Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boodschappenlijst 1ste stop supermarkt met camper.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Boodschappenlijst 1ste stop supermarkt met camper

Bericht door nieuwenoord »

Gerd schreef:Dat zou ik ook doen Annie . Dan weet je tenminste wat je eet :)
Echt waar? Ik vind uit eten gaan in Amerika heerlijk, lekker goedkoop en goed eten!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Jammer dat het brood daar zo slecht is want ik ben een echte broodeter .
Als je zoekt vind je nog wel lekker brood hoor.
Bij de bakkery in de supermarkt hebben ze French bread, lijkt op zacht stokbrood, ik doe die altijd door de helft en dan gaat er een halve in de diepvries.
Ook hebben ze nine grain bread, dat is een grauw brood en dat vult prima, dat eet ik alleen en dat doe ik in drie delenin de diepvries.
Al het andere voorverpakte brood gebuik ik alleen om te roosteren.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

nieuwenoord schreef:
Gerd schreef:Dat zou ik ook doen Annie . Dan weet je tenminste wat je eet :)
Echt waar? Ik vind uit eten gaan in Amerika heerlijk, lekker goedkoop en goed eten!
Wij staan gewoon vaak te ver van de bewoonde wereld om uit eten te gaan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij eten vaak ook tussen de middag buiten de deur en dan 's avonds een lekkere boterham met kaas of een kopje soep :D En koken doe ik niet zo vaak, maar barbeque met magnetronfrites staat bij ons ook wel vaak op het menu.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Zo zie je maar hoe verschillend je vakantie kan vieren, vaak zij we ook tussen de middag niet op plaatsen waar je kan eten.
Het gebeurd wel als we een shopdag hebben dat we eens een keer tussen de middag warm eten,maar verder eigenlijk nooit.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik maak thuis altijd gerechten klaar waar weinig calorieën in zitten . Ik weet dat , als je elke dag uit eten gaat , je sowieso enkele kilokes gaat aankomen , en dat wil ik vermijden . Ik ga ook minder kunnen sporten dan thuis :)
Goed dat er toch nog redelijk goed brood te vinden is :D
Monique , ik dacht dat ik het in een bericht van jou gelezen heb , dat je kaas meeneemt ? Vindt je in Amerika dan geen kaas ?
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

vana schreef:Een klantenkaart kun je gewoon bij de meeste supermarkten aanschaffen. Je loopt naar de klantenservice, vult een formuliertje in en krijgt direct een pasje.

Wij hebben nog nooit een navigatiesysteem gebruikt in Amerika. We gebruiken altijd gewoon een Roadatlas en de gedetailleerde kaarten die je bij de visitorcenters gratis krijgt. Ook kun je als je lid bent van de ANWB met je pasje bij de AAA kantoren allemaal gratis kaarten halen.
Met dit pasje krijg je trouwens ook 10 % korting bij de meeste hotels en veel attracties.
De weg vinden in amerika is niet zo moeilijk, alles staat goed aangegeven. In de steden lopen de wegen heel recht en overzichtelijk. Sommige mensen willen een navigatie om een bepaalde winkel te kunnen vinden of een bepaald restaurant maar dat vinden wij niet nodig. We komen vanzelf wel een winkel tegen en als we een bepaald restaurant zoeken vragen we dat wel of kijken op internet. Hotels hebben meestal wel een routekaartje op hun site staan, dat printen we gewoon uit en nemen we mee.

En ja, sommige mensen bereiden hun reis heel uitvoerig voor, sommigen een beetje en anderen weer helemaal niet.
Wij maken wel van tevoren een route maar boeken maar een klein gedeelte van de hotels van te voren. Bij de vorige reis heb ik één dag van tevoren bedacht wat er allemaal mee moest en heb dat in mijn koffer gedaan (de papieren had ik natuurlijk wel al eerder klaar.)
Etenswaren nemen wij ook niet mee, niet alleen omdat wij in hotels overnachten, maar ik eet gewoon wat in Amerika verkrijgbaar is. Ook maken we geen lijstje van tevoren maar kijken als we in amerika zijn wat we de eerste dagen nodig hebben.

Marjon
Dank je wel marjon, Ik denk dat het wat dit betreft voor ons niet uitmaakt of je met een auto gaat of met een camper. Bij jou geldt het voor het boeken van een hotel voor ons gaat het over het boeken van een camping. En inderdaad, ik denk dat wij ook meer kijken naar wat er is in een winkel en dat kopen. Bedankt ook voor je uitleg over het pasje en navigatiesysteem!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij eten graag gewone belegen kaas en die vind je eigenlijk niet in Amerika. Kaas is daar gewoon heel anders van smaak dan de Nederlandse kaas die wij gewend zijn.

@ Annie: onze dagen zien er gewoon telkens weer anders uit, wij eten wanneer het ons uitkomt onderweg en anders op de camping. Maar echt koken doe ik zeker niet vaak. Trouwens, als je uit eten gaat kan het ook best zonder veel calorieën, niet elk Amerikaans restaurant serveert alleen maar grote vette maaltijden. Salades zijn er altijd, er hoeven zeker niet altijd frieten bij en toetjes, daar komen we meestal niet eens aan toe.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Goed om te weten Monique , dat je er ook mager eten kunt krijgen .
Dat de kaas zo lekker niet is als in Nederland dat was te verwachten hé ? :D Die is superheerlijk :D Misschien neem ik ook wel kaas mee voor John .
Ik heb hier al veel tips gevonden .
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Als je kaas meeneemt, moet je deze wel vacuum laten verpakken!

Er is trouwens op het forum best een en ander te vinden over gezond eten in Amerika.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

nieuwenoord schreef:Als je kaas meeneemt, moet je deze wel vacuum laten verpakken!

Er is trouwens op het forum best een en ander te vinden over gezond eten in Amerika.
Misschien kan ik ook voorverpakte kaas meenemen , die hebben een redelijk lange vervaldatum .

Over gezond eten in Amerika heb ik nog niks gevonden , maar dat zal ik ginder wel ondervinden zeker :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dit is wel een leuk topic over gezond uit eten :wink:
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

nieuwenoord schreef:Dit is wel een leuk topic over gezond uit eten :wink:
Ik ben er ook wel erg mee bezig hoor ! :D Dat zal de leeftijd zijn vrees ik :lol:
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Ik weet niet zeker of het al genoemd is in bovenstaande lijsten, maar wij hebben vorig jaar de flessen aanmaakspul voor je vuurtje ontdekt. Alle Amerikanen hadden dit en wij maar prutsen, vooral als het hout nog vochtig is. Oh ja, ook hout kan op je lijst. Soms verkopen ze dat op de campground, maar niet altijd (vooral niet in State Parks). Alijd handig om bij je te hebben. Heeft de supermarkt het niet dan bij het tankstation.
Sim kaart kan je bij de telefoonwinkels in ieder geval kopen. Doen wij ook altijd, super handig en goedkoper dan hier (je betaalt alleen de telefoontikken). Alleen moet je telefoon er geschikt voor zijn. Wij kopen er zelfs 2, want dan kunnen we elkaar bellen als we apart op stap zijn (als ik ga winkelen...). Verder: tafelkleedje en marshmellows. De kinderen willen smores maken dus ook graham crackers en van die dunne repen chocola.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Nog wat vergeten:
Een koekenpan. In de camper van Road Bear zat alleen een hapjespan. Niet echt prettig dus.
Koffiefilters (even kijken welke maat je nodig hebt voordat je de supermarkt ingaat, wij moesten even terug want je hebt ook vaak van die ronde filters)
Stoeltjes gewoon gehuurd bij Road Bear. Niet al te duur en ik kon ze niet direct vinden in de supermarkten of Walmart (behalve erg dure) en je wil ze toch graag meteen hebben.
De overgebleven spullen mochten we bij Road Bear allemaal in een bak zetten en aankomende motorhome huurders mochten daaruit meenemen wat ze wilden. Prima!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Gerd schreef:Ik weet dat , als je elke dag uit eten gaat , je sowieso enkele kilokes gaat aankomen , en dat wil ik vermijden . Ik ga ook minder kunnen sporten dan thuis :)
Grappig, ik ben zelf juist beide keren iets afgevallen (ondanks iedere avond uit eten). Ik kreeg juist veel meer beweging dan ik gewend was door al dat gewandel... :wink:
En inderdaad, je hebt best veel keuze in restaurants; vaak zit soep of salade(bar) bij de prijs inbegrepen en je kan ook vaak kiezen welke soort aardappelen je wilt (frieten, gepoft, gekookt, hashbrowns enzo). Een voorgerecht of nagerecht heb je over het algemeen ook niet nodig.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Inge schreef:
Grappig, ik ben zelf juist beide keren iets afgevallen (ondanks iedere avond uit eten). Ik kreeg juist veel meer beweging dan ik gewend was door al dat gewandel... :wink:
Van bijkomen is geen sprake in Amerika. Ik betrap er mij iedere keer weer op, hoe vettig ik wel eet in de states. 's ochtends een stevig ontbijt, 's middags of late namiddag een tussendoortjes (McDonalds, Burger King of andere snoep) en 's avonds steeds een deftig diner.

En dan sta ik eens thuis weer eens op de balans en weeg ik minder toen ik vertrokken ben, terwijl ik ik toch ook al driemaal per week een half uur tot drie kwartier ga joggen.

Dus wie op reis veel beweegt, met wandelen etc, zal heel moeilijk bijkomen hoor!

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Dat had ik precies hetzelfde.Thuis ben ik een fervent hardloper, maar op vakantie natuurlijk niet. Daarbij hebben we niet echt gezond gegeten daar (Denny's ftw!), maar toch was ik zelfs was afgevallen.

Waarschijnlijk zijn de trails die ik heb gelopen toch wel goed voor je gewicht :lol: Viel me trouwens wel op dat je daar een heel andere conditie voor nodig hebt. 10 km hardlopen is hier geen probleem, maar tijdens de terugweg van de bright angel trail (vanaf indian's garden) was ik echt helemaal gesloopt. Een ranger bevestigde ook dat het heel anders is, schijnbaar is er zelfs eens een goed getrainde marathonloopster overleden op dezelfde trail, door onderschatting.
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Masch schreef:schijnbaar is er zelfs eens een goed getrainde marathonloopster overleden op dezelfde trail, door onderschatting.
Jep, staat zelfs op een groot bord aan het begin van de trail. Ze was met een vriend gaan wandelen, ze geraakten verloren gelopen en besloten elke een eigen weg te gaan op zoek naar hulp. De marathonloopster is gestorven in de canyon aan uitdroging.
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Oei , wat een verhaal :(
Het is dus toch redelijk zwaar dan ? Ik zal dan al maar beginnen trainen zeker ? :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer