Ten eerste, wat een super groot forum, met superveel handige informatie en weetjes is dit. Mijn voornaamste hobby is auto's dus breng ook wel veel tijd door op autofora, maar dit is compleet andere koek... wat ontzettend groot!!
Let's get to the point;
Graag zou ik in juni dit jaar een Fly and Drive maken samen met mijn vriendin. We hebben niet bijster veel geld en tijd over voor de reis, maar dat maakt het ook wel leuk..
Hier een paar 'voorwaarden' (tussen haakjes omdat niets zeker en vast is/staat)
Aanvliegen en terugvliegen naar/van een andere stad
tussendoor een huurauto gebruiken voor vervoer
8 dagen is het minimum, het liefste 2 weken, maar om een beetje kosten te besparen zou het ook gewoon 8 dagen kunnen zijn.
Las vegas is eigenlijk wel een must,
De westkust ook, want we willen ook nog een dagje lekker op het strand liggen.. ( in Long beach waarschijnlijk dan..)
Death valley willen we ook dolgraag zien
We zijn beiden onder de 24, om precies te zijn allebei 21, dus een auto huren kan lastig zijn.
Hotels/motels hoeft van mij niet vantevoren gereserveerd, alleen de eerste nacht lijkt me dat handig als je 'savonds aankomt...
Hierbij een paar vragen:
Kan er prijsverschil zitten in aanvliegen op vegas, en wegvliegen uit LA, of het andersom te doen?
Welke luchthaven is het goedkoopste? Ik hoor veel van dusseldorf, maar dan moet je wel vervoer regelen.. AMS ga ik lekker met de trein..
Is het slim om zonder reserveringen te gaan rijden?
Is het waar dat de amerikanen je flink aanpakken als je te hard rijdt? Kan mij dat bijna niet voorstellen als je zon eindeloze weg in de buurt van LV afrijdt..
Is het wel slim om een huurauto te hebben de laatste dagen dat je rondhangt rondom het strand en LA zelf? Kan je niet beter het OV gebruiken..?
Als ik in LV bij een hotel aankom zonder reservering om 1 uur 'snachts, heb ik dan een probleem? Of is het de normaalste zaak van de wereld?
Is het leuk om van LV naar LA te rijden en te overnachten in Barstow bijvoorbeeld? Of kan ik beter in 1x doorrijden? en alleen in de grote steden plezier maken?
Wat kost een goedkope huurauto in die buurt voor een 21 jarige?
Als ik 1000-1200 over heb voor alleen de vlucht, is dat realistisch? (voor 2 personen dus 2x500e) Het lijkt erop dat dit kan als ik sommige wegsites moet geloven.
Wat kosten motelletjes in LV en omgeving? Is 50e voor een nacht voor 2 personen te goedkoop?
Wat is een goede site voor een reis als dit? Want ik kan tot nu toe bij veel sites geen andere vertrekplaats kiezen dan de bestemming..

Sorry voor de vele vragen, ik ben druk bezig jullie forum aan het door lezen.. maar er is zoo veel informatie.. Ik hoop dat ik ooit ook eens wat voor jullie kan betekenen.. (als er vragen zijn over auto's hoor ik het wel

groetjes, Bastiaan en Eline