Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag raad ivm reisverzekering

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Graag raad ivm reisverzekering

Bericht door Pascal »

Dag Gerd,

Ik las net jullie introductie op het forum en zag inderdaad dat jullie met 2 zijn. Ik had me laten leiden door de tarieven waarvan sprake was voor 3 of meer personen... :banghead:

Persoonlijk zou ik gaan voor een typische reisverzekeraar. Ik ben sinds enkele jaren lid van Touring met bijhorende reisverzekering. Maar op vakantie doet een mens al eens iets anders dan thuis en dan verdiep je je eens in de kleine lettertjes en kom je tot de vaststelling dat die white water rafting uitgesloten was in de verzekering of een grottentocht of...
Dus voor avontuurlijke excursies op vakantie ben je meestal niet gedekt, terwijl ze het ter plaatse net wel zo aantrekkelijk voorstellen :dance:

Groeten, Pascal
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik weet niet of het mogelijk is om een reisverzekering ed.te nemen bij Touring , terwijl onze andere verzekeringen bij DVV zijn ? Daar moet ik me nog over informeren . Bedankt alleszins .
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

tuurlyk, waarom niet? Je kan je overal vet verzekeren.
Groetjes,
Carine
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

sachasenne schreef:tuurlyk, waarom niet? Je kan je overal vet verzekeren.
Ik was net uwe blog aan 't lezen :D Zat juist bij Alcatraz :D

Ik kan hier niet overleggen momenteel , want John is druk bezig met werken voor zijn baas (al van gisteren ) en ik moet stilletjes zijn . Morgen ga ik alvast kontakt opnemen met mijn verzekeringsagent en ook nog met Touring .
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Bij onze boeking kost de annulatieverzekering 5,91% van de totale reissom . Dat is redelijk veel , maar zal wel normaal zeker ?
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik heb ondertussen met onze agent (goeie vriend )getelefoneerd en de annulatieverzekering is bij hem :D maar 3 % . Dat klikt al beter .
Pim Ruijter
Amerika-newbie

Bericht door Pim Ruijter »

Als je een doorlopende reisverzekering met wereld dekking hebt en je gaat voor langere tijd naar de USA controleer dan of je voor de duur van je reis verzekerd bent. Er zijn doorlopende reis verzekeringen die een limiet stellen qua duur van een reis als je naar het buitenland gaat (meestal 1 maand). In zo'n geval moet je voor de langere periode een extra dekking afsluiten die in ons geval 5x de prijs (wij gingen 5 maanden) van de verzekering koste (Postbank doorlopende reisverzekering). Wij hebben toen een verzekering afgesloten (voor een lagere basis premie) die deze limiet niet in de polis voorwaarden heeft opgenomen (Centraal Beheer).
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Pim Ruijter schreef:Als je een doorlopende reisverzekering met wereld dekking hebt en je gaat voor langere tijd naar de USA controleer dan of je voor de duur van je reis verzekerd bent.
Mijn ervaring is dat de meeste aanbieders langer dan een maand verzekeren met werelddeking, in de regel tussen de 90 tot 180 dagen. Hangt van de polis af. Als je echt een langere nodig hebt dan zijn er andere mogelijkheden, wij hadden een verzekering via Tunafish voor een jaar met werelddeking en gevaarlijke sporten.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Wij hebben twijfels over onze doorlopende-annuleringsverzekering.........
Al jaren hebben we een doorlopende reis en annuleringsverzekering via de ANWB. ( werelddekking)
Nu reist mijn moeder met ons mee naar de USA a.s zomer. Ook zij heeft voor haar alleen zo'n verzekering.
Nu blijkt het zo te zijn dat als mijn moeder ziek wordt (of haar zus overlijd die niet echt fit meer is) voor of tijdens de reis en ze moet annuleren dat wij niet mogen annuleren omdat we niet op dezelfde polis staan? En zo ook andersom?? Mijn moeder schijnt niet te kunnen annuleren als er bijvoorbeeld een sterfgeval in mijn schoonfamilie is, zij is daar geen 1e graad van. De enige manier om dit te omzeilen is een annuleringsverzekering af te sluiten via het reisbureau van 5% over de totale reissom 9500 euro!!! en inmiddels loopt onze verzekering bij de ANWB al weer door.......
Weet iemand hier iets over?
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Ik heb even ın de polisvoorwaarden voor je gekeken. Een deel van wat je beschrıjft valt onder artıkel 28, punt 12. Als je schoonmoeder alleenreızend wordt, omdat jullıe een geldıge annulerıngsreden hebben, mag zıj ook annuleren. Mocht de zus van je moeder overlıjden, dan ıs dat voor jullıe geen geldıge reden tot annulerıng (geen 1e of 2e graad) en omdat jullıe samen verder reızen, ıs er voor jullıe geen annulerıngsgrond.
Op de volgende lınk kun je de polısvoorwaarden opzoeken (lınksonder op de pagına) en kun je het zelf even nalezen.
http://www.anwb.nl/verzekeringen/reis-e ... ering.html

P.S. Heb je gekeken of de totale reıssom onder de normale dekkıng valt? Anders kun je dıt bıj de ANWB tegen een relatıef laag bedrag verdubbelen.
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Bedankt Miza!

Ik dacht al dat het zo zat......Ik ben bang dat we het toch niet helemaal goed kunnen regelen zoals wij willen mits we die 5% van de reissom doen bovenop onze al lopende verzekeringen. Hopen maar dat we ze niet nodig hebben.

Gr. Ingrid
PeterT
Amerika-newbie

Bericht door PeterT »

Ik ga dit jaar weer naar de VS. Ik heb mijn doorlopende reisverzekering opgezegd en ga nu voor een kortlopende reisverzekering. Een handige website over reisverzekeringen is trouwens reisverzekering .

Succes!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Peter T wat bedoel je hier mee, waarom heb je de doorlopende verzekering opgezegt?
Nu staat er een kreet, maar het waarom lees ik niet en alleen een link naar uitleg wat een desbetreffende vezekering inhoud.
Misschien dat het met enige uitleg ook interessant is voor anderen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Niks makkelijker dan een doorlopende reisverzekering, ik moet er niet aan denken voor elke trip weer te moeten gaan regelen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Weet ik Monique, wij hebben ook een doorlopende en is zelfs goedkoper dan een kortlopende, zeker als je meer dan 1 keer per jaar op vakantie gaat.
Zeker voor jullie met de regelmatige ritjes naar Spanje.
Maar ik ben gewoon nieuwgierig waarom hij dit post.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer