbijt ken ik trouwens niet. Wij hadden een cabin met badkamer, maar geen ontbijt dus.
In de cabin heb je een bed, een tafeltje, een schemerlamp en een eigen badkamer. Geen tv, geen radio, niets. Je auto mag niet naast de cabin staan, maar moet je parkeren op het parkeerterrein en alles waar een geurtje aan zit moet eruit (vanwege de beren). Dus als je luxe wilt; dan naar de Cedar Lodge (hoewel ik die kamers niet ken).
Maar wil je de Yosemite experience, dan toch zeker een cabin! Je zit echt midden in het park, omgeven door prachtige natuur. Vergis je niet in die 20 km rijden door het park. Veel bochten en er kan zomaar een camper voor je zitten, waardoor die 20 km best lang kunnen duren.
Een cabin met badkamer en ontbijt ken ik trouwens niet. Wij hadden een cabin met badkamer, maar geen ontbijt dus.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je een goede camperchauffeur hebt, zal die bij de eerste en beste turn-out aan de kant gaan om je te laten passeren.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
MartinBobDylan schreef:NU zit ik met de volgende vragen :
Je haalt wat dingen door elkaar. Rooms net een shared bath, die vind je bij Wawona niet bij Curry Village. Bij Curry Village heb je:
Curry Village accommodations include 18 standard motel rooms, 100 cabins with private baths, three Specialty Cabins with baths, 80 cabins with central bath houses and 427 canvas tent cabins. Bij de tenten en de cabins withouth baths moet je naar het centrale "bathhouse", net zoals je dat op campings hebt. De cabins with bath en de rooms hebben allemaal hun eigen sanitair. Deze cabins en kamers zijn dan meestal al snel weg.
Het is goedkoper maar je zit wel buiten het park. Ik persoonlijk geef er altijd de voorkeur aan om in het park te overnachten.
Je kan altijd de four-mail (omhoog en in werkelijkheid is hij vijf mijl!) naar Glacier Point gaan lopen en weer terug, maar ik zou dat beslist niet aanraden. :stupid: Het pas zou best wel eens glad kunnen zijn, en je moet ook weer terug lopen. Je kan dan veel beter naar de Vernal Fall lopen. Die waterval zal dan heel krachtig zijn
Als je de tijd hebt, dan zou ik een dag langer blijven. Een rondje om Mirror Lake lopen in die tijd lijkt me ook wel aardig
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Alhoewel ik helemaal geen 'campeerder' ben sliepen wij vorig jaar (eind April) in Curry Village. De temperaturen lagen 's nachts tegen het vriespunt: kies dus voor een 'heated tent'. Er lagen heel wat dekens in de tent, verwarming aan en het was absoluut niet koud. Deze kostte ons $79,- per nacht. Onze tent lag ook nog eens vlakbij de toiletten en douches dus dat was gemakkelijk. De Glacier Point Road ging open op de dag dat wij weggingen (1 mei). Er is dus kans dat hij open zal zijn, maar je weet het nooit!
Ik kan je Curry Village (en de tenten) zeker aanbevelen. Zeker als je je hele reis in motels en hotel overnacht is dit een hele leuke ervaring!!
Ik kan je Curry Village (en de tenten) zeker aanbevelen. Zeker als je je hele reis in motels en hotel overnacht is dit een hele leuke ervaring!!
Wij zijn nu twee keer in Cedar Lodge geweest en dat is ons prima bevallen.
Ruime schone kamers en een restaurant.
Met die paar km. naar Yosemite rijden begon voor ons al het feest om daar te zijn...
En dan niet te vergeten dat kleine supermarktje links van de weg, waar we elke keer weer van alles haalden.
Groetjes,
Paul
Ruime schone kamers en een restaurant.
Met die paar km. naar Yosemite rijden begon voor ons al het feest om daar te zijn...
En dan niet te vergeten dat kleine supermarktje links van de weg, waar we elke keer weer van alles haalden.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een deluxe room in Cedar Lodge geworden ! 
Een nachtje leek me toch wel genoeg. Misschien regent het wel en is Glacier Point dicht, en dan hebben we het toch redelijk snel gezien, denk ik.
Misschien krijgen we spijt als we al die leuke tentjes en cabins zien staan, maar dat zien we dan wel weer.
En nu kunnen we misschien nog een dagje raften, of we hebben een dagje extra in San Francisco.

Een nachtje leek me toch wel genoeg. Misschien regent het wel en is Glacier Point dicht, en dan hebben we het toch redelijk snel gezien, denk ik.
Misschien krijgen we spijt als we al die leuke tentjes en cabins zien staan, maar dat zien we dan wel weer.
En nu kunnen we misschien nog een dagje raften, of we hebben een dagje extra in San Francisco.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij waren 9 en 10 mei in Yosemite in een tent van Curry Village! En ik moet zeggen; ik zou het zo weer doen!
Een geweldige ervaring en met de kou viel het wel redelijk mee...
Maar idd qua luxe moet je daar dan niet zitten!
Een geweldige ervaring en met de kou viel het wel redelijk mee...
Maar idd qua luxe moet je daar dan niet zitten!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Jose,
Mijn reaktie heeft even niet met het onderwerp te maken,maar met jouw verhaal. Ik heb zelden zo.n leuk verslag gelezen. Met zoveel gevoel van humor.
Petje af.
Hèlen
Mijn reaktie heeft even niet met het onderwerp te maken,maar met jouw verhaal. Ik heb zelden zo.n leuk verslag gelezen. Met zoveel gevoel van humor.
Petje af.
Hèlen
http://www.helenenalbert.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dank je! Ik vond het ook ontzettend leuk om te doen!
Volgende usa-reis (juni 09) wordt ook weer bijgehouden hoor
Volgende usa-reis (juni 09) wordt ook weer bijgehouden hoor

Laatst gewijzigd door markro op 09 feb 2009, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht