Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstap International-Domestic flight
Overstap International-Domestic flight
Zou iemand mij kunnen schetsen hoe een overstap van international naar domestic flight (of andersom) gaat?
Merci
Merci
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Overstap International-Domestic flight
Heb zelf alleen ervaring met een overstap VAN intercontinental flight NAAR domestic flight, niet andersom.
International --> Domestic
Aankomst met vliegtuig op Amerikaanse luchthaven, in de wachtrij voor Immigrations en een kort gesprekje met de Immigration Officer (waarbij je, althans voorlopig nog, het groene I94W-formulier inlevert), je bagage van de bagageband halen, met je bagage zelf door de douane wandelen (waarbij je het witte formulier inlevert waarop staat of je iets hebt aan te geven), je bagage op een bagageband leggen, zelf door security (die poortjes), lopen naar de gate voor je aansluitende vlucht, boarden.
Het enige dat ik van de vlucht andersom (domestic --> international) weet is dat je niets met je bagage hoeft te doen op de luchthaven waar je overstapt (dat wordt automatisch doorgezonden), maar verdere details kan ik je niet geven...
International --> Domestic
Aankomst met vliegtuig op Amerikaanse luchthaven, in de wachtrij voor Immigrations en een kort gesprekje met de Immigration Officer (waarbij je, althans voorlopig nog, het groene I94W-formulier inlevert), je bagage van de bagageband halen, met je bagage zelf door de douane wandelen (waarbij je het witte formulier inlevert waarop staat of je iets hebt aan te geven), je bagage op een bagageband leggen, zelf door security (die poortjes), lopen naar de gate voor je aansluitende vlucht, boarden.
Het enige dat ik van de vlucht andersom (domestic --> international) weet is dat je niets met je bagage hoeft te doen op de luchthaven waar je overstapt (dat wordt automatisch doorgezonden), maar verdere details kan ik je niet geven...
Idd zoals Jozzy zegt, op de heen vlucht precies zoals zonder een overstap, maar in plaats van dat je het vliegveld verlaat, lever je je bagage weer in, ga je door security en ga je naar je gate.
Op de terugweg stap je uit het vliegtuig en volg je de borden naar je volgende gate.
Op de terugweg stap je uit het vliegtuig en volg je de borden naar je volgende gate.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Oke, er is dus geen moment dat je opeens in een grote hal staat met je koffers en alle kanten op kan? Het wordt redelijk in banen geleid zoals ik nu begrijp?
Bedankt
Bedankt
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ja hoor, het wijst zich allemaal vanzelf. Er staat bovendien altijd personeel om indien nodig je aanwijzingen te geven.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ogenblik zal er wel zijn,maar gewoon de borden volgen naar je volgende vlucht,en het mag geen probleem zijn.Pietervds schreef:Oke, er is dus geen moment dat je opeens in een grote hal staat met je koffers en alle kanten op kan? Het wordt redelijk in banen geleid zoals ik nu begrijp?
Bedankt
Oke, daar kom ik denk ik wel uit. Vertrouw alleen niet zo op dat hele eticket systeem. Ik heb inmiddels uitgevolgeld hoe ik mijn stoel kan reserveren, maar heb geen idee of ik een papieren ticket nodig heb bij de overstap en waar ik dan weer moet inchecken. Gelukkig heb ik daar de tijd om een en ander uit te vogelen.
Je moet je realiseren dat er een verschil zit tussen een e-ticket en een boarding pass.
Het e-ticket is niks anders dan een digitale versie van het oude ticket: het papiertje waar o.a. je naam op staat en een reserveringsnummer, waarmee je naar de balie ging om in te checken.
Een boarding pass is het bewijs dat je ingecheckt bent en het enige toegangsbewijs voor het vliegtuig. Voor al je vluchten krijg je een aparte boarding pass, dus maak je geen zorgen
Het e-ticket is niks anders dan een digitale versie van het oude ticket: het papiertje waar o.a. je naam op staat en een reserveringsnummer, waarmee je naar de balie ging om in te checken.
Een boarding pass is het bewijs dat je ingecheckt bent en het enige toegangsbewijs voor het vliegtuig. Voor al je vluchten krijg je een aparte boarding pass, dus maak je geen zorgen

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht