Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Worden koffers geopend op het vliegveld????

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
chantal meijer
Amerika-ontdekker

Worden koffers geopend op het vliegveld????

Bericht door chantal meijer »

Hoi,

we gaan in september naar amerika.

nu hebben ik allerlei geruchten gehoord dat je kffers nadat je ze hebt afgegeven worden open gemaakt om te controleren.

ook heb ik gehoord dat ze het slot gewoon open breken en je dus bbeter niet je koffer op slot kunt doen.

Wie heeft hier ervaringen mee en of tips?

ik vind het geen prettig idee mijn koffer zonder slot af te geven

gr chantal
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Chantal,

Als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt kom je het één en ander tegen, zie

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... offer+slot

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... offer+slot

en zo is er nog wel meer te vinden.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Niet op slot doen want hij als hij open moet, gaat hij open. Als er toevallig een slot op zit wordt hij opengebroken en heb je dus een groter probleem. Doe die zaken waar je bezorgd om bent gewoon in je handbagage. Je zou eventueel een band om je koffer kunnen doen die makkelijk te verwijderen is door security maar toch wat extra bescherming geeft. Nog beter is het om gewoon te accepteren dat dit nu gewoon onderdeel van het reizen is en dat alles vervangbaar is. Scheelt een hoop stress en zorgen.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Als je echt ongerust bent bestaat er ook de mogelijkheid om je koffer te laten "sealen". Je laat op voorhand alles nakijken, dan kan je hem op slot doen en vervolgens wordt hij in een speciale folie ingepakt.
Hij wordt dan niet meer opengemaakt.
Daar hangt uiteraard wel een prijskaartje aan. Ik dacht zo'n 10 usd per koffer.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Officieel mag je ze niet op slot doen! Maar wij hebben ipv onze slotjes dunne tie raps ( spelling zal wel fout zijn) bevestigd. Gewoon een fijn idee dat niet iedereen in je koffer kan komen en als men een inspectie wil doen is er niets beschadigd. Moesten bij aankomst in het hotel wel meteen een schaar vragen, maar dat was alles. Mocht men een inspectie doen, dan knippen ze de tie raps door en dan plakken ze altijd een sticker op je koffer. Vergeet de tie raps voor je terugreis niet mee te nemen :wink: succes Jeannine
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Jan Visser schreef:Niet op slot doen want hij als hij open moet, gaat hij open. Als er toevallig een slot op zit wordt hij opengebroken en heb je dus een groter probleem.
8) Niet helemaal mee eens...zorg dat je koffers van een bekend merk bij je hebt.
Security beschikt over lopers van de meeste merken. Ergens op een site van een airport staat aangegeven hoe het werkt .
FF in google kijken of hier op het forum.
Succes
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Je koffers mogen wel op slot...MAAR dan moeten ze het sloten hebben die TSA goedgekeurd zijn, dat wil zeggen dat ze één van de volgende logo´s moeten hebben.

Afbeelding

Op de volgende site kan je meer info vinden over het al dan niet sluiten van je koffers.
http://www.tsa.gov/public/interapp/edit ... e_0234.xml
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Ik doe mijn koffer altijd gewoon op slot als ik naar de VS ga. En bijna altijd is mijn koffer nagekeken zonder dat sloten of zo geforceerd zijn. Koffer zit ook netjes weer op slot als ik aankom op de plaats van bestmming. Dat ik wist dat het koffer nagekeken was, kwam doordat ze netjes een flyertje in mijn koffer achterlieten en ze hebben ook al eens cadeautjes open :shock: gemaakt om te zien wat er in zat denk ik.
Maar goed, veiligheid natuurlijk voor alles. Ik heb er eigenlijk geen problemen mee.........
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Beveiliging

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb er hélemaal geen problemen mee. Liever een gedegen controle dan één of andere gek die een bom in zijn bagage vervoert of zo ... :?
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Wij hadden er inderdaad ook trekbandjes omgedaan maar die moesten er op Schiphol al weer af, ook dat mocht dus niet. Denk ook aan spuitbusjes deodorant of scheerschuim, die mogen ook niet in de koffer.

En 1 van onze koffers is gecontroleerd, er zat een sticker op.

groeten uit San Francisco
Laatst gewijzigd door Eugeni op 28 jul 2005, 03:58, 1 keer totaal gewijzigd.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Eugeni schreef:Denk ook aan spuitbusjes deodorant of scheerschuim, die mogen ook niet in de koffer.
Volgens mij mogen die wel in de koffer, maar juist niet in de handbagage (tenminste, onze deo en scheerschuim in de koffer worden elke keer gewoon doorgelaten)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gast

Bericht door Gast »

Wij zijn naar Canada gevlogen, koffers niet op slot maar wel een band eromheen. Een van de koffers was duidelijk open gemaakt, (rommel binnenin) maar de band zat er weer keurig omheen. Zou de koffers dus inderdaad niet op slot doen, maar een band eromheen kan wel.
Laatst gewijzigd door Gast op 27 jul 2005, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Op de site van Delta staat uitdrukkelijk vermeld dat de koffers niet op slot mogen. Wij hebben ze dus open gelaten, maar wel een kofferriem eromheen gedaan.
Ook op Schiphol werd ons gevraagd of we de koffers op slot hadden gedaan.
Deze keer hadden we geluk, beide koffers zijn uiteindelijk niet gecontroleerd.
mennoa
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mennoa »

Ook ik heb hier ervaring mee... Ik dacht ik laat mijn koffer lekker toch op slot, ze bekijken het maar ik ga hem niet open inleveren voor 'Jan en alleman' om het te kunnen openen. Afijn, op slot gedaan...
Aan het eind van de vluchten bij het ophalen van de baggage zag ik dat mijn kofferslotje geforceerd was en dat de koffer vnl. bij elkaar werd gehouden door de spanband (sowieso aan te raden dus, zo'n band).
M'n koffer bleek na openen een rode flyer met mededeling te bevatten dat hij was geopend i.v.m. veiligheids/steekproefsgewijze controle.

- Menno
2000: 3 wkn: BC,WA
2002: 3 wkn: NV,AZ,CA,OR,WA,BC
2004: 3 wkn: NV,CA,AZ,UT,ID,WY,MT,AB,BC
2007: 11 dgn NYC (NY,NJ)
2008: Vancouver Island - BC,AB,WA
2010: 3 wkn: SD,WY,MT,AB,BC,WA

Foto's op http://www.mennoalberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik vraag me af of sinds het invoeren van deze regel er problemen geweest zijn met invoeren van illegale spullen. ik denk nl dat je nu als eventuele verdachte een defense zou kunnen hebben door aan te voeren dat je niet de hele tijd controle over je bagage hebt gehad. vroeger kon je dat nl niet zeggen als er geen sporen waren van het met geweld openen van je koffers, maar nu daar je ze niet op slot mag doen. een goede advocaat kan 20 mensen opnoemen die toegang hebben gehad tot je bagage tussen dat jij het hebt ingechekt en op plek van bestemming weer hebt opgehaald?

heeft iemand hier ooit wat over gehoord?
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer