Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste rondreis westkust

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
BastiaanS2
Amerikafan

Re: Eerste rondreis westkust

Bericht door BastiaanS2 »

Goeie tip, die website! maar hoe werkt de betaling? En kan je een leuke kamer uitzoeken? En is de prijs per kamer? Of per persoon?

Betaal ik vooraf, of bij de balie van het hotel?

Bedankt!

Ik hoorde overigens vandaag iemand zeggen dat Las vegas wanhopig goedkoop kamers verhuurt, omdat de grote gokkers wegblijven.. zou wel een leuke ontwikkeling zijn als ik een dikke suite voor 50 dollar kan krijgen :beerchug: :o
BastiaanS2
Amerikafan

Nou, het blijkt inderdaad waar te zijn, vanavond ga ik voor 140 euro incl tax een kamer boeken van zondag tot dinsdag, celebrity spa in MGM Grand..

Ik zoek dus alleen nog een goedkoop hotelletje in de buurt van het vliegveld van vrijdag op zaterdag. Dan haal ik zaterdag mn autootje op op het vliegveld.. het eerste hotelletje moet dus echt dichtbij het vliegveld liggen, want ik kom er 'savonds aan, en moet de volgende dag een auto oppikken..

planning is nu ongeveer:

Vrijdag 12 juni 22:30 aankomst op LV
vrijdag op zaterdag: hotel in de buurt van LV airport
Zaterdag: bijkomen van de vlucht, en even LV intrekken met huurauto zojuist opgehaald
zaterdag op zondag: Hotelletje in LV nader te bepalen
Zondag: nogmeer bezienswaardigheden in Vegas bekijken
Zondag op maandag: MGM grand celeb spa suite
Maandag: laatste dag las vegas
Maandag op dinsdag: MGM grand celeb spa suite:
Dinsdag: Uitchecken en met huurauto op pad naar Grand Canyon
Dinsdag op woensdag: Overnachting in grand canyon/ergens in de buurt (iemand tips? hotelletje)
Woensdag Grand canyon en de buurt verkennen, alles zien
woensdag op donderdag: Overnachten Barstow/ of park van de grote bomen
Donderdag: met de auto van grand canyon naar iets anders leuks op de route tussen GC en LA
Donderdag op vrijdag: onbekend
Vrijdag: Aankomst in LA
Rest tot en met dinsdag de 23e in Los angeles
Mensen nog tips wat hier in deze buurt te doen is? We hebben een huurauto, en willen ook nog even een dagje aan het strand liggen.. (of twee..)
Dinsdag op woensdag: hotel nabij LAX
vertrek 24 juni 7:00 terug naar brussel

alle tips zijn welkom mensen!!

Op dit moment staan alleen de vliegreizen nogmaar vast. Maar ik ben wel van plan om vanavond de twee overnachtingen in het MGM Grand te boeken.. dat kan ik voor dit geld niet laten zitten
tinus1975
Amerika-ontdekker

Bericht door tinus1975 »

beste Bastiaan,
wij zijn nu ook druk bezig met onze eerste rondreis!
ik hoop dat je wat meer dagen kan blijven, er is zoveel te zien!
en verontschuldig je niet voor je vele vragen naar tips ideeen en andere info, daar zijn die mensen hier juist heel blij mee!

groeten Martijn & Marlous
(ook uit Dordt,heej).
Laatst gewijzigd door tinus1975 op 18 feb 2009, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
BastiaanS2
Amerikafan

De reis staat al geboekt, dus meer dagen gaat niet meer, kan sowieso niet, omdat we allebei de maandag nadat we thuiskomen weer moeten werken. Het lijkt me dus wel lekker om donderdags thuis aan te komen, en nog een paar daagjes bij te kunnen komen.

Ik zou dolgraag langer blijven, maar ik vind niet dat de reis op deze manier te kort is. Ik ga het precies uitkienen, om maximaal te genieten.. de voorpret is al in volle gang!

Ik heb overigens bij usareisen.de de mogelijkheid voor 25 euro meer ipv de goedkoopste auto een SUV te krijgen.. de leuke aanbiedingen blijven maar binnen stromen:)

Heeft iemand nog tips over een dagje bakken op het strand in LA?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

BastiaanS2 schreef:De reis staat al geboekt, dus meer dagen gaat niet meer, kan sowieso niet, omdat we allebei de maandag nadat we thuiskomen weer moeten werken. Het lijkt me dus wel lekker om donderdags thuis aan te komen, en nog een paar daagjes bij te kunnen komen.
Het ligt dus al vast maar om al op donderdag terug te gaan omdat je maandag moet werken is wel vroeg! Ik planmeestal geen vrije dag tussen aankomstdag en eerste werkdag, is de beste manier om van je jetlag af te komen!
BastiaanS2 schreef: Heeft iemand nog tips over een dagje bakken op het strand in LA?
Wij zaten de afgelopen zomer in Marina del Rey (zie ons reisverslag). Dicht bij Venice Beach en bij LAX, het hotel was ook prima.

Marianne
BastiaanS2
Amerikafan

Omdat Ik GC en DV allebei wil zien, inclusief overnachting.. ga ik het plan even omgooien..

Vrijdag 12 juni 22:30 aankomst op LV
vrijdag op zaterdag: hotel in de buurt van LV airport
Zaterdag: Rijden naar Grand Canyon alles bekijken
zaterdag op zondag: Overnachten in GC
Zondag: Grand canyon afsluiten, en terug naar Vegas rijden
Zondag op maandag: MGM grand celeb spa suite
Maandag: Rijden naar Death valley, veel bekijken, incl. zonsondergang
Maandag op dinsdag: overnachting in stovepipe wells of furnace creek
Dinsdag: Terug uit DV naar Las vegas, 's avonds genieten van Vegas zelf
Dinsdag op woensdag: MGM grand celeb spa suite
Woensdag: Lol beleven in Las vegas zelf.. (tips are welcome)
woensdag op donderdag: Overnachten óf nog steeds in vegas, of alvast opweg richting LA, overnachten op de route
Donderdag: ????
Donderdag op vrijdag: ?????
Vrijdag: Aankomst in LA
Rest tot en met dinsdag de 23e in Los angeles
Mensen nog tips wat hier in deze buurt te doen is? We hebben een huurauto, en willen ook nog even een dagje aan het strand liggen.. (of twee..)
Dinsdag op woensdag: hotel nabij LAX
vertrek 24 juni 7:00 terug naar brussel

Op deze manier heb ik dus de donderdag nog over, deze zou ik in Vegas door kunnen brengen.. of ik zou deze bij Death valley of Grand Canyon kunnen stoppen.. Of iets compleet anders in de buurt van vegas, of op weg naar LA.. tips are more than welcome.. :P
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom doe je Death Valley niet op weg van Las Vegas naar LA, met een overnachting in het park? Je zou ook tijd kunnen maken voor Joshua Tree NP of bekijk de sequoia's in Sequoia NP. Dat kost echter wel wat meer tijd.
BastiaanS2 schreef: Rest tot en met dinsdag de 23e in Los angeles
Waarom zoveel tijd voor LA als je niet weet wat je er wilt doen? Er is natuurlijk vreselijk veel te doen, je zou naar Universal kunnen gaan of een studiotour bij Warner Bros. Orchid Suites ligt mooi voor de Walk of Fame en voor Universal.

Je zou zoiets kunenn doen:
vr aankomst LV
za LV - Grand Canyon
zo Grand Canyon - LV
ma LV
di LV
wo LV - DV
do DV - Sequoia
vr Sequoia
za Sequoia - LA
zo LA
ma LA
di LA

Marianne
BastiaanS2
Amerikafan

Ik was niet van plan dit schema zo te laten staan wanneer ik niets kon vinden om te doen in LA, maar een dagje aan het strand rondhangen zit er sowieso in, en nog een dagje in de stad rond rijden, en shoppen ook.. dat zijn al twee dagen..

De bomen trekken mij opzich wel, maar wil er niet te ver voor omrijden, dus dat zoek ik nog even uit.. jou schema ziet er inderdaad ook goed uit.. ik ga er komend weekend even flink voor zitten..
BastiaanS2
Amerikafan

Doordat mijn andere Topic over Vegas - GC gesloten is, hier even een vraagje daarover..

Hekkie heeft mij laten zien dat het inderdaad wel op een dag mogelijk is. En dat je dan inderdaad maar een kleine 200km rijdt, enkele reis.

Het gaat dan om Grand Canyon West, met voor 30$ een busreisje aan het einde daarvan als onderdeel van de excursie, Voor 30$ extra kan je dan ook over die zwevende glazen boog lopen, hoog boven de afgrond.

Het kan dus wél, in 1 dag.. las vegas - GC - las vegas Of is dit te kortzichtig..? En is GC WEST niets vergeleken met de 300km verdere trip naar 'de echte' GC?

Hekkie.. nog bedankt voor de tip, en het mooie kaartje erbij.. Naar zulke tips ben ik inderdaad op zoek, lekker goedkoop.. en veel waar voor je geld.. en voor je tijd.. :beerchug:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

BastiaanS2 schreef: Hekkie.. nog bedankt voor de tip, en het mooie kaartje erbij.. Naar zulke tips ben ik inderdaad op zoek, lekker goedkoop.. en veel waar voor je geld.. en voor je tijd.. :beerchug:
Graag gedaan. Inmiddels heb ik mijn bericht echter verwijderd omdat het geplaatst is nadat het draadje op slot is gegaan. Terwijl ik het bericht schreef zat het slotje er nog niet op en bij plaatsing heb ik dit niet gezien. Het heeft elkaar gepasseerd als het ware.

Het kaartje volgt nogmaals hieronder:
Afbeelding

De afstand is 125 mijl en de laatste 14 mijl zijn unpaved. Hier nogmaals de link met alle informatie.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Las Vegas is trouwens de enige stad in de USA die ik ken waar het vliegveld nogal midden in de stad ligt. Ligt in feite aan het zuideinde van de Strip. Je kunt gemakkelijk vrijwel overal snel zijn, ook met taxi als je de auto pas later zou halen. Speciaal "vliegveld-hotel" heb je eigenlijk niet nodig,

groet Alje
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ik wilde eerst ook op de dag van aankomst een 'vliegveld-hotel' nemen, maar met de huidige prijzen, nemen we zeker een hotel op de Strip!
Parkeren is gratis, het is maar een klein stukje van het vliegveld, dus een enorme trip met je 'nieuwe' auto hoef je nog niet te maken.
De verhuurstations zijn naar mijn weten 24/7 open, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten.
Laatst gewijzigd door hekkie op 19 feb 2009, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
fem
Amerika-newbie

Bericht door fem »

ik heb mijn vlucht geboekt op www.skyscanner.net
en was vanaf Brussel naar LA €868,- kwijt voor 2 pers.

ik zit pas net op het forum, anders had ik het je eerder kunnen vertelen.
maar je hebt al geboekt zag ik.
wel tof, wij gaan 24 september t/m 9 october , en ik ben ook erg benieuwd.

Femke
BastiaanS2
Amerikafan

Ja, ik vlieg weer terug uit LA, dus ietsje anders.. en was excl boekingskosten 870 kwijt, dus prima..

Ik zit inderdaad nog een beetje te denken over de eerste nacht... het is dat wij pas om 22:30 aankomen... Ik zal eens even zoeken naar een hotelletje..
BastiaanS2
Amerikafan

Hoe werkt die tour precies op de Grand Canyon West?

Als ik naar reserveren ga, dan betaal ik 30$ voor de legacy, hiermee kan ik naar binnen..

Wat krijg ik hiervoor dan? Alleen een ticket, en verder niks? Ik wil best de unpaved road zelf rijden, maar daarna wil ik graag met de bus langs de verschillende view points.. Zit dat in die 30$?

En hoe werkt het reserveren? krijg ik iets thuis gestuurd? Of is het hetzelfde als met een E-ticket..?

Zelfde vraag geldt eigenlijk voor usereisen.de? Ik wil hier graag een huurauto regelen, en een overnachting in DV.. Is dat compleet digitaal? Of krijg ik hier ook wat thuisgestuurd?

Bedankt mensen!!

Bastiaan & Eline
BastiaanS2
Amerikafan

Kan iemand mij aan een net hotelletje helpen (in de buurt van het vliegveld) waar het in het weekend ook goedkoop is? Ik zoek 2 nachten, vrijdag-zondag. Vanaf zondag wil ik de celebrity SPA suite in het MGM Grand boeken, maar deze is een stuk duurder als ik die twee eerdere nachten er ook bij neem... vandaar dat ik daar nog op zoek ben naar een hotel die ook flinke korting geeft op deze nachten.

En als dit niet mogelijk is zoek ik gewoon een lekker 2-3 sterren hotelletje wat sowieso goed te betalen is.. het lijkt mij dat er toch wel een soort vandervalk te boeken is in die buurt voor minder dan 40$ per nacht...?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Misschien kan je hier een leuke prijs vinden.
Las Vegas heeft geen echt airporthotels.
Hooters kost bv ook 71 dollar met veel extra's, ook nog eens redelijk dicht op de strip
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

het lijkt mij dat er toch wel een soort vandervalk te boeken is in die buurt voor minder dan 40$ per nacht...?
Hier moet ik een beetje om grinneken :wink: Weet je wat Van der Valk als airporthotelletje bij Schiphol kost voor een nachtje :P ??
BastiaanS2
Amerikafan

Ja, dat weet ik.. en het hoeft van mij niet op het vliegveld te liggen.. Maar als ik MGM Grand kan boeken voor 100$, dan kan ik toch ook wel iets boeken zonder zwembad met een bedje en niet te veel extra's voor een stuk minder.. vandaar mijn vergelijking..
BastiaanS2
Amerikafan

Annie schreef:Misschien kan je hier een leuke prijs vinden.
Las Vegas heeft geen echt airporthotels.
Hooters kost bv ook 71 dollar met veel extra's, ook nog eens redelijk dicht op de strip

Bedankt! Ik zie hier 2 hotels voor net iets meer als 30$ per nacht..Vegas Club en Plaza..

Zou dit wat zijn? op het eerste gezicht lijkt dit wel op iets waar ik naar op zoek was.. ze liggen downtown las vegas.. even uitzoeken of dat ver van de autoverhuur en airport is..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer