Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stempels in paspoort
Stempels in paspoort
Hallo,
Ik had een vraagje betreffende de controle bij aankomst in de USA.
Ik ben vorig jaar naar Syrië geweest en heb hiervan dus een stempel in mijn paspoort staan.
Nu zijn de USA en Syrië niet meteen de beste vrienden en vraag ik me af of hier problemen over gemaakt zouden worden bij de controle.
Is het misschien veiliger om een nieuw paspoort aan te schaffen voor ik vertrek?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes
Mark
Ik had een vraagje betreffende de controle bij aankomst in de USA.
Ik ben vorig jaar naar Syrië geweest en heb hiervan dus een stempel in mijn paspoort staan.
Nu zijn de USA en Syrië niet meteen de beste vrienden en vraag ik me af of hier problemen over gemaakt zouden worden bij de controle.
Is het misschien veiliger om een nieuw paspoort aan te schaffen voor ik vertrek?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes
Mark
Re: Stempels in paspoort
Ik denk niet dat het iets uitmaakt, heb er zelf geen ervaring mee.
Veel succes!
Veel succes!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
?????????1250 schreef:Ik denk niet dat het iets uitmaakt, heb er zelf geen ervaring mee.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Vraagje Mark76.
Wanneer ga je naar de V.S.?
Mijn ouders gaan met ons mee in mei naar de V.S en hebben hetzelfde probleem.
Bij navraag werd ons verteld dat je als toerist er bent geweest het geen probleem opleverd.
Bijgevolg gaan ze geen nieuw paspoort aanvragen.
Mocht je na ons gaan, kan ik je het relaas doen.
Mocht je voor ons gaan, weet het me dan te vertelen...LOL!
Wanneer ga je naar de V.S.?
Mijn ouders gaan met ons mee in mei naar de V.S en hebben hetzelfde probleem.
Bij navraag werd ons verteld dat je als toerist er bent geweest het geen probleem opleverd.
Bijgevolg gaan ze geen nieuw paspoort aanvragen.
Mocht je na ons gaan, kan ik je het relaas doen.
Mocht je voor ons gaan, weet het me dan te vertelen...LOL!
Hoi Disney-golf,
Wij vertrekken 12 juni en komen 28 juni terug.
Groetjes
Mark
Wij vertrekken 12 juni en komen 28 juni terug.
Groetjes
Mark
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Dan zijn wij al terug, zal een postje plaatsen mochten er problemen zijn geweest! :beerchug:
Alvast bedankt.
En veel succes.
En veel succes.
Wat is er onduidelijk aan?vtveen schreef:?????????1250 schreef:Ik denk niet dat het iets uitmaakt, heb er zelf geen ervaring mee.
Het zou toch heel raar zijn dat als je in een bepaald land bent geweest dat je dan de VS niet meer in mag, een land waar de VS het niet zo goed mee kan vinden.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar een aantal jaren geleden kwam je de VS niet in als je een stempel van Cuba in je paspoort had. Dus zo raar is de vraag van de topicstarter niet.
Ik vind het nogal 'aanmatigend' als je ergens geen ervaring mee hebt, er dan toch 'advies' over geeft !!!1250 schreef:Wat is er onduidelijk aan?
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
-
- Amerika-expert
Mijn geval: voor de US douane geen probleem; wel vragen gesteld door security op Schiphol (waarom bezoek, en wat deed je daar).
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Met een stempel van Cuba de USA niet in ?
Klopt niet ! Wij zijn met een stempel van Cuba in ons paspoort de USA en Canada binnengekomen.
Klopt niet ! Wij zijn met een stempel van Cuba in ons paspoort de USA en Canada binnengekomen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik weet niet of je vaak vliegt, maar...
Bij de gemeente (die van ons in ieder geval), kan je een zakenpaspoort aanschaven.
Is iets duurder en kan je samen met je gewone paspoort gebruiken.
Deze is ook voor dit soort problemen.
Je kan dus 1 paspoort gebruiken voor bijv. USA en de ander voor bijv. Syrie, Cuba enzo.
Maar dit is natuurlijk voor als je vaak in zulke landen komt, anders is het denk goedkoper om een nieuwe aan te schaffen.
Gr. Marjolijne
Bij de gemeente (die van ons in ieder geval), kan je een zakenpaspoort aanschaven.
Is iets duurder en kan je samen met je gewone paspoort gebruiken.
Deze is ook voor dit soort problemen.
Je kan dus 1 paspoort gebruiken voor bijv. USA en de ander voor bijv. Syrie, Cuba enzo.
Maar dit is natuurlijk voor als je vaak in zulke landen komt, anders is het denk goedkoper om een nieuwe aan te schaffen.
Gr. Marjolijne
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hetzelfde verhaal hier, met stempel van Cuba in de VS geweest. Er werd niet eens naar gevraagd.Klopt niet ! Wij zijn met een stempel van Cuba in ons paspoort de USA en Canada binnengekomen.
Ik ga het er gewoon op wagen
Dank voor de tips.
Mark
Dank voor de tips.
Mark
Je kan een 2e paspoort aanvragen als je een land bezoekt waarvan de stempels bij een andere grens later onnodige vragen opwerpen.
Ik kom zelf zo nu en dan voor mijn werk in Israel en heb speciaal voor dat land een 2e paspoort. Zo'n 2e paspoort is overigens maar 2 jaar geldig.
Ik kom zelf zo nu en dan voor mijn werk in Israel en heb speciaal voor dat land een 2e paspoort. Zo'n 2e paspoort is overigens maar 2 jaar geldig.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Je hoeft je totaal niet druk te maken Mark. Zoals Flipje al aangeeft, zal er wellicht op Schiphol (instapcontrole) of bij aankomst in de VS (immigration) een vraag over worden gesteld. Als ze hun werk goed doen, zullen ze aan je vragen hoe je aan die stempel komt. Helemaal niet gek, het kan je overal overkomen. Syrie heeft nu eenmaal de aandacht. Zolang je niet met een fundamentalistisch baardje een dikke schoenen rondloopt is het geen enkel probleem. 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
In mijn vorige paspoort stonden twee stempels van Egypte: daar werden vragen over gesteld op Schiphol. In de VS heeft niemand zich er druk om gemaakt.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Ik moet er dus wel bij zeggen dat er naast de stempel van Syrië ook nog één van Egypte en één van Jordanië instaan.
Uit jullie reacties (waarvoor dank) maak ik op dat het buiten een paar vragen geen probleem gaat geven.
Ik ga dan ook gewoon met dit paspoort proberen.
Groeten
Mark
Uit jullie reacties (waarvoor dank) maak ik op dat het buiten een paar vragen geen probleem gaat geven.
Ik ga dan ook gewoon met dit paspoort proberen.
Groeten
Mark
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik ben jarenlang reisagente geweest hier in de VS voor zakenmensen, die ook naar het Midden-Oosten reisden. Er was nooit een probleem met de US immigratie, maar wel moesten mensen, die naar Israel en Syrie, Jordanie etc reisden, er twee paspoorten op na houden. Dat was omdat de Arabische landen moeilijk deden over een Israelische stempel. Ik denk dus (weet wel zeker), dat je je nergens zorgen om hoeft te maken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2317 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties