Ben er trouwens achtegekomen dat Google Maps me dus over deze Hells Backbone probeert te krijgen. Niet naar luisteren dus en gewoon TomTom achterna!Tim1980 schreef:Mochten we nu toch anders beslissen, is er dan een andere route zonder deze afgronden?![]()
Via google maps geeft hij een optie om bij Escalante State Park links aan te houden. Dan zou je niet via Boulder rijden. Is dit een optie?
Wij maken de routekaartjes hier altijd met Streets & Trips. Ook dit programma stuurt je via de Hells Backbone route. Als tussenstop voeg ik dan altijd Escalante in, zodat de "goede" route over de SR 12 gevolgd wordt.Tim1980 schreef:Dat klopt, volgens mij zit fout rijden er niet echt bij op die weg. Alleen Google Maps gaf als alternatieve route Hells Backbone
RolandIk rijd nog een mijl of 5 verder om bij Calf Creek aan de hike te beginnen. Vanwege de warmte neem ik voldoende water mee en ook wat zoute chips. Het is 13.10 uur als ik aan de hike van 6 mijl (heen en terug) begin. Hoewel de trail niet veel hoogteverschillen kent, maakt het losse zand waar je soms doorheen loopt en het warme weer het extra zwaar. Zo op het warmst van de dag is ook niet de beste keus om de hike te maken, maar vanwege de rit die ik eerst moest maken, kwam het zo uit. Ondanks het warme weer loop ik stug door en een enkele keer stop ik even in de schaduw van een boom of rots. Na een uur heb ik de 3 mijl afgelegd en kom ik aan bij de waterval. Volgens Marjan en Jan moest deze waterval erg mooi zijn en ze hebben niets teveel gezegd. De waterval is werkelijk prachtig! Van 126 feet (ruim 38 meter) hoogte stort het water naar beneden in een kleine poel. Vrijwel gelijk ben ik vergeten hoe zwaar de hike hier naartoe was en doe gauw de schoenen en sokken uit. Het water is steenkoud maar echt een verademing na de lange hike. Het is hier niet druk en dit geeft mij mooi de gelegenheid om mooie foto's van de waterval te maken. Je kunt hier heerlijk in de schaduw aan de rand van het water zitten en ik neem de tijd. Zo'n 50 minuten lang geniet ik van de waterval en begin dan aan de hike terug. De zon is inmiddels al wat gedaald en nu is er gelukkig veel meer schaduw op de weg terug. In 50 minuten loop ik nu terug en als ik weer bij de auto ben, kan ik mijn t-shirt wel uitwringen van het zweet. Bij het toilet fris ik mij even op en trek gauw een droog t-shirt aan. Hoewel het een zware hike in de brandende zon was, ben ik heel erg blij dat ik 'm gelopen heb. Ik heb een zwak voor watervallen en zoek ze als het even kan, altijd op tijdens mijn vakanties.