Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boeken via Hotwire en Priceline
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Re: Boeken via Hotwire en Priceline
Ik kreeg het toen niet via priceline, heb toen via de website AAA rate geboekt. Dat had ik overigens al een hele tijd van te voren gedaan, dan kon ik altijd annuleren als het via priceline lukte. Ben ook benieuwd wat de reguliere prijs is ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
WIJ BETAALDEN 120 $ per nacht ( we boekten er 2 nachten voor halverwege juli 2008) terwijl de AAA rate toen 145 $ was.Niet zo'n gigantisch verschil maar we wilden er toch overnachten en je weet zeker dat je het mariot "krijgt" omdat het het enigste hotel is in die categorie meen ik me te herinneren.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze AAA rate was $ 125 (net even opgezocht), ik zal ongetwijfeld tot $ 100 of zo gegaan zijn met priceline (weet ik niet meer precies). Maar geen prijs toen.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
De normale prijs voor onze periode was $ 139.95 en wij hebben dus nu voor $ 110.-. Wilden graag daar logeren en dan is bijna $ 30.- minder toch fijn. Het is voor 3 nachten en ook nog eens 2 kamers dus wij zijn tevreden.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Net het bericht gelezen van Coyote :
We hebben zojuist in Aurora voor 28 mei het Marriott at Gateway Park (Denver Airport) "gewonnen" voor USD 51 via Priceline.
Ik heb nog nooit via priceline geboekt maar toen ik deze prijs zag dacht ik : dat wil ik ook wel!!
Ik heb nu geprobeerd om voor 22 april dit hotel ook te boeken voor USD 51, maar het bod werd niet geaccepteerd.
Mijn vraag is nu: Roland hoe heb je dit opgebouwd??
Groet Anjo
We hebben zojuist in Aurora voor 28 mei het Marriott at Gateway Park (Denver Airport) "gewonnen" voor USD 51 via Priceline.
Ik heb nog nooit via priceline geboekt maar toen ik deze prijs zag dacht ik : dat wil ik ook wel!!
Ik heb nu geprobeerd om voor 22 april dit hotel ook te boeken voor USD 51, maar het bod werd niet geaccepteerd.
Groet Anjo
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben het Mariott gateway begin juni voor 48 dollar.
In Phoenix hebben wij ook een Mariott via priceline gewonnen.
De prijzen liggen wel heel laag. Misschien niet toevallig dat ik eergisteren in de krant las :
Het Amerikaanse hotelconcern Marriott International is door de wereldwijde economische crisis aan het eind van 2008 in de rode cijfers beland.
Hoge afschrijvingen en kosten voor de ombouw van het concern zorgden in het slotkwartaal voor een verlies van 10 miljoen dollar. In dezelfde periode vorig jaar werd nog een winst geboekt van 236 miljoen dollar. De omzet daalde met 7 procent, tot 3,8 miljard dollar.
Marriott kondigde verdere grote besparingen aan en gaat bij nieuwe projecten stevig op de rem staan. (belga/adb)
In Phoenix hebben wij ook een Mariott via priceline gewonnen.
De prijzen liggen wel heel laag. Misschien niet toevallig dat ik eergisteren in de krant las :
Het Amerikaanse hotelconcern Marriott International is door de wereldwijde economische crisis aan het eind van 2008 in de rode cijfers beland.
Hoge afschrijvingen en kosten voor de ombouw van het concern zorgden in het slotkwartaal voor een verlies van 10 miljoen dollar. In dezelfde periode vorig jaar werd nog een winst geboekt van 236 miljoen dollar. De omzet daalde met 7 procent, tot 3,8 miljard dollar.
Marriott kondigde verdere grote besparingen aan en gaat bij nieuwe projecten stevig op de rem staan. (belga/adb)
Groetjes,
Carine
Carine
- kangie
- Amerikakenner
Sachasenne jullie hebben het hotel voor 48 dollar, dat is een hele mooie prijs!!! Heb je direct 48 dollar geboden of ben je lager begonnen??
Ik heb er nl geen ervaring mee!
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Anjo,kangie schreef:Ik heb nog nooit via priceline geboekt maar toen ik deze prijs zag dacht ik : dat wil ik ook wel!!
We hebben als zone Denver Airport gekozen (3,5 *). We hebben toen eerst een bod uitgebracht van USD 45. Dat werd afgewezen. Daarna hebben USD 46 geboden en dat werd ook afgewezen. Vervolgens hebben we een bod uitgebracht van USD 50. Ook dat werd afgewezen. Toen hebben we Aurora als zone toegevoegd (3 *). Omdat we ook nog Denver Airport als zone hadden was het minimum nog steeds 3,5 * (volgens mij). We hebben toen gelijktijdig ons bod verhoogd naar USD 51 en toen was het raak!

Of dit de juiste/beste gang van zaken is weet ik niet maar het heeft voor ons gewerkt.
Zojuist hebben weer een hotel "gewonnen" met Priceline. :dance:
Dit keer in Salt Lake City en het is de Little America Hotel geworden in Downtown Salt Lake City voor USD 61. Volgens een Priceline een 4 * hotel maar BiddingForTravel.com houdt het op 3 *. Het maakt ons niet uit, het hotel ziet er mooi uit en ook de kamers zien er heel mooi uit. Verder zijn de recensies op BFT prima. Wordt ook vaker gewonnen, volgens mij ook recent door forumleden. Wij zijn er in ieder geval heel tevreden mee. Prijs volgens de website: USD 110.
Wij zijn bij deze begonnen met Downdown Salt Lake City (4 *) op USD 55 (afgewezen) en vervolgens op USD 60 (ook afgewezen). Toen zijn we opnieuw begonnen en hebben voor Downdown bewust max. 3,5 * opgegeven met een bod van USD 55 (afgewezen) en vervolgens een bod van USD 60 (ook afgewezen) toen hebben we de zone Sandy - South Valley Draper (3 *) toegevoegd en het bod verhoogd naar USD 61. Dat werd geaccepteerd en kregen we het Little America Hotel.
Ook hier vraag ik mij af of wij het wel helemaal juist hebben gedaan. Het blijft toch wel lastig soms wat je moet doen. We hebben hierboven bewust voor een lagere aantal sterren gekozen in Downtown Salt Lake City om een lage prijs te kunnen blijven bieden maar is dat verstandig?
Roland
- kangie
- Amerikakenner
Dankje Roland voor de uitleg. Ik ga het morgen weer proberen!
Gelukkig hebben we nog even de tijd.
Gefelicteerd met je nieuwe hotel, dit zijn echt leuke prijzen!
Anjo
Gelukkig hebben we nog even de tijd.
Gefelicteerd met je nieuwe hotel, dit zijn echt leuke prijzen!
Anjo
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben begonnen met 45 dollar, dan een regio bijgevoegd en 48 gezet.kangie schreef:Sachasenne jullie hebben het hotel voor 48 dollar, dat is een hele mooie prijs!!! Heb je direct 48 dollar geboden of ben je lager begonnen??
Alvast bedankt!
Bingo.
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ik kreeg de reactie op mijn winnend bod op biddingfortravel (mijn naam daar is 'demaro'). Blijkbaar is het 3* geworden .... Ik zit er volgende week, ben erg benieuwd, maar recensies zijn erg goed. Al had ik liever het Hilton gehad; ook die wordt voor lage prijzen gewonnen, maar reguliere hotelprijzen zijn rond de $ 250 ....Coyote schreef: Dit keer in Salt Lake City en het is de Little America Hotel geworden in Downtown Salt Lake City voor USD 61. Volgens een Priceline een 4 * hotel maar BiddingForTravel.com houdt het op 3 *. Het maakt ons niet uit, het hotel ziet er mooi uit en ook de kamers zien er heel mooi uit. Verder zijn de recensies op BFT prima. Wordt ook vaker gewonnen, volgens mij ook recent door forumleden. Wij zijn er in ieder geval heel tevreden mee. Prijs volgens de website: USD 110.
Dit heb je op zich ok gedaan, al had het makkelijker gekund. Omdat er geen 3,5* is volgens Biddingfortravel (al weet je het dan nooit helemaal zeker; er kan ineens een hotel zijn van 3,5* die niet bij Biddingfortravel bekend is), krijg je 'automatisch' weer een 4*. Maar in alle andere SLC gebieden is geen 4*, dus je had feitelijk elk ander gebied kunnen toevoegen en je bod elke keer met $ 1 (bij wijze van spreken) kunnen verhogen. Opnieuw beginnen vanaf 3.5* was dus niet nodig. Ik begrijp dus ook je overweging nietCoyote schreef: Wij zijn bij deze begonnen met Downdown Salt Lake City (4 *) op USD 55 (afgewezen) en vervolgens op USD 60 (ook afgewezen). Toen zijn we opnieuw begonnen en hebben voor Downdown bewust max. 3,5 * opgegeven met een bod van USD 55 (afgewezen) en vervolgens een bod van USD 60 (ook afgewezen) toen hebben we de zone Sandy - South Valley Draper (3 *) toegevoegd en het bod verhoogd naar USD 61. Dat werd geaccepteerd en kregen we het Little America Hotel.
Ook hier vraag ik mij af of wij het wel helemaal juist hebben gedaan. Het blijft toch wel lastig soms wat je moet doen. We hebben hierboven bewust voor een lagere aantal sterren gekozen in Downtown Salt Lake City om een lage prijs te kunnen blijven bieden maar is dat verstandig?
. Wat bedoel je daar precies mee ? Lagere sterren wil niet per definitie zeggen lagere prijs. Al zal dat normaal gesproken wel zijn natuurlijk.Coyote schreef:We hebben hierboven bewust voor een lagere aantal sterren gekozen in Downtown Salt Lake City om een lage prijs te kunnen blijven bieden
Nog een andere vraag, volgens biddingfortravel is het 3* geworden, maar jij geeft aan dat het nog steeds 4* is, begrijp ik ? Als je 3,5* geboden hebt, kan het in ieder geval geen 3* zijn. Kan je dat laten weten ? Dan geef ik dat weer even op biddingfortravel door.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik snap het nu weer. Omdat je al een zone met 4 * hebt, kun je gerust een zone erbij nemen die niet aan de 4 * komt. Ze zullen altijd zoeken naar een 4* en je kunt dan met minimale verhogingen in principe in hetzelfde gebied blijven bieden.MattRob schreef:Maar in alle andere SLC gebieden is geen 4*, dus je had feitelijk elk ander gebied kunnen toevoegen en je bod elke keer met $ 1 (bij wijze van spreken) kunnen verhogen. Opnieuw beginnen vanaf 3.5* was dus niet nodig. Ik begrijp dus ook je overweging niet
Wij dachten ook met een minder aantal * nog steeds een prima hotel te krijgen vandaar dat we een stapje terug deden. Hadden we dus eigenlijk niet moeten doen. Wij dachten ook door een lager aantal * in te zetten dat men sneller zou 'toehappen'. Wellicht ook weer verkeerd gedacht van ons. Maar ja, dat komt door de onbekendheid met bieden.MattRob schreef:. Wat bedoel je daar precies mee ? Lagere sterren wil niet per definitie zeggen lagere prijs. Al zal dat normaal gesproken wel zijn natuurlijk.Coyote schreef:We hebben hierboven bewust voor een lagere aantal sterren gekozen in Downtown Salt Lake City om een lage prijs te kunnen blijven bieden
Het is nog anders. Heb nog even met Marloes overlegd hoe het ook alweer ging. Wij begonnen met 3,5 *, werd afgewezen en hebben 3* toegevoegd en het bedrag verhoogd tot USD 61 en toen werd het geaccepteerd. Er kwam echter heel duidelijk in beeld bij Priceline dat het een 4 * hotel geworden was, de Little America.MattRob schreef:Nog een andere vraag, volgens biddingfortravel is het 3* geworden, maar jij geeft aan dat het nog steeds 4* is, begrijp ik ? Als je 3,5* geboden hebt, kan het in ieder geval geen 3* zijn. Kan je dat laten weten ? Dan geef ik dat weer even op biddingfortravel door.
Ook dit hadden we anders aan moeten pakken geloof ik nu maar het is toch nog goed gekomen. We hebben een mooi hotel voor een prima prijs.

Toch blijft het bieden soms erg lastig en ondoorzichtig vind ik. Kleinere plaatsen/gebieden met slechts 1 of 2 zones en max. 2 * lenen zich eigenlijk niet goed voor bieden. We zijn bezig geweest voor Estes Park, Sheridan en Jackson, WY maar alles werd geweigerd. We zetten dan kennelijk toch te laag in met USD 50. Als je zoekt rechtstreeks bij de hotels/motels in deze gebieden beginnen ze bij ongeveer USD 90.
Roland
Roland, Estes Park kan je beter mee stoppen, dat gaat je niet lukken, kan je beter rechtstreeks boeken dan ben je nog minder kwijt.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hetzelfde geldt voor Moab, Torrey...
Daar kan je niet veel winst op maken. Verder moet je dan bieden op een twee sterrenhotel, omdat er bij priceline geen driesterren zijn.
Als je dan gaat kijken welke hotels je kan boeken in deze klasse, dan heeft het geen zin nog te bieden en het risico te lopen in een twee sterren met negatieve reviews terecht te komen.
Ik heb enkele weken geprobeerd met Torrey en Page en Moab. maar ik ben uiteindelijk gestopt, want als ik hoger ging bieden, dan kon ik het hotel ook zo wel betalen.
Carine
Daar kan je niet veel winst op maken. Verder moet je dan bieden op een twee sterrenhotel, omdat er bij priceline geen driesterren zijn.
Als je dan gaat kijken welke hotels je kan boeken in deze klasse, dan heeft het geen zin nog te bieden en het risico te lopen in een twee sterren met negatieve reviews terecht te komen.
Ik heb enkele weken geprobeerd met Torrey en Page en Moab. maar ik ben uiteindelijk gestopt, want als ik hoger ging bieden, dan kon ik het hotel ook zo wel betalen.
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Carine, ik heb in Page het Courtyard by Marriott gekregen. Voor Moab heb ik inderdaad ook niet geboden. Wij hebben het Sleep-Inn daar geboekt en hoewel Priceline die aanbood heb ik ervoor gekozen die reservering gewoon te houden omdat de kans dat je een ander hotel krijgt groot is.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op zich is dat een goede reden natuurlijk, bij minder sterren kan je nog steeds relatief goede hotels krijgen. Een 3* is normaal gesproken een prima klasse voor hotels. Op BFT kan je natuurlijk dan zien welke je waarschijnlijk gaat krijgen. Dus dat heb je wel goed gedaan. En natuurlijk liggen de prijzen daar gemiddeld lager, dus zal men sneller toehappen. Tenminste, niet echt 'sneller', maar de prijzen zullen lager liggen.Coyote schreef:Wij dachten ook met een minder aantal * nog steeds een prima hotel te krijgen vandaar dat we een stapje terug deden. Hadden we dus eigenlijk niet moeten doen. Wij dachten ook door een lager aantal * in te zetten dat men sneller zou 'toehappen'. Wellicht ook weer verkeerd gedacht van ons. Maar ja, dat komt door de onbekendheid met bieden.MattRob schreef:. Wat bedoel je daar precies mee ? Lagere sterren wil niet per definitie zeggen lagere prijs. Al zal dat normaal gesproken wel zijn natuurlijk.
Dit is op zich een beetje tegenstrijdig. Als je de sterrenklasse verlaagt, zet je normaal ook 'lager' in bij de volgende bieding, omdat prijzen voor een lagere sterrenklasse vaak lager liggen. Dus is het niet raar, dat jullie bij het verlagen van de sterrenklasse EN verhogen van je bod, gelijk prijs had. Al is $ 61 een prima prijs (ik heb $ 62 betaald, maar weet zeker dat ik de op dat moment laagst mogelijke prijs had). Voor Denver Airport hebben wij (voor begin augustus) $ 46 betaald, ook de laagst mogelijke prijs op dat moment. Maar daar hebben jullie het volgens mij 'wel goed' gedaanCoyote schreef:Het is nog anders. Heb nog even met Marloes overlegd hoe het ook alweer ging. Wij begonnen met 3,5 *, werd afgewezen en hebben 3* toegevoegd en het bedrag verhoogd tot USD 61 en toen werd het geaccepteerd. Er kwam echter heel duidelijk in beeld bij Priceline dat het een 4 * hotel geworden was, de Little America.MattRob schreef:Nog een andere vraag, volgens biddingfortravel is het 3* geworden, maar jij geeft aan dat het nog steeds 4* is, begrijp ik ? Als je 3,5* geboden hebt, kan het in ieder geval geen 3* zijn. Kan je dat laten weten ? Dan geef ik dat weer even op biddingfortravel door.

Zou jij aub nog 1 keer voor de zekerheid kunnen checken of het een 4* is ? Bij priceline.com kijken bij 'My trips' (even inloggen) en dan klikken op je winnend bod. Daar staat dan de naam van het hotel met sterrenklasse erachter. Anders ga ik dat even doorgeven op BFT.
Tenslotte, de echte mooie biedingen zijn volgens mij alleen haalbaar in de grote steden. Al die kleine gebiedjes werken toch minder goed. Logisch eigenlijk ook, want een gebied met weinig hotels, zal ook niet zo snel geneigd zijn om aan dit systeem mee te doen. Misschien doen ze het wel, maar dan zal de 'winst' beperkt zijn, want deze hotels weten ook dat je weinig andere opties hebt. Maar iedereen heeft natuurlijk dan toch een goed gevoel, als ze via priceline gewonnen hebben. En dat bereiken ze er wel mee, ondanks de kleine winst (en je kan niet meer annuleren natuurlijk). Let wel, bij priceline komen er ook nog wat kosten bij (ongeveer $ 6 - $ 10 per boeking), die je niet hebt als je direct bij het hotel boekt. Die zitten bij priceline versleuteld in de 'taxes'.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb gekeken en het wordt door Priceline aangegeven als een 3 * hotel.MattRob schreef:Zou jij aub nog 1 keer voor de zekerheid kunnen checken of het een 4* is ? Bij priceline.com kijken bij 'My trips' (even inloggen) en dan klikken op je winnend bod. Daar staat dan de naam van het hotel met sterrenklasse erachter. Anders ga ik dat even doorgeven op BFT.
Gek eigenlijk, toen het geaccepteerd werd zagen we heel duidelijk dat we een 4 * gewonnen hadden. Maakt ons in dit geval verder niet uit, we zijn er heel tevreden mee.
@ Paula en Carine: De kleinere plaatsen zullen we inderdaad maar niet meer via Priceline proberen. Wij hadden ook al in de gaten dat dat niet echt lukte.
Roland
kangie schreef:Sachasenne jullie hebben het hotel voor 48 dollar, dat is een hele mooie prijs!!! Heb je direct 48 dollar geboden of ben je lager begonnen??
Alvast bedankt!
Misschien een aanrader....
Ik heb een klein maandje geleden het Marriot Phoenix Mesa hotel**** geboekt voor slechts 42$. (voor oktober) Eerste bod werd gelijk geaccepteerd, had misschien nog goedkoper kunnen zijn.
stefan9 schreef: Ik heb een klein maandje geleden het Marriot Phoenix Mesa hotel**** geboekt voor slechts 42$. (voor oktober) Eerste bod werd gelijk geaccepteerd, had misschien nog goedkoper kunnen zijn.

$ 45,00, toch weer te veel betaald misschien.

groeten Paula
Pfff misschien iemand die mij even kan helpen. Ben nu al een tijdje aan het bieden op een 3.5* in Santa Monica. Voor de dagen 5 augustus t/m 8 augustus (checkout). Ben bij $ 70 begonnen (ja heel laag) maar zit nu inmiddels bij de $ 108. Dat is al hoger dan ze op biddingfortravel krijgen. Enig idee wat ik fout doe? Wil eigenlijk niet veel hoger, maar wel heel graag in SM (ja voor een duppie op de eerste rij). Kan ook niet vinden dat er dan wat te doen is of iets anders. Waarom 'krijg' k hem niet...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4889 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-
- 2 Reacties