Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Graag raad ivm reisverzekering
Graag raad ivm reisverzekering
Welke verzekering raden ervaren Amerikareizigers ons aan ?
Ik citeer de vraag :
Wil je een annuleringsverzekering afsluiten? Er zijn 2 mogelijkheden:
- Eénmalige verzekering
kost 5,91% van de reissom
+ 4 euro poliskosten.
- Doorlopende verzekering
83,85 euro voor 2 personen,
96,75 euro voor gezin van 3 personen of meer
+ 4 euro poliskosten.
(dekking is 1500 euro p.p. met een maximum van 6000 euro)
Wil je een reisverzekering afsluiten? Er zijn 2 mogelijkheden:
- Eenmalige reisverzekering:
- basisdekking excl. geneeskundige kosten 1,95 euro p.p.p.d.
- basisdekking incl. geneeskundige kosten 2,35 euro p.p.p.d.
- Doorlopende reisverzekering:
- basisdekking incl. bagage, excl. geneeskundige kosten 35 euro voor 1 volw, 65 euro voor 2 volw, 90 euro voor 2 volw + kind(eren)
(op hetzelfde adres wonend)
- basisdekking incl. bagage en geneeskundige kosten 47,50 euro voor 1 volw, 85 euro voor 2 volw, 120 euro voor 2 volw + kind(eren)
Ik citeer de vraag :
Wil je een annuleringsverzekering afsluiten? Er zijn 2 mogelijkheden:
- Eénmalige verzekering
+ 4 euro poliskosten.
+ 4 euro poliskosten.
Wil je een reisverzekering afsluiten? Er zijn 2 mogelijkheden:
- Eenmalige reisverzekering:
- basisdekking excl. geneeskundige kosten 1,95 euro p.p.p.d.
- basisdekking incl. geneeskundige kosten 2,35 euro p.p.p.d.
- Doorlopende reisverzekering:
- basisdekking incl. bagage, excl. geneeskundige kosten 35 euro voor 1 volw, 65 euro voor 2 volw, 90 euro voor 2 volw + kind(eren)
- basisdekking incl. bagage en geneeskundige kosten 47,50 euro voor 1 volw, 85 euro voor 2 volw, 120 euro voor 2 volw + kind(eren)
Re: Graag raad ivm reisverzekering
Wij hebben een doorlopende reisverzekering en een doorlopende annuleringsverzekering. Je weet het maar nooit! 

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik weet niet hoe dat in België gaat.
Wij hebben ook een doorlopende reis en annulerings verzekering met werelddekking.
Wij hebben ook een doorlopende reis en annulerings verzekering met werelddekking.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Yep, ook hier doorlopende verzekeringen met werelddekking. Maar als je niet elk jaar of regelmatig gaat?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Neem iig een verzekering met dokterskosten.
Nu weet ik tenminste al wat ze ermee bedoelen
Bedankt hoor !

Bedankt hoor !
- Bandido
- Amerika-expert
Ik had een doorlopende reisverzekering via de HEMA (al zat daar een "echt" verzekeringsconcern achter, ik weet alleen zo niet meer welke). Ik geloof dat HEMA nu ook in Belgie zit. Dat was maar iets van EUR 30 per jaar, inclusief medisch. Alleen heb ik dat er wel apart bij moeten nemen, want standaard zat dat er niet bij. Maar al met al heel redelijk en ik heb er een keer profijt van gehad toen ik inderdaad medische hulp nodig had in de VS, en zoals je misschien weet is dat niet goedkoop. Ik heb keurig alle bonnen ingestuurd en kreeg het binnen een paar weken allemaal netjes teruggestort. Ik was er erg tevreden over. Ik reis erg veel en heb tot nu toe veel geluk gehad met weinig gezondheidsproblemen of diefstal, maar als het je wel overkomt an dat erg in papieren lopen. En met een doorlopende verzekering hoef je nergens over na te denken.
Nog een tip: neem een hotmail/gmail account dat je vanaf elke computer kunt checken en stuur dan naar jezelf een mailtje met daarin belangrijke informatie als: polisnummers, telefoonnummers etc. Ik heb ook mijn paspoort ingescand en dat naar mezelf gestuurd als bijlage. Zo heb je waar dan ook ter wereld alles bij je. Internet is overal wel ergens aanwezig en zo weet je precies waar ook alweer dat telefoonnummer van je credit card maatschappij is als je die onverhoopt moet blokkeren.
Nog een tip: neem een hotmail/gmail account dat je vanaf elke computer kunt checken en stuur dan naar jezelf een mailtje met daarin belangrijke informatie als: polisnummers, telefoonnummers etc. Ik heb ook mijn paspoort ingescand en dat naar mezelf gestuurd als bijlage. Zo heb je waar dan ook ter wereld alles bij je. Internet is overal wel ergens aanwezig en zo weet je precies waar ook alweer dat telefoonnummer van je credit card maatschappij is als je die onverhoopt moet blokkeren.
"Keep Georgia On Your Mind"
Hema is hier idd ook , maar of die verzekeringen doen dat weet ik niet . Ik ga het wel eens navragen bij onze eigen verzekeringsagent .
De tip ivm allerlei adressen en nummers is heel goed , toppie !!!
De tip ivm allerlei adressen en nummers is heel goed , toppie !!!

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hey Bandido,
Bedankt voor die tip over alle gegevens naar jezelf mailen.
Heel handig. Gaan we zeker doen!!
Gr. Arianne.
Bedankt voor die tip over alle gegevens naar jezelf mailen.
Heel handig. Gaan we zeker doen!!

Gr. Arianne.
Wij zijn helaas weer terug uit de USA!!
Misschien een tip voor mensen die een annuleringsverzekering af willen sluiten, controleer in ieder geval de maximale dekking, dit is per maatschappij verschillend. Vooral een aandachtspunt als je in het hoogseizoen voor een langere periode gaat. In onze situatie was dit niet toereikend (5 weken voor 4 personen, vluchten en camperhuur). Soms kun je extra bijverzekeren (wij hebben een doorlopende verzekering), of je kunt overstappen naar een maatschappij waarbij je het maximum uit te keren bedrag kunt verdubbelen. Deze verdubbeling is relatief gezien veel goedkoper dan bijverzekeren.Gerd schreef:Wil je een annuleringsverzekering afsluiten? Er zijn 2 mogelijkheden:
- Eénmalige verzekering
+ 4 euro poliskosten.
+ 4 euro poliskosten.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
@Gerd.
Doe eens navraag bij V.A.B.-V.T.B. zij zullen niet de gekoopste zijn maar wel degene met de meest uitgebreide dekking.
Nu niet zuinig gaan doen en achteraf tot de ontdekking komen dat het schadegeval dat jij hebt meegemaakt, niet gedekt zou zijn.
Tenzij dat je denkt dat het jou niet kan overkomen, moet je ook geen verzekering afsluiten hé...
Doe eens navraag bij V.A.B.-V.T.B. zij zullen niet de gekoopste zijn maar wel degene met de meest uitgebreide dekking.
Nu niet zuinig gaan doen en achteraf tot de ontdekking komen dat het schadegeval dat jij hebt meegemaakt, niet gedekt zou zijn.
Tenzij dat je denkt dat het jou niet kan overkomen, moet je ook geen verzekering afsluiten hé...

We gaan ons maandag eens goed informeren , maar zeker bedankt voor de goeie raad !
- Bandido
- Amerika-expert
Graag gedaan hoor. Je moet al aan genoeg dingen denken voor een lange reis, dus alles om het wat gemakkelijker te maken is meegenomen!Disney schreef:Bedankt voor die tip over alle gegevens naar jezelf mailen.
Heel handig. Gaan we zeker doen!!![]()
"Keep Georgia On Your Mind"
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Welkom streekgenoot 
Wij hebben een doorlopende reisverzekering bij touring wegenhulp.
Op hun site vind je verschillende types : voor gezinnen, alleenstaanden etc.
groetjes,
Carine

Wij hebben een doorlopende reisverzekering bij touring wegenhulp.
Op hun site vind je verschillende types : voor gezinnen, alleenstaanden etc.
groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Carine

Dju toch , wij zijn verzekerd bij DVV , ik ga het eens vragen hoe het bij hen zit .
Laatst gewijzigd door Rob op 21 feb 2009, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is misschien ook een goede verzekeraar. Dat weet ik niet.
Ik heb trouwens nog nooit die verzekering nodig gehad, dus ik weet niet hoe goed ze zijn
En ja, Grobbendonk ligt ni zo ver van Hulshout
Alleszins dichter dan de kans om een streekgenoot op het forum tegen te komen .
Ik wens jullie veel surfgenot op het forum. Je vindt hier voor daaaagen surfen informatie
Ik heb niet al je posts gelezen, zal dat eens doen. Wie weet komen we elkaar ergens in Amerika tegen. Zou de mop zijn he
Ik heb trouwens nog nooit die verzekering nodig gehad, dus ik weet niet hoe goed ze zijn

En ja, Grobbendonk ligt ni zo ver van Hulshout

Alleszins dichter dan de kans om een streekgenoot op het forum tegen te komen .
Ik wens jullie veel surfgenot op het forum. Je vindt hier voor daaaagen surfen informatie

Ik heb niet al je posts gelezen, zal dat eens doen. Wie weet komen we elkaar ergens in Amerika tegen. Zou de mop zijn he

Groetjes,
Carine
Carine
Ja , of hier in de buurt
Ik weet toch al dat je klant bent bij Argenta hahahaha
Misschien kom ik je daar wel eens tegen ??

- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie zijn half aug tot 11/9 in Amerika lees ik.
Wij van 21/5 tot 5/6 en van 29/9 tot 7/10
Komen we elkaar daar alvast niet tegen. Het zal toch argenta moeten zijn
Wij van 21/5 tot 5/6 en van 29/9 tot 7/10
Komen we elkaar daar alvast niet tegen. Het zal toch argenta moeten zijn

Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Eerst en vooral, om te bekijken wat in jullie geval voordeliger is moet je uiteraard even de rekening maken in functie van jullie reis en dan gaan vergelijken. Ik zie dat jullie 3 weken gaan met minstens 3 personen?
Gegevens over de annuleringsverzekering leren me dat de reis in totaal slechts 1700 EUR zou mogen kosten om goedkoper af te zijn met de éénmalige dekking.
Maar die berekenig moet je uiteraard zelf maken, als je niet van plan bent binnen het jaar opnieuw een reis(je) te maken heeft een jaarpolis ook geen zin.
In België is De Europese verzekering één van de grote reisverzekeraars. Of ook nog Mondial
Wat betreft een reisverzekering, die kan je op alle tijdstippen afsluiten, zelfs tot net voor vertrek. Maar pas op, een annuleringsverzekering NIET! Die moet steeds binnen -laat ons zeggen max. 2 dagen na de boeking- afgesloten zijn!
Dus als je inmiddels de reis al geboekt hebt, heb je geen dagen, laat staan weken, bedenktijd meer!
En voor de States moet je dekking zonder geneeskundige zorgen zelfs gewoon niet overwegen, de kosten lopen daar snel hoog op mocht je met een ziekenhuis te maken krijgen!
Gegevens over de annuleringsverzekering leren me dat de reis in totaal slechts 1700 EUR zou mogen kosten om goedkoper af te zijn met de éénmalige dekking.
Maar die berekenig moet je uiteraard zelf maken, als je niet van plan bent binnen het jaar opnieuw een reis(je) te maken heeft een jaarpolis ook geen zin.
In België is De Europese verzekering één van de grote reisverzekeraars. Of ook nog Mondial
Wat betreft een reisverzekering, die kan je op alle tijdstippen afsluiten, zelfs tot net voor vertrek. Maar pas op, een annuleringsverzekering NIET! Die moet steeds binnen -laat ons zeggen max. 2 dagen na de boeking- afgesloten zijn!
Dus als je inmiddels de reis al geboekt hebt, heb je geen dagen, laat staan weken, bedenktijd meer!
En voor de States moet je dekking zonder geneeskundige zorgen zelfs gewoon niet overwegen, de kosten lopen daar snel hoog op mocht je met een ziekenhuis te maken krijgen!
Daar gaan we ons zeker niet aan wagenPascal schreef:Eerst en vooral, om te bekijken wat in jullie geval voordeliger is moet je uiteraard even de rekening maken in functie van jullie reis en dan gaan vergelijken. Ik zie dat jullie 3 weken gaan met minstens 3 personen? correctie : we gaan met 2 personen
Maar die berekenig moet je uiteraard zelf maken, als je niet van plan bent binnen het jaar opnieuw een reis(je) te maken heeft een jaarpolis ook geen zin. Oke
In België is De Europese verzekering één van de grote reisverzekeraars. Of ook nog Mondial Genoteerd
Wat betreft een reisverzekering, die kan je op alle tijdstippen afsluiten, zelfs tot net voor vertrek. Maar pas op, een annuleringsverzekering NIET! Die moet steeds binnen -laat ons zeggen max. 2 dagen na de boeking- afgesloten zijn! Dat zal maandag mijn eerste werk zijn

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7592 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 28 Reacties