Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht
hallo
Op 1 mei vertrekken wij voor een maand naar amerika. Ik heb me zojuist via het Weaver program Esta ingeschreven. Maar nog geen bevestiging per e-mail gekregen. Nu weet ik niet of dat uberhaupt wel gebeurd, maar weet toevallig iemand hier iets van af?
Groetjes Matje
Op 1 mei vertrekken wij voor een maand naar amerika. Ik heb me zojuist via het Weaver program Esta ingeschreven. Maar nog geen bevestiging per e-mail gekregen. Nu weet ik niet of dat uberhaupt wel gebeurd, maar weet toevallig iemand hier iets van af?
Groetjes Matje
Volgens mij krijg je ook geen mail, want je ziet direct op het scherm dat je bent toegelaten (of niet).
Idd geen mailtje. ESTA is trouwens alleen één onderdeel van het Visa Waiver 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Familie van mij geniet momenteel van een cruise naar de Bahama's vanuit Miami.
Van het reisburo kregen ze vlak voor vertrek te horen dat voor de Bahama's het paspoort nog 6 maanden geldig moest zijn(dit is niet juist).
Twee paspoorten voldeden hier niet aan en werden nog fluks vernieuwd maar voor ESTA was het te laat, dus aangemeld met een verkeerd paspoortnummer
Twee kinderen, op het paspoort van de ouders bijgeschreven, zijn (dus) aangemeld met hetzelfde paspoortnummer en toegelaten.
Op mijn dringend advies is voor deze twee de avond voor vetrek(Dusseldorf) nog een noodpaspoort. geregeld, dit kan op diverse plaatsen in Nederland
Ook hier dus een fout paspoortnummer bij ESTA.
Zojuist kreeg ik een SMSje "We zijn nu op de Bahama's,heerlijk weer"
Conclusie Esta wordt momenteel "flexibel" toegepast
Van het reisburo kregen ze vlak voor vertrek te horen dat voor de Bahama's het paspoort nog 6 maanden geldig moest zijn(dit is niet juist).
Twee paspoorten voldeden hier niet aan en werden nog fluks vernieuwd maar voor ESTA was het te laat, dus aangemeld met een verkeerd paspoortnummer
Twee kinderen, op het paspoort van de ouders bijgeschreven, zijn (dus) aangemeld met hetzelfde paspoortnummer en toegelaten.
Op mijn dringend advies is voor deze twee de avond voor vetrek(Dusseldorf) nog een noodpaspoort. geregeld, dit kan op diverse plaatsen in Nederland
Ook hier dus een fout paspoortnummer bij ESTA.
Zojuist kreeg ik een SMSje "We zijn nu op de Bahama's,heerlijk weer"
Conclusie Esta wordt momenteel "flexibel" toegepast
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Inderdaad, er is een 'transition period' van ongeveer 3 maanden.. Volgens de berichten heb je vanaf eind maart wel een probleem als ESTA niet goed is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
Hoi, ik lees even mee vwb melding in ESTA, omdat wij in juli met zijn 5en naar USA gaan en me afvroeg of ik me nu al moest aanmelden. Die vraag is beantwoord in dit topic, maar begrijp ik goed dat je dus ná aanmelding/registratie in ESTA géén bewijsje van acceptatie krijgt (per email ofzo)? die je dan moet laten zien bij de douane?
Marjolein
Marjolein
Je krijgt meestal na aanmelding METEEN op het scherm te zien of je bent geaccepteerd of niet. Er wordt je aangeraden om dit de printen voor je eigen administratie, maar het is niet verplicht mee te nemen op reis. De TSA kan dit gewoon zelf opzoeken in het systeem (sterker nog, het komt automatisch naar boven als jouw paspoort wordt gescand).
Het kan voorkomen dat je niet meteen geaccepteerd wordt. Dan moet je binnen 72 uur weer kijken of je dan wel geaccepteerd bent. Dit doe je aan de hand van een nummer dat je na aanmelding krijgt.
Het kan voorkomen dat je niet meteen geaccepteerd wordt. Dan moet je binnen 72 uur weer kijken of je dan wel geaccepteerd bent. Dit doe je aan de hand van een nummer dat je na aanmelding krijgt.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
vroeger dan 72 uur reserveren is geen probleem vermits het document 2 jaar geldig is. Het kan nooit geen kwaad om kort voor het vertrek nog eens een update te doen.
Barbara
Barbara
-
- Amerikafan
Oké duidelijk.. bedankt!
Marjolein
Marjolein
Wel jammer dat je via dat formulier bijna al je rechten ivm immigratie afdoet. In principe kunnen ze je weigeren om de kleur van je sokken en heb je dmv dit forumulier van het recht afstand gedaan om naar zijn chef te vragen om eea uit te leggen omdat je het er niet mee eens bent 
Maar ja, het werkt wel als een tierelier had in 5 sec antwoord (was begin Jan). Weer tot 2012 goed gekeurd , en dat ondanks mijn visum

Maar ja, het werkt wel als een tierelier had in 5 sec antwoord (was begin Jan). Weer tot 2012 goed gekeurd , en dat ondanks mijn visum
Volgens mij deed je dat ook al met het I-94W 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- DixieChick
- Amerika-expert
Nu ben ik vast iemand die zich om alles druk maakt, maar ik heb vroeg me af of er al andere green card houders buiten de VS gereisd heeft sinds dat ESTA van kracht is geworden.
Ik kan namelijk nergens -expliciet- vinden dat green card houders niet aan ESTA mee hoeven te doen. Natuurlijk snap ik dat "VWP" niet van toepassing is op resident aliens, maar waar ik me zorgen om maak is of de miepjes aan de Delta balie in Dusseldorf dat ook weten. Ik heb namelijk al wat mutsige acties meegemaakt (bijv. dat ik -perse- mijn vakantie adres moest opgeven, terwijl ze mijn green card in haar hand had, dat soort dingen), en zie me daar al staan, "Nee u kan niet mee, want u hebt zich niet geregistreerd via ESTA. Ja, u kunt dan wel een green card hebben, maar u bent wel Nederlander, en dat valt wel onder het VWP programma" (of zoiets).
Wie o wie heeft hier ervaring mee, of kan me aan een stuk officiele documentatie helpen? (en me dus geruststellen)
Ik kan namelijk nergens -expliciet- vinden dat green card houders niet aan ESTA mee hoeven te doen. Natuurlijk snap ik dat "VWP" niet van toepassing is op resident aliens, maar waar ik me zorgen om maak is of de miepjes aan de Delta balie in Dusseldorf dat ook weten. Ik heb namelijk al wat mutsige acties meegemaakt (bijv. dat ik -perse- mijn vakantie adres moest opgeven, terwijl ze mijn green card in haar hand had, dat soort dingen), en zie me daar al staan, "Nee u kan niet mee, want u hebt zich niet geregistreerd via ESTA. Ja, u kunt dan wel een green card hebben, maar u bent wel Nederlander, en dat valt wel onder het VWP programma" (of zoiets).
Wie o wie heeft hier ervaring mee, of kan me aan een stuk officiele documentatie helpen? (en me dus geruststellen)

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Geen ervaring maar er is niet echt documentatie over ESTA en Green Card houders, omdat het gewoon niet voor ze geldt. Je kan wat printjes maken van de website van DHS waarop staat dat het alleen voor degenen onder het Visa Waiver Program geldt.
De systemen van de luchtvaartmaatschappijen zullen trouwens nu nog niet aangepast zijn op ESTA, dus je zal niet zo 123 geweigerd worden. Gebeurd dat wel en wil die 'muts' niet luisteren, eis dan om haar supervisor te spreken te krijgen. Ik zou gewoon zeggen: "I'm a legal PERMANENT resident of the United States, not a tourist, so you can either check me in or you can go get your supervisor", met mijn meest Amerikaanse accent
Mensen die een toeristenvisum (of wat voor een visum dan ook) hebben, hoeven ook geen ESTA in te vullen en reizen ook niet onder het Visa WAIVER program, dus het lijkt me dat er iemand rond moet lopen die dat verschil snapt
De systemen van de luchtvaartmaatschappijen zullen trouwens nu nog niet aangepast zijn op ESTA, dus je zal niet zo 123 geweigerd worden. Gebeurd dat wel en wil die 'muts' niet luisteren, eis dan om haar supervisor te spreken te krijgen. Ik zou gewoon zeggen: "I'm a legal PERMANENT resident of the United States, not a tourist, so you can either check me in or you can go get your supervisor", met mijn meest Amerikaanse accent

Mensen die een toeristenvisum (of wat voor een visum dan ook) hebben, hoeven ook geen ESTA in te vullen en reizen ook niet onder het Visa WAIVER program, dus het lijkt me dat er iemand rond moet lopen die dat verschil snapt

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, ik. En je hoeft je echt nergens druk over te maken. Je moet gewoon meteen je GC geven en ze vragen niet eens naar ESTA. Zoals Clint zegt is het niet bedoeld voor mensen met een GC of visum.DixieChick schreef:Nu ben ik vast iemand die zich om alles druk maakt, maar ik heb vroeg me af of er al andere green card houders buiten de VS gereisd heeft sinds dat ESTA van kracht is geworden.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
En ik ga over 2 weken naar Europa, de week erop terug. Mocht ik het land niet meer inkomen, dan laat ik het wel weten.DixieChick schreef:Nu ben ik vast iemand die zich om alles druk maakt, maar ik heb vroeg me af of er al andere green card houders buiten de VS gereisd heeft sinds dat ESTA van kracht is geworden.

Het ergste geval van mutsengedrag waarvan ik gehoord heb, ging over de vraag of je als J1 tot een maand na afloop van het verblijf mocht blijven (ja, dus). De muts-in-chief werd uiteindelijk tevreden gesteld door een papier van financiele verantwoordelijkheid te tekenen.
Gr., Flipje
- DixieChick
- Amerika-expert
Bedankt voor al het advies:) Ik zal me nu minder druk gaan maken, en inderdaad, als er iemand enorm mutsengedrag vertoont, een "Clint" doen 

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ben ik even blij dat 'een Clint' niet een enorm negatieve betekenis heeft

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
MIsschien wordt het tijd om eens een topic te openen met als titel "Mutsengedrag". Volgens mij hebben we hier met z'n allen genoeg voorbeelden van officials op vliegvelden die duidelijk niet weten wat ze doen of waarom ze het doen. Mijn favoriete etappe onderweg naar de VS is nog altijd het leuke gesprekje met de van testosteron overlopende security mannetjes op Schiphol. Tien ridicule vragen later en groen-geel ziend van hun te zware Hugo Boss after shave, sta je dan vervolgens bij de gate. De reis kan beginnen.FlipjeBTiel schreef: Het ergste geval van mutsengedrag waarvan ik gehoord heb, ging over de vraag of je als J1 tot een maand na afloop van het verblijf mocht blijven (ja, dus). De muts-in-chief werd uiteindelijk tevreden gesteld door een papier van financiele verantwoordelijkheid te tekenen.

"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerikafan
Ga binnenkort ons gezin (5 pers.) aanmelden bij ESTA voor onze reis in juli. Als ik het allemaal zo lees is het "appeltje/eitje"
Toch hou ik er rekening mee dat de "oude" groene formulieren aan boord nog ingevuld moeten worden en wil dan voor mezelf even één lijstje maken waar alle gegevens op staan. (moeders draait hier meestal voor op....) dan zit ik niet met mijn tafeltje vol paspoorten en paperassen.... maar wát moet je ook alweer invullen... in ieder geval PP nbrs, naam natuurlijk en naam/adres 1e hotel waar we verblijven, maar moet bijv. ook BSN nbr ingevuld worden?
weet iemand dat?
gr. Marjolein

Toch hou ik er rekening mee dat de "oude" groene formulieren aan boord nog ingevuld moeten worden en wil dan voor mezelf even één lijstje maken waar alle gegevens op staan. (moeders draait hier meestal voor op....) dan zit ik niet met mijn tafeltje vol paspoorten en paperassen.... maar wát moet je ook alweer invullen... in ieder geval PP nbrs, naam natuurlijk en naam/adres 1e hotel waar we verblijven, maar moet bijv. ook BSN nbr ingevuld worden?

gr. Marjolein
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Op deze website staat een voorbeeld van het groene visa waiver formulier: http://www.path2usa.com/immigration/bus ... rogram.htm
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19890 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties