Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alamo Gold Underage pakket
Alamo Gold Underage pakket
In de reisfolder van Jetair staat een "Alamo Underage" pakket voor bestuurders onder de 25 (we zijn spijtiggenoeg alletwee 24, maar ik kan geen jaar meer wachten om te gaan!!) Nu beweert mijn reisagent 200% zeker te zijn dat het niets uitmaakt of je nu dat pakket boekt of niet, dat je zowiezo de toeslag van 20 dollar per dag moet betalen!!
Dat vind ik erg vreemd!! Heeft iemand dit al geboekt vanuit België of Nederland zodat ik weet wat er nu van waar is?
Groetjes Grietje
Dat vind ik erg vreemd!! Heeft iemand dit al geboekt vanuit België of Nederland zodat ik weet wat er nu van waar is?
Groetjes Grietje
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Grietje
Ik weet niet precies wat je bedoeling is. Als je denkt zonder Underage te betalen in een huur auto te kunnen stappen dan denk ik dat je het mis hebt. Bij het huren word je rijbewijs gevraagd. Je leeftijd is dan al gauw bekent, en dan is het Kassa. Om geen Underage te betalen is je enige optie om een jaar te wachten of een verhuur bedrijf zoeken die geen extra betaling vraagt voor Underage.
Harm
Ik weet niet precies wat je bedoeling is. Als je denkt zonder Underage te betalen in een huur auto te kunnen stappen dan denk ik dat je het mis hebt. Bij het huren word je rijbewijs gevraagd. Je leeftijd is dan al gauw bekent, en dan is het Kassa. Om geen Underage te betalen is je enige optie om een jaar te wachten of een verhuur bedrijf zoeken die geen extra betaling vraagt voor Underage.
Harm
Underagetoeslag
Hallo, wij gaan op 29 april naar Florida en hebben bij de reis ook een auto geboekt bij Alamo. Wij hebben een underage upgrade gedaan voor onze zoon van 23 . Hij wil namelijk ook graag rijden, deze kwam maar op 2 euro per dag meer. Dus dit valt erg mee. We gaan er nu vanuit, dat hij gewoon mag en kan rijden. Zoniet, dan is het jammer voor hem. Jullie mogelijkheid is anders en dat is vervelend. Wij hebben de reis bij Travel Trent geboekt, dus daar was het geen 20 euro per dag.
Ik hoop dat jullie toch een positieve uitslag hebben.
Ik hoop dat jullie toch een positieve uitslag hebben.

hallo,
wij hebben ook zo'n alamo gold underage genomen, en gaan deze zomer voor het eerst naar amerika. Onze reisagent heeft ons gezegd dat hierin echt alles inbegrepen was....Alamo heeft immers een speciale formule voor -25jn, dan zou het mij verbazen dat ze dan toch nog extra geld vragen? Op het reisbureau gaven ze ons de raad om ginder niets meer te betalen, omdat ze daar naar t schijnt nog wel vanalles proberen los te krijgen.... daarom dat we eigenlijk die alamo GOLD UNDERAGE hebben genomen... ik hoop dat mijn reisbureau het bij het rechte eind heeft
wij hebben ook zo'n alamo gold underage genomen, en gaan deze zomer voor het eerst naar amerika. Onze reisagent heeft ons gezegd dat hierin echt alles inbegrepen was....Alamo heeft immers een speciale formule voor -25jn, dan zou het mij verbazen dat ze dan toch nog extra geld vragen? Op het reisbureau gaven ze ons de raad om ginder niets meer te betalen, omdat ze daar naar t schijnt nog wel vanalles proberen los te krijgen.... daarom dat we eigenlijk die alamo GOLD UNDERAGE hebben genomen... ik hoop dat mijn reisbureau het bij het rechte eind heeft

- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo
Als je een "Alamo Gold Underage" pakket boekt betaal je meer dan een normaal Alamo Gold pakket. Of het verschil maar ¤2 per dag is betwijfel ik, maar alles is mogelijk. Als jouw reis organisatie zegt dat ondanks je "Alamo Gold Underage" pakket je toch bij moet betalen, dan zou ik maar eens naar een ander reisbureau uit gaan zien. Het is van de zotte dat je dubbel zou moeten betalen voor iets wat je al betaald hebt. Ik kan niets zeggen over als je beiden onder de 25 bent. Meestal word het "Alamo Gold Underage" pakket gebruikt als een van de bestuurders nog geen 25 is. Of het pakket ook geld voor alle bestuurders beneden de 25 weet ik niet. Je zou dat even kunnen informeren bij Alamo zelf.
Harm
Als je een "Alamo Gold Underage" pakket boekt betaal je meer dan een normaal Alamo Gold pakket. Of het verschil maar ¤2 per dag is betwijfel ik, maar alles is mogelijk. Als jouw reis organisatie zegt dat ondanks je "Alamo Gold Underage" pakket je toch bij moet betalen, dan zou ik maar eens naar een ander reisbureau uit gaan zien. Het is van de zotte dat je dubbel zou moeten betalen voor iets wat je al betaald hebt. Ik kan niets zeggen over als je beiden onder de 25 bent. Meestal word het "Alamo Gold Underage" pakket gebruikt als een van de bestuurders nog geen 25 is. Of het pakket ook geld voor alle bestuurders beneden de 25 weet ik niet. Je zou dat even kunnen informeren bij Alamo zelf.
Harm
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb mijn reisgidsen (Hotelplan, Holland International, Special Traffic en Travel Trend) er eens op nageslagen en kom tot de volgende conclusie:
Een en ander is afhankelijk bij welke reisorganisatie je het Underagepakket boekt.
Om bij Alamo Gold Underagepakket te blijven:
Je betaalt iets meer voor dit pakket (varierend van EUR 2 - EUR 6) en daarnaast MOET je ter plaatse nog USD 20 per dag betalen.
Dit is bij allemaal zo, BEHALVE Special Traffic. Die vermeldt expliciet dat je GEEN USD 20 ter plaatse hoeft te betalen. De tarieven die Special Traffic voor autohuur hanteert zijn ook aanmerkelijk hoger, dus hier waarschijnlijk al in verrekend.
Een en ander is afhankelijk bij welke reisorganisatie je het Underagepakket boekt.
Om bij Alamo Gold Underagepakket te blijven:
Je betaalt iets meer voor dit pakket (varierend van EUR 2 - EUR 6) en daarnaast MOET je ter plaatse nog USD 20 per dag betalen.
Dit is bij allemaal zo, BEHALVE Special Traffic. Die vermeldt expliciet dat je GEEN USD 20 ter plaatse hoeft te betalen. De tarieven die Special Traffic voor autohuur hanteert zijn ook aanmerkelijk hoger, dus hier waarschijnlijk al in verrekend.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Lien,lien schreef:Onze reisagent heeft ons gezegd dat hierin echt alles inbegrepen was....Alamo heeft immers een speciale formule voor -25jn, dan zou het mij verbazen dat ze dan toch nog extra geld vragen? Op het reisbureau gaven ze ons de raad om ginder niets meer te betalen, omdat ze daar naar t schijnt nog wel vanalles proberen los te krijgen....
misschien is het niet onverstandig dit zwart op wit te laten zetten door het reisbureau. Mochten jullie al extra moeten betalen, zoals Marjan aangeeft, dan kun je hiermee later misschien verhaal halen.
Roland
hallo,
ik heb op internet nog eens uitgepluist, en ik vind hier de volgende regeling:
-----------------------------------
Alamo Gold + Underage
Huurprijzen inclusief:
-Onbeperkte kilometers
- CDW-Verzekering: voor schade aan en diefstal van de huurauto (deze geldt niet als er sprake is van roekeloos rijgedrag). In New York geldt een eigen risico van $ 100. In Illinois is dit $ 200
- E.P.: Aanvullende aansprakelijkheidverzekering voor schade aan derden tot $ 1.000.000
- Underagetoeslag voor drie extra bestuurders (ouder dan 21 jaar)
- 1e tank brandstof: u kunt uw huurauto "leeg" terugbrengen
- Lokale belastingen, airportfees en heffingen
- Sommige drop-off kosten, mits ten tijde van reservering aangevraagd, zoals binnen Californië en binnen Florida, of tussen Californië en Nevada. De auto dient minimaal van categorie CC te zijn!
-------------
Huurprijzen exclusief:
- Drop-off kosten (wanneer u de huurauto op een ander station terugbrengt dan waar u deze heeft opgehaald) variërend van $ 50 tot
$ 750.
- Alle ter plaatse genomen extra's zoals bijvoorbeeld: een upgrade of extra verzekeringen etc.
- Toeslag $ 5,99 per dag per extra vanaf de 5e (!) bestuurder (ouder dan 25 jaar)
- Toeslag per kinderzitje, ca. $ 5 per dag (in de meeste staten verplicht voor kinderen t/m 6 jaar)
- Benzine onderweg
- Tolwegen
- Over eventuele extra's die u ter plaatse koopt, dient u tevens lokale belastingen en (milieu-) heffingen en eventueel airportfees te betalen
- Indien u de huurauto ophaalt op de luchthaven wordt er mogelijk een Customer Facility Charge in rekening gebracht. Deze bedraagt circa $ 3,- tot $ 6,- per dag.
-----------------------------
--> op een andere site: http://www.hotelpagina.nl/land/U.S.A./ST9848
Alamo Gold Underage
Bij deze reizen betalen bestuurders en huurders van 21 tot en met 24 jaar geen USD 20 per persoon per dag extra, maar een laag Alamo Gold Underage tarief. DRIE personen in deze leeftijds-categorie rijden nu zonder toeslag, zie de tarieven elders op deze pagina's.
Ik hoop van harte dat dit werkelijk klopt...zal voor de zekerheid nog wel eens langs het reisbureau gaan, anders is dit écht wel een serieuze opdofffer!
ik heb op internet nog eens uitgepluist, en ik vind hier de volgende regeling:
-----------------------------------
Alamo Gold + Underage
Huurprijzen inclusief:
-Onbeperkte kilometers
- CDW-Verzekering: voor schade aan en diefstal van de huurauto (deze geldt niet als er sprake is van roekeloos rijgedrag). In New York geldt een eigen risico van $ 100. In Illinois is dit $ 200
- E.P.: Aanvullende aansprakelijkheidverzekering voor schade aan derden tot $ 1.000.000
- Underagetoeslag voor drie extra bestuurders (ouder dan 21 jaar)
- 1e tank brandstof: u kunt uw huurauto "leeg" terugbrengen
- Lokale belastingen, airportfees en heffingen
- Sommige drop-off kosten, mits ten tijde van reservering aangevraagd, zoals binnen Californië en binnen Florida, of tussen Californië en Nevada. De auto dient minimaal van categorie CC te zijn!
-------------
Huurprijzen exclusief:
- Drop-off kosten (wanneer u de huurauto op een ander station terugbrengt dan waar u deze heeft opgehaald) variërend van $ 50 tot
$ 750.
- Alle ter plaatse genomen extra's zoals bijvoorbeeld: een upgrade of extra verzekeringen etc.
- Toeslag $ 5,99 per dag per extra vanaf de 5e (!) bestuurder (ouder dan 25 jaar)
- Toeslag per kinderzitje, ca. $ 5 per dag (in de meeste staten verplicht voor kinderen t/m 6 jaar)
- Benzine onderweg
- Tolwegen
- Over eventuele extra's die u ter plaatse koopt, dient u tevens lokale belastingen en (milieu-) heffingen en eventueel airportfees te betalen
- Indien u de huurauto ophaalt op de luchthaven wordt er mogelijk een Customer Facility Charge in rekening gebracht. Deze bedraagt circa $ 3,- tot $ 6,- per dag.
-----------------------------
--> op een andere site: http://www.hotelpagina.nl/land/U.S.A./ST9848
Alamo Gold Underage
Bij deze reizen betalen bestuurders en huurders van 21 tot en met 24 jaar geen USD 20 per persoon per dag extra, maar een laag Alamo Gold Underage tarief. DRIE personen in deze leeftijds-categorie rijden nu zonder toeslag, zie de tarieven elders op deze pagina's.
Ik hoop van harte dat dit werkelijk klopt...zal voor de zekerheid nog wel eens langs het reisbureau gaan, anders is dit écht wel een serieuze opdofffer!
-
- Amerikafan
Hallo
Afgelopen zomer ben ik met vrienden ook wezen rondreizen.
Wij hadden ook een Alamo underaged, en je betaald gewoon het pakket en NIETS extra's!!!
wij hebben via NL geboekt, een fly en drive. Via Aeroglobe
Wij waren met 4 personen, de prijs is afhankelijk van wat voor auto je neemt en met welke vlucht je gaat.
Groetjes Sanny
Afgelopen zomer ben ik met vrienden ook wezen rondreizen.
Wij hadden ook een Alamo underaged, en je betaald gewoon het pakket en NIETS extra's!!!
wij hebben via NL geboekt, een fly en drive. Via Aeroglobe
Wij waren met 4 personen, de prijs is afhankelijk van wat voor auto je neemt en met welke vlucht je gaat.
Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
Bij exit-reizen kost een Alamo Gold + Underage slechts ¤210 (economy 4 deurs).
http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurau ... ornia.html
Alamo Gold + Underage omvat:
Huurprijzen inclusief:
http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurau ... ornia.html
Alamo Gold + Underage omvat:
Huurprijzen inclusief:
- Onbeperkte kilometers
CDW-Verzekering: voor schade aan en diefstal van de huurauto (deze geldt niet als er sprake is van roekeloos rijgedrag). In New York geldt een eigen risico van $ 100. In Illinois is dit $ 200
E.P.: Aanvullende aansprakelijkheidverzekering voor schade aan derden tot $ 1.000.000
Underagetoeslag voor drie extra bestuurders (ouder dan 21 jaar)
1e tank brandstof: u kunt uw huurauto "leeg" terugbrengen
Lokale belastingen, airportfees en heffingen
Sommige drop-off kosten, mits ten tijde van reservering aangevraagd, zoals binnen Californië en binnen Florida, of tussen Californië en Nevada. De auto dient minimaal van categorie CC te zijn!
wij zijn net terug uit amerika, en hadden een alamo gold underage... Je moet dus wel degelijk NIET bijbetalen... alles zit in het pakket, en dus zijn extra kosten overbodig. wat ze je wel kunnen aansmeren (en wss ook zullen proberen) is een persoonlijke bijstandsverzekering, maar als je die al hebt afgesloten, zijn er dus geen kosten...
En bij welk reisbureau hadden jullie de auto gehuurd? Of rechtstreeks bij Alamo? Ik kan namelijk op de website van Alamo niets vinden over die pakketten.... of kijk ik verkeerd?lien schreef:wij zijn net terug uit amerika, en hadden een alamo gold underage... Je moet dus wel degelijk NIET bijbetalen... alles zit in het pakket, en dus zijn extra kosten overbodig. wat ze je wel kunnen aansmeren (en wss ook zullen proberen) is een persoonlijke bijstandsverzekering, maar als je die al hebt afgesloten, zijn er dus geen kosten...
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben ook meerdere malen bij Alamo gehuurd (via een fly&drive vakantie bij Exit-reizen) , altijd met volle tevredenheid. De eerste twee keer dat we gingen moesten we een Alamo Gold underage pakket nemen, wat voor ons voor een trip van 3 weken ongeveer op HFL 1.000,- uitkwam (+/- ¤ 450,-?) reken maar uit wat jullie nu dus betalen, zal vast ongeveer kloppen. Afhankelijk van hoe lang je precies gaat natuurlijk. Het pakket (ingaand op een eerdere vraag in deze thread) geldt voor de eerste bestuurder (op wiens naam de betaling word gedaan) en voor een tweede, derde en (volgens mij zelfs) vierde bestuurder. Eén hoofdbestuurder dus + drie (maar sowieso twee!) extra bestuurders in bezit van rijbewijs.
** Nog een tipje:
Ter plaatse bij de Alamo balie zullen ze je vaak proberen over te halen een duurder en groter model auto te huren dan die je gereserveerd hebt. Ga hier nooit op in, hou stug vast aan je reservering. Mocht het zo zijn dat je gereserveerde model niet meer beschikbaar is dan krijg je voor hetzelfde geld (wat je dus al hebt betaald in het pakket) een klasse groter toegewezen.
'Drop-off' kosten (indien je dus je auto ergens anders in wilt leveren dan waar je hem hebt opgehaald) komen neer op +/- USD 300,-, deze betaal je direct bij het afhalen van de auto op de luchthaven (met creditcard). Naast eventuele drop-off kosten kan het dus nooit zo zijn dat je nog extra geld moet neertellen bij de balie.
** Nog een tipje:
Ter plaatse bij de Alamo balie zullen ze je vaak proberen over te halen een duurder en groter model auto te huren dan die je gereserveerd hebt. Ga hier nooit op in, hou stug vast aan je reservering. Mocht het zo zijn dat je gereserveerde model niet meer beschikbaar is dan krijg je voor hetzelfde geld (wat je dus al hebt betaald in het pakket) een klasse groter toegewezen.
'Drop-off' kosten (indien je dus je auto ergens anders in wilt leveren dan waar je hem hebt opgehaald) komen neer op +/- USD 300,-, deze betaal je direct bij het afhalen van de auto op de luchthaven (met creditcard). Naast eventuele drop-off kosten kan het dus nooit zo zijn dat je nog extra geld moet neertellen bij de balie.
2000: 3 wkn: BC,WA
2002: 3 wkn: NV,AZ,CA,OR,WA,BC
2004: 3 wkn: NV,CA,AZ,UT,ID,WY,MT,AB,BC
2007: 11 dgn NYC (NY,NJ)
2008: Vancouver Island - BC,AB,WA
2010: 3 wkn: SD,WY,MT,AB,BC,WA
Foto's op http://www.mennoalberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2002: 3 wkn: NV,AZ,CA,OR,WA,BC
2004: 3 wkn: NV,CA,AZ,UT,ID,WY,MT,AB,BC
2007: 11 dgn NYC (NY,NJ)
2008: Vancouver Island - BC,AB,WA
2010: 3 wkn: SD,WY,MT,AB,BC,WA
Foto's op http://www.mennoalberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht