Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cedar City
Cedar City
Dag iedereen,
ik lees al een tijdje mee op dit forum, nu ook zelf maar eens een berichtje. Wij (mijn vriend en ik) gaan in september naar amerika, en zijn druk bezig met het plannen van een mooi rondje.
Nou hadden we bedacht om een paar dagen te verblijven in Cedar City, om van daaruit een aantal parken te bezoeken. Kent iemand van jullie Cedar City? Is het een leuke plaats om een paar dagen als "uitvalsbasis" te nemen of kunnen we beter een andere plek kiezen?
Verder twijfelen we erover of we sequoia NP ook in ons rondje opnemen. Wat zijn jullie ervaringen, is dit een echte "must see" of zijn de sequoia's die we in Yosemity zien genoeg?
Ik hoop dat jullie ervaringen ons een stukje verder kunnen helpen!
ik lees al een tijdje mee op dit forum, nu ook zelf maar eens een berichtje. Wij (mijn vriend en ik) gaan in september naar amerika, en zijn druk bezig met het plannen van een mooi rondje.
Nou hadden we bedacht om een paar dagen te verblijven in Cedar City, om van daaruit een aantal parken te bezoeken. Kent iemand van jullie Cedar City? Is het een leuke plaats om een paar dagen als "uitvalsbasis" te nemen of kunnen we beter een andere plek kiezen?
Verder twijfelen we erover of we sequoia NP ook in ons rondje opnemen. Wat zijn jullie ervaringen, is dit een echte "must see" of zijn de sequoia's die we in Yosemity zien genoeg?
Re: Cedar City
ik denk dat een beetje afhangt van welke parken je wil bezoeken.ann schreef:Dag iedereen,
Cedar City -> Zion = 66 kilometer (1 uur) ongeveer volgens streets and trips
Cedar City -> Bryce = 129 km (1u 41min)
http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als ik jullie was, zou ik als het niet echt nodig is, niet in Cedar City overnachten als je de parken wilt bezoeken, en zeker niet als uitvalsbasis gebruiken, maar in de parken of dichtbij de ingangen een plekje zoeken.ann schreef:Nou hadden we bedacht om een paar dagen te verblijven in Cedar City, om van daaruit een aantal parken te bezoeken. Kent iemand van jullie Cedar City? Is het een leuke plaats om een paar dagen als "uitvalsbasis" te nemen of kunnen we beter een andere plek kiezen?
Dit ligt aan het tijdstip in het jaar en hoe het verdere rondje eruit ziet.ann schreef:Verder twijfelen we erover of we Sequoia NP ook in ons rondje opnemen. Wat zijn jullie ervaringen, is dit een echte "must see" of zijn de sequoia's die we in Yosemite NP zien genoeg?
Als je ten zuiden van Yosemite NP aan de westkant van het Sierra Nevada gebergte bent, is het aan te bevelen wel naar Sequoia NP te gaan. De bomen zijn daar toch weer anders dan de sequoia's in Yosemite NP en ook Sequoia NP is een heel mooi park.
Kom je er echter niet in de buurt en ga je door Yosemite NP naar de andere zijde van het gebergte, dan kan je volstaan met een bezoek aan de grote bomen in Yosemite NP.
Houdt in het laatste geval er rekening mee, dat de bergpas over de Sierra Nevada in het voorjaar en najaar gesloten is wegens sneeuwval.
Groet, Marco.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ann,ann schreef:Nou hadden we bedacht om een paar dagen te verblijven in Cedar City, om van daaruit een aantal parken te bezoeken. Kent iemand van jullie Cedar City? Is het een leuke plaats om een paar dagen als "uitvalsbasis" te nemen of kunnen we beter een andere plek kiezen?
In Cedar City heb ik al eens geslapen. Ik vond het geen stad die er echt tussenuit sprong. Veel van de stad zelf heb ik dan ook niet gezien. Vanuit Cedar City kun je wel eenvoudig naar Cedar Breaks National Monument rijden. Hier zou je een halve middag voor kunnen uittrekken.
Een leukere plaats vond ik Kanab. Vorig jaar heb ik daar een nacht geslapen in Parry Lodge. Een motel waar vroeger, naar men zegt, veel acteurs overnacht hebben. In deze topic heb ik er ook al eens wat over geschreven en ik heb wat foto's online van dit motel, zie deze link. Vanuit Kanab rijd je eenvoudig naar Zion NP of Bryce Canyon NP. Ik neem aan dat dat de parken zijn die je vanuit Cedar Breaks zou willen bezoeken?
Succes ermee.
Roland
-
- Amerika-expert
allo,
de parken zijn meestal op hun mooist ( en het minst druk) in de vroege voormiddag en de vooravond. hoe dichter je bij het park logeert hoe groter de kans dat je op die tijdstippen in de parken bent en dat loont echt de moeite.
dicht bij bryce heb je tropic, geen stad maar wat we in belgië een ,,boerengat" noemen. 400 inwoners, enkele motels en restaurants, een benzinestation, een post, het huis van ebenezer bryce en nog wat zijstraten. geen winkelstraten, daarvoor gaan ze naar cedar city of st georges. zoals al gezegd : kanab ligt centraal voor bryce en zion, voor zion is springdale natuurlijk het dichtst.
sequoia: vonden we heel mooi. wel veel bochten. je hebt er niet alleen enkele heel toffe wandelingen tussen de bomen, maar ook Moro rock. dorpje dichtbij is three rivers. idem tropic. zoals al gezegd : als je in de omgeving bent is sequoia + yosemite ( valley + glacierpoint road) in zijn geheel mooier dan yosemite ( valley+glacierpointroad + sequoia's)
jacques
jacques
de parken zijn meestal op hun mooist ( en het minst druk) in de vroege voormiddag en de vooravond. hoe dichter je bij het park logeert hoe groter de kans dat je op die tijdstippen in de parken bent en dat loont echt de moeite.
dicht bij bryce heb je tropic, geen stad maar wat we in belgië een ,,boerengat" noemen. 400 inwoners, enkele motels en restaurants, een benzinestation, een post, het huis van ebenezer bryce en nog wat zijstraten. geen winkelstraten, daarvoor gaan ze naar cedar city of st georges. zoals al gezegd : kanab ligt centraal voor bryce en zion, voor zion is springdale natuurlijk het dichtst.
sequoia: vonden we heel mooi. wel veel bochten. je hebt er niet alleen enkele heel toffe wandelingen tussen de bomen, maar ook Moro rock. dorpje dichtbij is three rivers. idem tropic. zoals al gezegd : als je in de omgeving bent is sequoia + yosemite ( valley + glacierpoint road) in zijn geheel mooier dan yosemite ( valley+glacierpointroad + sequoia's)
jacques
jacques
Hee Ann,
Ik ben nu 2 keer in Cedar City geweest en vond het wel een ideale uitvalbasis voor de parken daar in de buurt (Zion, Bryce en Cedar Breaks). Het is een niet al te grote stad, maar wel nog het een en ander te doen is! En dan met name 's avonds. Anders dan de andere dorpjes in die omgeving. En er zijn 3 hele grote supermarkten waar je heerlijk boodschappen kunt doen. En er is keuze genoeg wat betreft motels!
Veel plezier
[/code]
Ik ben nu 2 keer in Cedar City geweest en vond het wel een ideale uitvalbasis voor de parken daar in de buurt (Zion, Bryce en Cedar Breaks). Het is een niet al te grote stad, maar wel nog het een en ander te doen is! En dan met name 's avonds. Anders dan de andere dorpjes in die omgeving. En er zijn 3 hele grote supermarkten waar je heerlijk boodschappen kunt doen. En er is keuze genoeg wat betreft motels!
Veel plezier

-
- Amerikafan
Hoi Ann,ann schreef:meer tips en ervaringen overigens altijd welkom!
Ik zou zeggen plant je hele reis hier eens neer op het forum, ongetwijfeld krijg je een hele hoop goede en bruikbare tips! Wij gaan zelf ook in September dus kan je misschien wel helpen aan tips voor goede en goedkope hotels/motels....we hebben al zo ongeveer alles geboekt via internet.
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...
** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Those who understand binary, and those who don't...
** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1144 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-