Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

US Dollars in Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

US Dollars in Canada

Bericht door Izognoeg »

Aan het eind van onze vakantie gaan we nog een dag naar Toronto om de Niagara te bezoeken.
Is het raadzaam om voor taxi's, tips en evenuele souveniers toch Canadian Dollars aan te schaffen?
Of zijn US Dollars daar ook welkom, zonder dat er een woekerkoers berekend wordt...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: US Dollars in Canada

Bericht door markro »

Allereerst kan je veel uitgaven, zoals bijvoorbeeld souvenirs, ook makkelijk met de creditcard afrekenen.
In een stad als Toronto denk ik, dat je toch moet betalen met Canadese dollars. Ik zou in jullie geval een klein bedrag pinnen in Canada, dan heb je het in de juiste valuta.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Behalve in de winkels aan de grenzen neemt men in Canada geen US dollars aan, dus of wisselen, of uit een ATM halen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
pspgerbil
Amerika-ontdekker

Bericht door pspgerbil »

ik vind het wel vreemd dat ik in New York City een 25 cent uit Canada terugkreeg.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

"Foutje" denk ik. Misschien waren ze wel blij dat muntstuk kwijt te zijn zonder kasverschil te hebben.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
pspgerbil
Amerika-ontdekker

Bericht door pspgerbil »

waarschijnlijk, maar ik vond het ook wel leuk want ik had nog nooit een canadese munt gezien :)
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Die Canadese quarters zien we hier heel vaak. In de grens gebieden als Niagra Falls kan je met Amerikaanse dollars betalen. Ze geven vaak wel geld terug in Canadese dollars en dat is niet echt gunstig.. Wat Canadese Dollars of inderdaad je credit card gebruiken is veel voordeliger.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer