hey is er iemand die ervaring heb met de airtrain vanaf jfk naar manhatten ..We gaan op 21nov. voor het eerst naar new york toe maar hebben nog niks gepland vanaf het vliegveld naar het hotel toe. groetjes marco&sandra
Je kan met de airtrain naar Howard Beach station waar je de subway (A-train) kan nemen naar Manhatten of naar Jamaica station waar je de subway (E-train) kan nemen naar Manhatten.
Wij hebben in 2005 de Howard Beach optie gedaan, is goed te doen mits je niet te veel bagage bij hebt.
In 2004 was ik voor het laatst in NY en heb vanaf JFK de Airtrain genomen naar Jamaica Station, en vervolgens de subway naar 51st en Lexington Ave. We hadden 1 grote koffer en wat handbagage bij ons, en wij vonden dat het prima ging.
Is inderdaad prima te doen. Je doet er wat langer over dan met de taxi, maar niet eens zoveel langer, en je gooit niet onnodig 50 dollar weg. NY is al duur zat.
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
Wij willen ook met de airtrain naar Howard Beach en zo verder met de metro naar Manhattan.
Nu kom ik er niet uit of je deze airtrain ook met je metrocard mag gebruiken. Wij willen nl een weekpas nemen. Moet ik dan ook nog extra voor die airtrain betalen of zit dat bij de prijs in?
Waar kan ik zo'n metrocard en/of kaartjes voor de airtrain halen?
Ik weet niet hoe het met een weekpas gaat (en of het dan inclusief is), kan je misschien op de website vinden. Als je een reguliere metropas hebt (zo hebben wij het gedaan), dan boekt hij voor de Aitrain $ 5 af en dan voor het reguliere metro-traject $ 2 af. Dus kost je dan $ 7 pp (was in ieder geval vorig jaar zo). Als je veel koffers bij je hebt, is het misschien wat onhandig (je moet wat trappen en roltrappen gebruiken, en wellicht nog een stukje naar je hotel). Als je beperkte bagage bij je hebt, is het goed te doen.
Je betaald de weekpas + $5,00 voor de airtrain.
Betalen doe je pas bij Howard Beach station, je kan een weekpas uit de automaat halen of betalen aan een van de kassa's.
Vraag met veel koffers even of je door de invalidepoort mag want het normale systeem is waardeloos als je meer dan één koffer mee moet nemen.
Ik heb even op mijn plattegrond gekeken en volgens de kaart kun je vanaf Jamaica ook de Long Island Rail Road nemen naar Penn Station. Weet niet wat het makkelijkste is want het zal wel duurder zijn
Wij (2 volwassenen, 2 kinderen) gaan in april een weekje naar New York.
Ik denk dat ik 4 van deze neem:
7-Day Unlimited Ride MetroCard
Cost: $25, reduced fare $12.50
Good for unlimited subway and local bus rides until midnight, 7 days from day of first use.
Maar als is ik het goed begrijp is die niet geldig voor de airtrain, dus wil ik deze ook nog aanschaffen:
JFK-AirTrain 10-Trip MetroCard
Cost: $25
Good for 10 JFK Air-Train trips until midnight six months after first use. 1 trip is deducted for each use. Only accepted for AirTrain trips. On sale at AirTrain vending machines, JFK airport, and local merchants.
De vraag is of ik deze ene kaart voor ons alle vier kan gebruiken. Weet iemand dat?
Als hij op dezelfde manier werkt als de subway pas niet daar zit namelijk een beveiliging op waardoor je na gebruik een minimale tijd moet wachten voor hij weer werkt (dacht een minuut of tien)
Wij hebben in 2006 op de heenweg een shuttle genomen naar het hotel en op de terugweg de metro. Je moest ergens overstappen en dat (vonden wij) was niet echt duidelijk aangegeven. Gelukkig was er een vrouw die al dacht dat we toeristen waren en die wees ons zonder te vragen de goede weg
Ik vond het toen trouwens nog lang duren om bij het vliegveld te komen met de metro en dat monorail achtige ding bij JFK zelf. We stapten in de metro vanaf Pier 83 bij de Hudson River ter hoogte van 42nd street . Wel kwamen we toen door een buurt met allemaal relatief kleine houten huisjes wat toch ook wel weer leuk was om te zien.
Verder kan ik me als ik het nu zo bedenk weinig herinneren van onze NY vakantie eerlijk gezegd
Ik heb het vorige week nog gedaan. Ging prima. Eerst de Airtrain naar Jamaica station. Daar een kaartje gekocht (dus na de rit) voor USD 10 (USD 11.50 tegoed). Airtrain is maar 10 of 15 minuten, metro duurde wat langer, ongeveer 30 minuten. Kosten zijn dus USD 5 + USD 2 per enkele reis.
Met veel bagage is het wat onhandiger. Maar wat wel goed gaat is gewoon je rugzak op doen en je koffer eerst onder het poortje doorschuiven en dan zelf naar binnen/buiten.
Tip: Plan je reis via Google Maps en dan de optie Public Transport. Je ziet je route dan precies. Bij ons klopte het helemaal.
Ik Heb het ook een keer gedaan. je bent heel kort in de airtrain hooguit 10 minuten. voor mij was het niet duidelijk welke ik moest nemen (er zijn twee airtrains) dus reed eerst een rondje op het vliegveld voordat ik de goede pakte. Daarna bij het jamaica station de metro gepakt en vanaf daar naar times sqaure en overgestapt op een andere metro die naar het hostel ging. het is zeker te doen als je niet teveel bagage bij je hebt. ik had toen namelijk maar een koffer. Heel vreemd maar ik herinner me dat wij helemaal niet hoefde te betalen voor de airtrain.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.