Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar overnachten tussen LA en SF op de kustroute?
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Waar overnachten tussen LA en SF op de kustroute?
Hallo,
In juli gaan we met 3-4 man voor 3 weken naar de US.
De route en de planning ligt al grotendeels vast, we zijn echter nog niet zeker waar we best overnachten op de kustroute van LA naar SF...
We plannen over dat stuk van de route 3 dagen te doen. De 1e overnachting zou dan ongeveer tussen Santa Maria & Morro Bay moeten liggen. Daar heb je nog Pismo Beach, Grover Beach en San Luis Obispo bijvoorbeeld.
De 2e overnachting zou in de buurt van Monterey liggen. Daar heb je dan Carmel-by-the-sea, Pacific Grove en Seaside.
Nu is men vraag, waar precies overnachten we het best? Waar is het het mooist, meest interessant voor toeristen en waar zijn de hotels niet het duurst. Ik ga niet zeggen dat we een "zo goedkoop mogelijk hotel" zoeken en een krot willen aanvaarden, maar we willen toch wel zuinig met het geld om gaan. (3 weken lang een SUV voor 3-4 personen < 25 jaar is al niet niets).
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in onze volledige route:
http://maps.google.be/maps?f=d&source=s ... 630859&z=6
Elk groen bolletje stelt een overnachting voor. (Las Vegas x3, Los Angeles x3 & San Francisco x2)
Graag hoor ik jullie reacties.
In juli gaan we met 3-4 man voor 3 weken naar de US.
De route en de planning ligt al grotendeels vast, we zijn echter nog niet zeker waar we best overnachten op de kustroute van LA naar SF...
We plannen over dat stuk van de route 3 dagen te doen. De 1e overnachting zou dan ongeveer tussen Santa Maria & Morro Bay moeten liggen. Daar heb je nog Pismo Beach, Grover Beach en San Luis Obispo bijvoorbeeld.
De 2e overnachting zou in de buurt van Monterey liggen. Daar heb je dan Carmel-by-the-sea, Pacific Grove en Seaside.
Nu is men vraag, waar precies overnachten we het best? Waar is het het mooist, meest interessant voor toeristen en waar zijn de hotels niet het duurst. Ik ga niet zeggen dat we een "zo goedkoop mogelijk hotel" zoeken en een krot willen aanvaarden, maar we willen toch wel zuinig met het geld om gaan. (3 weken lang een SUV voor 3-4 personen < 25 jaar is al niet niets).
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in onze volledige route:
http://maps.google.be/maps?f=d&source=s ... 630859&z=6
Elk groen bolletje stelt een overnachting voor. (Las Vegas x3, Los Angeles x3 & San Francisco x2)
Graag hoor ik jullie reacties.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Waar overnachten tussen LA en SF op de kustroute?
Ik ben bang dat mooi, interessant en niet duur niet samen gaat ..Q-BiC schreef:Nu is men vraag, waar precies overnachten we het best? Waar is het het mooist, meest interessant voor toeristen en waar zijn de hotels niet het duurst.
Hoe verder van de kust, hoe goedkoper. Kijk maar eens in reizen van reisorganisaties, dan zie je overnachtingsplaatsen als Santa Maria etc.
Big Sur is prachtig, maar duur.
Waarom gaan jullie niet kamperen? Dan ben je goedkoop uit, zeker in de parken, en dat geeft je elders wat meer financiële ruimte.Q-BiC schreef: Ik ga niet zeggen dat we een "zo goedkoop mogelijk hotel" zoeken en een krot willen aanvaarden, maar we willen toch wel zuinig met het geld om gaan. (3 weken lang een SUV voor 3-4 personen < 25 jaar is al niet niets).
Flinke route voor 3 weken! Behalve in de genoemde steden blijf je overal maar 1 nacht? Jammer voor Moab!
Marianne
In Morro Bay zit een Motel6. Dar kun je voor 40 USD wel een 2 persoonskamer krijgen, voor 3 personen zul je zelf even moeten kijken...
-
- Amerika-ontdekker
hallo,op deze route is er merendeel een motel 6 in elke plaats,er zijn steeds 2x 2 persoonsbedden op een kamer,de eerste betaald het meeste +- 40 dollar
de 2é 3é 4é betalen iets van een 6 dollar per persoon,het zijn propere kamers met douche of bad en altijd tv
u kan het opzoeken met google gewoon motel 6 intikken
de 2é 3é 4é betalen iets van een 6 dollar per persoon,het zijn propere kamers met douche of bad en altijd tv
u kan het opzoeken met google gewoon motel 6 intikken
- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb toevallig gisteren via Priceline de Aloha Inn in Arroyo Grande toegewezen gekregen voor 55 USD per nacht. Dit plaatsje ligt vlakbij Pismo Beach.
In de buurt van Carmel en Monterey zou ik opteren om te kiezen voor Salinas als goedkopere optie.
Ik denk dat wij zo rond de 1200,- euro per persoon uitkomen voor vlucht, autohuur en alle overnachtingen. Wij gaan overigens 20 dagen.
Ik zie overigens in je route dat je Yosemite NP en Death Valley links laat liggen. Is hier een reden voor?
Ik denk dat je gezien het aantal dagen en kilometers beter Yellowstone kunt overslaan.
Misschien beter om het 'standaard' rondje LA-San Francisco-Las Vegas te doen want dit wordt denk ik een race vakantie met uitstappen en foto's maken en weinig rust om echt te genieten. Tenzij je van plaats tot plaats alleen via Interstates wil rijden?
Als ik jou was zou ik even een ander topic openen en je route eens goed laten bekijken.
In de buurt van Carmel en Monterey zou ik opteren om te kiezen voor Salinas als goedkopere optie.
Ik denk dat wij zo rond de 1200,- euro per persoon uitkomen voor vlucht, autohuur en alle overnachtingen. Wij gaan overigens 20 dagen.
Ik zie overigens in je route dat je Yosemite NP en Death Valley links laat liggen. Is hier een reden voor?
Ik denk dat je gezien het aantal dagen en kilometers beter Yellowstone kunt overslaan.
Misschien beter om het 'standaard' rondje LA-San Francisco-Las Vegas te doen want dit wordt denk ik een race vakantie met uitstappen en foto's maken en weinig rust om echt te genieten. Tenzij je van plaats tot plaats alleen via Interstates wil rijden?
Als ik jou was zou ik even een ander topic openen en je route eens goed laten bekijken.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi,
Wij hebben in San Simeon overnacht.
Het was niet erg duur (de prijs weet ik niet meer).
Voor een mooie zonsondergang hoefden we alleen maar de weg over te steken.
Wij hebben in San Simeon overnacht.
Het was niet erg duur (de prijs weet ik niet meer).
Voor een mooie zonsondergang hoefden we alleen maar de weg over te steken.
Laatst gewijzigd door Ilse2505 op 14 feb 2009, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het moet in ieder geval toch mogelijk zijn om aangenaam te verblijven voor niet al teveel geld denk ikIk ben bang dat mooi, interessant en niet duur niet samen gaat ..

Persoonlijk voorkeur. Ik ben absoluut niet voor kamperen.Waarom gaan jullie niet kamperen? Dan ben je goedkoop uit, zeker in de parken, en dat geeft je elders wat meer financiële ruimte.

Klopt. Moab stond zelfs niet op de eerste versie van onze route. Maar omdat we maar aan +-15 dagen zaten in het begin, is er een rit langs Arches/Moab bij, een extra nacht in LA en 2 laatste extra nachten in SF. Daarnaast veel positieve dingen gelezen over Scenic Byway 12, dus die zit er nu ook in van Moab naar Bryce.Flinke route voor 3 weken! Behalve in de genoemde steden blijf je overal maar 1 nacht? Jammer voor Moab!
(We rijden trouwens ook langs Hanksville, dus vroeger de highway af. Dat staat niet op de kaart, omdat ik blijkbaar aan het maximum aantal tussenstops zit op google...)
Onvoorstelbaar.Ik denk dat wij zo rond de 1200,- euro per persoon uitkomen voor vlucht, autohuur en alle overnachtingen. Wij gaan overigens 20 dagen.
Als ik vluchten opzoek in juli van Brussel naar Salt Lake City en van San Francisco naar Brussel, zit ik al tegen de 1000€ per persoon.
Onze auto zou ook zeker op 1000€ per persoon uitkomen. (gerekend voor 3 < 25 jarigen)
De mensen met wie ik meega, hebben Yosemite en Death Valley al gezien en zijn nu meer geïnteresseerd in Yellowstone, which is fine by me.Ik zie overigens in je route dat je Yosemite NP en Death Valley links laat liggen. Is hier een reden voor?
Hoeveel Interstate we doen, kan je zien op de map. Niet overdreven veel denk ik.
Edit:
Ik heb een thread speciaal voor de route gestart: viewtopic.php?f=7&t=20162
Laatst gewijzigd door Q-BiC op 11 feb 2009, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Wij hebben in Monterey in de Travelodge overnacht voor 45 dollar! Echt een koopje, zeker voor Monterey.
Prachtig grote kamer met balkon en op 5 minuten van het centrum
Prachtig grote kamer met balkon en op 5 minuten van het centrum
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hier zou ik nog eens heel goed naar kijken, als je huurt bij Alamo via usareisen.de kost een full-size SUV je voor 22 dagen € 965,51, dit is een tarief met alles erin, speciaal voor mensen < 25 jaar, inclusief alle extra bestuurders en een tank benzine, daar komt dan nog $ 300 one way kosten bij, ongeveer € 250 dus, dat is totaal +/- € 1215.00, iets meer dan € 400 per persoon, en heel wat minder dan de € 1000 pp. die jij ervoor rekent.Q-BiC schreef:[Onze auto zou ook zeker op 1000€ per persoon uitkomen. (gerekend voor 3 < 25 jarigen)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die jeugd van tegenwoordig!Q-BiC schreef:Persoonlijk voorkeur. Ik ben absoluut niet voor kamperen.Waarom gaan jullie niet kamperen? Dan ben je goedkoop uit, zeker in de parken, en dat geeft je elders wat meer financiële ruimte.

Dus 3000 euro voor 3 weken? Lijkt me erg veel zelfs voor <25. Heb je bij usareisen.de gekeken?Q-BiC schreef: Onze auto zou ook zeker op 1000€ per persoon uitkomen. (gerekend voor 3 < 25 jarigen)
Marianne
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mijn Duits is nu ook niet alles, maar is dat werkelijk met 2 of 3 extra minderjarige bestuurders? Hoe komt dat dan dat als ik dat via de website van alamo zélf bereken, ik rond de 3-4000$ zit in totaal? Met GPS, CDW, EP en Roadside Plus en 1way-fee.Harry schreef:Hier zou ik nog eens heel goed naar kijken, als je huurt bij Alamo via usareisen.de kost een full-size SUV je voor 22 dagen € 965,51, dit is een tarief met alles erin, speciaal voor mensen < 25 jaar, inclusief alle extra bestuurders en een tank benzine, daar komt dan nog $ 300 one way kosten bij, ongeveer € 250 dus, dat is totaal +/- € 1215.00, iets meer dan € 400 per persoon, en heel wat minder dan de € 1000 pp. die jij ervoor rekent.Q-BiC schreef:[Onze auto zou ook zeker op 1000€ per persoon uitkomen. (gerekend voor 3 < 25 jarigen)
(Trouwens, als ik daar bij alamo.com Salt Lake City selecteer, en een standard SUV, is de optie voor een primary underage driver zelfs nergens te vinden; wat wel zo is als ik bv in San Francisco zou huren :s)
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je eenmaal en beetje ervaring krijgt in het reizen naar de VS, dan weet je dat je je autohuur altijd hier in Europa moet regelen, dat is veel goedkoper, en alle voor ons noodzakelijke verzekeringen zitten er meteen bij in.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Omdat je dan rechtstreeks in Amerika boekt en de huurprijzen voor de auto's voor ons (Europeanen) vaak veel hoger liggen door de bijkomende verzekeringen. De kale huurprijs is vaak niet eens zo raar maar verzekeringen als LDW en LIS/SLI moet je in de regel altijd apart afsluiten. Amerikanen hoeven die verzekeringen vaak niet te nemen omdat die vaak via hun eigen (auto)verzekering lopen.Q-BiC schreef:Hoe komt dat dan dat als ik dat via de website van alamo zélf bereken, ik rond de 4000$ zit in totaal? Met GPS, CDW, EP en Roadside Plus en 1way-fee.
Beter is om via een Europese tussenpersoon (bijv. usareisen.de) te boeken. Zij hebben afspraken waardoor wij voordelig kunnen huren. Zeker omdat jullie < 25 jaar zijn zou ik echt aanraden via een organisatie als usareisen.de te boeken. Zij hebben een speciaal underage tarief.
De verhuurder waar je nog wel eens voordelig kunt huren is Hertz. Ik heb al eens rechtstreeks bij ze gehuurd (met de ANWB-kortingscode). E.e.a. is vaak wel afhankelijk van het type auto, ophaal- en inleverlocatie en periode dat je 'm huurt. Voor jullie zal dit denk ik niet goedkoper zijn.
Roland
-
- Amerikafan
Wij gaan ook met 4 man < 25 jaar oud. Eerst had ik gekeken naar een auto, maar daar komt steeds een toeslag bij, zover ik kon zien. Toen gingen we kijken naar campers, bleek dat dat bij die achterlijk grote dingen helemaal niet het geval was
misschien is dat een optie?

Ja, onder de 25 op Request, dus dat is misschien een optie (dit is bij RoadBear).
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij El-Monte is de minimum leeftijd 21 jaar zonder extra toeslagen en niet op verzoek, het staan gewoon in de huurvoorwaarden.
-
- Amerikafan
Ik durfde het zelf niet te zeggen, wist 't nu niet zeker. Maar idd, bij Tioga hebben we dat zonder problemen kunnen huren.Rob schreef:Bij El-Monte is de minimum leeftijd 21 jaar zonder extra toeslagen en niet op verzoek, het staan gewoon in de huurvoorwaarden.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik denk dat je in juli heel wat meer geld kwijt bent als je een camper huurt, dan als je voor een auto en goedkoop motel gaat.
Marjon
Omdat de hele groep <25 is kan dat nog wel eens meevallen, bij camperhuur heb je geen <25 toeslag zoals bij en huurauto.
Marjon
Omdat de hele groep <25 is kan dat nog wel eens meevallen, bij camperhuur heb je geen <25 toeslag zoals bij en huurauto.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben overnacht in Morro bay in de blue sail inn.http://www.bluesailinn.com/.
De kamer betrof een city view 2 queen bed (met aaa korting uiteraard). Deze kost ongeveer 90 dollar per nacht.
Het is een heel net kleinschalig innetje met hele gastvrije mensen. Naast de deur is een restaurant (ben ff de naam kwijt) waar je heeel goed kunt eten met een prachtig uitzicht op de pacific. Hier waaren wij met 2 man iets van 80 dollar kwijt. Morro bay verder is ook een heel rustig en mooi vissersdorp waar de zeeleeuwen in de haven zwemmen.
Het enige nadeel van morro bay is de energiecentrale die ze een stukje buiten het centrum, maar wel pal op het strand hebben gebouwd. Maar ondanks dit kan ik morro bay zeer zekers aanbevelen.
Misschien is dit wat voor jullie?
De kamer betrof een city view 2 queen bed (met aaa korting uiteraard). Deze kost ongeveer 90 dollar per nacht.
Het is een heel net kleinschalig innetje met hele gastvrije mensen. Naast de deur is een restaurant (ben ff de naam kwijt) waar je heeel goed kunt eten met een prachtig uitzicht op de pacific. Hier waaren wij met 2 man iets van 80 dollar kwijt. Morro bay verder is ook een heel rustig en mooi vissersdorp waar de zeeleeuwen in de haven zwemmen.
Het enige nadeel van morro bay is de energiecentrale die ze een stukje buiten het centrum, maar wel pal op het strand hebben gebouwd. Maar ondanks dit kan ik morro bay zeer zekers aanbevelen.

Misschien is dit wat voor jullie?
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik krijg net email terug van Alamo zelf...Coyote schreef:Beter is om via een Europese tussenpersoon (bijv. usareisen.de) te boeken. Zij hebben afspraken waardoor wij voordelig kunnen huren. Zeker omdat jullie < 25 jaar zijn zou ik echt aanraden via een organisatie als usareisen.de te boeken. Zij hebben een speciaal underage tarief.
Er was mij opgevallen dat je op hun website, voor bijvoorbeeld San Francisco en een Standard SUV, je "primary underage driver" kon aanvinken.
Als je echter de pickup locatie op Salt Lake City instelt (waar wij onze reis zouden starten), dan is die optie nergens te vinden.
Alamo liet mij dan weten dat "Unfortunately, young drivers are not permitted to drive the standard SUV."
Op usareisen.de is het echter geen probleem om SLC te selecteren met het U25 pakket.... Kstond op het punt te boeken bij usareisen.de, maar nu durf ik niet, uit schrik het deksel op men neus te krijgen in SLC zelf... :s:s
Now what........
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1215 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-