Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag jullie mening over deze route (aangepast)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
John57
Amerika-newbie

Re: Graag jullie mening over deze route (aangepast)

Bericht door John57 »

Erg bedankt voor de info !
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Wat mogen wij eigenlijk verwachten van/op Labor Day op 7 september ?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een heel druk weekend waar veel Amerikanen gebruik van maken om lekker een lang weekend de natuur in te trekken.
Dus zijn de NP's en de kustheel erg druk van vrijdag avond tot maandag middag.
in dit weekend is het zeer verstandig om de vrijdag, zaterdag en zondag een plek te reserveren, de maandag wordt al weer beter omdat de meeste Amerikanen die middag naar huis rijden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hou er ook rekening mee dat heel veel campings de 'three-day-holiday-rule' zullen toepassen. Je zal op de meeste campings sowieso de vrijdag, zaterdag én zondag moeten staan om een plekje te kunnen krijgen. Vorig jaar hebben wij bewust om die reden tijdens het Memorial Weekend bij vrienden gestaan en dit jaar hebben we zo gepland dat we voor Memorial Day weer thuis zijn.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Oesje , wat nu ? Onze reis ligt zo goed als vast :roll: De reis vroeger/later doen kan niet :shock: Wat moet je dan doen als je geen plaats hebt of krijgt op een camping ? :(
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Waar zitten jullie in de planning op 5, 6 en 7 september?
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Vrijdag zouden wij vertrekken in LV naar Mono Lake . Op zaterdag 5 sept. zouden wij van Mono Lake naar Yosemite rijden . Zondag zouden wij in Yosemite blijven en maandag van Yosemite naar SF . Dinsdag camper inleveren . En dan nog drie dagen in SF blijven .
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Labor Day in Yosemite zal heel erg druk zijn en je zal heel moeilijk een campingplaats kunnen krijgen, ben ik bang. Je kan het proberen, maar dat weet je ook pas vijf maanden van tevoren dan. Eerder kan je niet reserveren.

Op maandag naar San Francisco zal het probleem niet zijn. Dan zijn alle Amerikanen ook weer naar huis.

Misschien zijn er mensen die hier een idee over hebben? Ik denk nog aan het omdraaien van de route, maar aan de kust zal het ook niet makkelijk zijn de laatste dagen.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik vraag me nog altijd af wat je moet doen als er er echt nergens plaats is :
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Zover moet je het niet laten komen, er komt vast wel een betere oplossing. Er is nou eenmaal geen Wal*mart of zo bij Yosemite waar je kan staan.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik vind het zo erg dat het net op onze eerste Amerikareis moet voorvallen pfffff . En we kunnen jammer genoeg niet schuiven met de datum . De enige oplossing is om onze reis in te korten in het slechtste geval :( :( :(
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nee hoor, dat moet je sowieso niet doen, dan wordt er op een of andere manier geschoven met de route. Op plaatsen als Las Vegas bijvoorbeeld is altijd wel plaats. Is het voor jullie bespreekbaar om de route om te draaien? Dan wil ik wel kijken of ik langs de kust ergens campings kan vinden die niet op het 3-day mininum gaan zitten.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Het is heel lief van jou om ons te willen helpen hoor ! Ik geef je hier onze route nog eens door . Misschien kun jij het eens bekijken ?
En welke route stel je dan voor ?

Op 19 aug vertrekken we hier in Brussel - SF

1 donderdag 20 augustus 2009 Camper ophalen San Francisco - Carmel/ Monterey
2 vrijdag 21 augustus 2009 Carmel/ Monterey - San Simeon
3 zaterdag 22 augustus 2009 San Simeon - Los Angeles
4 zondag 23 augustus 2009 Los Angeles - Grand Canyon
5 maandag 24 augustus 2009 Grand Canyon
6 dinsdag 25 augustus 2009 Grand Canyon - Page
7 woensdag 26 augustus 2009 Page
8 donderdag 27 augustus 2009 Page - Monument Valley
9 vrijdag 28 augustus 2009 Monument Valley - Arches
10 zaterdag 29 augustus 2009 Arches
11 zondag 30 augustus 2009 Arches - Capitol Reef
12 maandag 31 augustus 2009 Capitol Reef - Bryce Canyon NP
13 dinsdag 1 september 2009 Bryce Canyon NP
14 woensdag 2 september 2009 Bryce Canyon NP - Zion NP
15 donderdag 3 september 2009 Zion NP - Las Vegas
16 vrijdag 4 september 2009 Las Vegas - Mono Lake
17 zaterdag 5 september 2009 Mono Lake - Yosemite
18 zondag 6 september 2009 Yosemite
19 maandag 7 september 2009 Yosemite - San Francisco
20 dinsdag 8 september 2009 San Francisco camper inleveren
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je niet persé in Yosemite NP hoeft te staan zou je High Sierra RV&Mobile Park in Oakhurst http://www.highsierrarv.com/ (aan de zuidwest ingang) kunnen nemen die kan je nu al boeken denk ik terwijl je een plek binnen het park pas vijf maanden voor de datum kan vastlggen.
Zo heb je in ieder geval een plek, mocht het lukken om in het park een plek vast te leggen dan kan je High Sierra annuleren.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zit bij allebei jullie routes - linksom of rechtsom - met het enorme stuk van Los Angeles naar Grand Canyon. Ik heb daar in eerste instantie overheen gekeken, maar Streets & Trips geeft dit op 9,5 uur rijden, met een camper kan je daar gemakkelijk 11 uur van maken. Eigenlijk gewoon niet te doen op een dag.

Als je daar dus een dag vanaf moet halen, kom ik eigenlijk tot de conclusie dat het rondje gewoon echt te groot is. Ik weet dat het heel vervelend is als je alles zo graag wilt zien, maar ik kom er niet uit.

Als je Moab laat vallen (en dat is echt prachtig, maar vaak te ver uit de richting voor het standaard rondje in drie weken), kom je beter uit. Je zou dan via Page naar Bryce en Zion kunnen. Je wint zo twee nachten.

Aan de kust (nou ja, bijna) vind ik een KOA in Santa Margarita die een boeking voor 5 en 6 september accepteert en de KOA in Moss Landing of een camping in Gilroy zal geen probleem zijn op 7 september. Je zit dan vlakbij Road Bear.

Jullie data zijn me niet precies duidelijk. Vliegen jullie op 19 augustus of is dat de dag dat jullie de camper ophalen?? De eerste dag direct naar Yosemite kan lastig zijn als je geen vroege pickup hebt. Anderzijds: als je die wel hebt en je kan op tijd weg, lukt het wel.

Een ruw idee:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb net een half uur met mijn lief zitten Skypen, vandaar dat ik nog niet veel verder gekomen ben. Laat julie datums eens los op dit plan.

N.B.: ik heb net geprobeerd een reservering te maken voor 6 september op High Sierra RV Resort in Oakhurst: niet mogelijk, er geldt een driedaags minimum, ook daar.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

N.B.: ik heb net geprobeerd een reservering te maken voor 6 september op High Sierra RV Resort in Oakhurst: niet mogelijk, er geldt een driedaags minimum, ook daar.
Jammer :( was een mooie optie geweest
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Nieuwenoord , wij vertrekken op 19 augustus in Belgie (Brussel) en de terugkeer is op 11 september . De vluchten staan al vast :(

Jeetje , ik begin hier al te panikeren . Ik ga het met John eens bekijken (die is nog aan het werk op de pc , voor zijne baas ) :roll:

En hier hangt ondertussen ook iemand aan de skype . Goed dat vrouwen verschillende zaken tegelijkertijd kunnen hè ? Ik hoop dat er nog een oplossing uit de bus komt , of het wordt een ramp vrees ik . :(
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het wordt geen ramp, als jullie bereid zijn om een klein stukje van de route in te leveren en de route andersom te rijden. Aan de kust lukt het wel om dat driedaags weekend in twee stukjes door te komen. Ik ga nog ff met data aan de slag!

19 aug: vlucht BRU - SFO
20 aug: camper halen RB - boodschappen doen in Gilroy en daar slapen (is heel handig vanaf Road Bear)
21 aug : Gilroy - Oakhurst (volgende ochtend vroeg via Mariposa Grove Yosemite in)
22 aug: Oakhurst - Yosemite Village (hele dag voor centrale deel Yosemite)
23 aug: Yosemite Village - Tioga Pass - June Lake (hele dag voor ooskant Yosemite)
24 aug: June Lake - via Mono Lake - Las Vegas
25 aug: Las Vegas
26 aug: Las Vegas - Zion
27 aug; Zion
28 aug: Zion - Bryce
29 aug: Bryce - Capitol Reef
30 aug: Capitol Reef - Moab
31 aug: Moab -
1 sept: Moab - Monument Valley
2 sept: Monument Valley - Grand Canyon
3 sept: Grand Canyon - Needles
4 sept: Needles - St. Margarita
5 sept: St. Margarita (denk dat je wel blij bent met een dagje niet rijden na veel mijlen!)
6 sept: St. Margarita - via kustroute - San Simeon (Hearst Castle?) - Moss Landing
7 sept: Moss Landing - evt. Whale watchen (is naast de camping!) - bezoek Monterey Bay Aquarium - nacht daar blijven of naar Gilroy voor laatste nacht
8 sept: vroeg op - vanuit Moss Landing of Gilroy camper inleveren (1,5 a 2 uur rijden vanaf Moss Landing, uurtje vanaf Gilroy)

Ik heb een dag extra Las Vegas opgenomen, om wat rust te krijgen in de route. Die zou je ook kunnen verschuiven naar Moab, zodat je daar een dag extra hebt. Je hebt echter een hele lange rijdag van June Lake naar Las Vegas, misschien wel fijn om de volgende dag lekker te relaxen en 's avonds de Strip te doen.

Is dit wat??
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

N.B.: je levert zo Page in om ruimte te krijgen aan de kust, omdat je toch bijna overal minimaal twee nachten wel moet blijven. Andere keus is Moab inleveren, maar ik zou het zo doen.

Ik heb zowel de KOA in St. Margarita als die in Moss Landing gecheckt voor jullie eventuele data en daar kan je reserveren voor minder dan 3 nachten.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Dat ziet er schitterend uit :dance: Jij bent geweldig hoor !!
En dan zouden we een camping kunnen reserveren ??

John is nu volop bezig met alles uit te dokteren :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer